Κατηγορία ΡΕΠΟΡΤΑΖ
Δευτέρα, 11 Μαρτίου 2013 12:40

Ρεπορτάζ – Ride It –Adventure Training Level 3!

Ένα επικό διήμερο camp!

Η αφρόκρεμα των αναβατών της σχολής ασφαλούς οδήγησης Ride It, ολοκλήρωσε το τρίτο και τελευταίο σεμινάριο Adventure Training, το πλέον απαιτητικό, Level 3! Ένα μοναδικό διήμερο πού όσοι το πέρασαν θα θυμούνται για πάντα, και όσοι βρέθηκαν εκτός λίστας, αφού οι συμμετοχές είχαν συμπληρωθεί με τη συμμετοχή αναβατών και από το δραστήριο GS Forum, περιμένουν πως και πως!

Σε άλλο επίπεδο!

Είναι αλήθεια ότι το σεμινάριο Adventure Training Level 1 είναι εύκολο, θέλοντας να διδάξει στους νέοεισερχόμενους αναβάτες στο χώμα, τα μυστικά της χωμάτινης οδήγησης. Στο Adventure Training Level 2 περνάμε σε άλλο επίπεδο, βγαίνοντας αρκετά εκτός δρόμου, και αυξάνοντας σημαντικά τον βαθμό δυσκολίας. Αλλά στο Adventure Training Level 3…. Τα πράγματα δυσκολεύουν πολύ!
Και ανεξάρτητα από το επίπεδο που έχεις διαμορφώσει μέχρι λίγο πριν φτάσεις να πατήσεις τα πόδια σου στο διήμερο σεμινάριο, θα τα καταφέρεις όλα με τις υποδείξεις των εκπαιδευτών, και δεν θα πιστεύεις στις δυνατότητές σου!
Αυτό και άλλα πολλά συνέβησαν στο διήμερο Ride It - Adventure Training Level 3 που πραγματοποιήθηκε πριν λίγο καιρό, με τους αναβάτες να καλημερίζονται στο ξενοδοχείο όπου φιλοξενήθηκαν, στο Σούνιο. Το camp ήταν διήμερο, με τους αναβάτες να παραμένουν και τις δύο μέρες υπό την ευθύνη και τις οδηγίες των εκπαιδευτών Τάκη Μανιάτη και Βασίλη Μπούδρου, κι έτσι, λίγο μετά το πρωινό, το μάθημα ξεκίνησε στις εγκαταστάσεις της σχολής, στο Τεχνολογικό και Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου.

Μιας και σκοπός του μαθήματος ήταν να φτάσουν οι αναβάτες στο επίπεδο να είναι αυτόνομοι τόσο οδηγικά, αλλά και τεχνικά, και να μπορούν να αντιμετωπίσουν κάθε κατάσταση μόνοι τους, η αρχή έγινε με τα απαραίτητα εργαλεία που πρέπει να έχει ο κάθε αναβάτης μαζί στην μοτοσυκλέτα του. Αναλύθηκε ο λόγος, η χρήση και ο τρόπος λειτουργίας, ενώ έγινε σεμινάριο επισκευής σε τρυπημένο ελαστικό. Έπειτα, έγινε πρακτική εξάσκηση σε αλλαγή ελαστικού με σαμπρέλα, η οποία μπορεί να χρησιμεύσει και σε μοτοσυκλέτα με tubeless ελαστικά, ενώ οι αναβάτες είχαν την δυνατότητα να δουν, να ρωτήσουν, αλλά και να λύσουν απορίες σχετικά.

Βελτίωση παντού

Ακολούθησε οδήγηση, σε κώνους, με βελτίωση του στριψίματος και εστίαση σε θέματα που είχαν αναλυθεί και στα δύο προηγούμενα levels, αλλά και πίεση της μοτοσυκλέτας περισσότερο, τόσο σε επιτάχυνση, όσο και σε επιβράδυνση. Ειδικά στο τελευταίο, δόθηκε ιδιαίτερη σημασία μιας και η αργοπορία αποτέλεσε μία άσκηση από μόνη της. Στην ειδικά διαμορφωμένη πίστα που έχει φτιαχτεί γι’ αυτό το σκοπό, οι αναβάτες είχαν την δυνατότητα να περάσουν σαμάρια, να στρίψουν σε κλειστές στροφές, να ανέβουν ανηφόρες αλλά και να μάθουν να γυρίζουν την μοτοσυκλέτα τους σε απότομες πλαγιές. Ακολούθησε φαγητό, βόλτα στο βουνό σε δύσκολες ανηφόρες, μονοπάτια που κινούνται μοτοσυκλέτες enduro αλλά και σε δύσβατα σημεία, με ασκήσεις όπου χρειαζόταν. Το απόγευμα μας βρήκε ξανά στην αίθουσα, με τον Χρήστο Τασούλη, αντιπρόσωπο των αναρτήσεων WP και Ohlins, να παραδίδει σεμινάριο λειτουργίας και ρυθμίσεων αναρτήσεων. Οι αναβάτες έμαθαν έτσι πως πρέπει να είναι ρυθμισμένη η μοτοσυκλέτα τους ανάλογα την χρήση, ενώ κατάλαβαν ακόμη και πως λειτουργεί το σύστημα ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενων αναρτήσεων ESA  στις BMW, κάτι που χρησιμοποιούν συχνά.
Με το βράδυ να έχει έρθει, ξεκινήσαμε για την βραδινή μας βόλτα στα βουνά της Λαυρεωτικής, διανύοντας μία εκπληκτική διαδρομή, μήκους 30 χιλιομέτρων. Κινηθήκαμε σε δασικούς χωματόδρομους, βρήκαμε και δυσκολίες από τμήμα δρόμου που έχει πέσει, εξασκηθήκαμε και καταλήξαμε στον ναό του Ποσειδώνα στο Σούνιο, όπου και τελειώσαμε την ημέρα – με φαγητό και γέλια αμέσως μετά.

Ιδανική Κυριακή

Η Κυριακή, ήταν ημέρα όπου θα βγαίναμε περισσότερο off road, αφού πρώτα κάναμε πράξη σημαντικές ασκήσεις μέσα στην πίστα. Ανεβάσαμε το επίπεδο δυσκολίας, βγήκαμε στο βουνό, κινηθήκαμε σε δασικούς χωματόδρομους και φτάσαμε σε μία ανηφόρα με υψομετρική διαφορά 150 μέτρων, και κλίσης 50 μοιρών! Όλοι οι αναβάτες είχαν στην αρχή δισταγμό αλλά τελικά, με τις οδηγίες και τις υποδείξεις των εκπαιδευτών, έκαναν πράξη κάτι το οποίο δεν πίστευαν ότι μπορούσαν να καταφέρουν! Έπειτα, κινηθήκαμε σε γρήγορες διαδρομές, με ασκήσεις σε brake drift και power drift, λίγο πριν καταλήξουμε σε ταβέρνα της Αναβύσσου για φαγητό. Και αφού φάγαμε, φροντίσαμε ώστε να κάψουμε ότι φάγαμε αμέσως μετά, σε αμμώδη διαδρομή, δίπλα στην θάλασσα. Εκεί, έγιναν ασκήσεις για ξεκόλλημα από την άμμο, για γύρισμα της μοτοσυκλέτας, για οδήγηση σε συνθήκες που συναντάμε σπάνια, αλλά πρέπει να γνωρίζουμε πως θα τις αντιμετωπίσουμε.
Και λίγο πριν βραδιάσει, βρεθήκαμε ξανά στην αίθουσα μας στο Τεχνολογικό Πάρκο Λαυρίου, για να κλείσουμε αυτό το μοναδικό σαββατοκύριακο με σεμινάριο Πρώτων Βοηθειών, από την ομάδα διάσωσης Επίλεκτοι Μαρκοπούλου. Είδαμε πως αντιμετωπίζονται τραυματισμοί, σπασίματα, αλλεργίες, μάθαμε τι πρέπει να έχουμε μαζί μας στο ταξίδι, και πώς να χειριζόμαστε κάθε τραύμα ξεχωριστά.
Αμέσως μετά, έγινε η απονομή των πιστοποιητικών παρακολούθησης και των αναμνηστικών στους αναβάτες που πέρασαν αλώβητοι την διήμερη δοκιμασία!

Φωτογραφίες

Video

Ακολουθήστε το BIKEIT.GR στο Google News και μάθετε πρώτοι όλα τα νέα
Τάκης Μανιάτης

Γεννημένος στην Αθήνα το 1974, είναι πολυνίκης σε αγώνες enduro, motocross και scramble, πολύ-πρωταθλητής Ελλάδος Enduro (2004 - '05, '06), με συμμετοχές στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα, ενώ έχει εκπροσωπήσει δύο φορές την Ελλάδα στην “Ολυμπιάδα του Enduro”, International Six Days Enduro (ISDE Σλοβακία 2005, Νέα Ζηλανδία 2006) ως μέλος της εθνικής ομάδας.

Μηχανολόγος Μηχανικός, Εκδότης και διευθυντής των αναγνωρισμένων περιοδικών μοτοσυκλέτας BIKEIT και CITYRIDER, είναι Δημοσιογράφος μέλος της Ένωσης Συντακτών Αυτοκινήτου Μοτοσυκλέτας (ΕΣΣΑΜ) και Συντάκτης Ειδικού Τύπου - μέλος της Ένωσης Συντακτών (ΕΣΠΗΤ) επί 22 συναπτά έτη.

Ακόμη, είναι ιδιοκτήτης της Σχολής Ασφαλούς Οδήγησης RIDEIT, συνυπογράφοντας την Ευρωπαϊκή Χάρτα Οδικής Ασφάλειας, με στόχο την διάδοση της ασφαλούς οδήγησης και την μείωση των τροχαίων ατυχημάτων.

Είναι επίσημα πιστοποιημένος εκπαιδευτής προηγμένης οδήγησης αναβατών μοτοσυκλέτας της BMW Motorrad με εκπαίδευση στο Hehlingen της Γερμανίας.
Έχει συνεργαστεί με τα μεγαλύτερα περιοδικά μοτοσυκλέτας της χώρας, από το '96.