Και όπως δείχνουν οι τελευταίες εξελίξεις, οι αλλαγές δεν αφορούν μόνο οικονομικά μεγέθη και παραγωγή, αλλά και τον ίδιο τον τρόπο με τον οποίο ο όμιλος θέλει να τοποθετήσει τα τρία βασικά του brands KTM, Husqvarna και GASGAS.
Αφορμή για τη νέα συζήτηση στάθηκε η ανακοίνωση ότι η Rockstar Energy Husqvarna Factory Racing θα σταματήσει μετά το 2026 τη λειτουργία της πλήρους εργοστασιακής ομάδας SuperMotocross στις Ηνωμένες Πολιτείες. Η Husqvarna θα συνεχίσει να υπάρχει στους αμερικανικούς αγώνες, όμως όχι πλέον με πλήρως εργοστασιακή παρουσία. Αντί αυτού, θα παρέχει τεχνική υποστήριξη, εργοστασιακού τύπου κινητήρες και αναρτήσεις σε επιλεγμένες ιδιωτικές ομάδες και αναβάτες μέσω ενός νέου προγράμματος leasing κινητήρων στη Βόρεια Αμερική.
Η κίνηση αυτή δεν θεωρείται μεμονωμένη. Αντίθετα, δείχνει ξεκάθαρα τη νέα στρατηγική της Bajaj Mobility, της εταιρείας που διαδέχθηκε την Pierer Mobility AG, μετά τη δύσκολη οικονομική περίοδο που οδήγησε την KTM AG σε διαδικασία αναδιάρθρωσης.
Τα τελευταία χρόνια ο όμιλος λειτουργούσε ουσιαστικά τρία διαφορετικά brands πάνω σε πολύ παρόμοιες πλατφόρμες μοτοσυκλετών. Η διαφοροποίηση ανάμεσα σε KTM, Husqvarna και GASGAS βασιζόταν κυρίως στο design, τα χρώματα, το heritage, το positioning και το δίκτυο αντιπροσώπων. Ωστόσο, όταν οι αγωνιστικοί προϋπολογισμοί πιέζονται και κάθε ευρώ πρέπει να δικαιολογείται εμπορικά, η διατήρηση τριών παράλληλων εργοστασιακών αγωνιστικών προγραμμάτων γίνεται όλο και πιο δύσκολη.
Και όλα δείχνουν ότι η KTM θα είναι πλέον το brand που θα πάρει τον ρόλο της «αιχμής του δόρατος» στους αγώνες.
Η πορτοκαλί εταιρεία παραμένει η πιο ισχυρή αγωνιστική ταυτότητα του ομίλου, ειδικά σε motocross, rally και MotoGP. Ήδη ο όμιλος έχει αρχίσει να συγκεντρώνει όλη τη μεγάλη αγωνιστική προβολή γύρω από την KTM, περιορίζοντας σταδιακά την ξεχωριστή παρουσία των άλλων δύο brands.
Η GASGAS, για παράδειγμα, αποσύρεται από τη λειτουργία εργοστασιακής ομάδας στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Trial της FIM και στο Ισπανικό Πρωτάθλημα Trial από το 2026, στρεφόμενη πλέον περισσότερο προς privateer υποστήριξη. Παράλληλα, τόσο το branding της GASGAS όσο και της Husqvarna έχουν ουσιαστικά εξαφανιστεί τα τελευταία χρόνια από τους αγώνες Grand Prix ταχύτητας, με τον όμιλο να συγκεντρώνει ξανά την εξέλιξη Moto2 και Moto3 αποκλειστικά γύρω από την KTM.
Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει και το μέλλον του MotoGP. Η KTM διατηρεί σήμερα τέσσερις μοτοσυκλέτες στο grid μέσω των Red Bull KTM Factory Racing και Red Bull KTM Tech3, όμως το 2027 αναμένεται κομβικό. Το πρωτάθλημα περνά στους νέους κανονισμούς των 850 κ.εκ., η Tech3 βρίσκεται υπό νέα ιδιοκτησία και στην Ευρώπη υπάρχουν ήδη αναφορές ότι δεν έχει «κλειδώσει» ακόμα ποιος θα είναι ο μελλοντικός συνεργάτης κατασκευαστής της ομάδας.
Μέσα σε αυτό το πλαίσιο, η Husqvarna φαίνεται πως θα αποκτήσει πιο συγκεκριμένο ρόλο, περισσότερο συνδεδεμένο με την κληρονομιά της. Το brand διατηρεί τεράστια αξιοπιστία στον χώρο του enduro, του hard enduro και γενικότερα του off-road, ενώ τα τελευταία χρόνια έχει χτίσει και μια πιο premium lifestyle εικόνα γύρω από adventure, naked και supermoto μοντέλα.
Αυτό σημαίνει ότι ο όμιλος πιθανότατα δεν βλέπει πλέον λόγο να λειτουργεί η Husqvarna ως «λευκή KTM» στο motocross και στο supercross, όταν μπορεί να αξιοποιηθεί πιο αποτελεσματικά ως premium off-road και adventure brand.
Αντίστοιχα, η GASGAS φαίνεται πως θα κινηθεί προς μια πιο νεανική, προσιτή και value-for-money ταυτότητα, βασισμένη περισσότερο σε ιδιωτικές ομάδες και λιγότερο σε ακριβά εργοστασιακά προγράμματα.
Το μεγάλο πρόβλημα που καλείται τώρα να λύσει η Bajaj Mobility είναι αρκετά σύνθετο. Πώς θα διατηρήσει δυνατά τρία γνωστά brands χωρίς αυτά να καταλήγουν να ανταγωνίζονται μεταξύ τους για τους ίδιους πελάτες, τις ίδιες νίκες και το ίδιο marketing budget.
Οι επόμενες δύο-τρεις σεζόν αναμένεται να δείξουν αν αυτό το νέο μοντέλο θα λειτουργήσει. Το μόνο βέβαιο προς το παρόν είναι ότι ο όμιλος KTM δεν λειτουργεί πλέον όπως τον γνωρίζαμε τα τελευταία χρόνια.










