Ασία

VLADIVOSTOK

Φτάνοντας στην άλλη άκρη

Με την Ulan Ude να χάνεται πίσω μου, μετρούσα μόλις 3,400 χλμ. για το μεγάλο φινάλε της υπερσιβηρικής διαδρομής του “ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ 2018”. Παράλληλα, στην προσπάθειά μου να ολοκληρώσω την διάσχιση όλης της ασιατικής ηπείρου και να «βρέξω» τα πόδια μου στα νερά του Ειρηνικού Ωκεανού, είχα να επισκεφθώ επίσης τις πόλεις Chita – Mogocha – Blagovescenk – Khabarovsk – Vladivostok. Εντάξει, λίγο μακριά έπεφτε ακόμα η θάλασσα, αλλά έπαιρνα κουράγιο όταν σκεφτόμουν πόσα βάσανα είχαν περάσει οι ταλαίπωροι «Μύριοι» του Ξενοφώντα μέχρι να φωνάξουν «θάλαττα, θάλαττα»!

Πριν από 11 χρόνια (2007), όταν βρέθηκα να ταξιδεύω για δεύτερη φορά πάνω στην τροχιά του Υπερσιβηρικού δρόμου, τα 1,200 χλμ που ένωναν την Chita με την πόλη Blagovescensk ήταν μια κακοτράχαλη χωμάτινη διαδρομή, με ελάχιστους οικισμούς καθοδόν, σοβαρό πρόβλημα ανεφοδιασμού καυσίμων και έλλειψη βασικών υποδομών ύπνου και φαγητού. Τότε, τα είχα δει όλα…

Εν έτη 2018, ένας υπέροχος ασφαλτόδρομος ανέλαβε να οδηγήσει τις ρόδες της Honda CRF 250 Rally πάνω σ’ αυτό το κομμάτι της Υπερσιβηρικού, ενώ έκπληκτος αντίκριζα (κάθε 60-80 χλμ.) πρατήρια καυσίμων, εστιατόρια και μικρά μοτέλ να έχουν «ξεφυτρώσει» σαν τα μανιτάρια στις άκρες του δρόμου.

FAR EAST 3

Οδηγώντας στην διαδρομή Chita – Mogocha – Blagovescenk, διέσχισα ταυτόχρονα το πιο αραιοκατοικημένο κομμάτι όλης της Υπερσιβηρικής αρτηρίας μέχρι το Βλαδιβοστόκ. Αρκετές φορές συνομιλούσα φωνακτά με τον εαυτό μου, για να μην τρελαθώ από την αβάστακτη σιωπή και μοναξιά ενός υπέροχου καταπράσινου τοπίου. Όσο όμως οι μέρες περνούσαν και τα χιλιόμετρα λιγόστευαν, ένα ανυπέρβλητο αίσθημα ψυχικής ανάτασης και ευφορίας με πλημμύριζε. Ναι, πλησίαζα στην θάλασσα…

Στην κωμόπολη Mogocha, δυο μέλη της τοπικής μοτοσυκλετιστικής λέσχης που με συνάντησαν στην είσοδο της κωμόπολης, ανέλαβαν να μου βρουν κατάλυμα. Ο Yuri, ιδιοκτήτης μιας μικρής πανσιόν και μέλος της λέσχης (αριθμεί περίπου 20 μέλη) μου πρόσφερε αφιλοκερδώς φιλοξενία, με αντάλλαγμα την παρέα μου και την εξιστόρηση των ταξιδιωτικών μου εμπειριών. Κι αφού πρώτα με βοήθησε να αλλάξω λάδια στην CRF 250 Rally, όλο το βράδυ «…πίνω μπύρες, πίνω μπύρες, πίνω μπύρες…». Την άλλη μέρα, άντε ν’ ανέβω στη σέλα!

FAR EAST 6

Όση βροχή δεν έφαγα όλες τις προηγούμενες μέρες, με περίμενε στα τελευταία 120 χλμ. πριν την Blagovescenk. Τόση ήταν η μανία και ο όγκος της καταιγίδας, που αρκετά αυτοκίνητα προτίμησαν να διακόψουν προσωρινά την πορεία τους και να μοιραστούν μαζί μου τα λίγα στεγνά τετραγωνικά μέτρα του υπόστεγου ενός πρατηρίου καυσίμων. Εκεί γνωρίστηκα με τον Oleg, ο οποίος, βλέποντας την ελληνική πινακίδα κυκλοφορίας της μοτοσυκλέτας, με καλωσόρισε στον τόπο του ευδιάθετος και χαμογελαστός. Οι προπέρσινες οικογενειακές διακοπές του στην Ελλάδα (Σαντορίνη και Κρήτη) του είχαν αφήσει τις καλύτερες εντυπώσεις για την Ελλάδα και τους Έλληνες. Πάλι καλά, ήμουν και τυχερός. Άντε τώρα να είχε κακοπεράσει στην Ελλάδα και να καταριόταν την τύχη του που πήγε εκεί…

Ο Oleg δεν έμεινε όμως μόνο στα λόγια. Το ίδιο βράδυ, πέρασε με την γυναίκα του από το hostel που είχα καταλύσει, με ξενάγησαν με το αυτοκίνητο στην πόλη και καταλήξαμε σ’ ένα παραδοσιακό ρωσικό εστιατόριο στο κέντρο της πόλης, όπου και δειπνήσαμε. Από τον ευκατάστατο Oleg και την γοητευτική γυναίκα του “εισέπραξα” όλο τον ενθουσιασμό και τον θαυμασμό που είχαν για την Ελλάδα…
Επόμενη στάση η πόλη Khabarovsk (670 χλμ. νότια της Blagovescenk), το προτελευταίο αστικό κέντρο του υπερσιβηρικού άξονα. Κτισμένη (όπως και η Blagovescenk) στις όχθες του ποταμού Αμούρ, που εκτελεί χρέη συνοριακής γραμμής με την Κίνα, η Khabarovsk χρωστά το όνομά της στον Κοζάκο εξερευνητή Yerofey Khabarovsk, ο οποίος τη θεμελίωσε το 1858, αρχικά ως ένα προκεχωρημένο στρατιωτικό φυλάκιο των Ρώσων στην Ανατολική Σιβηρία (Far East).

KHABAROVSK 1

Κοσμοπολίτικη και λαμπερή, με πάμπολλα καταπράσινα πάρκα και καλοδιατηρημένα κτίσματα των αρχών του 20ου αιώνα, η Khabarovsk ήταν μια πόλη ιδανική για περπάτημα και χαλάρωση. Γι’ αυτό άλλωστε κλείδωσα εδώ τη μαύρη μοτοσυκλέτα για τρεις μέρες και «έλειωσα» σόλες…

Επόμενη – και τελευταία – υπερσιβηρική στάση, το παραθαλάσσιο Βλαδιβοστόκ (756 χλμ. νότια), στις ακτές του Ειρηνικού Ωκεανού. Συναισθήματα καθοδόν; Δύσκολα περιγράφονται! Κι εντέλει, μετά από 31 μέρες ταξιδιού στην σέλα της μαύρης Honda CRF 250 Rally, η δική μου “Κάθοδος των Μυρίων” έφτασε αισίως στο τέλος της και εγώ δικαίως φώναζα παθιασμένος μέσα από το κράνος «θάλαττα, θάλαττα»…

Το κοντέρ της μοτοσυκλέτας είχε συμπληρωμένα 14,200 χλμ. όταν έφτασα στο ομιχλώδες Βλαδιβοστόκ, όπου γράφτηκε ο επίλογος ενός μεγάλου διηπειρωτικού ταξιδιού. Όμως, ο «ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ 2018» δεν είχε ακόμα τελειώσει, αφού η Ιαπωνία θα “υπέγραφε” το τέλος αυτής της ταξιδιωτικής περιπέτειας.

VLADIVOSTOK 1

Το εβδομαδιαίο καράβι για την «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου» αναχωρούσε από το Βλαδιβοστόκ σε 5 μέρες. Προλάβαινα να (ξανά) δω το Βλαδιβοστόκ (την γενέτειρα του αείμνηστου ηθοποιού Yul Brynner), να βγάλω τα ακτοπλοϊκά εισιτήρια και να ολοκληρώσω τις εκτελωνιστικές διαδικασίες. Όταν πήρα όμως τα εισιτήρια στα χέρια, αυτά δεν έγραφαν ως προορισμό την Ιαπωνία, αλλά τη… Νότια Κορέα! Η απόβαση στην Κορεατική χερσόνησο είναι προ των πυλών…

KHABAROVSK_6.jpgFAR_EAST.jpgFAR_EAST_4.jpgKHABAROVSK_3.jpgKHABAROVSK.jpgFAR_EAST_3.jpgKHABAROVSK_4.jpgFAR_EAST_9.jpgFAR_EAST_5.jpgKHABAROVSK_7.jpgOLEG__WIFE.jpgFAR_EAST_7.jpgFAR_EAST_8.jpgKHABAROVSK_2.jpgKHABAROVSK_1.jpgFAR_EAST_6.jpgKHABAROVSK_5.jpgFAR_EAST_1.jpgFAR_EAST_2.jpgBLAGOVESCENSK.jpg

VLADIVOSTOK_3.jpgVLADIVOSTOK.jpgVLADIVOSTOK_2.jpgVLADIVOSTOK_1.jpg

Νέα κόσμου

20171026 084226 TeslaFire 02

Φωτιά και απεγκλωβισμός στα ηλεκτροκίνητα απαιτεί διαφορετική προσέγγιση

Νέα μέτρα ασφαλείας και εκπαίδευσης για τους πυροσβέστες

Video – Απίστευτος καυγάς κατά την διάρκεια αγώνα ταχύτητας

Να και κάτι που δεν βλέπεις κάθε μέρα…

Meteo & Αnytime – Δείτε τον καιρό στο οδικό δίκτυο της χώρας

Μια νέα υπηρεσία για τα καιρικά φαινόμενα που θα συναντήσετε καθ’ οδόν

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

honda cb500x 2019 launch small

Το νέο Honda CB500X 2019 στη Moto Petsas

Γνωρίστε το και οδηγείστε το

The Family MotorSport: Νέος αντιπρόσωπος ΤM Racing στην Ελλάδα

Μια παγκόσμια πρωταθλήτρια γυρνά σελίδα

Υγρό φρένων & συμπλέκτη Ipone X-Trem

Αγωνιστικών επιδόσεων, 100% συνθετικό

IPONE προϊόντα περιποίησης μοτό στη Moto Petsas

Κιτ ομορφιάς για την καλή σου

Benelli TRK251: Ήρθε στην Ελλάδα, μάθαμε την τιμή του

Και ακούμε για πρώτη φορά τον ήχο του

Νέα αγώνων

H GasGas παρουσιάζει την ομάδα της για το EnduroGP

Με τρεις έμπειρους αναβάτες στη μάχη του τίτλου

BMW Motorrad Race Trophy: Αγωνίζεσαι με BMW και επιβραβεύεσαι

Το πρόγραμμα τρέχει για 6η συνεχή χρονιά

H FIM ανακοινώνει ηλεκτρικό Παγκόσμιο Κύπελλο Enduro

Νέος θεσμός, ξεκινά από το καλοκαίρι του 2019

Πρώτη Επαφή – SYM HD300 2019

Με 300 στα βαθειά

TEST - Vespa Elettrica 2019

Η νέα τάση της μόδας είναι... υψηλή

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo winter climate gantia

Γάντια Hebo Winter Climate

Softshell και παντός καιρού

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Ηλεκτρικό scooter NIU M+ σε προσιτή τιμή

Από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS

Ελαφριά γάντια Fovos Neoprene

Ελαφριά γάντια για τα δύσκολα

Κάλτσες off road Forma FORX430

Ποιότητα και εκτός δρόμου

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

Κράνος κλειστού τύπου Pilot Snake

Με εντυπωσιακά γραφικά

Μοναδικές παροχές για service Piaggio και Vespa στο Moto Petsas

Εγγυημένη φροντίδα, δίκυκλο αντικατάστασης και πολλά άλλα

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Αγώνες

AMA SX 2019, 12ος αγώνας, Seattle (Η.Π.Α.)

Νίκη Musquin, αλλά με ποινή αφαίρεσης βαθμών

EnduroGP 2019, 1ος αγώνας, Dahlen (Γερμανία)

O Steve Holcombe συνεχίζει από εκεί που το άφησε

Π.Π. ΜΧ 2019, 2ος αγώνας, Άργος

Θρίαμβος Yamaha με Τουρατζίδη και Ανδρέου