Ασία

RUSSIA 5

Αναζητώντας τα Υπερβόρεια Όρη των αρχαίων Ελλήνων

Του Κωνσταντίνου Μητσάκη

Η αλήθεια είναι πως περίμενα πιο εξονυχιστικό έλεγχο στα σύνορα της Ρωσίας. Ευτυχώς δεν με ταλαιπώρησαν διόλου, μόνο το tank bag άνοιξαν και έριξαν μια φευγαλέα ματιά στο περιεχόμενό του. Ακολούθησε μια ώρα αναμονή για τα απαραίτητα γραφειοκρατικά έγγραφα και όταν παρέλαβα στα χέρια μου το διαβατήριο, πάτησα τη μίζα της μαύρης CRF 250 Rally, αποχαιρέτησα τους εξυπηρετικότατους τελωνειακούς και ξεχύθηκα για μια πορεία 11,000 χιλιομέτρων ανατολικά. Βλαδιβοστόκ, έρχομαι…

Όση ώρα περίμενα τις συνοριακές διαδικασίες να τελειώσουν, ταξίδευα νοερά στα μονοπάτια ενός τεράστιου χάρτη της Ρωσίας που υπήρχε αναρτημένος στον τελωνειακό χώρο. Για μια στιγμή με έπιασε πανικός όταν συνειδητοποίησα την τρελή απόσταση που είχα να διανύσω μέχρι την θάλασσα της Ιαπωνίας. Κώστα, σ’ αυτό το ταξίδι καλύτερα να μην βλέπεις καθόλου τον χάρτη!

RUSSIA 10

Στο κομμάτι της Ευρωπαϊκής Ρωσίας, η διαδρομή που θα ακολουθούσε ο «Δρόμος Ειρήνης 2018» ένωνε τις πόλεις Kursk, Saratov, Samara και Ufa. Αυτό που με ενθουσίασε ιδιαίτερα ήταν η πολύ καλή κατάσταση του οδικού δικτύου, επιτρέποντας έτσι στη μικρή μοτοσυκλέτα να ταξιδεύει απροβλημάτιστα με ταχύτητες 90-100 χλμ/ώρα. Παράλληλα, εγώ μπορούσα να απολαμβάνω το τοπίο και δεν ήμουν συνεχώς συγκεντρωμένος σε κακοτεχνίες και παγίδες του δρόμου. Σε αυτές τις ταχύτητες σαφώς κι ήμουν πιο γρήγορος από τις αμέτρητες νταλίκες, αλλά οι προσπεράσεις θανάτου που επιχειρούσαν οι Ρώσοι οδηγοί με τα τρίλιτρα και τετράλιτρα θηρία τους αποτελούσαν τον χειρότερο εφιάλτη μου…

Στην πόλη Kursk όπου και διανυκτέρευσα, φρόντισα να αγοράσω μια ρώσικη κάρτα SIM για το κινητό, μιας και το θέμα της επικοινωνίας ήταν από τα σημαντικότερα που είχα να διευθετήσω. Ένα καθαρό hostel στο κέντρο της πόλης κοίμισε το ταλαιπωρημένο μου κορμί, ενώ η μοτοσυκλέτα αφέθηκε στην ασφάλεια ενός κλειστού πάρκινγκ, με κόστος μόλις 1.5 ευρώ. Σε καμία περίπτωση η μοτοσυκλέτα δε διανυκτέρευε έξω στον δρόμο ή σε μη φυλασσόμενο χώρο. Ήταν οι ίδιοι οι ντόπιοι που με συμβούλευαν να παίρνω τα απαραίτητα μέτρα ασφαλείας…

RUSSIA 2

Σημαντική ήταν επίσης η βοήθεια που έτυχα και από τους Ρώσους μοτοσυκλετιστές. Όλοι τους χαιρετούσαν στο δρόμο (όπως κάναμε σε αλλοτινές εποχές στην Ελλάδα), οι περισσότεροι έρχονταν να με ρωτήσουν για την παρουσία μου στην χώρα τους, ενώ σε δυο περιπτώσεις προθυμοποιήθηκαν να με οδηγήσουν σ’ ένα κατάλυμα τ’ οποίο πληρούσε τις απαραίτητες προϋποθέσεις ασφάλειας για την μοτοσυκλέτα.

Για πέντε μέρες, το γνώριμο αλλά συνάμα εκνευριστικό επίπεδο τοπίο των απέραντων ρωσικών πεδιάδων συντρόφευε τα χιλιόμετρα της διαδρομής μου μέχρι τους πρόποδες των Ουραλίων. Η αλήθεια είναι ότι κουράστηκα, όχι από τα χιλιόμετρα του δρόμου, αλλά από την απεραντοσύνη ενός επαναλαμβανόμενου τοπίου και από το γεγονός ότι η ματιά μου «σκόνταφτε» συνέχεια πάνω σε πανομοιότυπες παραστάσεις οικισμών και πόλεων. Με την ασφάλτινη λωρίδα να κατευθύνεται ανατολικά, οι πάμπολλοι αγροτικοί οικισμοί με τις φτωχικές ξύλινες κατοικίες που παρεμβάλλονταν καθοδόν, μου έδιναν την εντύπωση πως τριγυρνούσα συνεχώς στο ίδιο σημείο.

RUSSIA 6

Οι Saratov, Samara και Ufa ήταν τρεις τυπικές Ρώσικες πόλεις με πάμπολλα πάρκα, δεντροσκέπαστες λεωφόρους, επιβλητικά κτήρια νέο-μπαρόκ αρχιτεκτονικής, σοβιετικά μπλοκ εργατικών πολυκατοικιών και πάμπολλα ξύλινα χαμηλόσκεπα σπίτια στα προάστια. Δεν μπορώ να πω ότι με συγκίνησαν ιδιαίτερα - μάλλον ανιαρές μου φάνηκαν.

Σε αντίθεση με την αδιάφορη αρχιτεκτονική προσωπικότητα των αστικών κέντρων της διαδρομής μου στην Ανατολική Ρωσία, οι αμέτρητοι οικισμοί που συναντούσα στον διάβα μου διέθεταν χαρακτήρα και χρώμα, μονοπωλώντας έτσι το ενδιαφέρον μου. Μιλάμε για οικισμούς με ξύλινες αγροτικές κατοικίες, των οποίων η εξωτερική όψη ήταν σχεδόν πάντα διακοσμημένη με σκαλιστό ξύλο και ζωηρόχρωμα παραθυρόφυλλα. Η κάθε μια παραδοσιακή αγροικία της Ρώσικης γης φάνταζε στα μάτια μου ως ένα μικρό κομψοτέχνημα και όλες μαζί έμοιαζαν να έχουν ξεπηδήσει μέσα από τον ονειρικό κόσμο ενός παιδικού παραμυθιού.

RUSSIA 8

Κι αν αναρωτιέστε πως περνούσα τα βράδια μου στην Ρωσία (δεν θέλω πονηρές σκέψεις), η απάντηση είναι απλή: Μουντιάλ, μπύρες και βότκες. Σε κάθε ξενοδοχείο ή πανσιόν (gostinitsa) που διανυκτέρευα, κάθε βράδυ στηνόταν μια μικρή εξέδρα μπροστά στην τηλεόραση και γινόταν ο πανικός, ειδικά όταν έπαιζε η Εθνική Ρωσίας! Ποδόσφαιρο λοιπόν, αυτό το παγκόσμιο «ναρκωτικό»…
Αποχαιρετώντας μέσα από τους καθρέπτες της μοτοσυκλέτας την πόλη Ufa, είχαν περάσει έντεκα μέρες πάνω στην σέλα της μαύρης CRF 250 Rally, με καταγεγραμμένα στο κοντέρ της περί τα 4,300χλμ.

Και πάνω που είχα φτάσει στα πρόθυρα νευρικής κρίσης λόγω της μονοτονίας του ευθυτενούς οδικού άξονα, η ασφάλτινη λωρίδα άρχισε σταδιακά να αποκτά καμπύλες, να σκαρφαλώνει πάνω σε δασοσκέπαστες βουνοπλαγιές κατάφυτες με κωνοφόρα δέντρα και να προσπερνά ορεσίβιους οικισμούς. Ναι, είχα επιτέλους φτάσει στα Ουράλια, στα “Υπερβόρεια Όρη” των αρχαίων Ελλήνων, που αντιπροσωπεύουν στο συγκεκριμένο γεωγραφικό σημείο τα φυσικά σύνορα ανάμεσα στην Ευρώπη και την Ασία, στη Ρωσία και την Σιβηρία.

RUSSIA 3

Δείτε εδώ το πρώτο μέρος του ταξιδιού Δρόμος Ειρήνης 2018 του Κων/νου Μητσάκη

RUSSIA_1.jpgRUSSIA_11.jpgRUSSIA_13.jpgRUSSIA_10.jpgRUSSIA_12.jpgRUSSIA_7.jpgRUSSIA_8.jpgRUSSIA_3.jpgRUSSIA_5.jpgRUSSIA_9.jpgRUSSIA_6.jpgRUSSIA_15.jpgRUSSIA_4.jpgRUSSIA_2.jpgRUSSIA_14.jpg

Ρεπορτάζ - Νέο πρότυπο ασφαλείας για full-face αγωνιστικά κράνη από τη FIM

Υποχρεωτική εφαρμογή για όλα τα Πρωταθλήματα της FIM από το 2019

1.651 κλήσεις για κράνος τον Οκτώβριο του 2018 στην Αττική

Και 521 τροχαία ατυχήματα με 618 παθόντες

Νέα κόσμου

tom pages racing drone3

Αγωνιστικό drone + Tom Pages + Freestyle MX = Άντε γεια Video!

Απίστευτα, πρωτόγνωρα πλάνα που θυμίζουν ηλεκτρονικό παιχνίδι

Grand Thrust Star 100 – Αεριωθούμενο scooter του ψυχρού πολέμου

Μια άριστα κατασκευασμένη φανταστική ιστορία

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro – Η ομορφότερη της EICMA

Σύμφωνα με τις ψήφους χιλιάδων επισκεπτών

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

P90328580 highRes web

BMW Motorrad μοντέλα 2019 - Πόσο κάνουν & πότε έρχονται

S 1000 RR, R 1250 GS & R 1250 GS ADV, F 850 GS ADV, R 1250 RS & R 1250 RS

Ζελατίνες Puig

Υψηλή ποιότητα, ακόμη υψηλότερη αποτελεσματικότητα

Νέα αγώνων

stoner ducati 800

Ducati - Casey Stoner, τέλος στη συνεργασία τους

Μετά από τρία πετυχημένα χρόνια

Επιστροφή Sete Gibernau – Θα αγωνιστεί στη MotoΕ

Μαζί του και άλλες επιστροφές από το παρελθόν

Αγωνιστική δράση 10-11 Νοεμβρίου 2018

Λίγα και όλα χωματερά

Michelin - Νέα ρεκόρ για Marquez & Michelin στη Μαλαισία

Το δελτίο του επίσημου προμηθευτή ελαστικών του MotoGP

Test - KTM 300 EXC TPI / 350 EXC-F 2019

Πινελιές ανανέωσης

TEST - Husqvarna Vitpilen 701

Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν

300x250 gif

Νέα αγοράς Αναβάτη

Αδιάβροχο μπουφάν Nordcap Citizen II

Καθημερινό και προσιτό

Νέο κράνος STR Race Pro S

Καθημερινό και προσιτό

SYM Wolf CR 300i – Το retro δεν πεθαίνει ποτέ

Προσιτό και καθημερινό

Delta Motorcycles και για ανταλλακτικά KTM Group

Με δυνατότητα αποστολής

Κλειδαριά κράνους Helmetlok II

Για την ασφάλεια της ασφάλειας της κεφαλής

Χειμερινό jacket Nordcode Horizon

Προσιτά τον χειμώνα

Αδιάβροχο μπουφάν Fovos Raptor

Για μικρές και μεγάλες περιηγήσεις

Μπότες Forma Dominator comp 2.0

Για τους απαιτητικούς

Αγώνες

taylor robert

ISDE 2018 - Ημέρα 1η

Πήραν κεφάλι οι ΗΠΑ με το καλημέρα

Dragster 2018 - 5ος αγώνας, Αγρίνιο, 12-14/10

Ο δυνατότερος αγώνας dragster που έχει γίνει ποτέ στην χώρα μας

MotoGP 2018, 18ος αγώνας, Sepang

Εφιάλτης δίχως τέλος για τον Valentino Rossi