Ασία

OLYMPIA 2

Το πρώτο μέρος του ταξιδιού από την Αρχαία Ολυμπία ως τη Χιροσίμα με Honda CRF250 Rally

Του Κωνσταντίνου Μητσάκη

Εδώ και αρκετό καιρό είχε καρφωθεί στο μυαλό μου ένα δίτροχο ταξίδι ως τη μακρινή Ιαπωνία. Αναμφίβολα δυνατός προορισμός και συναρπαστική η διαδρομή μέχρι εκεί, όμως, εγώ δεν ήθελα να πάω στην «Χώρα του Ανατέλλοντος Ηλίου» δίχως να έχω έναν σκοπό… Ήθελα να συνδυάζω αυτό το ταξίδι με μια ιδιαίτερη αποστολή. Και τελικά, μετά από μήνες αμφιταλαντεύσεων και συνεχών διαβουλεύσεων, ήμουν πια έτοιμος να ξεκινήσω την καινούρια ταξιδιωτική περιπέτεια «ΔΡΟΜΟΣ ΕΙΡΗΝΗΣ 2018». Αφετηρία μου η Αρχαία Ολυμπία, τελικός προορισμός η Χιροσίμα της Ιαπωνίας, μοτοσυκλέτα μια Honda CRF 250 Rally, απόσταση 15,800 χλμ…

Γιατί προτίμησα την Αρχαία Ολυμπία ως εκκίνηση του διηπειρωτικού ταξιδιού μου; Γιατί ο τόπος γέννησης των Ολυμπιακών Αγώνων τις τελευταίες δεκαετίες διατηρεί παραδοσιακά φιλικές σχέσεις με την Ιαπωνία. Η Αρχαία Ολυμπία τελεί αδελφοποιημένη πόλη με την Ιαπωνική πόλη Ιναζάβα, ενώ στον προαύλιο χώρο του Δημαρχείου βρίσκεται το μνημείο του αείμνηστου Ιάπωνα φιλέλληνα καθηγητή Κεΐζι Κοκούμπου, όπου φυλάσσεται η τέφρα του.

OLYMPIA 4

Σ’ αυτόν τον ιερό χώρο, ο Δήμαρχος της Αρχαίας Ολυμπίας κ. Ε. Κοτζάς μού παρέδωσε να μεταφέρω με την μοτοσυκλέτα μου ένα συμβολικό δώρο Φιλίας στον Δήμαρχο της Χιροσίμα της Ιαπωνίας, καθώς κι ένα μήνυμα Ειρήνης και Αλληλεγγύης στους κατοίκους της μαρτυρικής πόλης. Η παράδοσή τους στον Δήμαρχο της Χιροσίμα είχε προγραμματιστεί να γίνει την περίοδο των εκδηλώσεων μνήμης για τη συμπλήρωση των 73 χρόνων από τη ρίψη της ατομικής βόμβας στη Χιροσίμα (6 Αυγούστου 1945).

Ήμουν αρκετά συγκινημένος, αφού είχα την τιμή να γίνω ένας δίτροχος αγγελιοφόρος της Ειρήνης μεταξύ Ελλάδας και Ιαπωνίας. Επρόκειτο μια άκρως συμβολική κίνηση, η οποία θα διακηρύττει παράλληλα πως η Ελλάδα, η πολιτιστική κοιτίδα της Ευρώπης, εφαρμόζει εμπράκτως αυτό που ασπάζεται και ιδεολογικά: η ειρήνη, ο πολιτισμός και τα ολυμπιακά ιδεώδη αποτελούν την κυριότερη συνεκτική δύναμη μεταξύ των λαών της υφηλίου.

OLYMPIA 3

Κι όσον αφορά την οδική μου αποστολή, είχα να διατρέξω οκτώ χώρες (Ελλάδα, Βουλγαρία, Ρουμανία, Μολδαβία, Ουκρανία, Ρωσία / Σιβηρία, Μογγολία, Ιαπωνία), οδηγώντας μια μαύρη Honda CRF 250 Rally για περίπου 15,800 χλμ. Μιλάμε για ένα μεγάλο ταξίδι κόντρα στον ήλιο, με 250cc και μόλις 23 ατίθασα άλογα…

Στην Βουλγαρία μούλιασα στην βροχή. Από τον Προμαχώνα ως την συνοριακή πόλη Ruse, δεν έβγαλα καθόλου τα αδιάβροχα. Θυμάμαι χαρακτηριστικά την καταιγίδα που ξέσπασε στην Σόφια, όταν βρισκόμουν στο κέντρο της πόλης, έξω από την ορθόδοξη εκκλησία Αλεξανδρε Νιέφσκι. Για δυο ώρες ήμουν εγκλωβισμένος στην είσοδο του ναού, ενώ την μοτοσυκλέτα λίγο έλειψε να την παρασύρουν τα ορμητικά νερά στο πάρκινγκ!

SOFIA BULGARIA

Συνδετικός-συνοριακός κρίκος ανάμεσα στη Βουλγαρία και τη Ρουμανία εκτελεί από την δεκαετία του 1950 η επιβλητική σιδερένια γέφυρα του Δούναβη. Μετά την διάσχισή της βρέθηκα στη δεύτερη χώρα του ταξιδιού μου, όπου με υποδέχτηκε ένας λαμπερός ήλιος και δικαίως ανέβασε κατακόρυφα την διάθεσή μου…

Μπαίνοντας στη Ρουμανία, το κοντέρ της μαύρης CRF 250 Rally είχε καταγράψει τα πρώτα 1,100 χλμ. και εγώ είχα αρχίσει να προσαρμόζομαι στις δυνατότητές της. Μπορούσα να κινούμαι συνεχώς με 90-100 χιλιόμετρα στον δρόμο, μια ταχύτητα που δεν με κούραζε και μπορούσα άνετα να προσπερνάω τις άπειρες νταλίκες και τα αργά αυτοκίνητα. Φυσικά υπήρχαν και οι τοπικοί «κάγκουρες» που με περνούσαν με τρελά χιλιόμετρα και στον πόντο…

ROMANIA 2

Στη Ρουμανία ούτε καν διανυκτέρευσα, αφού είχα μόλις 300 χλμ. να οδηγήσω μέχρι την συνοριακή πόλη Galati – η συγκεκριμένη πόλη είναι αδελφοποιημένη με τον Πειραιά! Μια ολιγόωρη στάση στο κέντρο Galati για καφέ και φαγητό ήταν ωστόσο επιβεβλημένη, γιατί μετά θα περνούσα έναν συνοριακό Γολγοθά - μέσα σε 3 χλμ. με περίμεναν 4 συνοριακοί έλεγχοι!

Συγκεκριμένα, έπρεπε να περάσω αρχικά το ρουμανικό τελωνείο, μετά να εισέλθω για μόλις 2 χλμ. στην Μολδαβία (υπάρχει τελωνείο), στη συνέχεια έξοδος από Μολδαβία (ξανά έλεγχος) και είσοδος κατόπιν στην Ουκρανία. Μιλάμε για την απόλυτη συνοριακή τρέλα…

Ευτυχώς δεν υπήρχε μεγάλη ουρά αυτοκινήτων, οι γραφειοκρατικές διαδικασίες γρήγορες, ο έλεγχος των αποσκευών τυπικός και οι υπάλληλοι αρκετά πρόθυμοι και εξυπηρετικοί. Παρόλο αυτά, δυο ώρες τις ξόδεψα στα σύνορα μέχρι να μπει στο διαβατήριο η τελευταία σφραγίδα και να ανοίξει η συνοριακή πόρτα της Ουκρανίας…

UKRAINE 3

Στην Ουκρανία δεν υπήρχε περίπτωση να μην (ξανά) επισκεφθώ την Οδησσό της Φιλικής Εταιρίας και του «Θωρηκτού Ποτέμκιν». Θεμελιωμένη από τους αρχαίους Μιλήσιους στις ακτές της Μαύρης Θάλασσας, η Οδησσός είναι μια πόλη που έχει κλέψει την καρδιά μου. Οι αιτίες πολλές: πλούσια πολιτιστική παράδοση, Ιστορία, ρομαντική ατμόσφαιρα και όμορφες γυναίκες…

Ένας καλοσυντηρημένος αυτοκινητόδρομος με τακτικές εξυπηρετήσεις καθοδόν ανέλαβε να οδηγήσει κατόπιν την μικρή μοτοσυκλέτα από την Οδησσό στο Κίεβο (475 χλμ.). Κτισμένη στις όχθες του ποταμού Δνείπερου, η ουκρανική πρωτεύουσα με κοίμισε στην αστική της αγκαλιά για δυο μέρες – ήταν μια αναγκαία στάση για ξεκούραση, γνωριμία με τα κυριότερα αξιοθέατα της πόλης και ανασυγκρότηση για τα επόμενα χιλιόμετρα του ταξιδιού. Ήδη, σε απόσταση 250 χλμ., με καρτερούσε ο Πούτιν. Την τελευταία φορά που επισκέφθηκα τον σύντροφο Βλαντιμίρ ήταν το 2016, όταν έφτασα στην Κόκκινη Πλατεία της Μόσχας μ’ ένα παπί Honda Supra-X 125 Helmin.

OLYMPIA-4.jpgOLYMPIA-1.jpgOLYMPIA-2.jpgOLYMPIA-3.jpgROMANIA_3.jpgODESSA_-_UKRAINE_3.jpgODESSA_-_UKRAINE_2.jpgROMANIA.jpgODESSA_-_UKRAINE_4.jpgKIEV_-_UKRAINE_3.jpgROMANIA_2.jpgUKRAINE_2.jpgKIEV_-_UKRAINE_2.jpgODESSA_-_UKRAINE.jpgUKRAINE.jpgUKRAINE_3.jpgKIEV_-_UKRAINE.jpgGALATI_-_UKRAINE.jpgSOFIA_-_BULGARIA.jpgUKRAINE_4.jpg

Σύγκριση γερμανικής και ελληνικής αγοράς μοτοσυκλέτας 2018

Χαοτική διαφορά μεγέθους, ταξινομήσεων και κυβικών

Ταξινομήσεις 2018 - Top-3 μοντέλων ανά εταιρεία

Τα 3 πιο δημοφιλή μοντέλα (scooter, παπιά, μοτοσυκλέτες ή ATV) κάθε φίρμας της ελληνικής…

Νέα κόσμου

suzuki vvt patent

H Suzuki πατεντάρει νέο σύστημα μεταβλητών βαλβίδων

Αυτή τη φορά επιλέγει μια διάταξη με πίεση λαδιού

Αναζητούνται μάρτυρες θανατηφόρου τροχαίου

Συνέβη στις 2 Ιανουαρίου στη συμβολή Συγγρού-Καλλιρρόης

Honda – Πατέντες για cruiser με Hossack μπροστινό και υποβοήθηση στο τιμόνι;

Σχέδια αποκαλύπτουν ένα πιο περίπλοκο σύστημα από αυτό της Goldwing

Δημοπρατείται συλλογή ιστορικών ΜΧ μοτοσυκλετών

Πάνω από 100 κομμάτια προς πώληση

Νέα σειρά ρολογιών Ducati

Μια 100% Ιταλική συνεργασία με τη Locman

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

Husqvarna - Νέες τιμές Svartpilen 401 & Vitpilen 401

Επίσημο Δελτίο Τύπου - Spread the rumor!

Νέoς τιμοκατάλογος Suzuki

Εν αναμονή των εκδόσεων Katana

Kawasaki – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα

Vespa – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα του 2019, συμπεριλαμβανομένης και της Elettrica

Piaggio – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Σε ισχύ από 14 Ιανουαρίου

Νέα αγώνων

adrien van beveren broken engine 3

Rally Dakar 2019: Adrien Van Beveren - Έσπασε ο κινητήρας της Yamaha του!

Ορθάνοιχτο πλέον το πεδίο για ΚΤΜ & Husqvarna

Ο Valentino Rossi στο Dakar 2020!

Ο Nasser Al-Attiyah επιβεβαιώνει τις φήμες

FIM Europe Tout Terrain Rally Cup 2019 - Δύο αγώνες στην Ελλάδα!

Hellas Rally και Serres Rally γεμίζουν το μισό πρόγραμμα

Naxos Adventure Rally 2019

Τον Απρίλιο, για 3η συνεχόμενη χρονιά

Rally Dakar 2019: Ricky Brabec - Έσπασε ο κινητήρας κι εγκατέλειψε!

Απίστευτη τροπή για τον ηγέτη της γενικής βαθμολογίας, την 8η μέρα του Dakar 2019! Ο…

Νέα αγοράς Αναβάτη

Μπότες τουρισμού IXS Tour Classic-ST

Προσιτή ποιότητα

Χειμερινά γάντια IXS Buran WP

Ό,τι πρέπει για τα κρύα!

Μπουφάν Alpinestars Volcano Drystar

Για οδήγηση παντός καιρού

Κράνος κλειστού τύπου Bell Srt

Ποιοτική πρόταση με υπογραφή

Αδιάβροχο jacket IXS Classic Urban-ST

Μοντέρνο και καθημερινό

Enduro jacket Nordcode Pindos

Μοντέρνα και διακριτική σχεδίαση

Νέο ηλεκτρικό scooter NIU U-Series

Μοντέρνο και έξυπνο

Κράνος CMS GTV Strada

Λύση η προσιτή από την Μοτοδυναμική

Kawasaki Versys winter sales

Διαλέξτε ανάμεσα σε έκπτωση ή δώρα

Κράνος Shark Ridill

Καθημερινός σύντροφος

Snowmobile Polaris Indy Adventure 155

Πολλαπλών ρόλων

Αγώνες

dakar rally 2019 8i mera 17

Rally Dakar 2019: 8η μέρα, San Juan de Marcona - Pisco

Εγκατάλειψη Brabec, ηρωικός Price - Η ΚΤΜ δείχνει τα δόντια της

Rally Dakar 2019: 7η μέρα, San Juan de Marcona - San Juan de Marcona

Πρωτιά Sunderland & KTM, Brabec και Honda έτοιμοι για την έκπληξη!

AMA SX 2019 – 2ος αγώνας, Glendale

Έσπασε το ρόδι ο Blake Baggett

Rally Dakar 2019: 6η μέρα, Arequipa - San Juan de Marcona

Pablo Quintanilla & Husqvarna παίρνουν τα ηνία