KTM

GU0B1455

Πινελιές ανανέωσης

Του Τάκη Μανιάτη

Φωτογραφίες: Χρήστος και Γιώργος Καραγεωργάκης, Γιώργος Σβολόπουλος

Νέες ρυθμίσεις στις αναρτήσεις, νέες μπαταρίες, διαφορετικοί χρωματισμοί και γραφικά χαρακτηρίζουν τις νέες 300 EXC TPI και 350 EXC-F του 2019. Τις οδηγήσαμε στην επίσημη παρουσίαση της KTM SEE και η σύγκριση δίχρονου με τετράχρονο ήταν άμεση.

KTM 300 EXC TPI MY2019 90 degree right
300 EXC TPI

Η παρουσίαση των νέων μοντέλων 2019 της KTM έγινε στην Πεντέλη, από την KTM SEE, όπου βρεθήκαμε για μία ακόμη φορά για να γνωρίσουμε σε πραγματικές συνθήκες τις νέες της μοτοσυκλέτες.

KTM 350 EXC F MY2019 90 degree left
350 EXC-F

Μάλιστα, μιας και η χρονιά της πορτοκαλί εταιρίας είχε ως στόχο την πλήρη ανανέωση της σειράς Motocross, είχαμε στη διάθεση μας μόνο από ένα μοντέλο των κορυφαίων δίχρονων και τετράχρονων: Τα 300 EXC TPI και 350 EXC-F, μοντέλα που «παίζουν» σε διαφορετικές κατηγορίες (E3 και E2), αλλά στον κυβισμό είναι τόσο κοντά που αξίζουν διαφορετική προσέγγιση.

Στη σειρά οδήγησης ήταν πρώτο από τα enduro μοντέλα το δίχρονο 300 EXC TPI, που πέρσι παρουσιάστηκε με νέο κινητήρα με ψεκασμό, αλλάζοντας τελείως τα δεδομένα των δίχρονων μοτοσυκλετών off-road. Για φέτος, οι αλλαγές αφορούσαν κυρίως το αισθητικό τμήμα, αλλά και ρυθμίσεις στις αναρτήσεις.

GKF 2377

Το περσινό μοντέλο που είχαμε οδηγήσει στην ίδια πίστα ήταν γραμμικό, ομαλότατο στην απόδοση με «τετράχρονη» λειτουργία που κέρδιζε τον αναβάτη από την πρώτη στιγμή. Αυτά τα χαρακτηριστικά απόδοσης που έκαναν τις TPI του 2018 περιζήτητες, δεν υπήρχαν στην φετινή μοτοσυκλέτα, αφού η απόδοση ερχόταν απότομα μετά τις μεσαίες στροφές, δίνοντας ένα σκαμπίλι στον αναβάτη. Το ανέβασμα στροφών γινόταν νωχελικά στις χαμηλές στροφές, αλλά το πέρασμα προς τις μεσαίες και ψηλές ήταν τόσο απότομο που η μοτοσυκλέτα μας έφευγε από τα χέρια - μέχρι και πτώση είχαμε σε έξοδο στροφής, από το απότομο ξέσπασμα.

KTM 250 300 EXC TPI MY2019 engine 02

Ο «ένοχος» στην συγκεκριμένη περίπτωση ήταν η αλλαγή στη χαρτογράφηση της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας, που είχε δώσει πιο ακραία χαρακτηριστικά οδήγησης. Έτσι δε μπορούμε να βγάλουμε συμπέρασμα για τη λειτουργία του κινητήρα, αλλά μιας και στα μοντέλα παραγωγής δεν έχει αλλάξει, κρίνουμε από το περσινό και θυμόμαστε μόνο τις καλές του στιγμές.

GKF 2590

Οι αναρτήσεις με τις νέες ρυθμίσεις λειτούργησαν ευχάριστα παρά τα σαμάρια της πίστας, αν και ήταν αρκετά μαλακές για να ταιριάξουν τέλεια στην απαιτητική πίστα. Η σταθερότητα και ευκολία στην οδήγηση πάντως παρέμεινε και η ακαριαία και ξερή δίχρονη απόδοση δεν κατάφερε να χαλάσει την εξαιρετική εικόνα του πανέμορφου TPI.

Από τη σέλα του δίχρονου σε αυτήν του τετράχρονου 350 EXC-F, το οποίο είναι απολαυστικό και στο θυμίζει κάθε φορά που βρίσκεσαι πάνω του. Μαζεμένο σε διαστάσεις, μιας και μοιράζεται χαρακτηριστικά με το αντίστοιχο 250, με ροπή που ξεχειλίζει και διάρκεια που κάνει και τον πιο απαιτητικό να χορτάσει.

GU0B1470

Ο κινητήρας του 350 αποδίδει ομαλότατα σε όλη την καμπύλη, αλλά από τις χαμηλές στροφές έχεις ό,τι ακριβώς χρειάζεσαι για να κινηθείς σβέλτα σε κάθε διαδρομή. Ροπή και ελαστικότητα που με το απαλό πέρασμα της στις μεσαίες και ψηλές μεταμορφώνει τη μοτοσυκλέτα με μία αστείρευτη απόδοση που διαρκεί μέχρι τις 14,000 σ.α.λ. Μέσα στην πίστα της Πεντέλης το 350 ήταν πραγματικό όπλο, στιβαρό και σταθερό, με ακριβή είσοδο στις στροφές, πολύ καλό έλεγχο στα άλματα, προβλέψιμο στην είσοδο στις στροφές.

GKF 2679

Σε κάθε περίπτωση, η φετινή παρουσίαση των μοντέλων 2019 της KTM μας έδωσε την ευκαιρία για μία ακόμη φορά να πάρουμε μία γεύση από τις πορτοκαλιές off-road που ηγούνται στην παγκόσμια σκηνή. Σαν μια μαζική δοκιμή, περιοριστήκαμε σε ολιγόλεπτες δοκιμές, οπότε τα συμπεράσματα είναι πολύ συγκεκριμένα. Επιφυλασσόμαστε λοιπόν για αναλυτικές δοκιμές μόλις οι μοτοσυκλέτες φτάσουν στα χέρια μας για πολυήμερα τεστ.

KTM_350_EXC-F_MY2019_right_front.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_right_front.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_top.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_90_degree_left.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_right_rear.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_front.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_rear.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_left_front.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_90_degree_right.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_left_rear.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_left_rear.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_90_degree_right.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_right_rear.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_rear.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_stripped.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_front.jpgKTM_350_EXC-F_MY2019_left_front.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_top.jpgKTM_300_EXC_TPI_MY2019_90_degree_left.jpg

KTM_250_350_EXC-F_MY2019_engine_02.jpgKTM_EXC_MY2019_battery.jpgKTM_EXC_MY2019_fork.jpgKTM_250_300_EXC_TPI_MY2019_frame.jpgKTM_250_300_EXC_TPI_MY2019_engine_02.jpgKTM_250_350_EXC-F_MY2019_transmission.jpgKTM_250_300_EXC_TPI_MY2019_engine_01.jpgKTM_250_300_EXC_TPI_MY2019_throttle_body.jpgKTM_250_350_EXC-F_MY2019_engine_01.jpgKTM_EXC_MY2019_shock_absorber.jpgKTM_250_300_EXC_TPI_MY2019_air_filter_box.jpg

GU0B1447.jpgGKF_2479.jpgGKF_2756.jpgGKF_2590.jpgGU0B1455.jpgGKF_2378.jpgGKF_2540.jpgGKF_2377.jpgGKF_2460.jpgGKF_2397.jpgGKF_2567.jpgGKF_2633.jpgGKF_2679.jpgGKF_2745.jpgGKF_2615.jpgGKF_2537.jpgGKF_2509.jpgGKF_2743.jpgGKF_2631.jpgGKF_2395.jpg

IMG_6508.jpgIMG_6513.jpgGU0B1530.jpgIMG_6495.jpgGU0B1470.jpgGU0B1499.jpgIMG_6539.jpgIMG_6526.jpgGU0B1556.jpgIMG_6501.jpgGU0B1488.jpgIMG_6525.jpgGU0B1500.jpgGU0B1560.jpg

Ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2018 - Top 20 Εταιρειών

Άνοδος 29,4% της ελληνικής αγοράς τον 11ο μήνα του έτους

Ταξινομήσεις 11μηνου 2018 - Top 30 Εταιρειών

Άνοδος 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο

Νέα κόσμου

icon z900rs pikes peak 2018 small

Βίντεο - Η ανάβαση του Pikes Peak με Kawasaki Z900RS

Ένας Ιάπωνας, μια Ιαπωνέζα, ένα βουνό και δύο τούμπες

Royal Alloy - Στρατηγική θέση στην Ταϊλάνδη

Η νοτιοανατολική Ασία στο στόχαστρο

Moto & Bike TV - Δείτε την 5η εκπομπή της 6ης σεζόν - Video

Test Benelli TRK 502X, και αφιέρωμα στην Πολυτίμη Κυριακοπούλου

Honda: Δυναμική παρουσία στην CES με αυτόνομη γουρούνα!

Όχημα εργασίας πολλαπλών ρόλων από τους Ιάπωνες

Νέα αγώνων

ama sx 2019 teaser

Monster Energy Supercross: Anaheim 1 2019 - Video Teaser

Το αμερικανικό πρωτάθλημα SX ξεκινάει στις 5 Ιανουαρίου 2019

WorldSBK με νέα μορφή τριών αγώνων από το 2019

Οριστικοποιήθηκε το νέο σχήμα του πρωταθλήματος

Ακυρώνεται το Superprestigio του 2018

Η αστραπιαία άνοδος και το ξαφνικό στραβοπάτημα του θεσμού

Τραυματίστηκε ο Paulo Goncalves της Honda

Δίνει αγώνα δρόμου για να προλάβει το Dakar

Νέα αγοράς Αναβάτη

Linhai ATV 4

Προσφορά ATV Linhai 550L EPS

Κορυφαία εξοπλισμένο σε μοναδική τιμή

Χριστουγεννιάτικες προσφορές Triumph

Στην Αθήνα οι μάγοι με τα δώρα για δύο μέρες

Μπότες Diadora Tourismo με έκπτωση 50%

Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων

Σφουγγαράκι καθαρισμού ζελατίνας κράνους Visorvision V2

Η γρήγορη λύση για καθαρό οπτικό πεδίο

Αδιάβροχο μπουφάν Fovos Raptor

Για μικρές και μεγάλες περιηγήσεις

Ducati Athens - Εορταστικό Bazaar αυτό το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 80% σε ρουχισμό προηγούμενων ετών!

Γάντια Five Boxer

Ιδανικά τις περισσότερες μέρες του χρόνου

Νέος τιμοκατάλογος Husqvarna 2019

Περιλαμβάνεται και το 701 Svartpilen

Αγώνες

2018 monza rally show 19

Monza Rally Show 2018 - 7η νίκη για τον Valentino Rossi

Ο «γιατρός» κέρδισε και τα 9 stages του event

SuperEnduro 2019, 1ος αγώνας, Κρακοβία (Πολωνία)

Taddy Blazusiak, ο εντός έδρας ήρωας

Motul Roof of Africa 2018 - Wade Young & Sherco οι θριαμβευτές

Τέταρτη νίκη του Young στον «Mother of Hard Enduro» αγώνα

ISDE 2018, Ημέρα 6η

Αυστραλιανός θρίαμβος