Husaberg

 

CW8C2818-web 100% enduro

 



Του Marc Dammen
Φωτογραφίες: RedEye – Gary Freeman

“Θα θέλαμε να σας καλέσουμε σε μια ειδική εκδήλωση για τα media. Αυτή δεν θα είναι απλά μια παρουσίαση των νέων μοντέλων μας, αλλά μια γνήσια εμπειρία endurο, το αγαπημένο μας άθλημα». Σε μία τέτοια πρόσκληση που σκοπό έχει να γνωρίσει ακόμη και στους ειδικούς δημοσιογράφους τον τρόπο με τον οποίο αθλούνται οι Σουηδοί, δεν θα μπορούσαμε να αντισταθούμε! Η παρουσίαση των νέων μοντέλων της Husaberg για το 2012 αναμενόταν τελείως διαφορετική.


Με μεγάλη ανυπομονησία, αλλά και λίγο φόβο, ετοιμάστηκα για να ζήσω αυτή την μοναδική εμπειρία που προσφέρει η εξαιρετική αυτή εταιρεία. Προορισμός μας ήταν το Karlskoga, το «σπίτι» του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Enduro, εδώ όπου οι πιο δυνατοί αναβάτες προπονούνται και προετοιμάζονται. Πλοηγός μας ο εργοστασιακός αναβάτης της Husaberg, Joakim Ljunggren, δύο φορές παγκόσμιος πρωταθλητής στην κατηγορία Junior. Δεν είναι τυχαίο ότι το enduro γεννήθηκε σε αυτό το μέρος και ότι η Σουηδία γενικότερα έχει βγάλει μερικούς από τους μεγαλύτερους αναβάτες. Σε αυτό το μέρος μπορεί κανείς πραγματικά να οδηγάει ασταμάτητα μιας και ο ήλιος δεν λέει να δύσει! Ακόμη και τις πρώτες βραδινές ώρες μπορείς να πας βόλτα στο βουνό μιας και η ορατότητα είναι επαρκής. Το πρόγραμμα της Husaberg για την φετινή παρουσίαση ήταν αρκετά διαφορετικό από τις προηγούμενες χρονιές, και δεν εστίαζε απλά στα νέα μοντέλα. Ως συνήθως, υπάρχει μία παρουσίαση για τις νέες μοτοσυκλέτες και τις αλλαγές τους, ακολουθούμενη από οδήγηση σε πίστες motocross και ειδικά σχεδιασμένες διαδρομές enduro. Αυτό ισχύει στις περισσότερες περιπτώσεις, όπως και με την Husaberg σε άλλες παρουσιάσεις, παλαιότερων μοντέλων. Όμως, φαίνεται ότι η Husaberg θέλει να δείξει το αληθινό πρόσωπο της εταιρίας αλλά και των μοτοσυκλετών που εκπροσωπεί, δίνοντας στους δημοσιογράφους μία διαφορετική προσέγγιση. Πριν φτάσουμε σε αυτή την ωραία έκπληξη που μας επιφύλλασαν, ας ρίξουμε μια ματιά στα νέα μοντέλα ώστε να δούμε τι αλλαγές έγιναν και τι νέο έχουμε στην γκάμα των μπλε Husaberg.


Την προηγούμενη χρονιά, είδαμε στην γκάμα των τετράχρονων Husaberg, FE 390, 450, 570, να προστίθενται και δύο δίχρονες enduro. Το σλόγκαν από four stroke power, έγινε blue smokers και μετά από 25 χρόνια τετράχρονης παρουσίας, είδαμε τα πράγματα να αλλάζουν. Όπως και να έχει, μόνο καλή μπορεί να θεωρείται η επέκταση της γκάμας στην οποία τώρα πλέον υπάρχουν εκτός από τις τρεις τετράχρονες, και τρεις δίχρονες. Με την έλευση του νέου TE 125, η Husaberg μπορεί να καυχιέται ότι διαθέτει μία μοτοσυκλέτα για κάθε κατηγορία.
Η Husaberg έχει τώρα τρεις δίχρονες και τρεις 4χρονες μοτοσυκλέτες και όπως αρέσκεται να λέει, διαθέτει μια μοτοσυκλέτα για κάθε κατηγορία enduro.
Η γκάμα των FE έχει να υπερηφανεύεται για τον κινητήρα αντίθετης φοράς, με γωνία 70° ο οποίος έχει βελτιωθεί σε μικρούς τομείς από την πρώτη παρουσία του. Και στις τρεις εκδόσεις, οι FE προσφέρουν ένα μοναδικό πακέτο ανάρτησης, πλαισίου και χειρισμό που είναι ζηλευτός για τετράχρονες μοτοσυκλέτες. Η πρόσφυση που προσφέρουν τα παραπάνω χαρακτηριστικά έχει αναδείξει την τελευταία γενιά τετράχρονων Husaberg ως την κορυφαία παγκοσμίως. Όσον αφορά στα δίχρονα, βελτιώσεις στους κυλίνδρους και τις βαλβίδες εξαγωγής δέχθηκαν τα ΤΕ 300 και TE 250 ενώ το νέο TE 125, είναι και αυτό ένα γνήσιο τέκνο της μητρικής εταιρίας, το οποίο έχει δεχθεί ότι βελτίωση έχει προέλθει μέσα από τους αγώνες. Όλα, είναι βαμμένα μπλε, με κίτρινα πλαίσιο, το οποίο κατά τη γνώμη μας είναι ένας πολύ ωραίος συνδυασμός. Χρησιμοποιούν πλάκες με τριπλό δέσιμο στο μπροστινό σύστημα για ακαμψία, προστατευτική ποδιά για τον κινητήρα και χούφτες για τα χέρια, ενώ τα ρεζερβουάρ είναι μεγαλύτερης χωρητικότητας από τα πορτοκαλί μοντέλα (βλ. σχετικό άρθρο).
Ώρα όμως να σηκώσουμε τα μανίκια μας και να απολαύσουμε τις high-end αυτές μοτοσυκλέτες στο φυσικό τους περιβάλλον, κάτι για το οποίο προσκληθήκαμε άλλωστε από την Husaberg στην Σουηδία.

Το 2012 η Husaberg εστιάζει αποκλειστικά σε αυτό που ξέρει να κάνει καλά: 100% enduro. Γνωρίζοντας πως ακούγεται η μελωδία των τετράχρονων Husaberg στο δάσος, η αίσθηση να φτάνει στ’ αυτιά σου ήχος από δίχρονο, είναι πρωτόγνωρη. Δεν είναι μόνο αυτό φυσικά, μιας και ο στόχος ήταν η παλιά γκάμα των “σκληροπυρηνικών” μοτοσυκλετών της ΚΤΜ να μεταμορφωθεί σε νέα εύχρηστη γκάμα. Η ποιότητα έχει βελτιωθεί πολύ, και  η λέξη «Husability» είναι η κωδική ονομασία που αναφέρεται στην ευκολία χρήσης τόσο σε επίπεδο οδήγησης όσο και συντήρησης, -για να μην χρειάζεται να είναι κανείς πολυτεχνίτης. Το φινίρισμα και τα υλικά καθώς και η ποιότητα συναρμογής, είναι από τα καλύτερα στην αγορά.

Η πρώτη γενιά των πελατών της husaberg συνεχίζει να την ακολουθεί, αλλά ήρθε η ώρα να ικανοποιηθεί και το πάθος της νεολαίας για Enduro. Για αυτό το λόγο το TE 125 έχει μια λογική τιμή και απευθύνεται τόσο σε έμπειρους αναβάτες όσο και σε εκείνους που επιχειρούν την πρώτη τους βόλτα στον κόσμο του off-road.
TE 125: Husability από τους παλιούς προς τους νέους: Με μια αναλογία από 37 ίππων / 95 κιλών, μικρές διαστάσεις και καλές αναρτήσεις, το TE 125 αποτελεί μία πολύ ισχυρή πρόταση για την κατηγορία Ε1. Χάρη στην εξαιρετική ροπή του για μια τόσο μικρή διαδρομή την οποία θα κάναμε, αυτή η νέα μοτοσυκλέτα είναι το κατάλληλο βήμα για τους αναβάτες που επιθυμούν να εισαχθούν στο χώμα.
Βέβαια, μια δίχρονη μοτοσυκλέτα 125cc δεν είναι ακριβώς η πιο δημοφιλής επιλογή για το μέσο αναβάτη. Η έλλειψη ροπής στο κάτω μέρος της καμπύλης ταχύτητας συχνά απαιτεί ένα πιο επιθετικό στυλ οδήγησης από ό, τι σε μεγαλύτερα μεγέθη κινητήρα, κάτι που δεν ισχύει σε μεγάλο βαθμό στο TE 125.

Ανεβαίνω στο πρώτο δίχρονο Husaberg 125 που βρίσκω και χωρίς καμία εξοικείωση με τη διαδρομή που θα ακολουθήσουμε, ξεκινάμε μαζί με πρωταθλητές enduro να μας συνοδεύουν. Μαζί μας είναι ο ευρωπαϊκός και παγκόσμιος πρωταθλητής και ταυτόχρονα ιδρυτή της Husaberg, Thomas Gustavson, ο product manager Joachim Sauer, ο Jens Elmwall, εφευρέτη του κινητήρα των 70 ° και ο εργοστασιακός αναβάτης/ οδηγός δοκιμών Joakim Ljunggren.
Από την αρχή καταβάλω κάθε προσπάθεια να τους ακολουθήσω στο στενό μονοπάτι του πάρκου που οδηγεί στην κοιλάδα. Το μονοπάτι είναι γεμάτο στροφές, πέτρες και άμμο, με ρίζες να προεξέχουν και αναχώματα, ενώ συνέχεια πρέπει να ελισσόμαστε για να αποφύγουμε τα δέντρα ή να σκύβουμε κι αυτό δεν κάνει τα πράγματα ευκολότερα.
Κάθε πέρασμα είναι και ένα τεστ για εμένα, το παραμικρό λάθος θα κρατούσε πίσω όλη την ομάδα. Είναι ήδη βράδυ, το φως του 125 είναι εξαιρετικά δυνατό αλλά δεν βλέπω τίποτα στα 10 μέτρα και ανησυχώ για το τι θα επακολουθήσει. Μπροστά μας εμφανίζεται μια μεγάλη ανηφόρα και θα πρέπει να ανέβω γρήγορα για να μην πέσω. Και με ένα εκπληκτικό τρόπο, το 125 αποδεικνύεται πολύ καλό στην ανηφόρα. Σε ένα εμπόδιο όπως οι τεράστιες ρίζες, σχεδόν σταματημένος, το 125 σκαρφαλώνει χωρίς την χρήση του συμπλέκτη. Η πρώτη επαφή μου επιφυλάσσει μια ευχάριστη έκπληξη, αφού δυσκολεύομαι να πιστέψω ότι είναι μοτοσυκλέτα 125 κυβικών.
“Τα δύσκολα πέρασαν” σκέφτηκα, και τώρα τα βράχια είναι διάσπαρτα μπροστά μου, στο μέρος που αποτελεί το πεδίο προπόνησης του Ljunggren.
Εδώ το ελαφρύτερο Husaberg μας δείχνει πάλι την καλύτερη πλευρά του. Όταν μπροστά σου εμφανίζονται φυσικά εμπόδια όπως κορμοί δέντρων και πέτρες, το ΤΕ125 αποδεικνύεται άριστος σύμμαχος και δεν έχεις τίποτα να φοβάσαι. Το μικρό του βάρος επιτρέπει τους ελιγμούς ακόμα και την τελευταία στιγμή. Η εμπρός και πίσω ανάρτηση σε βοηθούν να περάσεις αβίαστα ακόμα και όρθια κούτσουρα δέντρων. Το τιμόνι βρίσκεται λίγο πιο κοντά στον αναβάτη από ότι στα βαρύτερα μοντέλα και δίνει την εντύπωση μιας στιβαρής μοτοσυκλέτας, θυμίζοντας μάλιστα μεγαλύτερους κυβισμούς.


Ως εταιρία κατασκευής αγωνιστικών μοτοσυκλετών, η Husaberg δεν θα μπορούσε να μην έχει σχεδιάσει μία εκπληκτική ειδική διαδρομή. Ήταν η διαδρομή στην οποία πραγματοποιήθηκε αγώνας του παγκοσμίου πρωταθλήματος enduro, όπου οι άνθρωποι της Husaberg, έστρωσαν το ένα χιλιόμετρο (από τα πέντε που είχε), ειδικά για τους δημοσιογράφους. Η εμπειρία από την οδήγηση των δίχρονων enduro 125, 250, 300, έδειξε πως η Husaberg έχει μπει δυνατά στον χώρο αυτό, και με την ευκολία της οδήγησης τους, απολαύσαμε την ειδική που είχε στηθεί. Η ανάγκη του 125 για οδήγηση στο όριο, η ευχρηστία του 250 αλλά και η ροπή του 300, που σήκωνε τον τροχό όποτε θέλαμε, ισοπέδωναν την ειδική.
Αναλωθήκαμε στα δίχρονα μιας και τα τετράχρονα έχουν αποδείξει την αξία τους, και παραμένουν εύχρηστα για τον κυβισμό και τα κιλά τους.
Πάνω σε ένα δίχρονο 300 άλλωστε, απολαύσαμε τον Joakkim Ljunggren ο οποίος αιωρείτο πάνω από τα εμπόδια με χαρακτηριστική άνεση. Δεν ξέραμε αν βλέπαμε ένα Σουηδό αναβάτη ή έναν Viking που σπάει τα πάντα στο πέρασμά του. “Αν μπορείς να οδηγήσεις εδώ, μπορείς να κερδίσεις σε κάθε αγώνα”, είπε χαρακτηριστικά ο Σουηδός.

Η μπλε γραμμή της Husaberg είναι η ευκολία, η ποιότητα και η διασκέδαση. Οι μοτοσυκλέτες της Husaberg πριν φτάσουν στην παραγωγή οδηγούνται εκτός από τους αναβάτες της και από τους μηχανικούς, ακόμα και από τα στελέχη της εταιρείας. Όλοι θέλουν να απολαύσουν τις δημιουργίες τους και να επισημάνουν τις παρατηρήσεις τους, ώστε να φτάσει κάθε βελτίωση στην παραγωγή.
Εξαιτίας της μεγάλης έκτασης της χώρας, αλλά και του γεγονότος ότι είναι  αραιοκατοικημένη, η Σουηδία σου παρέχει ανεξάντλητες ευκαιρίες για βόλτες. Αυτό φυσικά ευνοεί και τα νυχτερινά ταξίδια. Αλλά για εμάς που είμαστε φαν της άνεσης και της πολυτέλειας, η νύχτα σημαίνει πως ήρθε η ώρα να αποσυρθούμε. Ήταν η ώρα να επιδοθούμε σε ένα barbeque άριστα προετοιμασμένο από τους ανθρώπους της εταιρίας, με ατελείωτη μπύρα και χοιρινό στα κάρβουνα. Ο Joachim Sauer που ήταν μαζί μας απεδείχθη κρυφό ταλέντο καθώς με την κιθάρα του μας συντρόφευσε όλο το βράδυ. Στήσαμε τις σκηνές μας για να απολαύσουμε ένα ύπνο κάτω από τ’ αστέρια, ώστε να προετοιμαστούμε για την επόμενη, enduro ημέρα μας. Αυτό σίγουρα είναι "Husability"!

CW8C3745-web.jpgCW8C3863-web.jpgCW8C2818-web.JPGCW8C2360-web.jpgCW8C3178-web.JPGIMGP5951-web.jpgCW8C3244-web.jpgCW8C2592-web.jpgCW8C3616-web.jpgCW8C3158-web.JPGCW8C3540-web.jpgCW8C3493-web.jpg

Albums

 

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

Βίντεο - Πώς κουρεύουμε το γκαζόν με 189 άλογα

To Honda Mean Mower V2 σε χλοοκοπτική δράση

Yamaha - Άνοιξε η έκθεση προς τιμή του Jarno Saarinen στο Τόκυο

Φόρος τιμής στο αδικοχαμένο Φινλανδό

Η Polaris στο Iron Man 70.3 στο Costa Navarino

Ένα Ranger 900 για διάσωση και διακομιδή αθλητών από δύσβατα σημεία

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ktm superduke gr 2018 prosfora 2

KTM 1290 SuperDuke GT 2018 - Τώρα σε προσφορά

Για περιορισμένο στοκ μοτοσυκλετών

Honda SH150i 2019 με άτοκες δόσεις στη Moto Petsas

Διαθέσιμα τα φρέσκα χρώματα του 2019

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

Νέα αγώνων

mx1 touratzidis

Απόφαση ΑΜΟΤΟΕ για τον Γιάννη Τουρατζίδη

Απίστευτοι διάλογοι και υβριστικοί χαρακτηρισμοί στον αγώνα ΜΧ της Χαλκίδας

10η Εντουριάδα Ικαρίας 2019 στην πίστα Motocross στο Πέζι

O καθιερωμένος Hard Scramble αγώνας Εντούρο την Κυριακή 21 Απριλίου 2019 στις 10:30 πμ.

Hellas Rally Raid 2019 - Το Ελληνικό Dakar στη Στερεά Ελλάδα

Με συμμετοχές από 30 χώρες στη 10η επέτειο του αγώνα

Ο Paulo Goncalves στη Hero Motorsports!

Μεταγραφή-βόμβα από την ινδική εταιρεία

TEST - Yamaha TMax DX

Tαξίδι στο Max

TEST - Harley Davidson FXDR 114

Μαγικό Power-Cruiser που γυμνάζει σώμα και χτίζει χαρακτήρα

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!