Yamaha

yamaha niken snow edition 4

Τα παιδία παίζει με... NIKEN!

Του Τάκη Μανιάτη
Φωτογραφίες: Κώστας Γκαζής

Πέφτει το NIKEN στο χιόνι; Γλιστράει, κάνει παντιλίκια; Κινδυνεύεις; Αυτά και άλλα πολλά ήταν τα ερωτήματα στα οποία θέλαμε να απαντήσουμε, γι' αυτό το πήραμε και βγήκαμε βόλτα στο... απέραντο λευκό!

Χιόνισε στην Αθήνα. Ε και, πρώτη φορά είναι; Όχι, αλλά είναι μία από τις σπάνιες φορές που το λευκό ντύνει την τσιμεντούπολη, και θέλαμε κάτι να περάσουμε καλά, να ξεδώσουμε, να κάνουμε την πλάκα μας - στα πλαίσια πάντα της δουλειάς. Μία από αυτές τις ωραίες μέρες που λες, ''πάμε να κάνουμε χαβαλέ'', με σκοπό πάντα να δούμε πράγματα, να εξακριβώσουμε αν ισχύουν αυτά που φανταζόμαστε.

Έχοντας την τιμή να έχουμε ηγηθεί των NIKEN Tours στην Ελλάδα, οδηγήσαμε το νέο επαναστατικό τρίτροχο της Yamaha τόσο σε στεγνό οδόστρωμα, μέχρι και σε βρεγμένο και ισχυρή καταιγίδα. Μετά από 1400 κυκλικά χιλιόμετρα, διαπιστώσαμε ότι τα όρια του είναι ατελείωτα και συνήθως ο οδηγός φαντάζει "λίγος" μπροστά του. Γι' αυτή την εμπειρία όμως, έχουμε ήδη μιλήσει στις αναλυτικές δοκιμές, αφού έχουμε γράψει ξανά και ξανά για τις αστείρευτες δυνατότητες του.

yamaha niken snow edition 20

Πρώτες μέρες του 2019, παραλάβαμε από το νέο κατάστημα της Yamaha στην Μεσογείων ένα από τα NIKEN που είναι διαθέσιμα για δοκιμή. Οι δρόμοι χιονισμένοι, και στόχος μας να φτάσουμε στην ευρύτερη περιοχή του Παπάγου, οδηγώντας από στενά που δεν έχουν καθαριστεί, για να δούμε ''τι ψάρια πιάνει''.

yamaha niken snow edition 16

Ξεκινώντας από την καθαρισμένη και βρεγμένη Λ. Μεσογείων, η εμπιστοσύνη που σου δίνει στο νερό, φυσικά δεν συγκρίνεται με δίκυκλο. Αλλά το σοκ έρχεται όταν οι μπροστινοί τροχοί πατάνε στο χιόνι, και δεν φτάνει σε σένα τίποτα - νομίζεις ότι πατάς στην άσφαλτο. 

Όσο κινείσαι σε ευθεία γραμμή, με τους τροχούς να πατάνε κάθετα στο χιόνι, τίποτα δεν συμβαίνει. Σε αντίθετη περίπτωση, με δύο τροχούς, θα είχαμε πέσει πριν ακόμη το καταλάβουμε.

Το γλίστρημα στο χιόνι έρχεται όταν ανοίξεις το γκάζι, και ο πίσω τροχός αρχίσει να φεύγει από την πορεία του, και να επεμβαίνει το Traction Control. Εκεί θέλει αρκετή προσοχή, γιατί αν το παρακάνεις και γυρίσει αρκετά στο πλάι, η μοτοσυκλέτα θα σε πάρει μαζί της προς την κλίση του δρόμου ή του χιονιού.

Πρώτη αίσθηση, κορυφαία.

yamaha niken snow edition 29

Όταν στην διαδρομή σου πατάς με τον ένα τροχό χιόνι, και ο άλλος, στην άσφαλτο, η μοτοσυκλέτα δεν το καταλαβαίνει καθόλου, και δεν γλιστράει. Άρα δεν κινδυνεύεις. Οδηγώντας δικάβαλο, το κάναμε αυτό ακόμη και σε στροφή, με τον εσωτερικό τροχό να πατάει στο χιόνι, και τον εξωτερικό στην βρεγμένη άσφαλτο, και δεν υπήρξε το παραμικρό γλίστρημα.

Όλα καλά λοιπόν σε αυτές τις δύο περιπτώσεις, κι έτσι συνεχίσαμε άνετοι πλέον να πηγαίνουμε προς τον κοντινό προορισμό μας.

yamaha niken snow edition 28

Βγαίνοντας από τα στενά και οδηγώντας σε κεντρική αρτηρία με χιόνι, όντας άνετοι για τον τρόπο με τον οποίο η μοτοσυκλέτα ''πατούσε'' στους τρεις τροχούς της, διαπιστώσαμε με τον χειρότερο τρόπο αυτό που γνωρίζαμε: Πως τα ελαστικά, παίζουν τον σημαντικότερο ρόλο. Τα καθαρά ασφάλτινα ελαστικά, μπούκωσαν από το χιόνι και στο πρώτο φρενάρισμα, ενώ το ABS τέθηκε σε λειτουργία, γλίστρησαν. Επόμενο στάδιο ήταν να γυρίσει λίγο το τιμόνι, και στο επόμενο δευτερόλεπτο, να ξαπλώνουμε απαλά πάνω στα χιόνια, ευτυχώς χωρίς κανένα ''παράσημο'', ούτε εμείς, ούτε η μοτοσυκλέτα.

Συμπέρασμα: Το NIKEN πέφτει - φυσικά και πέφτει μιας και έχει τρεις τροχούς. Όμως, εκεί που κινούμασταν, με τα χιλιόμετρα που κινούμασταν, αφενός δεν θα πήγαινε δίτροχο, αφετέρου, θα είχε πέσει αρκετή ώρα πριν. Και πιστεύω πως αν οδηγούσα πιο αργά, με σεβασμό στις συνθήκες, δεν θα είχαμε πέσει.

yamaha niken snow edition 17

Φτάνουμε σε γνωστό μας μέρος όπου σε χωμάτινη επίπεδη έκταση, το χιόνι έχει σκεπάσει τα πάντα με 5 εκατοστά ύψους - μην γελάτε οι Βόρειοι, για μοτοσυκλέτα παραείναι πολύ!

yamaha niken snow edition 12

Βλέπω κάτι ροδιές από τρακτερωτά ελαστικά - κάποιος πέρασε πιθανότατα με μοτοσυκλέτα enduro, και τα τακούνια του έχουν χωθεί για τα καλά στο χιόνι. Κάτι που δεν ισχύει φυσικά στην περίπτωση του NIKEN, αφού τα ασφάλτινα ελαστικά, γλιστράνε αμέσως με το που βρεθούν πάνω στο χιόνι. Λογικότατο. Κι όμως, μπορώ να διασχίσω την έκταση άφοβα, με τους τρεις τροχούς να ανοίγουν το χιόνι, και την μοτοσυκλέτα να πατάει καλά στο έδαφος. Σημείωση: Η μοτοσυκλέτα κάθετα ως προς το έδαφος, όχι υπό κλίση. Έστω και κάτι τέτοιο όμως, δίτροχο με ασφάλτινα ελαστικά, δεν το κάνει.

yamaha niken snow edition 5

Ξεθαρρεύω και απενεργοποιώ το Traction Control για την φωτογράφιση, για να βγει κάτι εντυπωσιακό, και με την πρώτη γκαζιά, το NIKEN "διπλώνει", και φυσικά, πέφτω. Τόσο αργά και τόσο ακίνδυνα όμως, που το NIKEN ξαπλώνει μόνο του, κι εγώ απλά κατεβαίνω όρθιος. Η μάζα του μπροστινού συστήματος και ο τρόπος με τον οποίο ο ένας τροχός συγκρατεί την μοτοσυκλέτα, πριν ξεκολλήσει και αυτός από το έδαφος, κάνουν την κίνηση αργή.

Ωστόσο, για να στρίψω μέσα στο χιονισμένο τοπίο, μόνο καθιστός, και με πολύ προσοχή, και επιλέγοντας σημεία στα οποία αποκαλύπτεται το χώμα για να πατάει έστω ο ένας τροχός.

yamaha niken snow edition 8

Τα ελαστικά εδώ, φαίνονται άχρηστα, και με την παραμικρή πίεση από το βάρους του NIKEN στο χιόνι, διώχνουν. Τι περίεργο....!

yamaha niken snow edition 23

Άσφαλτος, λιωμένο χιόνι, συγκεντρωμένο νερό στην εσωτερική της στροφής: Μούρλια! Το NIKEN έχει την μοναδικότητα να αδιαφορεί για το οδόστρωμα, σε κάθε του πτυχή, μιας και η πρόσφυση αυξάνεται λόγω των δύο τροχών μπροστά. Κάποιος από τους δύο, θα πατάει καλά, και θα σώσει την κατάσταση. Στην συγκεκριμένη στροφή, είχε συσσωρευτεί νερό ύψους 5-10 εκατοστών, και στρίψαμε στο σημείο αυτό, με τους τροχούς να πέφτουν μέσα, μη γνωρίζοντας κάλλιστα τι υπάρχει στο έδαφος. Το NIKEN μπαίνει στο νερό με στιβαρότητα, και το μόνο που νιώθεις είναι την κόντρα των τροχών στο υδάτινο στοιχείο - όπως ένα σκάφος κοντράρει στο κύμα. Κατά τ' άλλα, η γραμμή που έχεις επιλέξει δεν αλλάξει, οι τροχοί δεν γλιστράνε, και το NIKEN μπορεί σε μερικά περάσματα, να αδειάσει την λίμνη από το νερό!

yamaha niken snow edition 26

Να σημειωθεί πως δεν πλαγιάσαμε ιδιαίτερα στο συγκεκριμένο σημείο, ένα σημείο στο οποίο ένα δίτροχο, απλά δεν θα πέρναγε, ή αν πέρναγε, θα έπεφτε απευθείας. 

yamaha niken snow edition 31

Η μοτοσυκλέτα σε κάθε της πτυχή, καλό είναι να αποφεύγεται όταν οι δρόμοι είναι χιονισμένοι. Εμείς δοκιμάσαμε την τύχη του NIKEN στους χιονισμένους δρόμους της Αθήνας, και είδαμε ότι όντως μπορεί να κινηθεί πολύ πιο άνετα από ένα δίκυκλο, όχι όμως με 100% ασφάλεια. Σε αυτό παίζουν ρόλο οι συνθήκες, η ταχύτητα, η σύσταση του χιονιού, και φυσικά ο πάγος, στον οποίο δεν μπορείς να κάνεις τίποτα. "Γουρούνα" πάντως το NIKEN δεν είναι, ούτε αυτοκίνητο είναι, και εδώ που τα λέμε, ούτε φτιάχτηκε για το χιόνι.

yamaha niken snow edition 33

Η μικρή απόσταση των ελαστικών από τα φτερά και τα φρένα μπροστά, και από το ψαλίδι και τον λασπωτήρα πίσω, δεν αφήνουν περιθώριο για τοποθέτηση αλυσίδων - ίσως με αρκετό ψάξιμο ή κάποια ιδιοκατασκευή, βρεθεί κάτι - αν και δεν βλέπουμε τον λόγο.

Σίγουρα πάντως έχεις αυξημένες πιθανότητες να βγεις αλώβητος σε μία χιονισμένη ή "ημί-χιονισμένη" διαδρομή, σε σχέση με ένα δίκυκλο, και αν υπήρχε δυνατότητα επιλογής χειμερινών ελαστικών, τότε ίσως να μπορούσαμε κι εμείς να περάσουμε καλύτερα μαζί του.

yamaha-niken-snow-edition-8.jpgyamaha-niken-snow-edition-9.jpgyamaha-niken-snow-edition-16.jpgyamaha-niken-snow-edition-3.jpgyamaha-niken-snow-edition-11.jpgyamaha-niken-snow-edition-19.jpgyamaha-niken-snow-edition-7.jpgyamaha-niken-snow-edition-5.jpgyamaha-niken-snow-edition-14.jpgyamaha-niken-snow-edition-15.jpgyamaha-niken-snow-edition-12.jpgyamaha-niken-snow-edition-10.jpgyamaha-niken-snow-edition-13.jpgyamaha-niken-snow-edition-20.jpgyamaha-niken-snow-edition-1.jpgyamaha-niken-snow-edition-18.jpgyamaha-niken-snow-edition-4.jpgyamaha-niken-snow-edition-6.jpgyamaha-niken-snow-edition-17.jpgyamaha-niken-snow-edition-2.jpg

yamaha-niken-snow-edition-25.jpgyamaha-niken-snow-edition-31.jpgyamaha-niken-snow-edition-27.jpgyamaha-niken-snow-edition-30.jpgyamaha-niken-snow-edition-32.jpgyamaha-niken-snow-edition-29.jpgyamaha-niken-snow-edition-21.jpgyamaha-niken-snow-edition-28.jpgyamaha-niken-snow-edition-24.jpgyamaha-niken-snow-edition-26.jpgyamaha-niken-snow-edition-33.jpgyamaha-niken-snow-edition-34.jpgyamaha-niken-snow-edition-22.jpgyamaha-niken-snow-edition-23.jpg

Νέα κόσμου

Meteo & Αnytime – Δείτε τον καιρό στο οδικό δίκτυο της χώρας

Μια νέα υπηρεσία για τα καιρικά φαινόμενα που θα συναντήσετε καθ’ οδόν

Volvo – Αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση απερίσκεπτης οδήγησης!

Ένα σύστημα ασφαλείας για τις ευπαθείς ομάδες

Jason Momoa: Επίσκεψη στο εργοστάσιο της Harley-Davidson - Video

O Kal Drogo / Aquaman έχει μεγάλη τρέλα με τις μοτοσυκλέτες και φαίνεται

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

IPONE προϊόντα περιποίησης μοτό στη Moto Petsas

Κιτ ομορφιάς για την καλή σου

Benelli TRK251: Ήρθε στην Ελλάδα, μάθαμε την τιμή του

Και ακούμε για πρώτη φορά τον ήχο του

Ducati Multistrada 950 - Για 2 ημέρες ακόμη με έκπτωση 1.700€!

Ισχύει μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2019

Λιπαντικό κινητήρα Ipone Red Bull Stroke 4 Racing

100% Συνθετικό για αγωνιστική χρήση

Καθαριστικό μοτοσυκλέτας Ipone Moto Wash

Κατάλληλο για όλες τις επιφάνειες

Bridgestone Battlax AdventureCross Scrambler AX41S

Με έκπτωση έως 25% στην Wheelcity

Νέα αγώνων

gasgas endurogp 800

H GasGas παρουσιάζει την ομάδα της για το EnduroGP

Με τρεις έμπειρους αναβάτες στη μάχη του τίτλου

BMW Motorrad Race Trophy: Αγωνίζεσαι με BMW και επιβραβεύεσαι

Το πρόγραμμα τρέχει για 6η συνεχή χρονιά

H FIM ανακοινώνει ηλεκτρικό Παγκόσμιο Κύπελλο Enduro

Νέος θεσμός, ξεκινά από το καλοκαίρι του 2019

TEST - Vespa Elettrica 2019

Η νέα τάση της μόδας είναι... υψηλή

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo winter climate gantia

Γάντια Hebo Winter Climate

Softshell και παντός καιρού

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Ηλεκτρικό scooter NIU M+ σε προσιτή τιμή

Από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS

Ελαφριά γάντια Fovos Neoprene

Ελαφριά γάντια για τα δύσκολα

Κάλτσες off road Forma FORX430

Ποιότητα και εκτός δρόμου

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

Κράνος κλειστού τύπου Pilot Snake

Με εντυπωσιακά γραφικά

Μοναδικές παροχές για service Piaggio και Vespa στο Moto Petsas

Εγγυημένη φροντίδα, δίκυκλο αντικατάστασης και πολλά άλλα

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Αγώνες

mx1 touratzidis

Π.Π. ΜΧ 2019, 2ος αγώνας, Άργος

Θρίαμβος Yamaha με Τουρατζίδη και Ανδρέου

AMA SX 2019, 11ος αγώνας, Indianapolis (ΗΠΑ)

Γέμισε το βάθρο ΚΤΜ, αμφίρροπη η μάχη του τίτλου

WorldSBK 2019, 2ος αγώνας, Buriram (Ταϊλάνδη)

Ο Rea βρήκε τον δάσκαλό του και αυτός λέγεται Bautista

Έντονος συναγωνισμός με τα νέα ελαστικά της Michelin στον αγώνα του Κατάρ

Ο εναρκτήριος αγώνας MotoGP 2019 όπως τον έζησε η Michelin