BMW

DSC 2186 2

Χιλιομετροφάγος πρωταθλητής

Κείμενο: Σπύρος Τσαντήλας

Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Παρεξηγημένη κατηγορία αυτή των sport touring. Κάποτε, στις καλές μέρες της Ελληνικής αγοράς μοτοσυκλέτας, οι μεγάλες sport touring δεν κατάφερναν ποτέ τα νούμερα των αμιγώς σπορ κατασκευών σε πωλήσεις, παρότι έδειχναν – και ήταν και στην ουσία – πολύ πιο κατάλληλες εκ κατασκευής για να ανταπεξέλθουν στον διπλό ρόλο μιας μοτοσυκλέτας που έχει αθλητικά γονίδια και δύναμη, αλλά και όλα όσα χρειάζεται για να ικανοποιήσει πρακτικές ανάγκες, με ιδιαίτερη έμφαση στο ταξιδιωτικό σκέλος.

Το RS της BMW είναι μια τέτοια περίπτωση. Ένα μοντέλο με τα αρχικά που σημαίνουν RennSport υπήρχε σχεδόν πάντα στη γκάμα της Γερμανικής εταιρείας, ήδη από τις ένδοξες διβάλβιδες εποχές του ’70 και του ’80.

Αργότερα, έναν ανάλογο ρόλο κλήθηκαν να παίξουν τα R1100S και R1200S, αντιπροσωπεύοντας ένα σχέδιο που μπορεί να έφερε τα αγωνιστικά γονίδια και την αύρα του ενιαίου Boxer Cup που συνόδευε κάποτε τα MotoGP ως υποστηρικτικός θεσμός, ωστόσο στην πράξη ήταν τυπικότατα sport touring, καλύτερα στο να ταξιδέψεις γρήγορα, παρά να γράψεις χρόνους στην πίστα.

DSC 2064 2

Σήμερα που S δεν υπάρχει στη γκάμα της BMW, είναι το RS αυτό που επιστρέφει για να γεμίσει το κενό. Και το κάνει εξαιρετικά.

Η σημερινή μοτοσυκλέτα είναι ουσιαστικά ίδια με αυτή που πρωτοπαρουσιάστηκε το 2015, μαζί με τα υπόλοιπα μοντέλα που φόρεσαν την τελευταία γενιά του αερο-υγρόψυκτου boxer. Το μόνο που έχει αλλάξει έκτοτε είναι χρώματα, όπως αυτό το υπέροχα απειλητικό μαύρο που αποτελεί μέρος της χρωματικής γκάμας του 2018.

Το συγκεκριμένο R 1200 RS μας έρχεται φορτωμένο με κάμποσα καλούδια, προεξάρχοντος του συστήματος ESA, δηλαδή του συστήματος Electronic Suspension Adjustment. Είναι καλοδεχούμενο για μια σειρά από λόγους που ξεκινούν από το ότι στην απλή έκδοση το πιρούνι δεν έχει ρυθμίσεις (ενώ με το ESA ρυθμίζεται), ως και την ξεκάθαρη πρακτικότητα που προσφέρει η ρύθμιση αναρτήσεων με ένα κουμπί δίχως καν να σηκωθείς από τη σέλα.

Παραδοσιακά για BMW, ρυθμίζει σε προκαθορισμένες στάθμες τόσο τις αποσβέσεις, όσο και την προφόρτιση στις κλασικές επιλογές για έναν αναβάτη, έναν αναβάτη με μπαγκάζια ή δικάβαλο.

DSC 2095 2

Παράλληλα φορά ένα shifter που δουλεύει τόσο στο ανέβασμα όσο και στο κατέβασμα σχέσης – με software που φροντίζει να αποτρέπει αλλαγές εκεί που δεν πρέπει.

Διαθέτει επίσης Cruise control, αλλά και όλη την προεγκατάσταση για GPS, συμπεριλαμβανομένου και του δακτυλιδιού που το χειρίζεται από την αριστερή άκρη του τιμονιού.

Οφείλω να ομολογήσω εξαρχής πως δεν είμαι πια μεγάλος θιασώτης των πολλών ηλεκτρονικών που θέλουν τρεις ώρες ρύθμισης στα όργανα πριν πας τη βόλτα σου, ωστόσο είναι ανάλογο χρέος μου να εγκωμιάσω τους Γερμανούς που έχουν φροντίσει κάποια βασικά στοιχεία να είναι εύκολα προσβάσιμα ανά πάσα ώρα και στιγμή. Στο δεξί άκρο του τιμονιού, το κουμπί Mode αλλάζει το Riding Mode χωρίς να χρειάζονται περιηγήσεις στα μενού, ενώ ομοίως στα χειριστήρια της άλλης πλευράς ένα κουμπί φέρνει άμεση απενεργοποίηση του ABS και πρόσβαση στις ρυθμίσεις της ανάρτησης.

DSC 2083 2

Για όλα τα υπόλοιπα, η ρύθμισή τους είναι σχετικά απλή και για τα περισσότερα δε χρειάζεται παρά λίγη ώρα να επιλεχθούν οι επιθυμητές τιμές και τέλος, σπάνια θα χρειαστεί περεταίρω αλλαγή.

Παράπονα; Ένα και μόνο. Με το δακτυλίδι του GPS αριστερά στο τιμόνι απαιτούνται τεράστια δάκτυλα για να φτάσει κανείς στον διακόπτη του φλας χωρίς να μετακινηθεί λίγο το χέρι από το γκριπ. Για εμάς τους κοινούς θνητούς, η ενεργοποίηση του φλας θέλει λίγο περισσότερο τέντωμα του αριστερού αντίχειρα.

…αρκεί να είναι στρωμένος. Το RS έχει ένα μαγικό χάρισμα με το που κάθεσαι στη σέλα του να σε κάνει να νιώθεις σα στο σπίτι σου. Ίσως να έχει να κάνει με το δικό μου σωματότυπο, αλλά και όλοι οι συνάδελφοι που το καβάλησαν με την ίδια γνώμη γύρισαν.

Εργονομικώς όλα έρχονται πολύ φυσικά, η θέση οδήγησης είναι αρκετά όρθια και άνετη, τα πόδια μπαίνουν σε ξεκούραστες γωνίες και η πρόσβασή τους στο έδαφος δύσκολα θα προκαλέσει προβληματισμό σε οποιοδήποτε ανάστημα. Ακόμη και σε αυτές τις περιπτώσεις πάντως υπάρχουν επιλογές χαμηλότερης σέλας για προσαρμογή στο επιθυμητό.

DSC 2176 2

Αυτό που κάνει τα πάντα να περνούν σε ένα θολό υπόβαθρο είναι πολύ απλά το άνοιγμα του γκαζιού. Γεμάτος ροπή, ελαστικότατος και πανίσχυρος παντού, ο boxer των 1,170 cc κάνει τη μετακίνηση διασκεδαστικότατη υπό οποιεσδήποτε συνθήκες.

Με το γκάζι δεδομένο, το RS στρίβει όπως πρέπει, μπαίνει ουδέτερα στη στροφή χωρίς να απαιτεί ιδιαίτερη προσπάθεια, κάθεται στην κλίση του σταθερότατα και απλά ανοίγεις το γκάζι. Το μαξιλαράκι των ηλεκτρονικών με ASC (το βασικό traction control της BMW) και Integral ABS σου δίνει όλη την εμπιστοσύνη, οι αναρτήσεις προσαρμόζονται όσο χρειάζεται χάρη στην ηλεκτρονική τους ρύθμιση.

Παρά τα ονομαστικά του 236 γεμάτα κιλά, το RS δείχνει πούπουλο όσο κινείται και ακόμη και οι γρήγορες αλλαγές κατεύθυνσης μετατρέπονται σε ένα απροβλημάτιστο παιχνιδάκι. Κι αυτά με τα στάνταρ Michelin Pilot Road 4, γεγονός που με κάνει να αναρωτιέμαι πώς θα στρίβει με ένα πιο αθλητικό πατούμενο.

DSC 2164 2

Στον ανοικτό δρόμο το RS απλά είναι σπίτι του. Το βασικό πρόβλημα στον αυτοκινητόδρομο είναι να καταφέρνεις να κρατάς την ταχύτητά σου κοντά στα νόμιμα όρια, διότι η μοτοσυκλέτα μοιάζει γεννημένη για να παρεκτρέπεται. Μη με παρεξηγείτε, δεν εννοώ πως δεν πάει χαλαρά, αλλά όταν βλέπεις τον δρόμο να απλώνεται άδειος μπροστά σου να δω πώς θα πειστείς να μην φλερτάρεις με τις 200άρες.

Η αεροδυναμική του προστασία είναι πολύ καλή, με τη ζελατίνα που σηκώνεται στην ψηλή θέση απλά με το χέρι, ακόμη και από τον αναβάτη καθισμένο στη σέλα. Είναι κανείς να απορεί γιατί να φορτώνουν σερβομηχανισμούς όταν μια τόσο απλή διάταξη κάνει τη δουλειά εύκολα, χωρίς να προσθέτει βάρος, πολυπλοκότητα και περιττό φόρτο στη μπαταρία.

Έχοντας φτάσει ως εδώ στο διάβασμα της δοκιμής, θα έχετε αντιληφθεί πως το R 1200 RS μου άρεσε πολύ – και δεν είμαι ο μόνος στο bikeit.

Αν ωστόσο κάποιος με ρωτήσει τι θυμάμαι πρώτο από τη μοτοσυκλέτα αυτή θα ανασύρω από τη μνήμη μου τα φρένα της: απίστευτη δύναμη, προοδευτικότητα, ιδανική συνεργασία με το χέρι.

Λοιπόν, δεν υπάρχει ταχύτητα που θα φέρει το RS σε δύσκολη θέση αν χρειαστεί να φρενάρει απότομα. Οι δύο ακτινικές τετραπίστονες Brembo μπροστά έχουν τεράστια αποθέματα δύναμης ακόμη κι αν τους ζητήσεις ξεζούμισμα με τη μοτοσυκλέτα τελικιασμένη – κάπου κοντά στα 240 σημαίνει αυτό.

DSC 2075 2

Σε ταχύτητες πόλης μπορείς απλά να έχεις ένα δάκτυλο στη δεξιά μανέτα και αυτό είναι αρκετό για να παράξει τη δύναμη πέδησης που θα χρειαστεί για τη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων.

Το σπουδαίο τους προσόν δεν είναι η δύναμη, αλλά η προοδευτικότητα, η ικανότητά τους να βγάζουν τη δύναμη σε πλήρη αναλογία με την πίεση στη μανέτα. Αν δεν ήταν έτσι, εδώ που τα λέμε, η τόση δύναμη θα ήταν μάλλον πρόβλημα παρά ευλογία. Ευτυχώς, στην περίπτωσή μας όλα είναι άριστα.

Τόσο που έπρεπε να κάνω πραγματικά καγκουριλίκια για να καταφέρω να ενεργοποιήσω το ABS μπροστά και μιλάμε για Αθηναϊκούς αστικούς δρόμους, όχι καμιά άσφαλτο πίστας. Κι όμως, το μάγκωνα με παράλογη δύναμη και αυτό σταματούσε χωρίς ποτέ να ενεργοποιηθεί το σύστημα αντιμπλοκαρίσματρος.

Το οποίον βέβαια συνεπάγεται και ένα πιρούνι που δουλεύει σωστά ώστε να μπορείς να ξεζουμίσεις τα φρένα χωρίς φόβο και χωρίς πάθος. Κάτι που εδώ αποδεδειγμένα έχουμε.

Στο δυναμόμετρο το R 1200 RS έδειξε κάτι λίγο παραπάνω από 105 άλογα στον τροχό. Περίμενα περισσότερα, αλλά ομολογώ πως το νούμερο ελάχιστα θα με χαλούσε στη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα διότι στα πλαίσια του χαρακτήρα της φτάνει και περισσεύει.

Έχει δύναμη παντού, από το ρελαντί ως τα κόκκινα, δεν κρεμάει πουθενά, δουλεύει εξίσου καθαρά και ροπάτα είτε με μία πάνω ή με μία κάτω στο κιβώτιο – κάνε το γούστο σου άφοβα δηλαδή, όπως κι αν σ’ αρέσει να οδηγείς.

DSC 2072 2

Επιταχύνει πολύ γρήγορα και διατηρεί τον ίδιο φρενήρη ρυθμό μέχρι να χτυπήσει το κοντέρ τουλάχιστον 220 km/h. Από κει και πάνω πέφτει κάπως η απόδοση και μετά τα 230 απλά κυνηγάς φαντάσματα άνευ λόγου και αιτίας.

Η μέση κατανάλωση που μετρήσαμε στη διάρκεια της δοκιμής δεν ξεπέρασε τα 7.5 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, τιμή εξαιρετική για μια δικύλινδρη μοτοσυκλέτα 1200 κυβικών και τριψήφιας ιπποδύναμης που σπανιότατα οδηγήθηκε χαλαρά και οικονομικά.

Αν οδηγηθεί έτσι, η μέση κατανάλωσή του θα πέσει κι άλλο και σε συνθήκες πόλης είναι απολύτως εφικτό να μετράει κανείς τιμές γύρω στα 6-6.5 l/100 km. Εφικτό, αλλά και κομματάκι βαρετό: Rennsport είπαμε.

Αν αποφασίσεις να κινηθείς προς το R 1200 RS ξέρεις ήδη πως πας για μια πλήρη μοτοσυκλέτα που θα κάνει τα πάντα πάνω σε ασφαλτοστρωμένους δρόμους – ακόμη και να παίξει αξιοπρεπώς σε ένα track day μπορεί με τα σωστά λάστιχα.

Ο ιδανικός πελάτης της συγκεκριμένης μοτοσυκλέτας πάντως είναι αυτός που έχει και μια γωνιά της καρδιάς του αφιερωμένη στο ταξίδι, διότι το ρεπερτόριο του RS αναγράφει σε περίοπτη θέση «αθλητικός χιλιομετροφάγος».

DSC 2191 2

Θα εξυπηρετήσει μια χαρά μέσα στην πόλη, θα χωθεί στην κίνηση χωρίς να δυσανασχετήσει και ο όγκος του είναι σαφώς μικρότερος από άλλες μοτοσυκλέτες της BMW που βλέπουμε καθημερινά στα φανάρια.

Για την τιμή του ο λόγος πάει πρωτίστως στον εξοπλισμό. Η BMW το προσφέρει με διάφορα πακέτα που ενδέχεται να ανεβάσουν αρκετά την τιμή, ειδικά αν αυτά περιλαμβάνουν ωραία κόλπα όπως τις ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις ESA. Δυστυχώς όμως στη ζωή όλα τα ωραία κοστίζουν.

DSC 2127 2

Ακόμη και στη βασική του έκδοση, ωστόσο, το R 1200 RS είναι μια πλήρης sport touring μοτοσυκλέτα που θα κάνει κάποιον πολύ χαρούμενο και θα φωτίσει όλες του τις βόλτες με μια αίσθηση ασφαλούς διασκέδασης. Το οποίον είναι και το ζητούμενο, σωστά;

Κατασκευαστής BMW 
Μοντέλο R 1200 RS
Αντιπρόσωπος BMW HELLAS A.E.
Τιμή βασικής έκδοσης 15,250 (βασική έκδοση)
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, δικύλινδρος boxer, 3ΕΕΚ, 4 Β/Κ, αερο-υγρόψυκτος
Κυβισμός (c.c.) 1,170
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 101 x 73
Συμπίεση (:1)  12.5:1
Τροφοδοσία  Ηλεκτρονική διαχείριση κινητήρα με ψεκασμό
Σύστημα εξαγωγής  2 σε 1 με καταλύτη
Λίπανση  Υγρό κάρτερ, αντλία λαδιού
Εκκίνηση  Μίζα
Συμπλέκτης  Υγρός πολύδισκος
Μετάδοση  
Πρωτεύουσα μετάδοση Γρανάζια
Τελική μετάδοση Άξονας
   
Πλαίσιο  
Τύπος   Πλαίσιο δύο τμημάτων, με τον κινητήρα ως φέρον τμήμα του
Κάστερ (°)   27.7
Ίχνος (mm) 114.8
Μεταξόνιο (mm) 1,527
Ύψος (mm) 1,250
Ύψος σέλας (mm) 820
Μήκος (mm) 2,202
Πλάτος (mm) 925
Βάρος (kg)   236 (γεμάτη)
Ρεζερβουάρ/ Ρεζέρβα (lt)  18 / 4
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά  Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό πιρούνι 45 mm, διαδρομή 140 mm, ESA
Πίσω Μονό αμορτισέρ με Paralever, διαδρομή 140 mm, ESA
   
Ελαστικά   
Μπροστά 120/70 ZR 17
Πίσω  180/55 ZR 17
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι διαμέτρου 320mm με ακτινικές δαγκάνες 4 εμβόλων, Integral ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 276mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, Integral ABS
   
Εξοπλισμός  
  Ταχύμετρο και στροφόμετρο, ολικός και 2 μερικοί χιλιομετρητές, αυτονομία, στάθμη καυσίμου, ενδείξεις φλας, μεγάλης σκάλας προβολέα, ψεκασμού, ABS, ρυθμίσεων αναρτήσεων, riding modes, πίεσης ελαστικών, εξωτερικής θερμοκρασίας, θερμοκρασίας ψυκτικού
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι/σαλ)  125/7,750
Ροπή εργοστασίου (Nm/σαλ)  12.7/6,500

BMW_R1200RS_dyno_105.3hp.jpg

DSC_2176-2.jpgDSC_2158-2.jpgDSC_2180-2.jpgDSC_2183-2.jpgDSC_2189-2.jpgDSC_2164-2.jpgDSC_2110-2.jpgDSC_2098-2.jpgDSC_2191-2.jpgDSC_2105-2.jpgDSC_2101-2.jpgDSC_2193-2.jpgDSC_2103-2.jpgDSC_2099-2.jpgDSC_2167-2.jpgDSC_2172-2.jpgDSC_2117-2.jpgDSC_2154-2.jpgDSC_2177-2.jpgDSC_2186-2.jpg

DSC_2072-2.jpgDSC_2093-2.jpgDSC_2084-2.jpgDSC_2075-2.jpgDSC_2083-2.jpgDSC_2085-2.jpgDSC_2088-2.jpgDSC_2071-2.jpgDSC_2087-2.jpgDSC_2092-2.jpgDSC_2082-2.jpgDSC_2080-2.jpgDSC_2078-2.jpgDSC_2076-2.jpgDSC_2086-2.jpgDSC_2095-2.jpgDSC_2089-2.jpg

DSC_2097-2.jpgDSC_2062-2.jpgDSC_2147-2.jpgDSC_2140-2.jpgDSC_2066-2.jpgDSC_2060-2.jpgDSC_2127-2.jpgDSC_2065-2.jpgDSC_2132-2.jpgDSC_2064-2.jpg


Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

honda cb500x 2019 launch small

Το νέο Honda CB500X 2019 στη Moto Petsas

Γνωρίστε το και οδηγείστε το

The Family MotorSport: Νέος αντιπρόσωπος ΤM Racing στην Ελλάδα

Μια παγκόσμια πρωταθλήτρια γυρνά σελίδα

Υγρό φρένων & συμπλέκτη Ipone X-Trem

Αγωνιστικών επιδόσεων, 100% συνθετικό

IPONE προϊόντα περιποίησης μοτό στη Moto Petsas

Κιτ ομορφιάς για την καλή σου

Benelli TRK251: Ήρθε στην Ελλάδα, μάθαμε την τιμή του

Και ακούμε για πρώτη φορά τον ήχο του

Νέα αγώνων

H GasGas παρουσιάζει την ομάδα της για το EnduroGP

Με τρεις έμπειρους αναβάτες στη μάχη του τίτλου

BMW Motorrad Race Trophy: Αγωνίζεσαι με BMW και επιβραβεύεσαι

Το πρόγραμμα τρέχει για 6η συνεχή χρονιά

H FIM ανακοινώνει ηλεκτρικό Παγκόσμιο Κύπελλο Enduro

Νέος θεσμός, ξεκινά από το καλοκαίρι του 2019

TEST - Vespa Elettrica 2019

Η νέα τάση της μόδας είναι... υψηλή

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo winter climate gantia

Γάντια Hebo Winter Climate

Softshell και παντός καιρού

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Ηλεκτρικό scooter NIU M+ σε προσιτή τιμή

Από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS

Ελαφριά γάντια Fovos Neoprene

Ελαφριά γάντια για τα δύσκολα

Κάλτσες off road Forma FORX430

Ποιότητα και εκτός δρόμου

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

Κράνος κλειστού τύπου Pilot Snake

Με εντυπωσιακά γραφικά

Μοναδικές παροχές για service Piaggio και Vespa στο Moto Petsas

Εγγυημένη φροντίδα, δίκυκλο αντικατάστασης και πολλά άλλα

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Αγώνες

AMA SX 2019, 12ος αγώνας, Seattle (Η.Π.Α.)

Νίκη Musquin, αλλά με ποινή αφαίρεσης βαθμών

EnduroGP 2019, 1ος αγώνας, Dahlen (Γερμανία)

O Steve Holcombe συνεχίζει από εκεί που το άφησε

Π.Π. ΜΧ 2019, 2ος αγώνας, Άργος

Θρίαμβος Yamaha με Τουρατζίδη και Ανδρέου