Yamaha

 

VPA_5618_800x600
Η πρωταθλήτρια Ελλάδος Supersport 600

 

 



Του Τάκη Μανιάτη

Πόσες είναι οι διαφορές μιας αγωνιστικής μοτοσυκλέτας που κερδίζει πρωτάθλημα από μία παραγωγής; Πόσο εύκολα μπορείτε να μετατρέψετε την μοτοσυκλέτα σας ώστε να αισθανθείτε αυτή την μοναδική αίσθηση που προσφέρει μία κορυφαία μοτοσυκλέτα ταχύτητας σε πίστα; Αυτά και άλλα πολλά διαπιστώσαμε στην πίστα των Μεγάρων από την Yamaha R6 που κέρδισε το πρωτάθλημα στα supersport 600 με αναβάτη τον Κώστα Πολίτη.


Η Yamaha με το τελευταίο R6 κατάφερε να κατασκευάσει μία πολεμική μηχανή ικανή να κερδίζει. Οι μινιμαλίστικες διαστάσεις δημιούργησαν ένα σύνολο – ξυράφι το οποίο στα κατάλληλα χέρια και με τις ανάλογες βελτιώσεις, αποδεδειγμένα πρωταγωνιστεί. Το συγκεκριμένο R6 είναι μία μοτοσυκλέτα του 2009 η οποία δέχτηκε πάνω της ένα kit βελτίωσης του… 2008 ώστε να γίνει αγωνιστική.

Οι χρονολογίες σε συνδυασμό με το αποτέλεσμα, μας δείχνουν ουσιαστικά πως οι επιδόσεις δεν συμβαδίζουν πάντα με την.. επικαιρότητα μιας και η καλή προετοιμασία και ρύθμιση, είναι αυτή που μετράει. Το kit που τοποθετήθηκε περιελάμβανε διαφορετικούς εκκεντροφόρους, εκκεντροφόρους, ελατήρια, ψυγείο, ολόκληρη εξάτμιση, καλωδίωση και ηλεκτρονική της Yamaha.

Μόνη έλλειψη από το κίτ είναι το βολάν το οποίο θα βελτίωνε την ευστροφία αλλά και την απόδοση της μοτοσυκλέτας.
Με την μοτοσυκλέτα να περνάει στα χέρια του Κώστα Πολίτη, μιας και ο αρχικός αναβάτης, Αντώνης Μερεμέτης, είχε ένα ατύχημα, το 2010 έγιναν νέες βελτιώσεις. Προστέθηκε ένα σύστημα τηλεμετρίας προκειμένου να γίνεται καταγραφή όλων των δυναμικών στοιχείων της μοτοσυκλέτας (14 συνολικά σένσορες) όπως θερμοκρασίας ελαστικών, λειτουργίας ανάρτησης και θερμοκρασίας καυσαερίων. Όλα αυτά συντέλεσαν ώστε τα δεδομένα να επεξεργάζονται όπως πρέπει και να βγαίνει το κατάλληλο αποτέλεσμα στην οδήγηση.

Για παράδειγμα, το μόνο πρόβλημα που αντιμετώπισε η ομάδα με τη μοτοσυκλέτα καθ ‘όλη τη διάρκεια της χρονιάς ήταν στους πρώτους αγώνες των Σερρών και αφορούσε τη λειτουργία της πίσω ανάρτησης. Ο αγώνες που έγινε στις 16/5 ήταν ο πρώτος που χρησιμοποιήθηκε το σύστημα τηλεμετρίας με αποτέλεσμα να βοηθήσει την ομάδα να προχωρήσει προς την σωστή κατεύθυνση για τη λύση του προβλήματος.

Οι αναρτήσεις αφορούν ολοκληρωμένο σύστημα πίσω ανάρτησης από την Matris, το ίδιο stabilizater τιμονιού και βελτιώσεις στο μπροστινό σύστημα. Τα φρένα έχουν βελτιωθεί από την PMF με τακάκια της Galfer και Ferodo.
Τα περιφερειακά που έφεραν τη θέση οδήγησης στα μέτρα του Πολίτη προέρχονται από την Harris Performance (μανέτες, ποδοστήρια, clipon, μανιτάρια) ενώ η εξάτμιση είναι τιτανίου της Force.

Η οδήγηση του αγωνιστικού R6 είναι μοναδική εμπειρία που μπορεί να χαρακτηριστεί μόνο με θετικά σχόλια. Η ομάδα είχε δουλέψει αρκετά ώστε να την φέρει σε κορυφαίο επίπεδο και έτσι οι λεπτομέρειες ήταν αυτές που έκαναν τη διαφορά σε συνδυασμό με τον πρωταθλητή αναβάτη.
Η θέση οδήγησης είναι άκρως επιθετική και δίνει στον αναβάτη απευθείας την αίσθηση όταν βρίσκεται σε πολεμική μηχανή. Στο οπτικό πεδίο βρίσκονται τα απαραίτητα ηλεκτρονικά βοηθήματα στα μέτρα του αναβάτη, όπως άλλωστε και συγκεκριμένη εμφανής περιοχή στροφών στο στροφόμετρων για βοήθεια στην οδήγηση.

Όντας μία αγωνιστική μοτοσυκλέτα, το σώμα ρίχνει το βάρος μπροστά με τέτοιο τρόπο ώστε τα πόδια βρίσκονται αρκετά πίσω σε σχέση με το παραγωγής μοντέλο. Είναι άλλωστε αυτό που κάνει τη διαφορά από αναβάτη σε αναβάτη, και δεν μπορούμε να κρίνουμε μιας και αφορά αποκλειστικά τα εκάστοτε γούστα.

Η εξάτμιση τιτανίου βρυχάται φέρνοντας στ’ αυτιά τα 130 άλογα που δηλώνει η ομάδα ότι βγάζει το κιταρισμένο R6. Ο κινητήρας του παραγωγής είναι φλατ στην απόδοσή του στις χαμηλές και μεσαίες ενώ εδώ, υπάρχει διαθέσιμη σημαντική ποσότητα ροπής στην μέση της καμπύλης. Μεγάλη διαφορά ωστόσο υπάρχει στις ψηλές στροφές όπου, ενώ το παραγωγής επιταχύνει καλά, το αγωνιστικό σε αναγκάζει να κρατηθείς από τα χέρια καθώς το στροφόμετρο βυθίζεται βαθιά στα κόκκινα.

Τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν εύκολα και το R6 μπορεί να κυνηγήσει τα παραγωγής 1000άρια στις ευθείες, δείχνοντας πόσο σημαντική είναι η αναλογία κιλών ανά ίππων σε μία βελτιωμένη και ελαφριά μοτοσυκλέτα.
Η μπροστινή ανάρτηση είναι ουδέτερη σε συμπεριφορά και ρυθμισμένη με τέτοιο τρόπο ώστε όσο αυξάνεται η οδηγική πίεση και οι απαιτήσεις, να βελτιώνεται η λειτουργία της. Στο πίσω τμήμα, η τηλεμετρία έπαιξε σημαντικό ρόλο μιας και έλυσε προβλήματα που υπήρχαν στην αρχή και την έκανε ενδοτική στην αγωνιστική πίεση.

Σημαντικό πλεονέκτημα της Yamaha R6 που κέρδισε τον τίτλο είναι η ευκολία με την οποία μπορούσε να διατηρήσει υψηλές ταχύτητες εισόδου στις στροφές αλλά και κατά τη διάρκεια τους. Η εμπιστοσύνη που προσφέρει είναι το σημαντικότερο που οφείλεται στη σωστή ανάλυση των δεδομένων και μεταφορά των αλλαγών στην μοτοσυκλέτα.

Όπως δήλωσε άλλωστε και ο Κώστας Πολίτης, “το πιο σημαντικό με το R6 ήταν πως σε όλη την αγωνιστική χρονιά από την ομάδα γινόντουσαν συνεχείς αλλαγές πάνω στη μοτοσυκλέτα, ειδικά στο κομμάτι του στησίματος, υπήρξε ανάλυση των πληροφοριών μετά από κάθε ελεύθερα και χρονομετρημένα δοκιμαστικά αλλά και από τον αγώνα με αποτέλεσμα η μοτοσυκλέτα να είναι καλύτερα στημένη σε κάθε αγώνα. Αυτό έκανε τη συγκεκριμένη μοτοσυκλέτα να ξεχωρίζει αλλά και τη δική μου δουλειά πιο εύκολη κατά την οδήγηση της. Είναι χαρακτηριστικό πως οι πιο ξεκούραστοι αγώνες ήταν οι τελευταίοι, η μοτοσυκλέτα από τα μέσα του αγώνα χωρίς να καταβάλω μεγάλη σωματική πίεση με πήγαινε από στροφή σε στροφή μέχρι το τέλος του αγώνα σε χρόνους που αύξαναν τη διαφορά από τον δεύτερο.”


Άτυχες στιγμές υπάρχουν πάντα και τότε παρουσιάζεται η αμεσότητα της ομάδας. Στον τελευταίο αγώνα της χρονιάς στην Τρίπολη που έκρινε ουσιαστικά το πρωτάθλημα, κατά τη διάρκεια των πρώτων χρονομετρημένων, μία πτώση του Κώστα Πολίτη προκάλεσε μεγάλη ζημιά στη μοτοσυκλέτα.

Η ομάδα δούλεψε εντατικά να την επαναφέρει ξανά σε αγωνιστική κατάσταση και μέσα σε μόλις δύο ώρες ήταν έτοιμη, μπήκε στο δεύτερο σκέλος των χρονομετρημένων και έγραψε και το ταχύτερο χρόνο που έχει γυρίσει SS600 στη «πίστα» της Τρίπολης και ταυτόχρονα τον ταχύτερο χρόνο εκείνης της μέρας απ’ όλες τις κατηγορίες.

Μία κορυφαία μοτοσυκλέτα και ένας γρήγορος αναβάτης δεν αρκούν μεμονωμένα για να πάρουν τον τίτλο σε μία από τις πιο απαιτητικές κατηγορίες. Ο Κώστας Πολίτης οδηγώντας την Yamaha R6 που προετοίμαζε η ομάδα Zerozen Racing του Αντώνη Μερεμέτη, έφεραν το επιθυμητό αποτέλεσμα επιβεβαιώνοντας τον κορυφαίο συνδυασμό.

Οι εταιρίες που στήριξαν την προσπάθεια ήταν οι Yamaha Hellas, Intramoto με τα ελαστικά Pirelli, η Harris Performance, λάδια Putoline, Andreani (τεχνογνωσία τηλεμετρίας), Starlane Electronics (χρονομέτρηση, τηλεμετρία, quickshifter, PFM (φρένα), Ferodo, Regina.

IMG_9579_800x600.jpgIMG_9595_800x600.jpgIMG_9599_800x600.jpgIMG_9450_800x600.jpgIMG_9596_800x600.jpgIMG_9594_800x600.jpgIMG_9444_800x600.jpgIMG_9597_800x600.jpgIMG_9448_800x600.jpgIMG_9447_800x600.jpgIMG_9598_800x600.jpgIMG_9445_800x600.jpg

Albums


Συνέντευξη Κώστα Πολίτη

Παρουσίαση αγωνιστικής ομάδας Zerozen Racing

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

Husqvarna Concept E go 1 800

Η Husqvarna εξετάζει τη δημιουργία ηλεκτρικού σκούτερ

Δε θα είναι η πρώτη της απόπειρα, ούτε για ηλεκτρικό, ούτε για σκούτερ

Honda – Ενσωμάτωση πίσω κάμερας σε κράνος

Συλλογή δεδομένων για εφαρμογές που αφορούν την ασφάλεια

Έκθεση Μοτοσυκλέτας για τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες

Σπουδαία πρωτοβουλία που αξίζει να υποστηρίξουμε όλοι

To Women Riders World Relay έρχεται στην Ελλάδα - Δηλώστε συμμετοχή

Γίνε μέρος της παγκόσμιας σκυταλοδρομίας για τη γυναίκα και τη μοτοσυκλέτα

Ducati World - Το νέο θεματικό πάρκο ανοίγει στις 18 Απριλίου 2019

35.000 τετραγωνικά μέτρα αφιερωμένα στην ιταλική φίρμα

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ohlins du 726

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

KTM 250 EXC TPI MY19 - Σε δελεαστική προσφορά!

Για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών

Νέα αγώνων

ktm fan package 2019 3

KTM Fan Packages 2019 - Η απόλυτη «πορτοκαλί» MotoGP εμπειρία

Εντυπωσιακά πακέτα παρακολούθησης 11 αγώνων του 2019

Π.Π. ΜΧ - Βαριά τιμωρία για τον Νίκου Λυρίου

Ελέγχεται και ο "αντίδικος" Γιάννης Τουρατζίδης

Hellas Rally 2019 - Το επίσημο Trailer - Video

Στο Καρπενήσι, στις 18-26 Μαίου

Π.Π. ΜΧ 2019 - Άσχημο επεισόδιο με Κουζή & τιμωρία του από την ΑΜΟΤΟΕ

Βαριές κουβέντες και τσακωμοί που δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!