Peugeot

DBS 0313 2

Προσιτή αριστοκρατία

Κείμενο: Σπύρος Τσαντήλας
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Συνεργάστηκε: Κώστας Γκαζής

Στην Ελληνική αγορά των προδιαγραφών Euro 4, αλλά και της δεκαετούς κρίσης, τα σκούτερ έχουν αναδειχθεί ως ίσως το κυριότερο μεταφορικό μέσο στην πόλη, κερδίζοντας πελάτες από όλο το φάσμα της αγοράς.

Μοτοσυκλετιστές και (πρώην) οδηγοί αυτοκινήτων συναντούν εδώ τους διαχρονικούς θιασώτες των σκούτερ για μιαν Ιθάκη που δεν απαιτεί ούτε πολλά χρήματα για αγορά, ούτε απαιτητική και ακριβή συντήρηση, καθώς και ευκολία χρήσης, πρακτικότητα και ευελιξία στην αστική κίνηση – κοινώς, τα πάντα.

DBS 0353 2

Η Peugeot, παρά την κραταιά θέση της στον χώρο των αυτοκινήτων και τη μακρά ιστορία στις μοτοσυκλέτες, επιδιώκει διαρκώς να ισχυροποιεί τη θέση της και στην αγορά των σκούτερ μέσω σημαντικών συνεργασιών. Αρχικά ήταν η εξαγορά του πλειοψηφικού της πακέτου από τον Ινδικό κολοσσό που ακούει στο όνομα Mahindra, μετά προσθέτουμε και τη συνεργασία της με την Ταϊβανέζικη SYM – την εταιρεία που σαρώνει στην Ελληνική αγορά με τα σκούτερ της.

Το Belville είναι καρπός αυτών των συνεργασιών και δη της δεύτερης, καθώς πρόκειται για ένα σκούτερ στημένο γύρω από τον κινητήρα του SYM Symphony ST200i. Το γεγονός αυτό μας ξεκινά με το δεξί, καθώς μιλάμε για ένα best seller της εγχώριας αγοράς, αγαπημένο από το κοινό και με εγνωσμένη αξιοπιστία.

Οι Γάλλοι βέβαια εύλογα διαφοροποιούνται από τη SYM προσφέροντας ένα σύνολο που πατά στις Ευρωπαϊκές του ρίζες για τη σχεδίασή του και συνοδεύεται από εξίσου υψηλή ποιότητα κατασκευής απ’ όσο μπορούμε να αντιληφθούμε στις λίγες μέρες που περάσαμε μαζί του.

DSC09542 2 004

Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο Belville είναι οι χώροι του, καθώς το Γαλλικό σκούτερ διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους με ντουλαπάκι και γάντζο στην ποδιά (και με πρίζα 12 V για φόρτιση συσκευών), χώρο για full face κράνος κάτω από τη σέλα και στάνταρ top case βαλίτσα που χωράει άλλα δύο πλήρη κράνη – κοινώς κάνεις και μετακόμιση μαζί του αν χρειαστεί.

Το Belville μας έρχεται με τα δισκοφρενάκια του και το ABS του, όμορφα και πληρέστατα ψηφιακά όργανα, ευρύχωρη διπλή σέλα που πραγματικά χωρά δύο ενήλικες και εργονομία που δεν πρόκειται να ξενίσει κανένα ανάστημα.

DSC09537 2 002

Να σημειώσουμε εδώ πως το κεντρικό του ψηφιακό όργανο μπορεί να ρυθμιστεί είτε να δείχνει ταχύμετρο ή στροφόμετρο στο κεντρικό ρολόι, μια ευχάριστη νότα προσωπικοποίησης που μπορεί να μην είναι και ό,τι πιο χρήσιμο, αλλά σαφώς είναι ενδιαφέρον ως διαφορετικό.

Ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκέστατος για κάθε ανάστημα, οι γωνίες που μπαίνουν αυτά ξεκούραστες και η θέση οδήγησης συνολικά διακρίνεται για την ουδετερότητά της.

Το Belville διακρίνεται για την απαλή του λειτουργία, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς εκτός ίσως από το ρελαντί. Προσφέρει δυνατή επιτάχυνση και μάλιστα δείχνει κάμποσο τσαγανό στις ταχύτητες που μετράνε στην πόλη, δηλαδή ως τα 80 km/h, όπου φτάνει πολύ γρήγορα.

Από κει και πάνω έχει αρκετό ψωμί μέχρι τα 100, λίγα πράγματα ως τα 110, ενώ ό,τι καταφέρει κανείς να βρει μέχρι τα 115-120 (στο κοντέρ) θα εξαρτηθεί από εξωτερικές συνθήκες, τα κιλά του αναβάττη, τον αέρα, την κλίση του εδάφους κλπ. Πρακτικά ο ωφέλιμος κόσμος του τελειώνει λίγο μετά τα 100 και αυτό καθορίζει και το βασικό του πεδίο δράσης.

DBS 0342 2

Η κατανάλωσή του σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, τιμή που δεν απομακρύνεται ιδιαίτερα από τα πάνω και κάτω όρια της λειτουργίας του.

Κινούμενο χαλαρά στην πόλη θα καταφέρει επιδόσεις γύρω από τα 2.5 lt / 100 km, ενώ μια βόλτα σε ανοικτό δρόμο (λ.χ. Αττική Οδός) θα αναγκάσει το δεξί χέρι να δουλεύει το γκάζι μονίμως κοντά στα κόκκινα και μοιραία την κατανάλωση να ανέβει στα πέριξ των 3.5 lt / 100 km. Αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ με ένα γέμισμα των 7 λίτρων θα καλύψει με σχετική άνεση αποστάσεις γύρω στα 200 χιλιόμετρα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Belville κινείται στα νερά της κατηγορίας του, δε διακρίνεται ούτε για τη σούπερ οικονομία, αλλά ούτε και για υπερβολική κατανάλωση. Για τα νούμερα που καταφέρνει αναδεικνύεται σε μια χαρά συμφέρον όχημα για να κινείσαι καθημερινά στην πόλη,

Το Γαλλικό σκούτερ είναι φτιαγμένο για την πόλη, εκεί θα διακριθεί και εκεί θα νιώσει δυνατό, καθώς οι τριψήφιες ταχύτητες είναι εν πολλοίς αδιάφορες – ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι.

Το τρίπτυχο που πρωταγωνιστεί εδώ είναι οι σφικτές αναρτήσεις, ο ροπάτος κινητήρας και οι μεγάλοι τροχοί. Αυτός ο συνδυασμός κάνει το Belville παιχνιδάκι με σπορ διαθέσεις, αλλάζει κατεύθυνση και κρατά την κλίση του στη στροφή με αυτοπεποίθηση και γενικά συνδέεται με τον αναβάτη του εμπνέοντας σιγουριά και ασφάλεια.

Οι σφικτές αναρτήσεις έχουν ένα μειονέκτημα στις συναντήσεις τους με λακκούβες και σαμάρια αλλά, για να είμαι ακριβοδίκαιος, και να μαλάκωναν δε θα κέρδιζε κανείς κάτι. Μάλλον το αντίθετο. Έχουμε δει τόσα και τόσα σκούτερ με μαλακές – ή και υπέρ το δέον μαλακές αναρτήσεις – και δεν έχουν καμιά διαφορά στην άνεση, μάλιστα συχνά είναι χειρότερα. Γιατί; Η αιτία είναι στην ίδια τη φύση των σκούτερ.

DSC09548 2 009

Θέλουμε χώρους κάτω από τη σέλα, άρα τρώμε από τη διαδρομή του/των αμορτισέρ πίσω. Εδώ τώρα, με 75 χιλιοστά διαδρομή τι να περιμένουμε από τις δύσμοιρες; Πάλι καλά που είναι σφικτά τα δύο αμορτισέρ πίσω, αποφεύγοντας να τερματίζουν για ψύλλου πήδημα στις λακκούβες και διατηρώντας την καλή τους σπορ συμπεριφορά στο σωστό οδόστρωμα. Για να γίνουν τουριστάδικη μοτοσυκλέτα, θα χρειαστεί απαραιτήτως μεγαλύτερη διαδρομή, κάτι που κανένα σκούτερ δε μπορεί να επιτύχει δίχως θυσίες σε αποθηκευτικό χώρο που κανένας κατασκευαστής δεν κάνει.

Αν τώρα του έβαζε κανείς κι ένα καλύτερο ζευγάρι λάστιχα από τα νάιλον CST που φορά ως αρχική τοποθέτηση, υποπτεύομαι πως θα μεταμορφωθεί ραγδαία προς το καλύτερο. Για να είμαι δίκαιος, στην στεγνή και με καλοκαιρινό καιρό πόλη τα CST κρατούσαν επαρκώς, αλλά έδειχναν τις ασάφειές τους όταν πιέζονταν και δύσκολα θα φτάσουν στο επίπεδο ενός πιο ακριβού ελαστικού.

DBS 0318 2

Η αλήθεια είναι πως το Belville το αξίζει το κάτι παραπάνω του σε υπόδημα, ειδικά όταν ο καιρός αρχίζει να σερβίρει και βροχές στο μενού.

Αν πρέπει να βρω κάτι αρνητικό για το Belville… θα σας απογοητεύσω. Ειλικρινά δε βρίσκω κάτι κακό να πω, εκτός ίσως του προφανούς: να ‘χαμε μια 20άρια παραπάνω χιλιομετράκια τελικής. Βέβαια τότε θα μιλούσαμε για το θαύμα, το σκούτερ που είναι αερόψυκτο 200 και πάει σαν υγρόψυκτο 300. Οπότε ας μη γκρινιάζω, όλα καλά με το Belville 200i ABS Top Case.

DSC09535 2 001

Και καλά φρενάκια έχει, που σου επιτρέπουν να κινείσαι όλη μέρα με δύο δάχτυλα στη μανέτα του μπροστινού χωρίς ανησυχίες και με το ABS να καθαρίζει πειστικά τα κάστανα όποτε το παρακάνεις. Κι αν έρθει η ώρα για το φρενάρισμα του πανικού, η συνδρομή του πίσω βελτιώνει άρδην την κατάσταση προς το ασφαλέστερο. Όλα καλά κι εδώ.

Εν ολίγοις, η Peugeot συνεχίζει την καλή της παράδοση με το Belville 200i. Βασισμένη σε έναν κινητήρα που έχει ήδη χτίσει τον μύθο του στην Ελληνική αγορά (και όχι μόνο, αλλά μιλάμε γι’ αυτά που ξέρουμε), φτιάχνει μια πιο Ευρωπαϊκή εναλλακτική με όμορφο σχεδιασμό, καλό εξοπλισμό και άφθονη πρακτικότητα.

Η σπορ πλευρά του είναι καλά κρυμμένη πίσω από τη σχεδίασή του και υποστηρίζεται από περιφερειακά που αποδίδουν στην πράξη και όχι μόνο στα χαρτιά ή στο μάτι.

DBS 0303 2

Η τιμή του στα €2,699 το φέρνει στο άνω άκρο της ολιγομελούς ομάδας του – μιας και η κατηγορία των 200 cc δε μετρά πλέον και πολλά μέλη. Αναπόφευκτα ένα μέτρο σύγκρισης θα τεθεί με το συγγενές του SYM Symphony ST 200i, το οποίο απαιτεί περίπου €350 ευρώ λιγότερα, γεγονός που πετάει το μπαλάκι στον υποψήφιο αγοραστή για να αποφασίσει με το δικό του κριτήριο αν τα αξίζει ή όχι.

Κρίνοντάς το αυτόνομα, πάντως, το Belville συνιστά μια απολύτως αποδοτική και συμφέρουσα λύση για την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, πολύ καλή σπορ συμπεριφορά στην οδήγηση, ασφάλεια και άφθονη πρακτικότητα.

Κατασκευαστής Peugeot Motocycles
Μοντέλο Peugeot Belville 200i ABS Top Case
Αντιπρόσωπος TEOMOTO Α.Ε.
Τιμή € 2,699
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, αερόψυκτος
Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 61 x 57.8
Κυβισμός (cc) 170
Σχέση συμπίεσης (:1) Δ.Α.
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο CVT
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός
Τελική Σχέση μετάδοσης ιμάντας
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος  (mm) 1,995
Πλάτος  (mm) 725
Ύψος (mm) 2,055
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 790
Μεταξόνιο (mm) 1,355
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α.
Ρεζερβουάρ (lt) 7.5
Βάρος (kg) 119 (ξηρό) / 127 (υγρό)
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι 30 mm, διαδρομή 100 mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ, διαδρομή 75 mm, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 110/70-16
Πίσω 110/70-16
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 260 mm, ΑBS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm, ΑBS
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 12 / 8,000
Ροπή εργοστασίου (kg.m / σ.α.λ.) 1.2 / 6,000

DBS_0308-2.jpgDBS_0292-2.jpgDSC09556-2.jpgDBS_0316-2.jpgDBS_0342-2.jpgDBS_0313-2.jpgDBS_0300-2.jpgDSC09558-2.jpgDBS_0318-2.jpgDBS_0269-2.jpgDBS_0284-2.jpgDBS_0336-2.jpgDBS_0271-2.jpg

DBS_0353-2.jpgDSC09543-2_005.jpgDSC09536-2.jpgDSC09541-2_003.jpgDSC09535-2_001.jpgDSC09540-2_001.jpgDSC09534-2_000.jpgDBS_0303-2.jpgDSC09548-2_009.jpgDSC09538-2_000.jpgDSC09545-2_007.jpgDSC09537-2_002.jpgDSC09546-2_008.jpgDSC09555-2_004.jpgDSC09553-2_002.jpgDSC09554-2_003.jpgDSC09539-2.jpgDSC09552-2_011.jpgDSC09542-2_004.jpgDSC09551-2_010.jpg

Ρεπορτάζ - Νέο πρότυπο ασφαλείας για full-face αγωνιστικά κράνη από τη FIM

Υποχρεωτική εφαρμογή για όλα τα Πρωταθλήματα της FIM από το 2019

1.651 κλήσεις για κράνος τον Οκτώβριο του 2018 στην Αττική

Και 521 τροχαία ατυχήματα με 618 παθόντες

Νέα κόσμου

tom pages racing drone3

Αγωνιστικό drone + Tom Pages + Freestyle MX = Άντε γεια Video!

Απίστευτα, πρωτόγνωρα πλάνα που θυμίζουν ηλεκτρονικό παιχνίδι

Grand Thrust Star 100 – Αεριωθούμενο scooter του ψυχρού πολέμου

Μια άριστα κατασκευασμένη φανταστική ιστορία

MV Agusta Brutale 1000 Serie Oro – Η ομορφότερη της EICMA

Σύμφωνα με τις ψήφους χιλιάδων επισκεπτών

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

P90328580 highRes web

BMW Motorrad μοντέλα 2019 - Πόσο κάνουν & πότε έρχονται

S 1000 RR, R 1250 GS & R 1250 GS ADV, F 850 GS ADV, R 1250 RS & R 1250 RS

Ζελατίνες Puig

Υψηλή ποιότητα, ακόμη υψηλότερη αποτελεσματικότητα

Νέα αγώνων

stoner ducati 800

Ducati - Casey Stoner, τέλος στη συνεργασία τους

Μετά από τρία πετυχημένα χρόνια

Επιστροφή Sete Gibernau – Θα αγωνιστεί στη MotoΕ

Μαζί του και άλλες επιστροφές από το παρελθόν

Αγωνιστική δράση 10-11 Νοεμβρίου 2018

Λίγα και όλα χωματερά

Michelin - Νέα ρεκόρ για Marquez & Michelin στη Μαλαισία

Το δελτίο του επίσημου προμηθευτή ελαστικών του MotoGP

Test - KTM 300 EXC TPI / 350 EXC-F 2019

Πινελιές ανανέωσης

TEST - Husqvarna Vitpilen 701

Το λακωνίζειν εστί φιλοσοφείν

300x250 gif

Νέα αγοράς Αναβάτη

Αδιάβροχο μπουφάν Nordcap Citizen II

Καθημερινό και προσιτό

Νέο κράνος STR Race Pro S

Καθημερινό και προσιτό

SYM Wolf CR 300i – Το retro δεν πεθαίνει ποτέ

Προσιτό και καθημερινό

Delta Motorcycles και για ανταλλακτικά KTM Group

Με δυνατότητα αποστολής

Κλειδαριά κράνους Helmetlok II

Για την ασφάλεια της ασφάλειας της κεφαλής

Χειμερινό jacket Nordcode Horizon

Προσιτά τον χειμώνα

Αδιάβροχο μπουφάν Fovos Raptor

Για μικρές και μεγάλες περιηγήσεις

Μπότες Forma Dominator comp 2.0

Για τους απαιτητικούς

Αγώνες

taylor robert

ISDE 2018 - Ημέρα 1η

Πήραν κεφάλι οι ΗΠΑ με το καλημέρα

Dragster 2018 - 5ος αγώνας, Αγρίνιο, 12-14/10

Ο δυνατότερος αγώνας dragster που έχει γίνει ποτέ στην χώρα μας

MotoGP 2018, 18ος αγώνας, Sepang

Εφιάλτης δίχως τέλος για τον Valentino Rossi