Peugeot

DBS 0313 2

Προσιτή αριστοκρατία

Κείμενο: Σπύρος Τσαντήλας
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος
Συνεργάστηκε: Κώστας Γκαζής

Στην Ελληνική αγορά των προδιαγραφών Euro 4, αλλά και της δεκαετούς κρίσης, τα σκούτερ έχουν αναδειχθεί ως ίσως το κυριότερο μεταφορικό μέσο στην πόλη, κερδίζοντας πελάτες από όλο το φάσμα της αγοράς.

Μοτοσυκλετιστές και (πρώην) οδηγοί αυτοκινήτων συναντούν εδώ τους διαχρονικούς θιασώτες των σκούτερ για μιαν Ιθάκη που δεν απαιτεί ούτε πολλά χρήματα για αγορά, ούτε απαιτητική και ακριβή συντήρηση, καθώς και ευκολία χρήσης, πρακτικότητα και ευελιξία στην αστική κίνηση – κοινώς, τα πάντα.

DBS 0353 2

Η Peugeot, παρά την κραταιά θέση της στον χώρο των αυτοκινήτων και τη μακρά ιστορία στις μοτοσυκλέτες, επιδιώκει διαρκώς να ισχυροποιεί τη θέση της και στην αγορά των σκούτερ μέσω σημαντικών συνεργασιών. Αρχικά ήταν η εξαγορά του πλειοψηφικού της πακέτου από τον Ινδικό κολοσσό που ακούει στο όνομα Mahindra, μετά προσθέτουμε και τη συνεργασία της με την Ταϊβανέζικη SYM – την εταιρεία που σαρώνει στην Ελληνική αγορά με τα σκούτερ της.

Το Belville είναι καρπός αυτών των συνεργασιών και δη της δεύτερης, καθώς πρόκειται για ένα σκούτερ στημένο γύρω από τον κινητήρα του SYM Symphony ST200i. Το γεγονός αυτό μας ξεκινά με το δεξί, καθώς μιλάμε για ένα best seller της εγχώριας αγοράς, αγαπημένο από το κοινό και με εγνωσμένη αξιοπιστία.

Οι Γάλλοι βέβαια εύλογα διαφοροποιούνται από τη SYM προσφέροντας ένα σύνολο που πατά στις Ευρωπαϊκές του ρίζες για τη σχεδίασή του και συνοδεύεται από εξίσου υψηλή ποιότητα κατασκευής απ’ όσο μπορούμε να αντιληφθούμε στις λίγες μέρες που περάσαμε μαζί του.

DSC09542 2 004

Το πρώτο πράγμα που σε κερδίζει στο Belville είναι οι χώροι του, καθώς το Γαλλικό σκούτερ διαθέτει άφθονους αποθηκευτικούς χώρους με ντουλαπάκι και γάντζο στην ποδιά (και με πρίζα 12 V για φόρτιση συσκευών), χώρο για full face κράνος κάτω από τη σέλα και στάνταρ top case βαλίτσα που χωράει άλλα δύο πλήρη κράνη – κοινώς κάνεις και μετακόμιση μαζί του αν χρειαστεί.

Το Belville μας έρχεται με τα δισκοφρενάκια του και το ABS του, όμορφα και πληρέστατα ψηφιακά όργανα, ευρύχωρη διπλή σέλα που πραγματικά χωρά δύο ενήλικες και εργονομία που δεν πρόκειται να ξενίσει κανένα ανάστημα.

DSC09537 2 002

Να σημειώσουμε εδώ πως το κεντρικό του ψηφιακό όργανο μπορεί να ρυθμιστεί είτε να δείχνει ταχύμετρο ή στροφόμετρο στο κεντρικό ρολόι, μια ευχάριστη νότα προσωπικοποίησης που μπορεί να μην είναι και ό,τι πιο χρήσιμο, αλλά σαφώς είναι ενδιαφέρον ως διαφορετικό.

Ο χώρος για τα πόδια είναι επαρκέστατος για κάθε ανάστημα, οι γωνίες που μπαίνουν αυτά ξεκούραστες και η θέση οδήγησης συνολικά διακρίνεται για την ουδετερότητά της.

Το Belville διακρίνεται για την απαλή του λειτουργία, χωρίς ιδιαίτερους κραδασμούς εκτός ίσως από το ρελαντί. Προσφέρει δυνατή επιτάχυνση και μάλιστα δείχνει κάμποσο τσαγανό στις ταχύτητες που μετράνε στην πόλη, δηλαδή ως τα 80 km/h, όπου φτάνει πολύ γρήγορα.

Από κει και πάνω έχει αρκετό ψωμί μέχρι τα 100, λίγα πράγματα ως τα 110, ενώ ό,τι καταφέρει κανείς να βρει μέχρι τα 115-120 (στο κοντέρ) θα εξαρτηθεί από εξωτερικές συνθήκες, τα κιλά του αναβάττη, τον αέρα, την κλίση του εδάφους κλπ. Πρακτικά ο ωφέλιμος κόσμος του τελειώνει λίγο μετά τα 100 και αυτό καθορίζει και το βασικό του πεδίο δράσης.

DBS 0342 2

Η κατανάλωσή του σε όλη τη διάρκεια της δοκιμής κυμάνθηκε γύρω στα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα κατά μέσο όρο, τιμή που δεν απομακρύνεται ιδιαίτερα από τα πάνω και κάτω όρια της λειτουργίας του.

Κινούμενο χαλαρά στην πόλη θα καταφέρει επιδόσεις γύρω από τα 2.5 lt / 100 km, ενώ μια βόλτα σε ανοικτό δρόμο (λ.χ. Αττική Οδός) θα αναγκάσει το δεξί χέρι να δουλεύει το γκάζι μονίμως κοντά στα κόκκινα και μοιραία την κατανάλωση να ανέβει στα πέριξ των 3.5 lt / 100 km. Αυτό σημαίνει πως το ρεζερβουάρ με ένα γέμισμα των 7 λίτρων θα καλύψει με σχετική άνεση αποστάσεις γύρω στα 200 χιλιόμετρα.

Σε κάθε περίπτωση πάντως, το Belville κινείται στα νερά της κατηγορίας του, δε διακρίνεται ούτε για τη σούπερ οικονομία, αλλά ούτε και για υπερβολική κατανάλωση. Για τα νούμερα που καταφέρνει αναδεικνύεται σε μια χαρά συμφέρον όχημα για να κινείσαι καθημερινά στην πόλη,

Το Γαλλικό σκούτερ είναι φτιαγμένο για την πόλη, εκεί θα διακριθεί και εκεί θα νιώσει δυνατό, καθώς οι τριψήφιες ταχύτητες είναι εν πολλοίς αδιάφορες – ή τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι.

Το τρίπτυχο που πρωταγωνιστεί εδώ είναι οι σφικτές αναρτήσεις, ο ροπάτος κινητήρας και οι μεγάλοι τροχοί. Αυτός ο συνδυασμός κάνει το Belville παιχνιδάκι με σπορ διαθέσεις, αλλάζει κατεύθυνση και κρατά την κλίση του στη στροφή με αυτοπεποίθηση και γενικά συνδέεται με τον αναβάτη του εμπνέοντας σιγουριά και ασφάλεια.

Οι σφικτές αναρτήσεις έχουν ένα μειονέκτημα στις συναντήσεις τους με λακκούβες και σαμάρια αλλά, για να είμαι ακριβοδίκαιος, και να μαλάκωναν δε θα κέρδιζε κανείς κάτι. Μάλλον το αντίθετο. Έχουμε δει τόσα και τόσα σκούτερ με μαλακές – ή και υπέρ το δέον μαλακές αναρτήσεις – και δεν έχουν καμιά διαφορά στην άνεση, μάλιστα συχνά είναι χειρότερα. Γιατί; Η αιτία είναι στην ίδια τη φύση των σκούτερ.

DSC09548 2 009

Θέλουμε χώρους κάτω από τη σέλα, άρα τρώμε από τη διαδρομή του/των αμορτισέρ πίσω. Εδώ τώρα, με 75 χιλιοστά διαδρομή τι να περιμένουμε από τις δύσμοιρες; Πάλι καλά που είναι σφικτά τα δύο αμορτισέρ πίσω, αποφεύγοντας να τερματίζουν για ψύλλου πήδημα στις λακκούβες και διατηρώντας την καλή τους σπορ συμπεριφορά στο σωστό οδόστρωμα. Για να γίνουν τουριστάδικη μοτοσυκλέτα, θα χρειαστεί απαραιτήτως μεγαλύτερη διαδρομή, κάτι που κανένα σκούτερ δε μπορεί να επιτύχει δίχως θυσίες σε αποθηκευτικό χώρο που κανένας κατασκευαστής δεν κάνει.

Αν τώρα του έβαζε κανείς κι ένα καλύτερο ζευγάρι λάστιχα από τα νάιλον CST που φορά ως αρχική τοποθέτηση, υποπτεύομαι πως θα μεταμορφωθεί ραγδαία προς το καλύτερο. Για να είμαι δίκαιος, στην στεγνή και με καλοκαιρινό καιρό πόλη τα CST κρατούσαν επαρκώς, αλλά έδειχναν τις ασάφειές τους όταν πιέζονταν και δύσκολα θα φτάσουν στο επίπεδο ενός πιο ακριβού ελαστικού.

DBS 0318 2

Η αλήθεια είναι πως το Belville το αξίζει το κάτι παραπάνω του σε υπόδημα, ειδικά όταν ο καιρός αρχίζει να σερβίρει και βροχές στο μενού.

Αν πρέπει να βρω κάτι αρνητικό για το Belville… θα σας απογοητεύσω. Ειλικρινά δε βρίσκω κάτι κακό να πω, εκτός ίσως του προφανούς: να ‘χαμε μια 20άρια παραπάνω χιλιομετράκια τελικής. Βέβαια τότε θα μιλούσαμε για το θαύμα, το σκούτερ που είναι αερόψυκτο 200 και πάει σαν υγρόψυκτο 300. Οπότε ας μη γκρινιάζω, όλα καλά με το Belville 200i ABS Top Case.

DSC09535 2 001

Και καλά φρενάκια έχει, που σου επιτρέπουν να κινείσαι όλη μέρα με δύο δάχτυλα στη μανέτα του μπροστινού χωρίς ανησυχίες και με το ABS να καθαρίζει πειστικά τα κάστανα όποτε το παρακάνεις. Κι αν έρθει η ώρα για το φρενάρισμα του πανικού, η συνδρομή του πίσω βελτιώνει άρδην την κατάσταση προς το ασφαλέστερο. Όλα καλά κι εδώ.

Εν ολίγοις, η Peugeot συνεχίζει την καλή της παράδοση με το Belville 200i. Βασισμένη σε έναν κινητήρα που έχει ήδη χτίσει τον μύθο του στην Ελληνική αγορά (και όχι μόνο, αλλά μιλάμε γι’ αυτά που ξέρουμε), φτιάχνει μια πιο Ευρωπαϊκή εναλλακτική με όμορφο σχεδιασμό, καλό εξοπλισμό και άφθονη πρακτικότητα.

Η σπορ πλευρά του είναι καλά κρυμμένη πίσω από τη σχεδίασή του και υποστηρίζεται από περιφερειακά που αποδίδουν στην πράξη και όχι μόνο στα χαρτιά ή στο μάτι.

DBS 0303 2

Η τιμή του στα €2,699 το φέρνει στο άνω άκρο της ολιγομελούς ομάδας του – μιας και η κατηγορία των 200 cc δε μετρά πλέον και πολλά μέλη. Αναπόφευκτα ένα μέτρο σύγκρισης θα τεθεί με το συγγενές του SYM Symphony ST 200i, το οποίο απαιτεί περίπου €350 ευρώ λιγότερα, γεγονός που πετάει το μπαλάκι στον υποψήφιο αγοραστή για να αποφασίσει με το δικό του κριτήριο αν τα αξίζει ή όχι.

Κρίνοντάς το αυτόνομα, πάντως, το Belville συνιστά μια απολύτως αποδοτική και συμφέρουσα λύση για την καθημερινή μετακίνηση, χωρίς ιδιαίτερους συμβιβασμούς, πολύ καλή σπορ συμπεριφορά στην οδήγηση, ασφάλεια και άφθονη πρακτικότητα.

Κατασκευαστής Peugeot Motocycles
Μοντέλο Peugeot Belville 200i ABS Top Case
Αντιπρόσωπος TEOMOTO Α.Ε.
Τιμή € 2,699
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, μονοκύλινδρος, διβάλβιδος, αερόψυκτος
Καύσιμο Αμόλυβδη βενζίνη
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 61 x 57.8
Κυβισμός (cc) 170
Σχέση συμπίεσης (:1) Δ.Α.
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός
Ανάφλεξη Ηλεκτρονική
Εκκίνηση Μίζα
Κιβώτιο CVT
Συμπλέκτης Αυτόματος φυγοκεντρικός
Τελική Σχέση μετάδοσης ιμάντας
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό
Μήκος  (mm) 1,995
Πλάτος  (mm) 725
Ύψος (mm) 2,055
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) 790
Μεταξόνιο (mm) 1,355
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α.
Ρεζερβουάρ (lt) 7.5
Βάρος (kg) 119 (ξηρό) / 127 (υγρό)
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Τηλεσκοπικό πιρούνι 30 mm, διαδρομή 100 mm
Πίσω Δύο αμορτισέρ, διαδρομή 75 mm, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 110/70-16
Πίσω 110/70-16
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 260 mm, ΑBS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 240 mm, ΑBS
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 12 / 8,000
Ροπή εργοστασίου (kg.m / σ.α.λ.) 1.2 / 6,000

DBS_0308-2.jpgDBS_0292-2.jpgDSC09556-2.jpgDBS_0316-2.jpgDBS_0342-2.jpgDBS_0313-2.jpgDBS_0300-2.jpgDSC09558-2.jpgDBS_0318-2.jpgDBS_0269-2.jpgDBS_0284-2.jpgDBS_0336-2.jpgDBS_0271-2.jpg

DBS_0353-2.jpgDSC09543-2_005.jpgDSC09536-2.jpgDSC09541-2_003.jpgDSC09535-2_001.jpgDSC09540-2_001.jpgDSC09534-2_000.jpgDBS_0303-2.jpgDSC09548-2_009.jpgDSC09538-2_000.jpgDSC09545-2_007.jpgDSC09537-2_002.jpgDSC09546-2_008.jpgDSC09555-2_004.jpgDSC09553-2_002.jpgDSC09554-2_003.jpgDSC09539-2.jpgDSC09552-2_011.jpgDSC09542-2_004.jpgDSC09551-2_010.jpg

Ταξινομήσεις 2018 - H ελληνική αγορά μεγάλης μοτοσυκλέτας

Κατάταξη εταιρειών και ταξινομήσεις μοντέλων, από 500 κυβικά και άνω

Ταξινομήσεις 2018 - Τα μερίδια των κατηγοριών

Η διακύμανση σε μοτοσυκλέτα, παπί, scooter, και ο θάνατος των ATV

Νέα κόσμου

campagna motors bankrupt 10

Χρεοκόπησε η Campagna Motors

Κατασκευαστής του sport τρίτροχου T-Rex

KRAX Moto – Κawasaki GTR 1400 Streetfighter

Απίστευτο, απ όλες τις απόψεις!

Harley-Davidson Battle of the Kings 2019

Ξεκίνησε ο ετήσιος διαγωνισμός custom bike για τους Ευρωπαίους dealer

Ducati Diavel 1260 / S – Ξεκίνησε η παραγωγή του

Από τα μέσα Φεβορουαρίου στις βιτρίνες

Ενοικιαζόμενα ηλεκτρικά πατίνια στο κέντρο της Αθήνας!

Κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση με σύγχρονες λύσεις

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

TARGET 125

Keeway – Νέες τιμές για το 2019

Αλλαγές σε 5 μοντέλα

Benelli Tornado Naked T 125 – Νέα τιμή

Ένας μικρός Ανεμοστρόβιλος στην Ελλάδα

Husqvarna - Νέες τιμές Svartpilen 401 & Vitpilen 401

Επίσημο Δελτίο Τύπου - Spread the rumor!

Νέoς τιμοκατάλογος Suzuki

Εν αναμονή των εκδόσεων Katana

Kawasaki – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα

Vespa – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα του 2019, συμπεριλαμβανομένης και της Elettrica

Νέα αγώνων

agonistiko imerologio motogp 2019 1

MotoGP 2019 - Το αγωνιστικό ημερολόγιο της σεζόν

Δεκαεννέα γύροι, με έναρξη στο Κατάρ στις 10 Μαρτίου

Red Bull KTM Factory Racing – Ανασκόπηση του Dakar 2019

Η θριαμβεύτρια κάνει τον απολογισμό της

MotoGP - Χειρουργήθηκε ο Lorenzo, χάνει Sepang

Θα απουσιάσει από την πρώτη επίσημη δοκιμή του 2019

Πωλείται η Suzuki Endurance Racing Team (SERT)

Λόγω γήρατος του ιδιοκτήτη της

Νέα αγοράς Αναβάτη

alpinestars gtx boots

Μποτες Alpinestars Web Gore-Tex

Διαχρονικά Best Seller!

Κράνος Airoh Aviator 2.3

Κορυφαία πρόταση

Νέα συνεργασία ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. και Eldon’s ΑΕΒΕ/Gulf

H Kawasaki συναντά τα λιπαντικά της Gulf

Μπουφάν Alpinestars Volcano Drystar

Για οδήγηση παντός καιρού

Κράνος κλειστού τύπου Bell Srt

Ποιοτική πρόταση με υπογραφή

Snowmobile Polaris Indy Adventure 155

Πολλαπλών ρόλων

Κράνος MT Atom SV Transcend

Flip-up κράνος για καθημερινή και τουριστική χρήση

IXS Cuba Gore-Tex

Χέρια ζεστά και στεγνά παντού

Κρανος Shark Spartan Carbon

Κλέβει τις εντυπώσεις

Νέο ηλεκτρικό scooter NIU U-Series

Μοντέρνο και έξυπνο

Γάντια IXS Cuba GTX Grip

Πολλαπλών ρόλων

Motodirect Winter Sale

Επιλεγμένα προϊόντα σε τιμές έως -50%

Αγώνες

webb winner

AMA SX 2019 – 3ος αγώνας, Anaheim 2 (ΗΠΑ)

Τρίτος αγώνας, τρίτος διαφορετικός νικητής

X-Trial 2019 – 1ος αγώνας, Βουδαπέστη (Ουγγαρία)

Ο Toni Bou συνεχίζει από εκεί που έμεινε στο outdoor Trial

Rally Dakar 2019: 10η μέρα, Pisco - Lima

Toby Price - Δεν υπάρχει ο Αυστραλός!

Ο Toby Price νικητής του Dakar 2019 - 2ο δικό του, 18ο συνεχόμενο για την ΚΤΜ

ΚΤΜ οι πρώτες 3 μοτοσυκλέτες, ακολουθούμενες από 2 Husqvarna - Top-5 για το KTM Group!