Kymco

DBS 6769 2

Η τέχνη του να αρέσεις

Του Σπύρου Τσαντήλα

Φωτό: Βασίλης Κωστάκος

Ό,τι πορεία και να πάρουν οι μόδες και οι κοινωνικές τάσεις κάθε εποχής, υπάρχουν κάποιες κατηγορίες δικύκλων που διατηρούν τον χαρακτήρα τους αναλλοίωτο. Πίσω από κάθε κύμα supermoto και cafe racer και θηριωδών adventure μοτοσυκλετών υπάρχει η βάση που στηρίζει το όλο οικοδόμημα: το απλό, καθημερινό μηχανάκι.

Θες να το πεις παπί, βέσπα ή μικρό σκούτερ, η προσιτή αστική μετακίνηση διατηρεί διαχρονικά στην αγορά ένα δυνατό μερίδιο και αυτό δεν πρόκειται να αλλάξει, στο άμεσο μέλλον τουλάχιστον. Την τελευταία Ελληνική δεκαετία δε, μάλλον το αντίθετο παρατηρείται.

DBS 6732 2

Η KYMCO έχει εξυπηρετήσει χιλιάδες πελάτες με σκούτερ κάθε τύπου και ένας καλός αριθμός αυτών έχει περάσει από τη σέλα ενός Like, το οποίο πλέον φιγουράρει τον λατινικό αριθμό ΙΙ στο όνομά του, δηλώνοντας ευθαρσώς πως αυτή είναι η νέα γενιά.

Η τελευταία του έκδοση μας ήρθε το 2018 με γνώριμη εμφάνιση, αλλά πλήρως ανανεωμένη από κάτω με κινητήρα Euro 4, νέο πλαίσιο και αναρτήσεις, δύο δισκόφρενα, ενώ το δοχείο καυσίμου μετατοπίστηκε χαμηλά και κοντά στο κέντρο βάρους.

DBS 6715 2

Αυτή η τελευταία κίνηση έχει διπλό όφελος: αφενός η συγκέντρωση μαζών λειτουργεί ευεργετικά για την οδηγική συμπεριφορά, αφετέρου κάνει τον ανεφοδιασμό πιο εύκολο με την τάπα χαμηλά στην ποδιά, άρα μη απαιτώντας να ανοίξει η σέλα στο βενζινάδικο.

Το Like εκσυγχρονίστηκε περαιτέρω με ντουλαπάκι στην ποδιά που φιλοξενεί παροχή ρεύματος USB και κλειδώνει με την κεντρική κλειδαριά, απ’ όπου επίσης ανοίγει πλέον και η σέλα, αποκαλύπτοντας έναν φωτιζόμενο αποθηκευτικό χώρο που χωρά άνετα ένα jet κράνος και αρκετά μικροπράματα.

Σχεδιάζοντας το νέο Like είναι μάλλον προφανής η πρόθεση της KYMCO να στοχεύσει σε νέους αναβάτες και των δύο φύλλων. Το σκούτερ είναι όμορφο, γεμάτο μικρές σχεδιαστικές λεπτομέρειες που του προσδίδουν έναν αέρα πολυτέλειας με έξυπνες πινελιές όπως τα χρωμιωμένα φιλέτα.

DBS 6797 2

Το μέγεθός του δεν πρόκειται να τρομάξει κανέναν, καθώς αποδεικνύεται φιλόξενο για κάθε ανάστημα. Καταφέρνει δε να βρει ένα γλυκό σημείο ισορροπίας στον όγκο του, ώστε να μη δείχνει αφύσικα μικροσκοπικό όταν βρεθεί στη σέλα του ένας συντάκτης περιοδικού σε μέγεθος ενήλικου γορίλα.

Η εργονομία του αποδείχθηκε δεκτική ακόμη και για μένα, καθώς το τιμόνι κόβει μέχρι τέρμα χωρίς ποτέ να συναντήσει τα γόνατά μου και η σέλα του ξεκούραστη όση ώρα κι αν πέρασα πάνω της γυρνώντας ανά την πόλη.

Ας προχωρήσουμε τώρα στα καθέκαστα.

Είναι ένα αερόψυκτο 125, αποδίδει περίπου 11.5 ίππους, 1 χιλιογραμμόμετρο ροπής και ζυγίζει 128 κιλά γεμάτο. Στην πράξη η επιτάχυνσή του είναι δυνατή και διαρκής ως τουλάχιστον τα 60 km/h – υπεύθυνα είναι τα δύο τελευταία νούμερα της προηγούμενης πρότασης γι’ αυτό.

Ομολογουμένως έχει περισσότερο τσαγανό απ’ όσο περίμενα, ειδικά με έναν βαρύ αναβάτη στη σέλα του. Έχει όσο γκάζι χρειάζεται ώστε να μη νιώθεις ευάλωτος στο φανάρι – όπου συνήθως παρεπιδημούν οι κατά τόπους Σουμαχερίδηδες και Ροσίδηδες – και συνεχίζει να στέκεται περήφανα και σε πιο ανοικτούς δρόμους.

DBS 6730 2

Μπορεί να κινείται όλη μέρα με 80 km/h καίγοντας ελάχιστη βενζίνη, αλλά από κει και πέρα αρχίζει να πέφτει η απόδοσή του και τα χιλιόμετρα μαζεύονται πιο αργά. Η KYMCO λέει πως η τελική του είναι 95 km/h, εμείς είδαμε 105 στο κοντέρ και θα στοιχημάτιζα πως ένας αναβάτης με αρκετά λιγότερα κιλά από την αφεντιά μου θα πάει τη βελόνα του κοντέρ και λίγο πιο δεξιά.

Οι αναρτήσεις του είναι καλές στα βασικά τους καθήκοντα, προσφέρουν τις στοιχειώδεις αποσβέσεις που περιμένει κανείς από τόσο μικρές διαδρομές – 95 mm μπροστά και 86 πίσω – και συνεργάζονται άριστα με τους τροχούς των 12 ιντσών, απορροφώντας αρκετή από τη νευρικότητα που αναπόφευκτα γεννά το μικρό τους μέγεθος πριν αυτή φτάσει στα χέρια του αναβάτη.

DBS 6725 2

Το δυνατό σημείο του Like, πάντως είναι αναμφίβολα τα φρένα του. Η KYMCO μας έχει συνηθίσει με εξαιρετικά συστήματα πέδησης στα σκούτερ της και εδώ δεν έχουμε καμιά εξαίρεση. Μπροστά έχουμε μια τριπίστονη δαγκάνα, όπου το μεσαίο έμβολο συνδυάζεται με την πίσω διπίστονη δαγκάνα (με γλίστρα, όχι με αντικρυστά έμβολα).

Το σύνολο είναι απλά εξαιρετικό και υπερκαλύπτει τις ικανότητες του Like όσο κι αν έχεις ανοίξει το γκάζι. Μάλιστα αποδίδει φαινομενικά πολλή δύναμη χωρίς να μπλοκάρει εύκολα, παρότι δεν υπάρχει σύστημα ABS. Για την ακρίβεια, θα πρέπει να κάνεις όργια στη μανέτα του φρένου ή να γλιστράει πολύ κάτω, για να ακούσεις πρώτα τον πίσω τροχό να στριγγλίζει στην άσφαλτο. Άριστα στα φρένα, like όνομα και πράγμα.

Η λογική του Like 125 είναι εξαιρετικά απλή, βασίζεται στο “ό,τι χρειάζεται” πασπαλισμένο με πρακτικότητα.

Τεχνικώς δεν έχουμε να πούμε πολλά, παρά μόνο ότι έχουμε έναν απλό και βασικό κινητήρα, απλό στη συντήρηση και αρκετά ροπάτο για να προσφέρει και λίγη διασκέδαση, εκτός από μετακίνηση. Ό,τι κάνει το κάνει καλά και οικονομικά και αυτό είναι το μεγαλύτερο προσόν του.

Τα περιφερειακά του είναι ποιοτικά και λειτουργούν σωστά, με τα άριστα φρένα στην πρώτη γραμμή προσόντων του.

DBS 6763 2

Σχεδιαστικά παραμένει σχετικά κοντά στο αρχικό σχήμα του μοντέλου, που οφθαλμοφανώς αντλεί έμπνευση από τις αειθαλείς γραμμές της Vespa, φινετσάρει τις γραμμές του και τις πλουτίζει με όμορφες λεπτομέρειες.

Θα μπορούσε να έχει λίγη περισσότερη προσοχή σε σημεία όπως το ντουλαπάκι της ποδιάς, το καπάκι του οποίου δείχνει αρκετά λεπτό και ευπαθές, ομοίως και οι δύο πλαστικές του αρθρώσεις. Πέραν αυτού όμως, δε βρίσκουμε και πολλά άλλα για να γκρινιάξουμε.

Πάμε τώρα στο δια ταύτα. Η KYMCO ζητά €2,645 για το νέο Like 125i, τιμή που το φέρνει σε μια μέση θέση στην αγορά. Έχει από πάνω του τα περισσότερα Ευρωπαϊκά σκούτερ, καθώς και την πλειοψηφία των αντίστοιχων μοντέλων των μεγάλων Ιαπώνων κατασκευαστών, έχει όμως και άφθονες επιλογές από κάτω του.

DBS 6779 2

Εκτός της πληθώρας Κινέζικων δικύκλων αρκετά χαμηλότερου κόστους, έχει να αντιμετωπίσει έναν δύσκολο αντίπαλο: ολόκληρη η γκάμα της SYM στα 125 κυβικά κοστίζει από λίγο ως πολύ φθηνότερα. Αυτό είναι ίσως και το βασικό στοιχείο που κάνει το Like να φαίνεται κάπως αλμυρό.

Ανεξαρτήτως του πώς κρίνει την τιμή του ο καθένας μας, το Like II 125i είναι άξιος εκπρόσωπος της κατηγορίας του, έχει πολλά να προσφέρει και το κάνει με αρκετά καλό επίπεδο εξοπλισμού.

Η ζωντανή απόδοση, οι βασικοί αυτοματισμοί που ενσωματώνει, ο ικανός αποθηκευτικός χώρος σε ένα μαζεμένο κορμί που φτιάχτηκε για να ελίσσεται στην πόλη και τα άριστα χαρακτηριστικά ενεργητικής ασφάλειας που παρέχει είναι πολύτιμα εφόδια στην καθημερινότητα.

Τώρα, αν αυτά πακετάρονται και σε ένα σύνολο με γοητευτικές καμπύλες και προσεγμένες λεπτομέρειες, ε τότε ακόμα καλύτερα!

KYMCO Like II 125i CBS E4

Αντιπρόσωπος / Εισαγωγέας

Moto Trend A.E.

Τιμή (€)

2,645

Εγγύηση

2 χρόνια

ΚΙΝΗΤΗΡΑΣ

Τύπος

4Τ, 1Κ, 1ΕΕΚ, 4Β (G5 ECO)

Χωρητικότητα (cc)

125

Ισχύς (hp/rpm)

11.6 / 8,500

Ροπή (kg.m/rpm)

1 / 6,750

Σχέση συμπίεσης

10.3:1

Τροφοδοσία

Ηλεκτρονικός ψεκασμός

Συμπλέκτης

Αυτόματος φυγοκεντρικός

Μετάδοση

Διαρκώς μεταβαλλόμενη, με γρανάζια και ιμάντα

ΠΛΑΙΣΙΟ

Τύπος

Ατσάλινο σωληνωτό

Μεταξόνιο (mm)

1,315

Ίχνος (mm)

Δ.Α.

Γωνία κάστερ (ο)

Δ.Α.

ΔΙΑΣΤΑΣΕΙΣ

Μήκος (mm)

1,915

Πλάτος (mm)

680

Ύψος (mm)

1,130

Ύψος σέλας (mm)

770

Βάρος (kg)

116 (κενό) / 128 (πλήρες)

Ρεζερβουάρ (l)

6.5

ΑΝΑΡΤΗΣΕΙΣ

Εμπρός

Τηλεσκοπικό υδραυλικό πιρούνι 33 mm

Διαδρομή (mm)

95

Πίσω

Δύο αμορτισέρ, ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίων

Διαδρομή (mm)

86

ΦΡΕΝΑ

Εμπρός

Δίσκος 220 mm, δαγκάνα 3 εμβόλων, CBS

Πίσω

Δίσκος 200, δαγκάνα 2 εμβόλων, CBS

ΤΡΟΧΟΙ

Εμπρός

110/70-12 Cheng Shin Tires (CST) tubeless

Πίσω

130/70-12 Cheng Shin Tires (CST) tubeless

ΕΞΟΠΛΙΣΜΟΣ

Ταχύμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις για στάθμη καυσίμου / ολικό και δύο μερικούς χιλιομετρητές / ρολόι / στάθμη μπαταρίας / θερμοκρασία περιβάλλοντος, φωτιζόμενος αποθηκευτικός χώρος κάτω από τη σέλα, ντουλαπάκι στην ποδιά που κλειδώνει, θύρα USB 12V για φόρτιση συσκευών, LED φώτα μπρος-πίσω, πλαϊνό και κεντρικό σταντ

DBS_6745-2.jpgDBS_6757-2.jpgDBS_6795-2.jpgDBS_6759-2.jpgDBS_6804-2.jpgDBS_6808-2.jpgDBS_6783-2.jpgDBS_6739-2.jpgDBS_6769-2.jpgDBS_6774-2.jpgDBS_6797-2.jpg

DBS_6716-2.jpgDBS_6721-2.jpgDBS_6720-2.jpgDBS_6732-2.jpgDBS_6776-2.jpgDBS_6779-2.jpgDBS_6733-2.jpgDBS_6727-2.jpgDBS_6723-2.jpgDBS_6726-2.jpgDBS_6778-2.jpgDBS_6725-2.jpgDBS_6715-2.jpgDBS_6763-2.jpgDBS_6719-2.jpgDBS_6722-2.jpgDBS_6765-2.jpgDBS_6718-2.jpgDBS_6730-2.jpgDBS_6717-2.jpg

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

polaris muvus ironman 3

Η Polaris στο Iron Man 70.3 στο Costa Navarino

Ένα Ranger 900 για διάσωση και διακομιδή αθλητών από δύσβατα σημεία

KTM Orange Days - Συναρπαστικές μοτοσυκλέτες αποβιβάζονται στο νησί των ιπποτών

Πορτοκαλί και η Ρόδος, συνεχίζεται το ΄πρόγραμμα

Ψηφίστηκε ο νέος Γενικός Κανονισμός Ασφαλείας της Ε.Ε. - Έρχεται ο Έξυπνος Έλεγχος…

Νέο υποχρεωτικό πακέτο ηλεκτρονικών συστημάτων στα αυτοκίνητα

Η Husqvarna εξετάζει τη δημιουργία ηλεκτρικού σκούτερ

Δε θα είναι η πρώτη της απόπειρα, ούτε για ηλεκτρικό, ούτε για σκούτερ

Honda – Ενσωμάτωση πίσω κάμερας σε κράνος

Συλλογή δεδομένων για εφαρμογές που αφορούν την ασφάλεια

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

156344 New Colours for 2019

Honda SH150i 2019 με άτοκες δόσεις στη Moto Petsas

Διαθέσιμα τα φρέσκα χρώματα του 2019

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

KTM 250 EXC TPI MY19 - Σε δελεαστική προσφορά!

Για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών

Νέα αγώνων

mx1 touratzidis

Απόφαση ΑΜΟΤΟΕ για τον Γιάννη Τουρατζίδη

Απίστευτοι διάλογοι και υβριστικοί χαρακτηρισμοί στον αγώνα ΜΧ της Χαλκίδας

10η Εντουριάδα Ικαρίας 2019 στην πίστα Motocross στο Πέζι

O καθιερωμένος Hard Scramble αγώνας Εντούρο την Κυριακή 21 Απριλίου 2019 στις 10:30 πμ.

Hellas Rally Raid 2019 - Το Ελληνικό Dakar στη Στερεά Ελλάδα

Με συμμετοχές από 30 χώρες στη 10η επέτειο του αγώνα

Ο Paulo Goncalves στη Hero Motorsports!

Μεταγραφή-βόμβα από την ινδική εταιρεία

TEST - Harley Davidson FXDR 114

Μαγικό Power-Cruiser που γυμνάζει σώμα και χτίζει χαρακτήρα

Test - Triumph Bonneville T100 2019

Επιστροφή στο μέλλον

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!