Honda

papia anoigma

Τέσσερα νέα παπιά για το 2019

Συνήθως στα διεθνή Ευρωπαϊκά σαλόνια τα παπιά λάμπουν διά της απουσίας τους. Ακόμη κι αν είναι εκεί, ως επί το πλείστον κρύβονται στη σκιά των μοτοσυκλετών και σκούτερ που απασχολούν τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.

Κάπου στη γηραιά ήπειρο των Euro 4, ωστόσο, βρίσκεται μια μικρή γωνιά που εξακολουθεί να αντιστέκεται διατηρώντας τα παπιά ψηλά στις αγοραστικές της προτιμήσεις, η Ελλάδα.

Το 2018 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τα αγαπημένα μας παπάκια, καθώς η καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 4 σήμανε το τέλος για κάμποσα μοντέλα που στο πρόσφατο παρελθόν πούλησαν σα ζεστό ψωμάκι, αλλά μοιραία βρέθηκαν στο περιθώριο της Ευρωπαϊκής αγοράς όταν οι κατασκευαστές τους δεν είχαν πια λόγο να τα αναβαθμίσουν ώστε να μπορούν να πουληθούν σε μια ήπειρο όπου μόνο μια μικρή γωνιά της τα αγοράζει. Εύλογα προτίμησαν να τα κρατήσουν ως είχαν για τις αγορές της Ασίας, όπου οι πωλήσεις τους μετρούν σε δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες, την ώρα που το απόλυτο best seller παπί της Ελλάδας – Daytona DY125RS – έχει πουλήσει 1,623 κομμάτια στο 10μηνο.

Ευτυχώς μέσα στο 2018 είχαμε μια σημαντική νέα άφιξη, καθώς η Yamaha επέμεινε και έφερε αναβαθμισμένο το Crypton S και φυσικά ο κόσμος ανταποκρίθηκε άμεσα, αγοράζοντας πάνω από 700 κομμάτια μέσα σε ελάχιστους μήνες από τον Αύγουστο που πρακτικά ήρθε στην αγορά μας.

Αυτό είναι ένα σαφές δείγμα πως η Ελληνική αγορά κρατά μια θέση στην καρδιά της για το παπί και γι’ αυτό τέσσερα νέα μοντέλα αναμένονται διακαώς το 2019.

Η Daytona παρουσιάζει το νέο της μοντέλο, Velos R125i, μια σχετικά προσιτή πρόταση που υιοθετεί τη βασική τεχνολογία των παπιών και τη συνδυάζει με μερικές εκσυγχρονιστικές πινελιές, όπως η θύρα USB στην ποδιά για φόρτιση συσκευών.

daytona velos r125 4

Παράλληλα, η Honda αντεπιτίθεται με δύο νέα μοντέλα για το πάνω ράφι. Το GTR 150 πρωτοπαράχθηκε το 2016 στο Βιετνάμ ως Winner 150, ενώ είναι γνωστό και ως Supra X, όπως πιθανότατα θα λέγεται όταν έρθει στα μέρη μας μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2019. Εδώ δεν έχουμε το τυπικό απλό, φτηνό παπάκι, μα ένα μοντέλο που διεκδικεί τον τίτλο του superbike των παπιών.

honda gtr150 4

Δίπλα του, για το 2019 περιμένουμε και το Super Cub C125, έναν φόρο τιμής στο «πρωτόπαπο» του 1958. Αν και η σύγχρονη εκδοχή του βασίζεται σε μάλλον συμβατική τεχνολογία, θα παραχθεί ως συλλεκτικό μοντέλο σε περιορισμένη παραγωγή και λογικά δε θα κοστίζει καθόλου φτηνά (για παπί).

honda supercub c125 1

Τέλος, η SYM αναμένεται να φέρει στην Ελληνική αγορά το VF 185 (VF3i στις Ασιατικές αγορές), ένα θηρίο για τα δεδομένα των παπιών με τον μεγαλύτερο κινητήρα στην αγορά και φυσικά την ανάλογη ιπποδύναμη, μαζί με κάμποσο εξοπλισμό. Σαφώς το περιμένουμε εναγωνίως, όπως και να μάθουμε και τη λιανική του τιμή.

sym vf3i 4

Ας πάμε τώρα να επιχειρήσουμε μια συγκριτική ακτινογραφία διά των αριθμών για τα τέσσερα νέα παπιά του 2019.

Εδώ τα πράγματα είναι μάλλον απλά. Το μέγεθος μετράει και απολύτως λογικά κι αναμενόμενα ο μεγαλύτερος κινητήρας της κατηγορίας βγάζει και τα περισσότερα άλογα – τουλάχιστον ονομαστικά.

Το SYM VF 185 ανεβάζει το παιχνίδι σε επίπεδα μοτοσυκλέτας, με σχεδόν 18 άλογα, χειροκίνητο συμπλέκτη και εξατάχυτο κιβώτιο. Όλα αυτά για τελική ταχύτητα που θα φτάνει στα 155 km/h, κατά τη SYM!

sym vf3i 6

Το μόνο άλλο μοντέλο στην κατηγορία που μπορεί να το κοιτάξει στα μάτια είναι φυσικά το έτερο «κτηνάκι», το Honda Supra X που μετρά 150 cc, επίσης με εξατάχυτο κιβώτιο με χειροκίνητο συμπλέκτη.

Είναι το μόνο στην κατηγορία του με 2 εκκεντροφόρους στην κεφαλή και αποδίδει 15 ίππους, ψηλότερα από κάθε άλλον αντίπαλο (9,000 σ.α.λ.).

Όσο για τα Super Cub και Velos R, αυτά κινούνται στην πεπατημένη των παπιών με ημιαυτόματα τετρατάχυτα κιβώτια και τυπική απόδοση για την κατηγορία τους.

Όσο κι αν είναι δύσκολο να μιλάμε για μοντέλα που δεν έχουμε καβαλήσει, είναι μάλλον δεδομένο πως έχουμε μπροστά μιας ένα ετερόκλητο πλήθος παπιών που κανονικά δε θα συγκρίνονταν απευθείας μεταξύ τους.

Δηλαδή, με ποια λογική να συγκρίνει κανείς το Velos R με το VF 185; Τα μόνα κοινά τους είναι μάλλον το ατσάλινο underbone πλαίσιο και ο κοινός εισαγωγέας στην Ελλάδα (Γκοργκόλης ΑΕ). Από κει και πέρα το χάος.

Έχουμε λοιπόν μια θεωρητική σύγκριση τριών ταχυτήτων.

daytona velos r125 1

Στην πρώτη συναντάμε το Daytona Velos R125i, την αναβάθμιση του δημοφιλέστερου παπιού της Ελληνικής αγοράς για το 2018 που μας έρχεται με τιμή αρκετά κάτω από τα δύο χιλιάρικα, διανθισμένο με παραδοσιακή τεχνολογία και απόδοση.

Από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιμένουμε ένα παπί με γνώριμη απόδοση και αίσθηση, το οποίο ωστόσο προσθέτει το κάτι παραπάνω στα τεχνικά του χαρακτηριστικά: διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο μπροστινό δισκόφρενο της κατηγορίας του με 276 mm και διπίστονη δαγκάνα ενώ, ως οφείλει, εξοπλίζεται και με συνδυασμένη πέδηση CBS.

Για κερασάκι προσθέτουμε δύο ανοικτούς αποθηκευτικούς χώρους με θύρα USB, καθώς και LED φλας πίσω.

honda supercub c125 6

Αμέσως μετά θα βάζαμε το Honda Super Cub C125, το οποίο από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών δεν απομακρύνεται και πολύ από το Daytona. Μάλιστα η ύπαρξη ταμπούρου πίσω και μονοπίστονης δαγκάνας μπροστά το κάνει να δείχνει κάπως πιο φτωχό, αν και μάλλον επαρκεί και με το παραπάνω για τα 9.5 άλογά του.

Από την άλλη η ύπαρξη Smart Key, τα LED φώτα παντού και το μονοκάναλο ABS (μόνο μπροστά) προσθέτουν πόντους στο παπί-ρέπλικα της Honda, αν και το βασικότερο στοιχείο που καθορίζει την τιμή του, άρα και το φέρνει στην ξεχωριστή «δεύτερη ταχύτητα» αυτής της σύγκρισης, είναι ο συλλεκτικός του χαρακτήρας – και η «συλλεκτική» τιμή που θα το συνοδεύει, η οποία φημολογείται πως θα πλησιάζει τα 4,000 ευρώ.

Στην τρίτη ταχύτητα, δηλαδή στο πάνω-πάνω ράφι, συναντάμε τα δύο άλλα νέα μοντέλα του 2019 – αν και στην ουσία το Honda Supra X δεν είναι ακριβώς καινούργιο υπό την έννοια πως στις Ασιατικές αγορές έχει ήδη δύο χρόνια εμπειρίας. Είναι ωστόσο νέο στην Ελλάδα και οσαύτως το αντιμετωπίζουμε.

honda gtr150 7

Έχουμε λοιπόν δύο αθλητικά παπιά με μεγαλύτερους κινητήρες απ’ ότι είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια τώρα που η κατηγορία «ταβάνιαζε» στα 135 cc, απόδοση σαφώς άνω του συνηθισμένου, αλλά και τον ανάλογο εξοπλισμό.

Έτσι έχουμε αμφότερα τα Honda Supra X και SYM VF185 να μας έρχονται με κανονικό κιβώτιο 6 σχέσεων και μοτοσυκλετιστικό χειροκίνητο συμπλέκτη. Μάλλον εδώ ξεχνάμε την κλασική (και ουδόλως προτεινόμενη) οδήγηση με ένα χέρι, αλλά αυτά έχουν οι επιδόσεις.

Οι οποίες μετρούν κοντά 18 άλογα για το SYM και 15 για το Honda. Το βάρος και των δύο σκαρφαλώνει πάνω από τα 120 κιλά και ο εξοπλισμός τους πλέον περιλαμβάνει μονά αμορτισέρ πίσω, για ακόμη πιο συνεπή σπορ συμπεριφορά.

sym vf3i 1

Ξεχωρίζουμε ωστόσο το παπί της SYM για το μεγάλο του ρεζερβουάρ καυσίμου που στα 7 λίτρα σχεδόν διπλασιάζει τις χωρητικότητες των άλλων και υπόσχεται τεράστια αυτονομία.

Θα πρέπει εδώ να συμπληρώσουμε πως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και των δύο αυτών κορυφαίων μοντέλων προέρχονται από ασιατικές ιστοσελίδες, καθώς προς το παρόν δεν έχουμε τα επίσημα στοιχεία των μοντέλων που θα πουληθούν στην Ελλάδα στις αρχές του 2019. Αυτό σημαίνει πως η προσαρμογή στις Euro 4 δεν αποκλείεται να επιφέρει μικροαλλαγές στα τεχνικά τους, για τις οποίες δε γνωρίζουμε κάτι ακόμη.

Επίσης, είναι δεδομένο πως βάσει Euro 4, ως δίκυκλα άνω των 125 cc, θα έχουν υποχρεωτικά ABS, κάτι που δεν έχουν στη μορφή που πωλούνται στις Ασιατικές αγορές για τις οποίες αρχικά σχεδιάστηκαν. Αυτές οι τελευταίες ρυθμίσεις και προσαρμογές, μαζί με τις λιανικές τους τιμές στην Ελληνική αγορά, θα βαρύνουν στην τελική τους αξιολόγηση.

honda supercub c125 5

Η ουσία βέβαια είναι πως τίποτε δε μπορεί να μας εξηγήσει καλύτερα το ποιόν του κάθε μοντέλου από μια πλήρη οδηγική δοκιμή. Ραντεβού λοιπόν ως τα τεστ τους, μόλις με το καλό φτάσουν στην Ελλάδα.

Μοντέλο

Daytona Velos R125i

Honda Supra-X (GTR 150)

Honda Super Cub C125

SYM VF 185

Εισαγωγέας

Γκοργκόλης Α.Ε.

Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ

Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ

Γκοργκόλης Α.Ε.

Χωρητικότητα (cc)

125

149

125

183

Κινητήρας

4T, 1K, 2B, 1EEK, A/Ψ

4T, 1K, 4B, 2EEK, Y/Ψ

4T, 1K, 2B, 1EEK, A/Ψ

4Τ, 1Κ, 4Β, 1ΕΕΚ, Υ/Ψ

Ισχύς (hp/rpm)

8.5 / 8,000

15 / 9,000

9.5 / 7,500

17.7 / 8,500

Μετάδοση

Ημιαυτόματος συμπλέκτης, 4 σχέσεις

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, 6 σχέσεις

Ημιαυτόματος συμπλέκτης, 4 σχέσεις

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, 6 σχέσεις

Τροχοί

Εμπρός

2.50 x 17

90/80-17

70/90-17

90/80-17

Πίσω

2.75 x 17

120/70-17

80/90-17

120/70-17

Αναρτήσεις

Εμπρός

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Πίσω

Δύο αμορτισέρ

Ένα αμορτισέρ

Δύο αμορτισέρ

Ένα αμορτισέρ

Φρένα

Εμπρός

Δίσκος 276 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων, CBS

Δίσκος, δαγκάνα 1 εμβόλου

Δίσκος 220 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, ABS

Δίσκος 250 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων

Πίσω

Δίσκος 190 mm, CBS

Δίσκος

Ταμπούρο 130 mm

Δίσκος 200 mm

Ρεζερβουάρ (l)

3.8

4.5

3.7

7

Βάρος (kg)

106

122

109

124

Εξοπλισμός

Μίζα, μανιβέλα, LED φλας πίσω, δύο ανοικτοί αποθηκευτικοί χώροι στην ποδιά με θύρα USB για φόρτιση συσκευών

Μίζα, μανιβέλα, LED προβολέας εμπρός,  στροφόμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις ταχύτητας, σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Μίζα, Smart Key, LED φώτα, ταχύμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Μίζα, LED φώτα, στροφόμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις ταχύτητας, σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Τιμή (€)

1,795

Αναμένεται

3,990

2,695

honda-supercub-c125-7.jpghonda-supercub-c125-6.jpghonda-gtr150-4.jpghonda-supercub-c125-5.jpghonda-supercub-c125-2.jpghonda-gtr150-7.jpghonda-supercub-c125-4.jpghonda-gtr150-6.jpghonda-gtr150-5.jpghonda-gtr150-3.jpghonda-gtr150-8.jpghonda-gtr150-2.jpghonda-supercub-c125-3.jpghonda-supercub-c125-1.jpghonda-gtr150-1.jpg

sym-vf3i-12.jpgsym-vf3i-10.jpgsym-vf3i-11.jpgsym-vf3i-3.jpgsym-vf3i-1.jpgsym-vf3i-6.jpgdaytona-velos-r125-1.jpgsym-vf3i-5.jpgdaytona-velos-r125-4.jpgsym-vf3i-9.jpgsym-vf3i-4.jpgdaytona-velos-r125-2.jpgsym-vf3i-7.jpgdaytona-velos-r125-3.jpg

Ρεπορτάζ: Αποστολή Honda CB500X - CB500F 2019 στην Τενερίφη

Πολλές αλλαγές και fine tuning για τα δημοφιλή μεσαία Honda

Εξαρθρώθηκε σπείρα κλεφτών μοτοσυκλετών στην Αττική

Συνελήφθησαν 4 ανήλικοι δράστες, εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές καταστημάτων, ΙΧ &…

Νέα κόσμου

Yamaha LMW future

Υamaha – Το πλάνο των μελλοντικών τρίτροχων μοντέλων

Προσθήκη – έκπληξη στη ήδη γνωστή γκάμα!

Υamaha Power Tuner App – Γίνεσαι “μηχανικάρα” μέσω εφαρμογής!

Περίπλοκες ρυθμίσεις εύκολα, γρήγορα και απλά

Αερόσακος-κουκούλι με εκτινασσόμενο κάθισμα

Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο επιστρέφει

Bull Dock GT-M 1230R

Ήταν κάποτε ένα Kawasaki Z1-R

Έρχεται το Benelli TRK251

Αναμένεται την Άνοιξη στα μέρη μας

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

yamaha mivv eksatmisi wheelcity

Εξατμίσεις Mivv για Yamaha  με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Wheel City: Ετοιμοπαράδοτα Michelin για τα νέα παπιά

Οι επιδόσεις θέλουν και σωστή υπόδηση

Περιποίηση μοτοσυκλέτας από την Ipone

Δώστε την φροντίδα που της αξίζει

Επέκταση βάσης σταντ Kappa ES1156

Σταθερότητα σε κάθε έδαφος

Τα προϊόντα Twin Air στην HRC Honda του Ken Roczen

Ένα υπέροχο βίντεο-διαφήμιση

Εξατμίσεις Mivv για Honda με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Νέα αγώνων

02381 r1 ambience full

To WorldSBK 2019 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο

Αρχή με την παραδοσιακή ομαδική φωτογραφία

Βίντεο – Repsol Honda MotoGP behind the scenes

Η φωτογράφηση της φωτογράφησης της ομάδας

WorldSBK - 15 από τις 19 μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν φρένα Brembo!

Το 80% των αγωνιζομένων φρενάρουν με την ιταλική φίρμα

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου στο Dakar 2020!

Το όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά

O Antoine Meo επιστρέφει στη δράση!

Με τη Honda στο Παγκόσμιο Enduro

TEST – ΒΜW C400X 2019

O “Bαυαρικός” τρόπος

Νέα αγοράς Αναβάτη

IMG 20190219 102348

Tο νέο Honda GTR150 έφτασε στη Moto Petsas

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις

Γάντια Fovos Windproof

Μέγιστη άνεση κάθε μέρα

Στολές Hebo για Enduro και Motocross

Η νέα σειρά της Ισπανικής εταιρείας

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Harley-Davidson Athena – Sportster με όφελος έως και €1,000

Προσφορά για πολύ περιορισμένο χρόνο

BAJAJ test ride στην Delta Motorcycles

Στο κατάστημα της Αθήνας

Moto Petsas Honda Days

Mοναδικές προσφορές σε μοντέλα ‘17/‘18

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Η Sidi πρωταγωνίστησε στο MX Internazionali d’ Italia

Οι μπότες Crossfire 3 SRS στα πόδια των Toni Cairoli και Jorge Prado

Κράνος MT Targo Enjoy ματ γκρί

Με εξαιρετική εφαρμογή

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Αγώνες

IMG 0699

Π.Π. Enduro 2019 – 1ος & 2ος αγώνας, Ωρωπός

Λασπωμένη και θεαματική αρχή με διπλό αγώνα

AMA SX 2019 – 7ος αγώνας, Arlington (ΗΠΑ)

Τετραπλός Webb στο νήμα

X-Trial 2019 – 3ος αγώνας, Μπιλμπάο (Ισπανία)

Επιστροφή στην κορυφή για τον Bou