Honda

honda gtr150 8

Τέσσερα νέα παπιά για το 2019

Συνήθως στα διεθνή Ευρωπαϊκά σαλόνια τα παπιά λάμπουν διά της απουσίας τους. Ακόμη κι αν είναι εκεί, ως επί το πλείστον κρύβονται στη σκιά των μοτοσυκλετών και σκούτερ που απασχολούν τις μεγαλύτερες αγορές του πλανήτη.

Κάπου στη γηραιά ήπειρο των Euro 4, ωστόσο, βρίσκεται μια μικρή γωνιά που εξακολουθεί να αντιστέκεται διατηρώντας τα παπιά ψηλά στις αγοραστικές της προτιμήσεις, η Ελλάδα.

Το 2018 ήταν μια σημαδιακή χρονιά για τα αγαπημένα μας παπάκια, καθώς η καταληκτική ημερομηνία συμμόρφωσης με τις προδιαγραφές Euro 4 σήμανε το τέλος για κάμποσα μοντέλα που στο πρόσφατο παρελθόν πούλησαν σα ζεστό ψωμάκι, αλλά μοιραία βρέθηκαν στο περιθώριο της Ευρωπαϊκής αγοράς όταν οι κατασκευαστές τους δεν είχαν πια λόγο να τα αναβαθμίσουν ώστε να μπορούν να πουληθούν σε μια ήπειρο όπου μόνο μια μικρή γωνιά της τα αγοράζει. Εύλογα προτίμησαν να τα κρατήσουν ως είχαν για τις αγορές της Ασίας, όπου οι πωλήσεις τους μετρούν σε δεκάδες και εκατοντάδες χιλιάδες, την ώρα που το απόλυτο best seller παπί της Ελλάδας – Daytona DY125RS – έχει πουλήσει 1,623 κομμάτια στο 10μηνο.

Ευτυχώς μέσα στο 2018 είχαμε μια σημαντική νέα άφιξη, καθώς η Yamaha επέμεινε και έφερε αναβαθμισμένο το Crypton S και φυσικά ο κόσμος ανταποκρίθηκε άμεσα, αγοράζοντας πάνω από 700 κομμάτια μέσα σε ελάχιστους μήνες από τον Αύγουστο που πρακτικά ήρθε στην αγορά μας.

Αυτό είναι ένα σαφές δείγμα πως η Ελληνική αγορά κρατά μια θέση στην καρδιά της για το παπί και γι’ αυτό τέσσερα νέα μοντέλα αναμένονται διακαώς το 2019.

Η Daytona παρουσιάζει το νέο της μοντέλο, Velos R125i, μια σχετικά προσιτή πρόταση που υιοθετεί τη βασική τεχνολογία των παπιών και τη συνδυάζει με μερικές εκσυγχρονιστικές πινελιές, όπως η θύρα USB στην ποδιά για φόρτιση συσκευών.

daytona velos r125 4

Παράλληλα, η Honda αντεπιτίθεται με δύο νέα μοντέλα για το πάνω ράφι. Το GTR 150 πρωτοπαράχθηκε το 2016 στο Βιετνάμ ως Winner 150, ενώ είναι γνωστό και ως Supra X, όπως πιθανότατα θα λέγεται όταν έρθει στα μέρη μας μέσα στο πρώτο δίμηνο του 2019. Εδώ δεν έχουμε το τυπικό απλό, φτηνό παπάκι, μα ένα μοντέλο που διεκδικεί τον τίτλο του superbike των παπιών.

honda gtr150 4

Δίπλα του, για το 2019 περιμένουμε και το Super Cub C125, έναν φόρο τιμής στο «πρωτόπαπο» του 1958. Αν και η σύγχρονη εκδοχή του βασίζεται σε μάλλον συμβατική τεχνολογία, θα παραχθεί ως συλλεκτικό μοντέλο σε περιορισμένη παραγωγή και λογικά δε θα κοστίζει καθόλου φτηνά (για παπί).

honda supercub c125 1

Τέλος, η SYM αναμένεται να φέρει στην Ελληνική αγορά το VF 185 (VF3i στις Ασιατικές αγορές), ένα θηρίο για τα δεδομένα των παπιών με τον μεγαλύτερο κινητήρα στην αγορά και φυσικά την ανάλογη ιπποδύναμη, μαζί με κάμποσο εξοπλισμό. Σαφώς το περιμένουμε εναγωνίως, όπως και να μάθουμε και τη λιανική του τιμή.

sym vf3i 4

Ας πάμε τώρα να επιχειρήσουμε μια συγκριτική ακτινογραφία διά των αριθμών για τα τέσσερα νέα παπιά του 2019.

Εδώ τα πράγματα είναι μάλλον απλά. Το μέγεθος μετράει και απολύτως λογικά κι αναμενόμενα ο μεγαλύτερος κινητήρας της κατηγορίας βγάζει και τα περισσότερα άλογα – τουλάχιστον ονομαστικά.

Το SYM VF 185 ανεβάζει το παιχνίδι σε επίπεδα μοτοσυκλέτας, με σχεδόν 18 άλογα, χειροκίνητο συμπλέκτη και εξατάχυτο κιβώτιο. Όλα αυτά για τελική ταχύτητα που θα φτάνει στα 155 km/h, κατά τη SYM!

sym vf3i 6

Το μόνο άλλο μοντέλο στην κατηγορία που μπορεί να το κοιτάξει στα μάτια είναι φυσικά το έτερο «κτηνάκι», το Honda Supra X που μετρά 150 cc, επίσης με εξατάχυτο κιβώτιο με χειροκίνητο συμπλέκτη.

Είναι το μόνο στην κατηγορία του με 2 εκκεντροφόρους στην κεφαλή και αποδίδει 15 ίππους, ψηλότερα από κάθε άλλον αντίπαλο (9,000 σ.α.λ.).

Όσο για τα Super Cub και Velos R, αυτά κινούνται στην πεπατημένη των παπιών με ημιαυτόματα τετρατάχυτα κιβώτια και τυπική απόδοση για την κατηγορία τους.

Όσο κι αν είναι δύσκολο να μιλάμε για μοντέλα που δεν έχουμε καβαλήσει, είναι μάλλον δεδομένο πως έχουμε μπροστά μιας ένα ετερόκλητο πλήθος παπιών που κανονικά δε θα συγκρίνονταν απευθείας μεταξύ τους.

Δηλαδή, με ποια λογική να συγκρίνει κανείς το Velos R με το VF 185; Τα μόνα κοινά τους είναι μάλλον το ατσάλινο underbone πλαίσιο και ο κοινός εισαγωγέας στην Ελλάδα (Γκοργκόλης ΑΕ). Από κει και πέρα το χάος.

Έχουμε λοιπόν μια θεωρητική σύγκριση τριών ταχυτήτων.

daytona velos r125 1

Στην πρώτη συναντάμε το Daytona Velos R125i, την αναβάθμιση του δημοφιλέστερου παπιού της Ελληνικής αγοράς για το 2018 που μας έρχεται με τιμή αρκετά κάτω από τα δύο χιλιάρικα, διανθισμένο με παραδοσιακή τεχνολογία και απόδοση.

Από τα τεχνικά του χαρακτηριστικά περιμένουμε ένα παπί με γνώριμη απόδοση και αίσθηση, το οποίο ωστόσο προσθέτει το κάτι παραπάνω στα τεχνικά του χαρακτηριστικά: διαθέτει πλέον το μεγαλύτερο μπροστινό δισκόφρενο της κατηγορίας του με 276 mm και διπίστονη δαγκάνα ενώ, ως οφείλει, εξοπλίζεται και με συνδυασμένη πέδηση CBS.

Για κερασάκι προσθέτουμε δύο ανοικτούς αποθηκευτικούς χώρους με θύρα USB, καθώς και LED φλας πίσω.

honda supercub c125 6

Αμέσως μετά θα βάζαμε το Honda Super Cub C125, το οποίο από πλευράς τεχνικών χαρακτηριστικών δεν απομακρύνεται και πολύ από το Daytona. Μάλιστα η ύπαρξη ταμπούρου πίσω και μονοπίστονης δαγκάνας μπροστά το κάνει να δείχνει κάπως πιο φτωχό, αν και μάλλον επαρκεί και με το παραπάνω για τα 9.5 άλογά του.

Από την άλλη η ύπαρξη Smart Key, τα LED φώτα παντού και το μονοκάναλο ABS (μόνο μπροστά) προσθέτουν πόντους στο παπί-ρέπλικα της Honda, αν και το βασικότερο στοιχείο που καθορίζει την τιμή του, άρα και το φέρνει στην ξεχωριστή «δεύτερη ταχύτητα» αυτής της σύγκρισης, είναι ο συλλεκτικός του χαρακτήρας – και η «συλλεκτική» τιμή που θα το συνοδεύει, η οποία φημολογείται πως θα πλησιάζει τα 4,000 ευρώ.

Στην τρίτη ταχύτητα, δηλαδή στο πάνω-πάνω ράφι, συναντάμε τα δύο άλλα νέα μοντέλα του 2019 – αν και στην ουσία το Honda Supra X δεν είναι ακριβώς καινούργιο υπό την έννοια πως στις Ασιατικές αγορές έχει ήδη δύο χρόνια εμπειρίας. Είναι ωστόσο νέο στην Ελλάδα και οσαύτως το αντιμετωπίζουμε.

honda gtr150 7

Έχουμε λοιπόν δύο αθλητικά παπιά με μεγαλύτερους κινητήρες απ’ ότι είχαμε συνηθίσει τόσα χρόνια τώρα που η κατηγορία «ταβάνιαζε» στα 135 cc, απόδοση σαφώς άνω του συνηθισμένου, αλλά και τον ανάλογο εξοπλισμό.

Έτσι έχουμε αμφότερα τα Honda Supra X και SYM VF185 να μας έρχονται με κανονικό κιβώτιο 6 σχέσεων και μοτοσυκλετιστικό χειροκίνητο συμπλέκτη. Μάλλον εδώ ξεχνάμε την κλασική (και ουδόλως προτεινόμενη) οδήγηση με ένα χέρι, αλλά αυτά έχουν οι επιδόσεις.

Οι οποίες μετρούν κοντά 18 άλογα για το SYM και 15 για το Honda. Το βάρος και των δύο σκαρφαλώνει πάνω από τα 120 κιλά και ο εξοπλισμός τους πλέον περιλαμβάνει μονά αμορτισέρ πίσω, για ακόμη πιο συνεπή σπορ συμπεριφορά.

sym vf3i 1

Ξεχωρίζουμε ωστόσο το παπί της SYM για το μεγάλο του ρεζερβουάρ καυσίμου που στα 7 λίτρα σχεδόν διπλασιάζει τις χωρητικότητες των άλλων και υπόσχεται τεράστια αυτονομία.

Θα πρέπει εδώ να συμπληρώσουμε πως τα τεχνικά χαρακτηριστικά και των δύο αυτών κορυφαίων μοντέλων προέρχονται από ασιατικές ιστοσελίδες, καθώς προς το παρόν δεν έχουμε τα επίσημα στοιχεία των μοντέλων που θα πουληθούν στην Ελλάδα στις αρχές του 2019. Αυτό σημαίνει πως η προσαρμογή στις Euro 4 δεν αποκλείεται να επιφέρει μικροαλλαγές στα τεχνικά τους, για τις οποίες δε γνωρίζουμε κάτι ακόμη.

Επίσης, είναι δεδομένο πως βάσει Euro 4, ως δίκυκλα άνω των 125 cc, θα έχουν υποχρεωτικά ABS, κάτι που δεν έχουν στη μορφή που πωλούνται στις Ασιατικές αγορές για τις οποίες αρχικά σχεδιάστηκαν. Αυτές οι τελευταίες ρυθμίσεις και προσαρμογές, μαζί με τις λιανικές τους τιμές στην Ελληνική αγορά, θα βαρύνουν στην τελική τους αξιολόγηση.

honda supercub c125 5

Η ουσία βέβαια είναι πως τίποτε δε μπορεί να μας εξηγήσει καλύτερα το ποιόν του κάθε μοντέλου από μια πλήρη οδηγική δοκιμή. Ραντεβού λοιπόν ως τα τεστ τους, μόλις με το καλό φτάσουν στην Ελλάδα.

Μοντέλο

Daytona Velos R125i

Honda Supra-X (GTR 150)

Honda Super Cub C125

SYM VF 185

Εισαγωγέας

Γκοργκόλης Α.Ε.

Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ

Αφοί Σαρακάκη ΑΕΒΜΕ

Γκοργκόλης Α.Ε.

Χωρητικότητα (cc)

125

149

125

183

Κινητήρας

4T, 1K, 2B, 1EEK, A/Ψ

4T, 1K, 4B, 2EEK, Y/Ψ

4T, 1K, 2B, 1EEK, A/Ψ

4Τ, 1Κ, 4Β, 1ΕΕΚ, Υ/Ψ

Ισχύς (hp/rpm)

8.5 / 8,000

15 / 9,000

9.5 / 7,500

17.7 / 8,500

Μετάδοση

Ημιαυτόματος συμπλέκτης, 4 σχέσεις

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, 6 σχέσεις

Ημιαυτόματος συμπλέκτης, 4 σχέσεις

Υγρός πολύδισκος συμπλέκτης, 6 σχέσεις

Τροχοί

Εμπρός

2.50 x 17

90/80-17

70/90-17

90/80-17

Πίσω

2.75 x 17

120/70-17

80/90-17

120/70-17

Αναρτήσεις

Εμπρός

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Τηλεσκοπικό πιρούνι

Πίσω

Δύο αμορτισέρ

Ένα αμορτισέρ

Δύο αμορτισέρ

Ένα αμορτισέρ

Φρένα

Εμπρός

Δίσκος 276 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων, CBS

Δίσκος, δαγκάνα 1 εμβόλου

Δίσκος 220 mm, δαγκάνα 1 εμβόλου, ABS

Δίσκος 250 mm, δαγκάνα 2 εμβόλων

Πίσω

Δίσκος 190 mm, CBS

Δίσκος

Ταμπούρο 130 mm

Δίσκος 200 mm

Ρεζερβουάρ (l)

3.8

4.5

3.7

7

Βάρος (kg)

106

122

109

124

Εξοπλισμός

Μίζα, μανιβέλα, LED φλας πίσω, δύο ανοικτοί αποθηκευτικοί χώροι στην ποδιά με θύρα USB για φόρτιση συσκευών

Μίζα, μανιβέλα, LED προβολέας εμπρός,  στροφόμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις ταχύτητας, σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Μίζα, Smart Key, LED φώτα, ταχύμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Μίζα, LED φώτα, στροφόμετρο, οθόνη LCD με ενδείξεις ταχύτητας, σχέσης κιβωτίου, στάθμης καυσίμου, ολικού και μερικού χιλιομετρητή

Τιμή (€)

1,795

Αναμένεται

Αναμένεται

Αναμένεται

honda-supercub-c125-7.jpghonda-supercub-c125-6.jpghonda-gtr150-4.jpghonda-supercub-c125-5.jpghonda-supercub-c125-2.jpghonda-gtr150-7.jpghonda-supercub-c125-4.jpghonda-gtr150-6.jpghonda-gtr150-5.jpghonda-gtr150-3.jpghonda-gtr150-8.jpghonda-gtr150-2.jpghonda-supercub-c125-3.jpghonda-supercub-c125-1.jpghonda-gtr150-1.jpg

sym-vf3i-12.jpgsym-vf3i-10.jpgsym-vf3i-11.jpgsym-vf3i-3.jpgsym-vf3i-1.jpgsym-vf3i-6.jpgdaytona-velos-r125-1.jpgsym-vf3i-5.jpgdaytona-velos-r125-4.jpgsym-vf3i-9.jpgsym-vf3i-4.jpgdaytona-velos-r125-2.jpgsym-vf3i-7.jpgdaytona-velos-r125-3.jpg

Ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2018 - Top 20 Εταιρειών

Άνοδος 29,4% της ελληνικής αγοράς τον 11ο μήνα του έτους

Ταξινομήσεις 11μηνου 2018 - Top 30 Εταιρειών

Άνοδος 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο

Νέα κόσμου

bonhams las vegas auction 2019 2

Ducati 550 Supermono σε δημοπρασία!

Δυνατά εκθέματα στη Las Vegas Motorcycle Auction του οίκου Bonhams

BMW και TVS γιορτάζουν την κατασκευή 50,000 G 310

Πολλή δουλειά στη γραμμή παραγωγής της Ινδίας

Piaggio Group - Νέο εργοστάσιο στη Βοστώνη

Για ρομποτικές εφαρμογές του Piaggio Fast Forward

Βίντεο - Η ανάβαση του Pikes Peak με Kawasaki Z900RS

Ένας Ιάπωνας, μια Ιαπωνέζα, ένα βουνό και δύο τούμπες

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

vespa elettrica lymperopoulos

Η Vespa Elettrica στην Piaggio Λυμπερόπουλος!

Ελάτε να τη γνωρίσετε από κοντά

KTM End of series offers - Προσφορές στοκ

Από RC 200 και ηλεκτρικά, μέχρι 690 Enduro και 1050 Adventure

Νέα αγώνων

albert cabestany retires 2

Albert Cabestany - Ανακοίνωσε το τέλος της αγωνιστικής του καριέρας

Θα παραμείνει στον χώρο του Trial, σε ρόλο που θα ανακοινώσει σύντομα

Τραυματίστηκε ο Toni Bou σε επίδειξη της Honda

Δεν προκύπτει σοβαρή ανησυχία

Toby Price - Ατύχημα λίγο πριν το Dakar 2019!

Έπεσε στην προπόνηση και τραυματίστηκε

Billy Bolt – Βίντεο-αφιέρωμα στη χρονιά ενός πρωταθλητή

Οι καλύτερες στιγμές του σε 11 λεπτά

Monster Energy Supercross: Anaheim 1 2019 - Video Teaser

Το αμερικανικό πρωτάθλημα SX ξεκινάει στις 5 Ιανουαρίου 2019

Νέα αγοράς Αναβάτη

Προσφορά ATV Linhai 550L EPS

Κορυφαία εξοπλισμένο σε μοναδική τιμή

Χριστουγεννιάτικες προσφορές Triumph

Στην Αθήνα οι μάγοι με τα δώρα για δύο μέρες

Μπότες Diadora Tourismo με έκπτωση 50%

Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων

Σφουγγαράκι καθαρισμού ζελατίνας κράνους Visorvision V2

Η γρήγορη λύση για καθαρό οπτικό πεδίο

Αδιάβροχο μπουφάν Fovos Raptor

Για μικρές και μεγάλες περιηγήσεις

Ducati Athens - Εορταστικό Bazaar αυτό το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 80% σε ρουχισμό προηγούμενων ετών!

Γάντια Five Boxer

Ιδανικά τις περισσότερες μέρες του χρόνου

Νέος τιμοκατάλογος Husqvarna 2019

Περιλαμβάνεται και το 701 Svartpilen

Αγώνες

2018 monza rally show 19

Monza Rally Show 2018 - 7η νίκη για τον Valentino Rossi

Ο «γιατρός» κέρδισε και τα 9 stages του event

SuperEnduro 2019, 1ος αγώνας, Κρακοβία (Πολωνία)

Taddy Blazusiak, ο εντός έδρας ήρωας

Motul Roof of Africa 2018 - Wade Young & Sherco οι θριαμβευτές

Τέταρτη νίκη του Young στον «Mother of Hard Enduro» αγώνα

ISDE 2018, Ημέρα 6η

Αυστραλιανός θρίαμβος