Kawasaki

foto 21

Περιπέτεια χωρίς τακούνια

Του Thierry Sarasyn

Φωτό: Ula Serra/Kawasaki

Η Kawasaki πιστεύει πως η Adventure οδήγηση δεν είναι απαραίτητο να προϋποθέτει λάστιχα με τακούνια. Με το Versys 1000 του 2019 οι Ιάπωνες μας καλούν σε μια περιπέτεια (adventure) και πιστεύουν πως αυτή μπορεί να είναι εξίσου συναρπαστική δίχως να πηδάμε από αμμόλοφο σε αμμόλοφο. Ήδη αρχίσαμε να το μελετάμε το ζήτημα κοντά στις ακτές της Αφρικής, πηδώντας από νησί (Lanzarote) σε νησί (Fuerteventura).

foto 7

Είναι γνωστό πως σε καμιά περίπτωση δεν είναι απαραίτητο όλοι οι ιδιοκτήτες adventure μοτοσυκλετών με τάσεις αναζήτησης της άκρης του κόσμου να το κάνουν από χώμα. Γι’ αυτούς που αναγνωρίζουν τον εαυτό τους σε αυτήν την περιγραφή, η Kawasaki έφτιαξε ένα ανανεωμένο Versys 1000 που θέλει να προσφέρει όλα όσα χρειάζεται κάποιος για μια περιπέτεια σε μέρη όπου δε χρειάζονται τακούνια στα λάστιχα.

Εκτιμάμε πως με το καλημέρα αυτό αναφέρεται σε παραπάνω από το μισό κοινό της συγκεκριμένης κατηγορίας. Παρόλα αυτά, η σχολή αυτή μετρά μόνο δύο άλλες μοτοσυκλέτες με αυτά τα χαρακτηριστικά, τα BMW S 1000 XR και Ducati Multistrada. Αυτοί είναι και οι κινητήρες που η Kawasaki αναγνωρίζει ως ανταγωνισμό της – τα GS και τα Africa Twin αυτού του ντουνιά δεν την απασχολούν.

Η Kawasaki προσφέρει το μεγάλο Versys σε δύο εκδόσεις, απλό και SE. Κατά βάση αμφότερες αποδίδουν γύρω στους 120 ίππους και ζυγίζουν περίπου 250 κιλά σε κατάσταση δρόμου.

foto 10

Η έκδοση SE έχει ανώτερο εξοπλισμό, με μια όμορφη και ευανάγνωστη οθόνη TFT με δυνατότητα σύνδεσης με τηλέφωνο μέσω της εφαρμογής Kawasaki Rideology, έξοδο φόρτισης 12V, θερμαινόμενα γκριπ, χούφτες, cornering φώτα και την πολυσυζητημένη έξυπνη βαφή που επιδιορθώνει από μόνη της τις μικρές γρατζουνιές. Ναι, σωστά διαβάσατε.

Η βασική έκδοση είναι επίσης καλά εξοπλισμένη με μια αδρανειακή μονάδα (IMU) και ECU της Bosch, cornering ABS, power modes, traction control και cruise control – με τιμή €14,590 (στην Ελλάδα).

Αυτή η παρουσίαση ήταν διαφορετική από τις άλλες. Οδηγήσαμε το Versys 1000 SE για δύο μέρες και το κάναμε στο Lanzarote και το Fuerteventura, δύο νησιά που απέχουν λιγότερο από μισή ώρα μεταξύ τους χάρη σε ένα πυραυλοκίνητο φέρι. Με συσκευές πλοήγησης TomTom Rider στις μοτοσυκλέτες μας, οδηγήσαμε επίσης ένα μεγάλο μέρος της διαδρομής μόνοι μας. Όση ώρα ακολουθούσαμε τη Fransesca Gasperi στον ρόλο του πλοηγού δεν ακούστηκε η παραμικρή γκρίνια, αλλά πάντοτε λίγη ιδιωτικότητα μακριά από το κοπάδι είναι κάτι που εκτιμά ο περιπετειώδης αναβάτης.

Το Versys ανέβαινε σταθερά στην εκτίμησή μας κατά τη διάρκεια των δύο αυτών ημερών. Σε κερδίζει. Μας άρεσε από την αρχή, αλλά πάνω απ’ όλα αυτό που πρέπει να προσφέρει μια μοτοσυκλέτα είναι διασκέδαση.

foto 20

Η SE έκδοση πρέπει να είναι πραγματικά κορυφαία, κρίνοντας τουλάχιστον από την τιμή της, το εξοπλισμό και την τοποθέτησή του στην αγορά. Και στην πράξη ήταν τόσο καλή που κάθε φορά που πιέζαμε ένα βήμα παραπέρα, η Kawasaki τα κατάφερνε μια χαρά.

Το πρώτο και μοναδικό εμπόδιο ήταν πως έπρεπε πρώτα να βγάλουμε άκρη με όλες τις ηλεκτρονικές ρυθμίσεις μέσω των χειριστηρίων στο τιμόνι. Δε μπορείς να πεις τη διαδικασία αυτή διαισθητική, αλλά βρίσκεις την άκρη. Με αυτό εννοούμε πως θα ξοδέψεις ένα πεντάλεπτο για να βάλεις τις ρυθμίσεις που θες και μετά όλα είναι εύκολα.

foto 13

Σχετικά με τις riding modes: αρχίσαμε με τον κινητήρα στη ρύθμιση Road, αλλά μόλις ανέβηκε λίγο ο ρυθμός μας η Sport ήταν σαφώς η σωστή επιλογή. Η ηλεκτρονική ρύθμιση δε σου δίνει την ίδια μεταξένια αίσθηση στην απόκριση του γκαζιού, αλλά πάνω απ’ όλα εγγυάται έναν πιο σφικτό χαρακτήρα στις αναρτήσεις.

Ο κινητήρας που είδαμε να μεγαλώνει μαζί μας από την πρώτη του παρουσίαση το 2003 με το Ζ1000 είναι πλέον υπεράνω κριτικής. Καλός στην προσεκτική αρχή της δοκιμής αυτής, έγινε υπέροχος μόλις του ζητήσαμε να ικανοποιήσει πιο σπορ ορέξεις. Δεν υπάρχει ίχνος κραδασμού, όλα λειτουργούν απαλά και αβίαστα, σε τέτοιο βαθμό που το Versys πηγαίνει πιο γρήγορα από όσο περίμενες.

hi 19KLZ1000D 40RGN1NLS3CG A

Ίσως αυτός να είναι και ο μεγαλύτερος εχθρός της νέας Kawasaki. Ακριβώς επειδή όλα είναι τόσο απαλά, σχεδόν δε μοιάζει πια εντυπωσιακός. Δεν είναι ένα βαρύγδουπο σύνολο που σου εκσφενδονίζει βουνά δύναμης με κάθε περιστροφή του γκαζιού – άλλωστε η Kawasaki έχει στη γκάμα της αρκετές επιλογές αν ψάχνεις κάτι τέτοιο.

Ωστόσο μην κάνετε το λάθος να παραγνωρίσετε τη γραμμικότητά του για έλλειψη δύναμης, είναι πολύ γρήγορο. Σας αρέσει ο quick shifter; Εκτός από τις πολύ χαμηλές στροφές του κινητήρα, οι εύκολες και γρήγορες αλλαγές πάνω και κάτω στο κιβώτιο στην απαιτητική, σπορ οδήγηση σε βοηθούν να πιέσεις το Versys ολοένα και πιο μακριά χωρίς να φτάνεις στα όριά του.

hi 19KLZ1000D 40RGN1FKQS3CG A

Κανένα πρόβλημα και με την πρόσφυση της μοτοσυκλέτας, καθώς η Kawasaki επέλεξε τα Bridgestone T31 που τοποθετούνται στο σπορ φάσμα, τόσο ως προς την κατευθυντικότητά τους, όσο και την πρόσφυση αλλά και την πληροφόρηση που παρέχουν. Διαρκούν περισσότερο επίσης. Για παράδειγμα, μπορείς να πηγαίνεις με 140 km/h στον παραλιακό δρόμο και ταυτόχρονα να έχεις την άνεση να χαζεύεις τον ωκεανό καθώς σκάει τα κύματά του πάνω στους ογκόλιθους από λάβα. Υπέροχες στιγμές!

Στο τέλος της πρώτης μέρας και περίπου μια ώρα αφότου βγήκαμε από το καράβι που μας μετέφερε από το Lanzarote στο Fuerteventura, ήδη αναγνωρίζαμε το Versys ως κάτι σαφώς παραπάνω από απλά “καλό”. Ναι, σε μια τέτοια μοτοσυκλέτα με αυτό το επίπεδο εξοπλισμού θα μπορούσε και η ζελατίνα να είναι ηλεκτρικά ρυθμιζόμενη, αλλά η αλήθεια είναι πως μόλις τη φέρεις στη θέση που σε βολεύει, εκεί θα μείνει όπως και να κινείσαι, ανεξαρτήτως ταχύτητας.

Κάπου στο πίσω μέρος του μυαλού μας, μετά από μια μέρα πάνω στη σέλα του, ήδη σχηματιζόταν η ιδέα να στήσουμε ένα μεγάλο ταξίδι μαζί του, από το Άμστερνταμ στο Ντακάρ λόγου χάρη. Το Versys 1000 SE είναι σαν ένα καλό ζευγάρι παπούτσια, τα φοράς για λίγο και μετά δε θες να τα βγάλεις. Η άνεση στη σέλα του είναι σπουδαία και τα ηλεκτρονικά του συστήματα δουλεύουν εξαιρετικά.

hi 19KLZ1000D 40RGN1FMEC3CG A

Cruise control; Εύκολο να ρυθμιστεί και καλό στον δρόμο.

Χαρτογραφήσεις; Η Sport ταίριαξε ιδανικά στον τρόπο που οδηγούσαμε.

Traction control; Δεν το αισθανθήκαμε. Είτε τα Τ31 έχουν τη σούπερ πρόσφυση ή το TC δουλεύει τόσο καλά που δεν καταλαβαίνεις τίποτε. Υποπτευόμαστε πως συμβαίνουν και τα δύο.

Cornering φώτα; Δεν έχουμε ιδέα, και τις δύο μέρες είχαμε τελειώσει πριν πέσει το σκοτάδι. Ως ιδέα πάντως είναι καλή και με τα φώτα που φορούσαν οι μοτοσυκλέτες μας μάλλον μπορείς να φωτίσεις ένα μικρό γήπεδο (και υπάρχουν και έξτρα φώτα ομίχλης να προσθέσεις).

hi 19KLZ1000D 40RGN1FCL3CG A

Ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενες αναρτήσεις; Απέδωσαν άριστα στα γρήγορα κομμάτια του Fuerteventura, αλλά και στους γεμάτους λακκούβες δρόμους από ηφαιστειογενές υλικό του Lanzarote.

Ο συνδυασμός όλων των παραπάνω σημαίνει πως στο τέλος της ημέρας κυριολεκτικά κατεβαίνεις από τη μοτοσυκλέτα φρέσκος και χαρούμενος, γιατί όλα δουλεύουν ακριβώς όπως πρέπει και γιατί ο κινητήρας κάνει ό,τι του ζητήσεις και σε κάθε πρόκληση είναι έτοιμος να πάει ένα βήμα παραπέρα.

Μερικές φορές λένε πως η περιπέτεια είναι διασκεδαστική μόνο μετά όταν κοιτάζεις πίσω και θυμάσαι, αλλά πάντα πρέπει να προκύπτει ένταση και προβλήματα της στιγμής. Για αυτή την άποψη κοίτα τους δρόμους, το κόσμο, τον καιρό, τους διαδηλωτές για την κλιματική αλλαγή ή το τηλεφώνημα της γυναίκας σου – διότι όσο αφορά στη μοτοσυκλέτα αυτή δεν προκύπτει κανένα σοβαρό πρόβλημα πουθενά.

foto 3

Η Kawasaki πήρε ένα μικρό ρίσκο όταν συνόδευσε το Versys 1000 με το σλόγκαν “Adventure Calling” (Κάλεσμα της Περιπέτειας). Ο λόγος είναι πως αρκετοί δε θα δουν σε αυτή τη μοτοσυκλέτα μια καθαρόαιμη adventure, όσοι όμως δεν έχουν βλέψεις να απομακρυνθούν από στρωμένους δρόμους ποτέ δε θα απογοητευτούν από το Versys.

Και κάπου εκεί συνειδητοποιούμε πως το σλόγκαν, προς έκπληξή μας, είναι πολύ σοφά επιλεγμένο. Η Περιπέτεια πράγματι μας Καλεί και θα ήταν πραγματικά υπέροχο αν οι άνθρωποι της απαντούσαν συχνότερα. Διότι αυτό είναι η Μοτοσυκλέτα, ταξίδι, οδήγηση, διασκέδαση, ανακάλυψη, και πιστεύουμε πως το Kawasaki Versys 1000 SE είναι ένα ένας ιδανικός παρτενέρ γι’ αυτό.

Μοντέλο Kawasaki Versys 1000 / SE
Αντιπρόσωπος ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε.
Τιμή (euro) 14,590 / SE: 17,990
Εγγύηση 2 Χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Τετράχρονος, υγρόψυκτος, τετρακύλινδρος, 16βάλβιδος, 2ΕΕΚ
Κυβισμός(κ.εκ.) 1043
Διάμετρος x διαδρομή (mm x mm) 77 x 56
Συμπίεση (:1) 10,3
Τροφοδοσία ψεκασμός με σώματα διαμέτρου 38mm της Keihin
Εκκίνηση  μίζα
Συμπλέκτης υγρός πολύδισκος
Κιβώτιο 6 σχέσεις
Πρωτεύουσα σχέση 1.627 (83/51)
1η σχέση 2.692 (35/13)
2η σχέση 1.950 (39/20)
3η σχέση 1.529 (26/17)
4η σχέση
1.304 (30/23)
5η σχέση 1.136 (25/22)
6η σχέση 0.958 (23/24) 
Τελική μετάδοση 2.867 (43/15)
   
Πλαίσιο  
Τύπος Δύο δοκών αλουμινίου 
Μήκος (mm) 2,270
Πλάτος (mm) 950
Ύψος  (mm) 1,490
Μεταξόνιο (mm) 1,520
Γωνία κάστερ (°) 27
Ίχνος (mm) 106
Ύψος σέλας (mm) 840
Απόσταση εδάφους (mm) 150
Βάρος (kg)  257 (πλήρες)
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα lt) 21
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο πιρούνι, διάμετρος 43 mm, διαδρομή 150 mm, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο (KECS)
Πίσω Ένα αμορτισέρ BFRC lite, διαδρομή 152 mm, ηλεκτρονικά ρυθμιζόμενο (KECS)
   
Φρένα  
Μπροστά Δύο δίσκοι 310 mm, ακτινικές monobloc δαγκάνες 4 εμβόλων, cornering ABS
Πίσω Δίσκος 250 mm, δαγκάνα ενός εμβόλου, cornering ABS
   
Τροχοί  
Μπροστά 120/70-ZR17 (58W), Bridgestone T31
Πίσω 180/55-ZR17 (73W), Bridgestone T31
   
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (hp / rpm) 120 / 9,000 
Ροπή στον τροχό (kg.m / rpm) 10.4 / 7,500

foto_19.jpgfoto_4.jpgfoto_18.jpgfoto_20.jpgfoto_2.jpgfoto_21.jpgfoto_3.jpg

foto_14.jpgfoto_11.jpgfoto_1.jpgfoto_7.jpgfoto_12.jpgfoto_10.jpgfoto_8.jpgfoto_15.jpgfoto_16.jpgfoto_6.jpg

hi_19KLZ1000D_40RGN1FMEA3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1NLS3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1NRS3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FMEB3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FHAC3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FEXB3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FMED3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FSAB3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FKQS3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FOSE3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FMEC3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FCL3CG_A.jpghi_19KLZ1000D_40RGN1FCP3CG_A.jpgfoto_13.jpgfoto_5.jpgfoto_9.jpgfoto_17.jpgfoto.jpg

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

honda helmet camera 1

Honda – Ενσωμάτωση πίσω κάμερας σε κράνος

Συλλογή δεδομένων για εφαρμογές που αφορούν την ασφάλεια

Έκθεση Μοτοσυκλέτας για τη στήριξη παιδιών με ειδικές ανάγκες

Σπουδαία πρωτοβουλία που αξίζει να υποστηρίξουμε όλοι

To Women Riders World Relay έρχεται στην Ελλάδα - Δηλώστε συμμετοχή

Γίνε μέρος της παγκόσμιας σκυταλοδρομίας για τη γυναίκα και τη μοτοσυκλέτα

Ducati World - Το νέο θεματικό πάρκο ανοίγει στις 18 Απριλίου 2019

35.000 τετραγωνικά μέτρα αφιερωμένα στην ιταλική φίρμα

H Noraly πούλησε τα πάντα και γυρνά τον κόσμο με ένα Royal Enfield Himalayan

16,000 χιλιόμετρα και 7 χώρες αργότερα, είναι μόλις στην αρχή

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ohlins du 726

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

KTM 250 EXC TPI MY19 - Σε δελεαστική προσφορά!

Για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών

Νέα αγώνων

ktm fan package 2019 3

KTM Fan Packages 2019 - Η απόλυτη «πορτοκαλί» MotoGP εμπειρία

Εντυπωσιακά πακέτα παρακολούθησης 11 αγώνων του 2019

Π.Π. ΜΧ - Βαριά τιμωρία για τον Νίκου Λυρίου

Ελέγχεται και ο "αντίδικος" Γιάννης Τουρατζίδης

Hellas Rally 2019 - Το επίσημο Trailer - Video

Στο Καρπενήσι, στις 18-26 Μαίου

Π.Π. ΜΧ 2019 - Άσχημο επεισόδιο με Κουζή & τιμωρία του από την ΑΜΟΤΟΕ

Βαριές κουβέντες και τσακωμοί που δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!