Honda

 DM59980

Νέα εποχή XR!

Του Τάκη Μανιάτη

Οι παλιοί αναπολούν τα XR, οι νέοι πρέπει να τα μάθουν για να δουν πως ήταν οι πραγματικές μοτοσυκλέτες διπλής χρήσης. Τα XR έκαναν τα πάντα “τότε” και φαίνεται ότι με το νέο CRF 450 XR της RedMoto, θα τα ξανακάνουν!

Γενιές επί γενεών γαλουχήθηκαν σε ένα Honda XR 185, 200, 250, 350, 500, ή 600. Σε αγώνες κυριάρχησαν, πρωταθλήματα κέρδισαν, στις καφετέριες ήταν τα ''αλάνια'', σούζες έστηναν, ταξίδια ατελείωτα πήγαιναν, οργώνοντας κάθε διαδρομή. Ήταν η μοτοσυκλέτα διπλής χρήσης που γύριζε πάντα στο σπίτι έχοντας διανύσει κάθε φορά διαφορετική διαδρομή, έτοιμη για να πάει στο γραφείο με τα καθημερινά της ρούχα.

Και το είχαμε μπροστά μας ξανά, στην παρουσίαση της Honda RedMoto στην Ιταλία, φτιαγμένο από την ιταλική εταιρία, έτοιμο να γυρίσει ξανά το χρόνο πίσω, τότε που μία μοτοσυκλέτα ήταν αρκετή για να κάνεις τα πάντα και να περνάς καλά.

Το νέο CRF 450XR ήταν μαζί μας στην Γένοβα, δίπλα από τις αγωνιστικές RX Enduro που είχαμε πάει να οδηγήσουμε. Σαφείς οδηγίες έλεγαν να μη βγάζουμε φωτογραφίες το νέο μοντέλο, μιας και η Honda RedMoto, το προόριζε αποκλειστικά για την ιταλική αγορά.

Είναι μία μοτοσυκλέτα που βασίστηκε στο CRF450L που παρουσιάστηκε το 2018 ως Dual Sport, μόνο που στην περίπτωση του XR, τα άλογα από 22 έγιναν 43.

engine right

Η RedMoto, πήρε το L και το έκανε XR, δημιουργώντας νέα αυτοκόλλητα στα πλαίσια των καταξιωμένων XR, αλλά δεν έμεινε μόνο εκεί. Ο εξοπλισμός δρόμου είναι ίδιος, με το μεταλλικό ρεζερβουάρ με τάπα που κλειδώνει, την κεντρική κλειδαριά αλλά και το κοντέρ, να είναι ίδια. Στην περίπτωση του XR, η RedMoto άλλαξε τον χάρτη της ηλεκτρονικής ανάφλεξης, την εξάτμιση με μία της Termignoni ενώ αφαίρεσε και την περιοριστική εισαγωγή καυσίμου, με αποτέλεσμα να αποδίδει στην νέα του μορφή, 43 άλογα.

Υπάρχει φυσικά το βεντιλατέρ που είδαμε στην έκδοση L, εξωτερική τρόμπα νερού για αυξημένη ψύξη, διακόπτες για καθημερινή χρήση, και φλας - τα οποία είχαν αφαιρεθεί.

Σε σχέση με τα CRF 450 RX Enduro, διαθέτει μεγαλύτερο ρεζερβουάρ καυσίμου, διαφορετική μάσκα και όργανο, κλειδαριά και εξοπλισμό δρόμου και μοιάζει ως τη μοτοσυκλέτα που θα ήθελε να έχει στο γκαράζ του ο κάτοχος μεγάλης adventure για να παίζει άφοβα τα σαββατοκύριακα.

piso2

Με ελαφρώς μεγαλύτερη γεωμετρία στις 28.5 μοίρες από 27.4 των CRF RX, μακρύτερο μεταξόνιο στα 1500 mm από 1477, μεγαλύτερο ίχνος στα 122 από 116 mm και βαρύτερο συνολικά κατά 15 κιλά, το νέο XR ξεχωρίζει από την αγωνιστική σειρά.

Κάτι που διαπιστώσαμε στην μισάωρη βόλτα που κάναμε στην ειδικά σχεδιασμένη διαδρομή enduro και στους διπλανούς δασικούς χωματόδρομους, μόλις οι Ιταλοί της RedMoto χαλάρωσαν και μας το έδωσαν για οδήγηση.

Με χαμηλότερη σέλα στα 940 χιλιοστά από 960 (ελέω κοντύντερου αμορτισέρ από μοχλισμό), είναι το ίδιο στενό με την αγωνιστική σειρά και ο όγκος του ρεζερβουάρ στο τελείωμα της σέλας μπροστά δεν ενοχλεί καθόλου.

Καταλαβαίνεις αμέσως πως πρόκειται για το XR από τις μαλακότερες αναρτήσεις, μιας και στην αρχική τους διαδρομή είναι πιο άνετες. Η θέση οδήγησης είναι ίδια, ενώ μπορώ να πω ότι με το XR νιώθεις πιο οικεία από την αγωνιστική σειρά, από την πρώτη στιγμή.

action4

Η μοτοσυκλέτα της γρήγορης δοκιμής διέθετε χωμάτινα ελαστικά, ενώ είχε αφαιρεθεί και η ογκώδης βάση της πινακίδας - όπως θα την έκανε δηλαδή ο κάθε ιδιώτης για να ανταπεξέλθει σε διπλής χρήσης συνθήκες.

Σταθερή, στιβαρή αλλά και προβλέψιμη στους ανοιχτούς χωματόδρομους, με τις αναρτήσεις να φροντίζουν για την ομαλή συμπεριφορά, φαινόταν πιο φιλικό από τα πρώτα μέτρα, αλλά ακόμη και στην πίστα.

Έχει αρκετό γκάζι σε κάθε σημείο της καμπύλης, προσφέρει επιτάχυνση στο άνοιγμα του γκαζιού και νιώθεις το τράβηγμα, κάνει σούζες με άνεση και, όταν χρειαστείς τη συμβολή του γκαζιού, θα την έχεις.

Μάλιστα, ο κινητήρας αποδίδει τόσο γραμμικά που μπορείς να ανοίξεις το γκάζι πολύ πιο εύκολα από το αντίστοιχο CRF 450 RX Enduro. Στην φιλική συμπεριφορά παίζει ρόλο τόσο η γραμμική καμπύλη, όσο και η διαφορετική κλιμάκωση του κιβωτίου 6 σχέσεων που χρησιμοποιεί. Οι σχέσεις είναι πιο κοντά μεταξύ τους, κι έτσι, σε κάθε διαδρομή ο αναβάτης δεν χρειάζεται να χρησιμοποιεί συμπλέκτη ή να επιλέγει γραμμές και να οδηγεί επιθετικά.

engine left

Είναι αρκετά δυνατό για να κάνεις τόσο πολεμική όσο και ερασιτεχνική χρήση. Είναι μαλακό, με αναρτήσεις σεταρισμένες έτσι ώστε να περνάει ανωμαλίες ξεκούραστα χωρίς να φτάνει κάποιο χτύπημα στον αναβάτη. Θα λέγαμε ότι είναι πολύ πιο άνετο και από την σειρά RX Enduro που είναι σαφώς πιο αγωνιστικά σε συμπεριφορά.

Θα λέγαμε επίσης ότι έχει φιλική συμπεριφορά και ακριβώς την δύναμη που θα ήθελε ο ερασιτέχνης αναβάτης για να κάνει τη βόλτα του στο βουνό με αξιοπρέπεια.

Το νέο XR είναι η μοτοσυκλέτα που λείπει αυτή τη στιγμή από την αγορά, για τον ερασιτέχνη που θέλει μία μοτοσυκλέτα για την καθημερινή του χρήση και τις βόλτες enduro ή adventure του σαββατοκύριακου. Το απόλυτο παιχνίδι για να παίζεις στις λάσπες, στους χωματόδρομους και στα μονοπάτια, με άνεση οδήγησης στην άσφαλτο νόμιμα, σε συνδυασμό με μικρό κόστος σε περίπτωση πτώσης.

Η δύναμη δεν παίζει ρόλο σε αυτές τις συνθήκες, αλλά το XR την έχει ώστε να μπορείς να πας σε μία μακρινή διαδρομή άνετα ή να ανέβεις μία αντιπυρική ξεκούραστα.

Το XR είναι η μοτοσυκλέτα που θα ήθελε ο κάθε ερασιτέχνης για να κάνει την βόλτα του στο βουνό, σε δασικούς χωματόδρομους και να απολαμβάνει την βόλτα του ξεκούραστα όλη μέρα.

Μία μοτοσυκλέτα που έχει ως στόχο να επαναφέρει την ευχρηστία των XR στην διπλή χρήση και το εκδρομικό enduro, σε γρήγορους χωματόδρομους, με μεγάλη αυτονομία.

 DM59975

Το νέο CRF 450XR προέρχεται από την CRF 450L και, σε αντίθεση με τις υπόλοιπες CRF - RX που φτάνουν στην RedMoto στην Ιταλία για έγκριση τύπου, αυτή δεν το έχει ανάγκη - έρχεται ήδη από την Ιαπωνία έτσι και απλά μεταποιείται και βαπτίζεται σε XR.

Η σύντομη εμπειρία μας με την νέα CRF 450XR έδειξε πως μία τέτοια μοτοσυκλέτα θα πετύχαινε τον σκοπό της στην αγορά, αν είχε και λογικό κόστος. Το βασικό της πρόβλημα όμως δεν είναι αυτό, αλλά το ότι οι πιστοί θα πρέπει να περιμένουν, μιας και δεν έχει ανακοινωθεί η εισαγωγή του στην Ελλάδα, καθώς η RedMoto το κρατά αποκλειστικά για την ιταλική αγορά...

DJI_20181129_141859.jpgexatmisi1.jpg_DM59980.jpgmaska.jpg_DM59983.jpgdiakoptis_mizas.jpg_DM59976.jpgengine_right.jpg_DM59982.jpgfrontbrake.jpgexatmisi.jpg_DM59975.jpgfronsuspension.jpg_DM59978.jpgmoter.jpgoura.jpg_DM59979.jpgorgana.jpgleftside.jpgengine_left.jpg

stat3.jpgstatiki1.jpgstat4.jpgsela.jpgrightside.jpgplai3.jpgstat2.jpgpsalidi.jpgpsigeio.jpgrearbrake.jpgplai5.jpgpiso2.jpgtapa_venzinis.jpgplai.jpgpiso.jpgvent.jpg

Ταξινομήσεις διμήνου 2019 - TOP-15 Παπιών

Μάχη στήθος με στήθος μεταξύ των 2 πρώτων

Νέα κόσμου

Meteo & Αnytime – Δείτε τον καιρό στο οδικό δίκτυο της χώρας

Μια νέα υπηρεσία για τα καιρικά φαινόμενα που θα συναντήσετε καθ’ οδόν

Volvo – Αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση απερίσκεπτης οδήγησης!

Ένα σύστημα ασφαλείας για τις ευπαθείς ομάδες

Jason Momoa: Επίσκεψη στο εργοστάσιο της Harley-Davidson - Video

O Kal Drogo / Aquaman έχει μεγάλη τρέλα με τις μοτοσυκλέτες και φαίνεται

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

IPONE προϊόντα περιποίησης μοτό στη Moto Petsas

Κιτ ομορφιάς για την καλή σου

Benelli TRK251: Ήρθε στην Ελλάδα, μάθαμε την τιμή του

Και ακούμε για πρώτη φορά τον ήχο του

Ducati Multistrada 950 - Για 2 ημέρες ακόμη με έκπτωση 1.700€!

Ισχύει μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2019

Λιπαντικό κινητήρα Ipone Red Bull Stroke 4 Racing

100% Συνθετικό για αγωνιστική χρήση

Καθαριστικό μοτοσυκλέτας Ipone Moto Wash

Κατάλληλο για όλες τις επιφάνειες

Bridgestone Battlax AdventureCross Scrambler AX41S

Με έκπτωση έως 25% στην Wheelcity

Νέα αγώνων

gasgas endurogp 800

H GasGas παρουσιάζει την ομάδα της για το EnduroGP

Με τρεις έμπειρους αναβάτες στη μάχη του τίτλου

BMW Motorrad Race Trophy: Αγωνίζεσαι με BMW και επιβραβεύεσαι

Το πρόγραμμα τρέχει για 6η συνεχή χρονιά

H FIM ανακοινώνει ηλεκτρικό Παγκόσμιο Κύπελλο Enduro

Νέος θεσμός, ξεκινά από το καλοκαίρι του 2019

TEST - Vespa Elettrica 2019

Η νέα τάση της μόδας είναι... υψηλή

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo winter climate gantia

Γάντια Hebo Winter Climate

Softshell και παντός καιρού

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Ηλεκτρικό scooter NIU M+ σε προσιτή τιμή

Από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS

Ελαφριά γάντια Fovos Neoprene

Ελαφριά γάντια για τα δύσκολα

Κάλτσες off road Forma FORX430

Ποιότητα και εκτός δρόμου

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

Κράνος κλειστού τύπου Pilot Snake

Με εντυπωσιακά γραφικά

Μοναδικές παροχές για service Piaggio και Vespa στο Moto Petsas

Εγγυημένη φροντίδα, δίκυκλο αντικατάστασης και πολλά άλλα

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Αγώνες

mx1 touratzidis

Π.Π. ΜΧ 2019, 2ος αγώνας, Άργος

Θρίαμβος Yamaha με Τουρατζίδη και Ανδρέου

AMA SX 2019, 11ος αγώνας, Indianapolis (ΗΠΑ)

Γέμισε το βάθρο ΚΤΜ, αμφίρροπη η μάχη του τίτλου

WorldSBK 2019, 2ος αγώνας, Buriram (Ταϊλάνδη)

Ο Rea βρήκε τον δάσκαλό του και αυτός λέγεται Bautista

Έντονος συναγωνισμός με τα νέα ελαστικά της Michelin στον αγώνα του Κατάρ

Ο εναρκτήριος αγώνας MotoGP 2019 όπως τον έζησε η Michelin