test daytona rock ii kinisi 6

Κι αν είναι Rock, μην το φοβάσαι!  

Του Κώστα Γαμβρούλη 
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος 

Η Daytona συνεχίζει να γεμίζει την γκάμα της στην νεορετρό κατηγορία, έχοντας μια πρόταση στα 400 κ.εκ (Rockstar 400) και τρεις στα 125, με το Rock 125i II να αποτελεί την πιο πρόσφατη. Πρόκειται για ένα μοντέλο, το οποίο ενώ διαθέτει όλα τα χαρακτηριστικά μιας commuter και προσιτής μοτοσυκλέτας, προσθέτει την αισθητική στο σύνολο, δημιουργώντας μια πολύ ενδιαφέρουσα πρόταση. Ας γνωρίσουμε αυτό το μοντέλο, καλύτερα λοιπόν.

Πρώτα απ΄όλα η ονομασία του μοντέλου ίσως δημιουργήσει κάποιες παρανοήσεις, μιας και το λατινικό “II”, μπορεί να κάνει κάποιους να πιστέψουν ότι πρόκειται για την δεύτερη έκδοση της μοτοσυκλέτας. Δεν συμβαίνει κάτι τέτοιο όμως, η πλατφόρμα των Rock 125 μοντέλων της Daytona απαριθμεί απλά δύο μέλη, τα οποία ακολουθούν δυο διαφορετικούς δρόμους, εντός των νερορετρό πλαισίων.

test daytona rock ii statika 15

Το Rock 125i φέρει κάποια café racer στοιχεία, ενώ το Rock 125i II της δοκιμής, αποτελεί μια scrambler υλοποίηση. Ενώ τα περισσότερα μέρη είναι κοινά και στις δύο εκδόσεις, συμπεριλαμβανομένων του πλαισίου και του κινητήρα, αυτά που αλλάζουν είναι η σέλα, το τιμόνι, το πιρούνι και τα πίσω αμορτισέρ,  προκειμένου να επιτευχθεί ένα διαφορετικό look μεταξύ των δύο μοντέλων.
Η σχεδίαση του Rock 125i II, ακολουθεί κλασικές φόρμες και είναι ισορροπημένη, χωρίς κάποιο σημείο να ξεφεύγει της γενικότερης αισθητικής. Οι ακτινωτοί τροχοί, τα ελαστικά με την έντονη χάραξη, οι φυσούνες στα καλάμια, το ρεζερβουάρ σε σχήμα “δάκρυ” το ψηλό και φαρδύ τιμόνι, καθώς και το καπιτονέ κάλυμμα της σέλας, αποτελούν στο σύνολο τους αναφορές στην Scrambler φιλοσοφία χρήσης και εμφάνισης.

test daytona rock ii statika 2

H χρωματική παλέτα της μοτοσυκλέτας είναι συντριπτικά… μαύρη, με τις μόνες λεπτομέρειες που σπάνε αυτή την καλοδεχούμενη μονοτονία να είναι τα φιλέτα και το logo της Daytona στο ρεζερβουάρ, η ονομασία του μοντέλου στα πλαϊνά καπάκια η μανιβέλα και το νίκελ προστατευτικό πάνω και πίσω από τα μαρσπιέ. Το Rock 125i II πέραν του μαύρου χρώματος, διατίθεται και σε γκρι – ασημί, με το μόνο σημείο που βάφεται σε αυτή την απόχρωση όμως, να είναι το ρεζερβουάρ. Σε κάθε περίπτωση, πρόκειται για μια όμορφη μοτοσυκλέτα που αναπαράγει με πολύ πετυχημένο τρόπο, το trend των μοδάτων νεορετρό.
Σε ότι αφορά στην ποιότητα κατασκευής, η εικόνα είναι αρκετά καλή και σε αυτό συνηγορεί βέβαια και το γεγονός ότι πρόκειται για μια απλή και λιτή κατασκευή. Πάντως ούτε το Rock 125i II, ούτε και ο μελλοντικοί του ιδιοκτήτες πρόκειται να νοιώσουν… ντροπή για κάποιο ακάλυπτο και έκθετο σε κοινή θέα σημείο, πάνω στην μοτοσυκλέτα. Εργονομικά, παρά το γεγονός ότι πρόκειται για μια “μαζεμένη” διαστασιακά μοτοσυκλέτα, θα χωρέσουν όλοι και αυτό οφείλεται στο γεγονός ότι το σώμα δεν “μπλοκάρεται” πουθενά,  με το Rock 125i II, να προσφέρει απλόχερα χώρους προς όλες τις κατευθύνσεις.

test daytona rock ii statika 8

Η σέλα είναι επίπεδη και το ρεζερβουάρ δεν έχει έντονες πτυχώσεις στο σημείο που εφάπτονται τα γόνατα σε αυτό, οπότε είναι πολύ εύκολο για το καθένα να προσαρμόσει… χωροταξικά το σώμα του πάνω στην μοτοσυκλέτα, χωρίς προβλήματα. Από εκεί και έπειτα, το τιμόνι, έρχεται πολύ φυσικά στα χέρια και προσφέρει πολύ καλές λαβές, ενώ τα μαρσπιέ είναι τοποθετημένα σε πολύ καλές θέσεις, δίχως να κλείνουν η να απλώνουν πολύ τα πόδια. Τα χειριστήρια έχουν τυπική διάταξη και το ίδιο τυπική είναι και η λειτουργία τους. Αυτό είναι και το ζητούμενο εξάλλου.

test daytona rock ii statika 18 1

Τώρα σε ότι αφορά στον πίνακα οργάνων, αποτελείται από ένα αναλογικό ταχύμετρο και μια ψηφιακή οθόνη, που περικλείονται όλα μαζί σε μια στρογγυλή βάση κοντέρ. Οι πληροφορίες που προβάλλονται στην ψηφιακή οθόνη είναι αρκετά πλούσιες, δεδομένης της κατηγορίας του Rock 125i II. Ταχύμετρο, ολικός και μερικός χιλιομετρητής αλλά επιπρόσθετα στάθμη βενζίνης και ένδειξη επιλεγμένης σχέση στο κιβώτιο. Καθόλου άσχημα! Η στήριξη της μοτοσυκλέτας όταν βρίσκεται εκτός λειτουργίας γίνεται μέσω κεντρικού σταντ μόνο, κάτι το οποίο μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα πρακτικό, σε σχέση με ένα πλαϊνο stand, από την άλλη όμως αποτελεί πιο καλή λύση για εργασίες συντήρησης. Στα θετικά καταγράφεται πάντως το γεγονός ότι το stand είναι εύκολο στην χρήση.
Το Rock 125i II, αποτελεί ένα σύνολο συμβατικών και απλών επιλογών και αυτό δεν είναι κατ΄ανάγκη κακό για την συγκεκριμένη κατηγορία. Αρχίζοντας από τον κινητήρα, αυτός είναι μια αερόψυκτη μονοκύλινδρη και διβάλβιδη μονάδα, χωρητικότητας που τροφοδοτείται μέσω ψεκασμού και αποδίδει 9,5 ίππους στις 7.500 σ.α.λ. και 0,9 kg-m ροπής στις 6.500 σ.α.λ.. Το πλαίσιο είναι ατσάλινο σωληνωτό, μονό και ανοικτής διάταξης στο κάτω μέρος του.


test daytona rock ii statika 19 1

Μπροστά υπάρχει ένα συμβατικό πιρούνι και μονό δισκόφρενο διαμέτρου 276 χλστ. που συνεργάζεται με δαγκάνα δύο εμβόλων. Στο πίσω μέρος, την ανάρτηση αναλαμβάνουν δύο μονά αμορτισέρ και την πέδηση μονός δίσκος 220 χλστ., με μονοπίστονη δαγκάνα. Όπως και σε κάθε μοτοσυκλέτα 125 κ.εκ., βάση των Euro 4 προδιαγραφών, το Rock 125i II, φέρει συνδυασμένο σύστημα φρένων, με το πάτημα του πίσω φρένου να ενεργοποιεί και το μπροστινό, με μηχανικό τρόπο. Οι τροχοί έχουν διάμετρο 17 ιντσών μπροστά και πίσω και φέρουν ελαστικά διαστάσεων 110/90-17 και 130/80-17. Τέλος το ρεζεβουάρ έχει χωρητικότητα 12 λίτρων και το βάρος της μοτοσυκλέτας, ανέρχεται στα 136 κιλά.

Η μοτοσυκλέτα εκκινεί τόσο με μίζα όσο και με μανιβέλα, εύκολα και αγόγγυστα και στις δύο περιπτώσεις. Ο κινητήρας κρατά ένα ήσυχο απ΄όλες τις απόψεις ρελαντί χωρίς κραδασμούς και με μια πολύ χαμηλή στάθμη θορύβου να βγαίνει από την εξάτμιση. Συμπλέκτης ελαφρύς και κιβώτιο με κάπως μεγάλες διαδρομές αλλά θετικό κούμπωμα και εύκολη – μαλακή λειτουργία. Από τα πρώτα μέτρα κίνησης με το Rock 125i II, επιβεβαιώνεται αυτό που θα περίμενε ο καθένας από ένα μοντέλο 125 κ.εκ. η πολύ ελαφριά του αίσθηση.

test daytona rock ii kinisi 2

Το ύψος της σέλας είναι χαμηλό και τα πόδια πατάνε και τα δύο με σιγουριά κάτω, ενώ το φαρδύ τιμόνι προσφέρει πολύ καλούς μοχλούς ενισχύοντας τη, εγγενή προθυμία της μοτοσυκλέτας στις αλλαγές κατεύθυνσης. Τα ελαστικά είναι αυτά που προσφέρουν ένα –καλοδεχούμενο σε αυτή την περίπτωση- αντιστάθμισμα, με το φαρδύ πέλμα τους να προφέρει σίγουρο “πάτημα” στον δρόμο. Ένα άλλο θετικό των ελαστικών, είναι ότι λόγο του υψηλού σχετικά προφίλ τους, λειτουργούν σαν ένα είδος πρωτόλειας ανάρτησης, αποσβένοντας σε πολύ μεγάλο βαθμό τις μικρές ανωμαλίες.

test daytona rock ii kinisi 4

Με αυτά τα εφόδια, η κίνηση στην πόλη γίνεται παιχνιδάκι! Ο κινητήρας είναι πολύ θετικός στο σύνηθες φάσμα των αστικών ταχυτήτων, δηλαδή μέχρι τα 90 χλμ. / ώρα περίπου. Έχει την δύναμη για να φτάσει και να ξεπεράσει αν οι συνθήκες το επιτρέψουν τα 100 χλμ./ώρα, ωστόσο σε αυτό το σημείο της λειτουργίας του αρχίζει και παράγει κάποιος κραδασμούς. Το Rock 125i II, μπορεί να κινηθεί με μεγάλη ευχέρεια ανάμεσα στις στρατιές των μποτιλιαρισμένων αυτοκινήτων, ενώ η  scrambler φύση του επιτρέπει το ανεβοκατέβασμα σε πεζοδρόμια και το πέρασμα πάνω από μεγάλες κακοτεχνίες των δρόμων, χωρίς πρόβλημα.

test daytona rock ii kinisi 10

Τα φρένα του είναι ισχυρά και θα σταματήσουν την μοτοσυκλέτα με ασφάλεια απ΄όλες τις ταχύτητες που μπορεί να αναπτύξει, χωρίς πρόβλημα και σημάδια κόπωσης. Φυσικά, ένα μοντέλο αυτής της κατηγορίας, έχει και μεγαλύτερες δυνατότητες κίνησης εκτός δρόμους από τα αμιγώς street ανταγωνιστικά του μοντέλα και το Rock 125i II, δεν απογοητεύει σε αυτό το πεδίο. Όσο οι ρυθμοί είναι αυτοί μιας απλής διάσχισης, ο αναβάτης της μοτοσυκλέτας μπορεί να περάσει ακόμα και από δύσκολα σημεία χωρίς να ανησυχεί.
Το Rock 125i II της Daytona αποτελεί ένα οικονομικό τόσο στην αγορά όσο και στην χρήση μοντέλο για καθημερινή και απροβλημάτιστη μετακίνηση. Κοστίζει 2.490 ευρώ και καίει λιιιγο παραπάνω από τα 3 λίτρα ανά 100 χιλιόμετρα, με αμφότερες τις τιμές αυτές να κρίνονται απόλυτα λογικές και συμφέρουσες. Ουσιαστικά κάνει ότι επιτάσσει ο φάκελος χρήσης ενός commuter μοντέλου έχοντας ως “προστιθέμενη αξία” την κάθε άλλο παρά αδιάφορη εμφάνιση του. Για όσους λοιπόν θέλουν ένα απλό, οικονομικό και απροβλημάτιστο καθημερινό μεταφορικό μέσο, αλλά θέλουν να το συνδυάσουν και μια ωραία εμφάνιση, προτείνεται ανεπιφύλακτα!
  

Κατασκευαστής Daytona
Μοντέλο Rock 125i II
Αντιπρόσωπος Γκοργόλης Α.Ε.
Τιμή 2.490ευρώ
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, αερόψυκτος, 2βάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 125
Διάμετρος x διαδρομή (mm) Δ.Α.
Συμπίεση (:1) Δ.Α.
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Χωρητικότητα λαδιού (lt) Δ.Α.
Εκκίνηση  Μίζα / Μανιβέλα 
Μετάδοση Αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό, μονό, ανοικτό
Μήκος (mm) Δ.Α.
Πλάτος (mm) Δ.Α.
Ύψος  (mm) Δ.Α.
Μεταξόνιο (mm) Δ.Α.
Γωνία κάστερ (°) Δ.Α.
Ίχνος  (mm) Δ.Α.
Ύψος σέλας (mm) Δ.Α.
Απόσταση εδάφους  (mm) Δ.Α.
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 12
Βάρος, γεμάτο (kg) 136
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό πιρούνι 
Πίσω Δύο αμορτισέρ, προφόρτιση ελατηρίου 
   
Τροχοί / Ελαστικά  
Εμπρός 110/90-17’’ 
Πίσω 130/80-17’’
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος 276mm, 2πίστονη δαγκάνα
Πίσω Δίσκος 220mm, μονοπίστονη δαγκάνα, CBS 
   
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp / rpm) 9,5/7.500
Μέγιστη ροπή (kg / rpm) 0,9/6.500
test_daytona_rock_ii_statika_19_1.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_18_1.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_2.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_12.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_10.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_8.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_14.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_3.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_13.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_15.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_7.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_1.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_16.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_6.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_9.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_5.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_4.jpgtest_daytona_rock_ii_statika_11.jpg
test_daytona_rock_ii_kinisi_9.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_5.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_10.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_11.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_1.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_6.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_7.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_4.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_8.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_3.jpgtest_daytona_rock_ii_kinisi_2.jpg

Ταξινομήσεις 2018 - Τα μερίδια των κατηγοριών

Η διακύμανση σε μοτοσυκλέτα, παπί, scooter, και ο θάνατος των ATV

Η αγορά δικύκλου στην Τουρκία

Οι επιδόσεις του 2018, και ιστορικό 1997-2018

Νέα κόσμου

Μπαίνουν όρια ταχύτητας στις γερμανικές Autobahn;!

Πρόταση εθνικής επιτροπής για περιβαλλοντικούς λόγους

38ο FIM Motocamp 2019 στο Νεστόριο Καστοριάς

19-22 Ιουνίου, δηλώσεις συμμετοχής ως 31 Μαρτίου

Vespa Club Πειραιά – Κοπή πίτας

Παρτάκι με όλα τα απαραίτητα συμπαραμαρτυρούντα

ΜΟΤ.Ο.Ε. - Ομάδα Οδικής Ασφάλειας

Μια πρωτοβουλία για να κάνουμε τη ζωή μας ασφαλέστερη

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

TARGET 125

Keeway – Νέες τιμές για το 2019

Αλλαγές σε 5 μοντέλα

Benelli Tornado Naked T 125 – Νέα τιμή

Ένας μικρός Ανεμοστρόβιλος στην Ελλάδα

Husqvarna - Νέες τιμές Svartpilen 401 & Vitpilen 401

Επίσημο Δελτίο Τύπου - Spread the rumor!

Νέoς τιμοκατάλογος Suzuki

Εν αναμονή των εκδόσεων Katana

Kawasaki – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα

Vespa – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα του 2019, συμπεριλαμβανομένης και της Elettrica

Νέα αγώνων

sert meliand 800

Πωλείται η Suzuki Endurance Racing Team (SERT)

Λόγω γήρατος του ιδιοκτήτη της

Ducati MotoGP Team 2019 - Η επίσημη παρουσίαση

Dovizioso & Petrucci στο τιμόνι, κύριος χορηγός η Philip Morris

Κάταγμα σκαφοειδούς ο Jorge Lorenzo

Χτύπησε στο σκαφοειδές στη διάρκεια προπόνησης

Julien Toniutti - Σταδιακή βελτίωση της υγείας του

Δεν έχει μείνει παράλυτος, ενώ σιγά-σιγά-συνέρχεται

Ducati MotoGP – Δείτε την παρουσίαση της ομάδας σε live streaming

Αρχίζει η νέα σεζόν με την πρώτη παρουσίαση ομάδας

Νέα αγοράς Αναβάτη

1200px Gulf logo

Νέα συνεργασία ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. και Eldon’s ΑΕΒΕ/Gulf

H Kawasaki συναντά τα λιπαντικά της Gulf

Μπουφάν Alpinestars Volcano Drystar

Για οδήγηση παντός καιρού

Κράνος κλειστού τύπου Bell Srt

Ποιοτική πρόταση με υπογραφή

Snowmobile Polaris Indy Adventure 155

Πολλαπλών ρόλων

Κράνος MT Atom SV Transcend

Flip-up κράνος για καθημερινή και τουριστική χρήση

IXS Cuba Gore-Tex

Χέρια ζεστά και στεγνά παντού

Κρανος Shark Spartan Carbon

Κλέβει τις εντυπώσεις

Νέο ηλεκτρικό scooter NIU U-Series

Μοντέρνο και έξυπνο

Γάντια IXS Cuba GTX Grip

Πολλαπλών ρόλων

Motodirect Winter Sale

Επιλεγμένα προϊόντα σε τιμές έως -50%

Μπότες τουρισμού IXS Tour Classic-ST

Προσιτή ποιότητα

Χειμερινά γάντια IXS Buran WP

Ό,τι πρέπει για τα κρύα!

Αγώνες

webb winner

AMA SX 2019 – 3ος αγώνας, Anaheim 2 (ΗΠΑ)

Τρίτος αγώνας, τρίτος διαφορετικός νικητής

X-Trial 2019 – 1ος αγώνας, Βουδαπέστη (Ουγγαρία)

Ο Toni Bou συνεχίζει από εκεί που έμεινε στο outdoor Trial

Rally Dakar 2019: 10η μέρα, Pisco - Lima

Toby Price - Δεν υπάρχει ο Αυστραλός!

Ο Toby Price νικητής του Dakar 2019 - 2ο δικό του, 18ο συνεχόμενο για την ΚΤΜ

ΚΤΜ οι πρώτες 3 μοτοσυκλέτες, ακολουθούμενες από 2 Husqvarna - Top-5 για το KTM Group!