benelli tnt 125 test bikeitgr 23

Γυμνός τυφώνας πήρε και σήκωσε την Α1

Κείμενο: Κώστας Γκαζής
Φωτογραφίες: Βασίλης Κωστάκος

Ένα υπέροχο pit-bike; Μια μινιατούρα streetfighter μοτοσυκλέτας; Ένα χρηστικό αστικό δίκυκλο για κάθε μέρα; Ένα σπορ μοντέλο για να ξεδίνεις; Κάτι μοναδικό που θα σε κάνει να ξεχωρίζεις από τους… πληβείους; Το Benelli TNT 125 λέει ναι σε όλα τα παραπάνω, προσφέροντας πρωτόγνωρο Value for Money.

benelli tnt 125 test bikeitgr 38

Πα-νέ-μορ-φο! Αυτή ήταν η πρώτη σκέψη μου, στην πρώτη ματιά που έριξα στο TNT 125 από κοντά. Την ίδια ακριβώς φράση θα άκουγα αρκετές φορές από άλλους αναβάτες στα φανάρια, κατά τη διάρκεια του τεστ.

benelli tnt 125 test bikeitgr 1

Ένα midi μοτοσυκλετάκι (κατά το mini-midi-maxi) με εμφάνιση που παραπέμπει σε μεγάλα streetfighter, με υπέροχο πλαίσιο χωροδικτύωμα, με ανάποδο πιρούνι και διπλά τελικά στη μια πλευρά, με κόκκινες «αγωνιάρικες» δαγκάνες στα φρένα (αχ να ήταν κι η κεφαλή κόκκινη, και γιατί όχι και το πλαίσιο), με απίθανα πληθωρικό προβολέα, με πίσω φωτιστικό σώμα και φλας που φέρνουν στο νου MV Agusta, και με πολλές ακόμα όμορφες λεπτομέρειες και υψηλό επίπεδο εξοπλισμού. Χρόνο να έχεις να χαζεύεις.

benelli tnt 125 test bikeitgr 9

Το ανάποδο πιρούνι δίνει άλλο αέρα στο ΤΝΤ, ενώ παράκεντρα τοποθετημένο είναι το μονό πίσω αμορτισέρ -χωρίς μοχλικό, για να κρατηθεί χαμηλότερα το κόστος- που διαθέτει και ρύθμιση προφόρτισης.

benelli tnt 125 test bikeitgr 4

Δισκόφρενο εμπρός, δισκόφρενο και πίσω (αμφότερα μαργαρίτες), ενώ καθότι Euro 4, το TNT διαθέτει και σύστημα συνδυασμένης πέδησης στα φρένα. Κατά σύμπτωση η μοτοσυκλέτα του φωτογράφου μας, ένα Varadero 1000 φόραγε τριπλή δαγκάνα μπροστά που ήταν… ολόιδια με εκείνη του ΤΝΤ!

Στα πλαϊνά πλαστικά υπάρχει και αυτοκόλλητο σε σχήμα λιονταριού που απλώνει την πατούσα του, όμως μόλις καβαλήσει ο αναβάτης, οι μηροί του κρύβουν το συμπαθές λιονταράκι.

benelli tnt 125 test bikeitgr 19

Δείτε όμως και το κλειδί του TNT 125 που ανοίγει σαν… σουγιάς-πεταλούδα!

benelli tnt 125 test bikeitgr 18

Μικρό παράπονο από την τάπα του ρεζερβουάρ, καθώς δεν έχει μεντεσέ, και πρέπει να την κρατάς στο χέρι, ή να ψάχνεις πού να την ακουμπήσεις, στον ανεφοδιασμό.

benelli tnt 125 test bikeitgr 37

Τα φώτα τώρα δεν είναι μόνο εντυπωσιακά στο μάτι, αλλά έχουν και δυνατή δέσμη το βράδυ, όχι τόσο στη μεσαία σκάλα που στη μοτοσυκλέτα δοκιμής μας φώτιζε κοντά -ήθελε ρύθμιση- αλλά στη μεγάλη σκάλα όπου γινόταν η νύχτα μέρα! Μιλάμε για 4 LED προβολάκια για τη μεσαία σκάλα και τα DRL φώτα, ενώ για τη μεγάλη σκάλα ανάβει και ένα δεύτερο προβολάκι από κάτω, συνολικά λοιπόν… 5 φωτιστικά σώματα κοσμούν το μπροστινό μέρος!

benelli tnt 125 test bikeitgr 15

Τα όργανα αποτελούνται από ένα στροφόμετρο αναλογικών ενδείξεων με κόκκινο στις 10.000 rpm, και από μια ψηφιακή οθόνη δίπλα του, με λιτή πληροφορία. Συγκεκριμένα διαθέτει ενδείξεις κοντέρ, στάθμης βενζίνης, ρολόι, ολικό και 2 μερικούς χιλιομετρητές. Δεν έχει ένδειξη ταχύτητας κιβωτίου, ενώ περιέργως υπάρχει μια κενή περιοχή στην οθόνη που θα μπορούσε άνετα να μπει η συγκεκριμένη ένδειξη.

benelli tnt 125 test bikeitgr 8

Ο αριθμός κυκλοφορίας εδράζεται στο ψαλίδι του ΤΝΤ, ενώ συνολικά έχουμε 2 λασπωτήρες πίσω, έναν στην πινακίδα και έναν πίσω από το αμορτισέρ.

Φάουλ από τους στιλάτους κατά τα άλλα καθρέπτες, καθώς παρέχουν πολύ περιορισμένο οπτικό πεδίο, με μεγάλα τυφλά σημεία. Έτσι ο αναβάτης πρέπει να γυρίζει το κεφάλι του για να επιβεβαιώνει πως δεν υπάρχει κάποιο αυτοκίνητο σε διπλανή λωρίδα λίγο πιο πίσω, πριν αλλάξει κατεύθυνση.

benelli tnt 125 test bikeitgr 21

Ξεκινάμε με το δυνατό σημείο του ΤΝΤ, που δεν είναι άλλο από το καταπληκτικό του κράτημα στον δρόμο! Λόγω των μικρών δωδεκάρηδων τροχών είναι εύκολο να καταλάβει κανείς πόσο άμεσα ακούει η μικρή μοτοσυκλέτα στις αλλαγές κατεύθυνσης, αλλά αυτό που δεν αντιλαμβάνεσαι εύκολα αν δεν οδηγήσεις το ΤΝΤ είναι το πόσο κρατάει, και το πόσο… βεντουζώνει στην άσφαλτο ο μικρός κυκλώνας. Για δίκυκλο με τροχούς 12 ιντσών… όχι, δεν έχει αυτό το δικαίωμα -και όμως!

Σταθερή, προβλέψιμη και ενιαία συμπεριφορά σε όλες τις ταχύτητες μέχρι την τελική του, μετατρέπει το ΤΝΤ απρόσμενα παιχνιδιάρικο, χαρίζοντας του σπορ χαρακτήρα που θα περίμενες σε σαφώς ακριβότερο δίκυκλο.

Χαρακτηριστικά, σε διαδρομές του Υμηττού που δοκιμάζω τα περισσότερα δίκυκλα τεστ, το TNT ήταν από τα πιο απολαυστικά ανεξαρτήτως κυβικών και κατηγορίας, πηγαίνοντας… τέζα στο στροφιλίκι, δημιουργώντας μου αξέχαστες αναμνήσεις. Καρδιά Ινδιάνου έχει το άτιμο!

benelli tnt 125 test bikeitgr 42

Παράλληλα είναι και φιλικότατο σε όλα τα χαμηλά και μεσαία αναστήματα -πλήν ίσως των ψηλών που πιθανώς να… διπλώσουν λίγο παραπάνω- καθώς αναβάτης με ύψος 1.70 πατάει άνετα τα πέλματα των ποδιών του στην άσφαλτο, ενώ το μικρό βάρος των 121 γεμάτων κιλών και το χαμηλό κέντρο βάρους κάνουν το ΤΝΤ να θυμίζει ποδηλατάκι στις μανούβρες. Και το τιμόνι κόβει πολύ -ταμάμ για το μποτιλιάρισμα.

Ο συμπλέκτης είναι σχετικά ασαφής ενώ ούτε σκληρό τον λες αλλά ούτε και μαλακό, κάπου στη μέση όσον αφορά στο τράβηγμα της μανέτας του.

Η στάση σώματος του αναβάτη είναι σωστή, με χαλαρές γωνίες σε χέρια και γόνατα, και δεν θα αντιμετωπίσετε πρόβλημα με πιασίματα ακόμα και μετά από ώρα.

Εκεί που θα πιαστείτε όμως είναι με τη σέλα, η οποία έχει λάθος υλικό, με συνέπεια ο αναβάτης σταδιακά να βουλιάζει μέσα της, για να βρει στις βάσεις της και να αρχίσει να ενοχλείται στο δεκαπεντάλεπτο παραμονής πάνω της. Ευτυχώς το πρόβλημα αυτό διορθώνεται εύκολα και σχετικά ανέξοδα σε κάποιον «σελά».

benelli tnt 125 test bikeitgr 35

Το μπροστινό φρένο στη μοτοσυκλέτα του τεστ μας έπιανε τμηματικά, και ίσως ήθελε εξαέρωση. Αμφότερα τα φρένα θέλουν μεγάλη δύναμη για να αποδώσουν, παρέχοντας ικανοποιητική απόδοση, ενώ καθώς δεν υπάρχει ABS μπορείς να τα μπλοκάρεις και τα δύο, πιο δύσκολα το μπροστινό, πιο εύκολα το πίσω. Προσοχή θέλει το CBS, καθώς σε συγκεκριμένες συνθήκες μπορεί να τρομάξει με τη συμπεριφορά του. Συγκεκριμένα σε στροφή με πολύ μικρή ταχύτητα (σχεδόν σταματημένοι) αν πατήσετε δυνατά το πίσω φρένο θα μπλοκάρει και το μπροστινό, και καθώς το τιμόνι είναι στριμμένο υπάρχει κίνδυνος πτώσης.

Όσο καλά είναι στο στεγνό οδόστρωμα τα ελαστικά, τόσο κακά είναι στο βρεγμένο. Σίγουρα η αλλαγή με ένα επώνυμο σετ θα απογειώσει την ασφάλεια σας τον Χειμώνα.

benelli tnt 125 test bikeitgr 5

Λόγω προδιαγραφών Euro 4, ο κινητήρας χαμηλά είναι εξαιρετικά μπουκωμένος, ενώ καθαρίζει μετά τις μεσαίες για να τον χαρείς ψηλά. Πιστεύουμε πως η αλλαγή της εξάτμισης θα απελευθερώσει την απόδοση, και θα κόψει τα δεσμά του νομοθέτη.

Όπως έρχεται από το εργοστάσιο, το ΤΝΤ μπορεί να κινηθεί σβέλτα, αρκεί οι αλλαγές να γίνονται ψηλά, στις 8 με 9 χιλιάδες στροφές, με προσοχή να μην μπει ο κόφτης στις 9 και κάτι χιλιάδες στροφές.

Στο κοντέρ είδαμε μέχρι και 115 χλμ/ώρα τελική ταχύτητα σε κατωφέρεια, ενώ στα 114 επεμβαίνει ο κόφτης. Αρκετά δυνατός ο ήχος τόσο από κινητήρα όσο και από εξάτμιση, θα δώσει το στίγμα σας στους υπόλοιπους χρήστες του δρόμου, που μπορεί να μην σας είχαν προσέξει αρχικά λόγω… μικρού μεγέθους.

Στα μεγάλα σαμάρια ή στις συνεχόμενες ανωμαλίες, η απουσία μοχλικού πίσω σημαίνει πως ο πίσω τροχός δεν ακολουθεί πιστά τον δρόμο, με αποτέλεσμα να χάνεται στιγμιαία η επαφή, αλλά και να ταλαιπωρείται ελαφρά η μέση του αναβάτη.

Προσωπικά το ΤΝΤ ταίριαξε γάντι στα σωματομετρικά μου χαρακτηριστικά (1.70 & 59 κιλά) αλλά αν θέλετε να μεταφέρετε και συνεπιβάτη θα πρέπει να σκανάρετε καλά τον δρόμο για λακκούβες ή σαμάρια καθώς οι μικρές διαδρομές των τροχών με 2 άτομα μπορεί να φτάσουν στα όρια τους.

benelli tnt 125 test bikeitgr 28

Πέρα από την σβέλτη συμπεριφορά του σε αστικές συνθήκες, ο παιχνιδιάρικος χαρακτήρας του ΤΝΤ σε ωθεί να ξεθάψεις το παιδί από μέσα σου, κάνοντας σουζίτσες, endo και burnout.

Η μοτοσυκλέτα δοκιμής μας έκανε που και που έναν χαμηλής στάθμης μηχανικό θόρυβο, ένα «τσικ-τσικ», ο οποίος μετά εξαφανιζόταν. Ρωτήσαμε την αντιπροσωπεία, και μάθαμε πως προέρχεται από την καδένα του εκκεντροφόρου, και πως δεν αποτελεί πρόβλημα μηχανικό, παρά μόνο… ακουστικό.

benelli tnt 125 test bikeitgr 36

Όσον αφορά στην κατανάλωση, το ΤΝΤ καίει ελάχιστα, καθώς κατά τη διάρκεια της δοκιμής μετρήσαμε μέση κατανάλωση μόλις… 2,4 λίτρων στα 100 χιλιόμετρα! Πώς σας φαίνεται μια αυτονομία της τάξης των 300 χιλιομέτρων; Φύγαμε για ταξίδι!

benelli tnt 125 test bikeitgr 29

Το Benelli TNT 125 συγκεντρώνει πολλά πλεονεκτήματα, και δεν γράφει άδικα καλές ταξινομήσεις στην ελληνική αγορά. Είναι πανέμορφο, θυμίζει σε εμφάνιση και εξοπλισμό μεγαλύτερη σπορ μοτοσυκλέτα, κρατάει δαιμονισμένα, καίει… αέρα, είναι πάμφθηνο σε αγορά στα 2.290 ευρώ, και έχει κόστος συντήρησης που θυμίζει παπί. Κερασάκι το χάζι που σε κάνουν όλοι κάθε φορά που σε πετυχαίνουν στον δρόμο.

Ενδεικτική Τιμή Λιανικής (με ΦΠΑ): 2.290€ (δεν περιλαμβάνονται τέλη ταξινόμησης)
Τύπος κινητήρα Μονοκύλινδρος, αερόψυκτος, τετραβάλβιδος, τετράχρονος, SOHC
Κυβισμός 124,8 κ.εκ.
Διαμέτρος x Διαδρομή 54χιλ. Χ 54,5χιλ.
Σχέση συμπίεσης 9,6:1
Μέγιστη ισχύς 8,6 kw (11,53Hp) @ 9000 σ.α.λ 
Μέγιστη ροπή 1 Kgm @ 7000 σ.α.λ
Σύστημα λίπανσης Υγρό κάρτερ
Τροφοδοσία Ηλεκτρονικός ψεκασμός καυσίμου 37mm
Σύστημα ανάφλεξης CDI
Σύστημα εκκίνησης Μίζα και μανιβέλα
Πιστοποίηση EURO 4
EFI DELPHI MT05
Σύστημα μετάδοσης Μόνιμης εμπλοκής, 5 ταχυτήτων
Τελική μετάδοση Αλυσίδα
Πλαίσιο Ατσάλινο σωληνωτό
Σύστημα εμπρός ανάρτησης Τηλεσκοπικό ανεστραμμένο πιρούνι (upside down)
Διαδρομή πίσω Πλαϊνό αμορτισέρ, ΠΕ
Διαδρομή εμπρός 120 mm
Διαδρομή πίσω 50 mm
Εμπρός φρένο Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 220 χιλ. & CBS
Πίσω φρένο Υδραυλικό δισκόφρενο, Ø 190 χιλ.
Εμπρός ελαστικό 120/70-ZR12
Πίσω ελαστικό 130/60-ZR12
Συνολικό μήκος 1.840 χιλ.
Συνολικό πλάτος 755 χιλ.
Συνολικό ύψος 1.025 χιλ.
Ύψος σέλας 780 χιλ.
Μεταξόνιο 1.215 χιλ.
Ελάχιστη απόσταση από το έδαφος 160 χιλ.
Βάρος (πλήρες υγρών) 121 κιλά
Χωρητικότητα Δοχείου Καυσίμου 7,2 L

benelli-tnt-125-test-bikeitgr-23.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-32.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-29.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-35.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-26.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-42.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-41.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-27.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-25.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-28.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-31.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-24.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-21.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-22.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-37.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-30.jpg

benelli-tnt-125-test-bikeitgr-1.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-10.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-19.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-9.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-14.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-4.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-12.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-17.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-7.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-15.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-5.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-2.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-16.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-6.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-20.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-11.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-8.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-18.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-3.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-13.jpg

benelli-tnt-125-test-bikeitgr-38.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-33.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-40.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-39.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-34.jpgbenelli-tnt-125-test-bikeitgr-36.jpg

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

Βίντεο - Πώς κουρεύουμε το γκαζόν με 189 άλογα

To Honda Mean Mower V2 σε χλοοκοπτική δράση

Yamaha - Άνοιξε η έκθεση προς τιμή του Jarno Saarinen στο Τόκυο

Φόρος τιμής στο αδικοχαμένο Φινλανδό

Η Polaris στο Iron Man 70.3 στο Costa Navarino

Ένα Ranger 900 για διάσωση και διακομιδή αθλητών από δύσβατα σημεία

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ktm superduke gr 2018 prosfora 2

KTM 1290 SuperDuke GT 2018 - Τώρα σε προσφορά

Για περιορισμένο στοκ μοτοσυκλετών

Honda SH150i 2019 με άτοκες δόσεις στη Moto Petsas

Διαθέσιμα τα φρέσκα χρώματα του 2019

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

Νέα αγώνων

mx1 touratzidis

Απόφαση ΑΜΟΤΟΕ για τον Γιάννη Τουρατζίδη

Απίστευτοι διάλογοι και υβριστικοί χαρακτηρισμοί στον αγώνα ΜΧ της Χαλκίδας

10η Εντουριάδα Ικαρίας 2019 στην πίστα Motocross στο Πέζι

O καθιερωμένος Hard Scramble αγώνας Εντούρο την Κυριακή 21 Απριλίου 2019 στις 10:30 πμ.

Hellas Rally Raid 2019 - Το Ελληνικό Dakar στη Στερεά Ελλάδα

Με συμμετοχές από 30 χώρες στη 10η επέτειο του αγώνα

Ο Paulo Goncalves στη Hero Motorsports!

Μεταγραφή-βόμβα από την ινδική εταιρεία

TEST - Yamaha TMax DX

Tαξίδι στο Max

TEST - Harley Davidson FXDR 114

Μαγικό Power-Cruiser που γυμνάζει σώμα και χτίζει χαρακτήρα

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!