benelli leoncino trail 07

Προστιθέμενη αξία

Κείμενο: Thierry Sarasyn

Φωτό: Jonathan Godin, Benelli

Ολοένα και περισσότερο τα προτερήματα του Benelli Leoncino μας πείθουν για την αξία του, καθώς μετά το τεστ στην Ισπανία κάναμε και μια δοκιμασία αντοχής όπου φάνηκαν καθαρά τα ισχυρά χαρτιά του μικρού λιονταριού (Leoncino).

Τώρα, το ότι η Benelli παρουσιάζει και μια έκδοση Trail, αποτελεί μια μικρή έκπληξη. Φύγαμε κατευθείαν εκτός, λοιπόν, για να διαπιστώσουμε αν πρόκειται για ευχάριστη έκπληξη.

benelli leoncino trail 06

Διότι εδώ η Benelli παίρνει ένα ρίσκο με το Trail. Στα υπέρ του προηγούμενου μοντέλου ξεχωρίζαμε τα λάστιχα Pirelli Angel και τις ακτινικές τετραπίστονες δαγκάνες, δηλαδή δύο στοιχεία που θα περίμενε κανείς να πολύ πιο ακριβές μοτοσυκλέτες.

Για να κάνει το Trail πιο κατάλληλο για το εκάστοτε ταξίδι εκτός ασφάλτου, η Benelli επέλεξε να χρησιμοποιήσει άλλα λάστιχα και φρένα. Τα Metzeler Steel Tourance είναι μια επιλογή που δικαιολογείται απολύτως, καθώς είναι καλύτερα εκτός δρόμου και παραμένουν αρκετά καλά στην άσφαλτο.

Οι ακτινικές διπίστονες δαγκάνες μπροστά δεν έχουν το ίδιο δυνατό δάγκωμα, μα είναι προφανώς η καλύτερη επιλογή εκτός δρόμου. Πάντως, δεδομένου ότι οι ιδιοκτήτες του Trail θα περάσουν την πλειοψηφία του χρόνου τους στον δρόμο, η επιλογή να κρατηθούν οι τετραπίστονες δαγκάνες του στάνταρ Leoncino θα πρέπει οπωσδήποτε να παρέμεινε αρκετά στο τραπέζι.

benelli leoncino trail 11

Όπως και να έχει, τα φρένα του Leoncino Trail κάνουν καλά τη δουλειά τους σε όλες τις περιπτώσεις.

Θα ήταν όμως καλύτερα να δούμε πρώτα μια λίστα με τις αλλαγές από το απλό μοντέλο στο Trail, πριν πάμε να μιλήσουμε για την οδηγική του συμπεριφορά.

benelli leoncino trail 08

Αυτά αλλάζουν στο Leoncino Trail:

- Τροχοί 17 και 19 ιντσών με ακτίνες (αντί για 2 x 17ιντσες χυτές ζάντες) 

- Ακτινική διπίστονη μπροστινή δαγκάνα

- 10 mm μεγαλύτερη διαδρομή στο πιρούνι (135 mm) 

- 10 mm μακρύτερο μεταξόνιο (1,470 mm) 

- 10 mm μεγαλύτερη διαδρομή στο πίσω αμορτισέρ (138 mm) 

- 20 mm ψηλότερη θέση οδήγησης (835 mm)

- Νέο κάλυμμα σέλας

Οδηγώντας το Leoncino αναπόφευκτα θα νιώσεις μια μικρή νοσταλγική διάθεση, καθώς εδώ δε θα βρεις μοδάτα ηλεκτρονικά όπως traction control και driving modes. Επίσης, γιατί ο κινητήρας αποδίδει τους 47 ίππους του με πικάντικο τρόπο, αλλά ταυτόχρονα και προοδευτικά, οπότε έχουμε μια δυνατή επίδοση με την απαραίτητη ωριμότητα.

Δεν υπάρχουν και πολλές μοτοσυκλέτες στην Α2 κατηγορία για τις οποίες μπορείς να πεις το ίδιο. Η Benelli φαίνεται πως έχει αρχίσει να δημιουργεί μια σχολή με τους κινητήρες της.

benelli leoncino trail 12

Το στήσιμο του Trail του δίνει λίγο μεγαλύτερο όγκο οπτικά. Το διαμέτρου 50 mm μπροστινό είναι πιο μακρύ και, σε συνδυασμό με τον μεγαλύτερο μπροστινό τροχό, εξασφαλίζει πως αυτό το Leoncino θα στέκεται ψηλότερα στα πόδια του.

Αυτά ταυτόχρονα δικαιολογούν και την πρώτη χειροπιαστή διαφορά. Το Trail  έχει λιγότερο κοφτερή συμπεριφορά από το μπροστινό του στην δρόμο, κάτι πολύ λογικό με τις αλλαγές που έχει μπροστά.

Από μια πλευρά μας κάνει εντύπωση που η Benelli επέλεξε να χρησιμοποιήσει το όνομα Trail και να μην παίξει με την προσέγγιση του scrambler. Θα ακουγόταν εξίσου λογικό όπως είναι η μοτοσυκλέτα και θα ήταν και μέσα στη μόδα, καθώς τα scramblers αυτήν την εποχή είναι λίγο πιο δημοφιλή από τα on-off. Ίσως η Benelli να θεωρεί και τις δύο εκδόσεις του Leoncino ως Scramblers – και τελικά, πόση σημασία έχει ένα όνομα;

Εύκολα θα βλέπαμε το Leoncino Trail να γράφει μερικούς γύρους σε μια οβάλ πίστα dirt track. Ο κινητήρας του είναι γραμμικός και εύχρηστος και σε όποια διαδρομή κι αν το καβαλήσαμε στη διάρκεια της δοκιμής μας έβγαζε αυτομάτως εμπιστοσύνη.

Αυτό το συναίσθημα ενισχύεται από την εργονομία της μοτοσυκλέτας. Το ρεζερβουάρ δεν είναι πολύ φαρδύ και, παρά την ψηλή σέλα, διατηρείς έναν καλό έλεγχο στην οδήγηση. Ο ευχάριστος χαρακτήρας του δικύλινδρου κινητήρα προσθέτει κι άλλο σε αυτό.

benelli leoncino trail 05

Οι 47 ίπποι δεν είναι ένα βουνό ισχύος, αλλά δουλεύοντας σωστά το κιβώτιο μπορείς να πας πραγματικά γρήγορα με αυτό το Benelli. Από την άλλη, προσφέρει επαρκή ροπή για να οδηγείς απαλά σε όλο τα φάσμα των στροφών, αλλά όχι για ακραία οδήγηση.

Οδηγώντας στον δημόσιο δρόμο το Leoncino Trail συμπεριφέρεται πολύ καλά, όπως και ο πιο ασφάλτινος αδελφός του. Όλα δείχνουν σωστά στον κινητήρα και, επειδή γνωρίσαμε πολύ καλά και τη βασική έκδοση, μπορούμε να διακρίνουμε πως το μπροστινό του Trail είναι αναμενόμενα ελαφρώς  λιγότερο ακριβές.

benelli leoncino trail 01

Είναι όπως όταν αγοράζεις τηλεόραση από ένα μεγάλο πολυκατάστημα ηλεκτρονικών. Όταν τις βλέπεις όλες δίπλα-δίπλα, αντιλαμβάνεσαι όλες τις μικρές και μεγάλες διαφορές, αλλά στο σπίτι η καθεμία από αυτές θα μοιάζει η καλύτερη. Το ίδιο ισχύει και στο Leoncino Trail. Όποιος το αγοράσει χωρίς να έχει καβαλήσει το στάνταρ μοντέλο, τότε δε θα γνωρίσει ποτέ πως υπάρχει και μια άλλη έκδοση που στρίβει λίγο καλύτερα.

Επιπλέον όμως, με το Trail αποκτάς μια πιο πολυχρηστική μοτοσυκλέτα, η οποία λόγω κατασκευής, διαστάσεων και ελαστικών προσφέρει καλή συμπεριφορά τόσο σε άσφαλτο, όσο και εκτός αυτής.

Στο τέλος οι διαφορές ανάμεσα στα δύο Leoncino δεν είναι μεγάλες και δεν επηρεάζουν ιδιαίτερα ούτε την εμφάνιση των μοτοσυκλετών. Η βασική έκδοση είναι φτιαγμένη στο κλασικό στυλ ενός σπορ γυμνού.

benelli leoncino trail 04

Όποιος αναζητά κάτι στο πιο περιπετειώδες άκρο, τότε μπορεί να προτιμήσει το Leoncino Trail χωρίς δεύτερη σκέψη. Τα επιπλέον €300 που ζητά είναι μια κατανοητή προστιθέμενη αξία.

Είναι εξίσου ξεκάθαρο τώρα πως και οι δύο εκδόσεις του Leoncino προσφέρουν άφθονη αξία για μια σχετικά συμφέρουσα τιμή. Αν και το τι θεωρείται ανταγωνιστής του Leoncino Trail είναι μάλλον ασαφές (μήπως το Honda CB500X, ή ίσως το Husqvarna Svartpilen 401;) μια μοτοσυκλέτα 500 κυβικών με αυτές τις χάρες δεν είναι και εύκολο να την ανταγωνιστείς.

Κατασκευαστής Benelli
Μοντέλο Leoncino
Αντιπρόσωπος Motoway
Τιμή €6,800
Εγγύηση 2 χρόνια
   
Κινητήρας  
Τύπος Δικύλινδρος σε σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, 2ΕΕΚ, 4Β/Κ
Διάμετρος x Διαδρομή (mm) 69.0 x 66.8
Κυβισμός (cc) 499.6
Σχέση συμπίεσης (:1) 11.5:1
Τροφοδοσία Ψεκασμός 37mm
Ανάφλεξη Ψηφιακή
Εκκίνηση Μίζα
Συμπλέκτης υγρός, πολύδισκος, μηχανικός
Κιβώτιο 6 σχέσεων
Τελική Σχέση μετάδοσης Γρανάζια - αλυσίδα
   
Πλαίσιο  
Τύπος Ατσάλινο, σωληνωτό
Μήκος  (mm) 2,160
Πλάτος  (mm) 875
Ύψος (mm) 1,160 (χωρίς καθρέπτες)
Ελάχιστη απόσταση από έδαφος (mm) 185
Ύψος σέλας (mm) 825
Μεταξόνιο (mm) 1,456
Ρεζερβουάρ / ρεζέρβα (lt) 12.7 / 2
Βάρος (kg) 210
   
Αναρτήσεις  
Μπροστά Ανεστραμμένο τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα 50mm, διαδρομή 135 mm
Πίσω Αμορτισέρ δίχως μοχλικό, διαδρομή 138 mm - ρύθμιση προφόρτισης ελατηρίου & απόσβεσης επαναφοράς
   
Τροχοί / ελαστικά  
Μπροστά 110/80-19 59V
Πίσω 150/70-17 69V
   
Φρένα  
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 320mm με δαγκάνα 2 εμβόλων, ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 260mm με δαγκάνα ενός εμβόλου, ABS
   
Επιδόσεις  
Ιπποδύναμη εργοστασίου (hp / σ.α.λ.) 47.6 / 8,500
Ροπή εργοστασίου (kg / σ.α.λ.) 4.6 / 6,000

benelli-leoncino-trail-16.jpgbenelli-leoncino-trail-14.jpgbenelli-leoncino-trail-13.jpgbenelli-leoncino-trail-08.jpgbenelli-leoncino-trail-04.jpgbenelli-leoncino-trail-12.jpgbenelli-leoncino-trail-21.jpgbenelli-leoncino-trail-10.jpgbenelli-leoncino-trail-06.jpgbenelli-leoncino-trail-11.jpgbenelli-leoncino-trail-15.jpg

benelli-leoncino-trail-20.jpgbenelli-leoncino-trail-22.jpgbenelli-leoncino-trail-26.jpgbenelli-leoncino-trail-27.jpgbenelli-leoncino-trail-28.jpgbenelli-leoncino-trail-25.jpgbenelli-leoncino-trail-18.jpgbenelli-leoncino-trail-24.jpgbenelli-leoncino-trail-17.jpgbenelli-leoncino-trail-19.jpgbenelli-leoncino-trail-23.jpgbenelli-leoncino-trail-03.jpg

benelli-leoncino-trail-09.jpgbenelli-leoncino-trail-07.jpgbenelli-leoncino-trail-02.jpgbenelli-leoncino-trail-01.jpgbenelli-leoncino-trail-05.jpg

Νέοι φόροι της Ε.Ε. σε αμερικάνικα εξαρτήματα μοτοσυκλέτας

Ένας ακόμα εμπορικός πόλεμος Ε.Ε. - Η.Π.Α στα σκαριά

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Νέα κόσμου

Βίντεο - Πώς κουρεύουμε το γκαζόν με 189 άλογα

To Honda Mean Mower V2 σε χλοοκοπτική δράση

Yamaha - Άνοιξε η έκθεση προς τιμή του Jarno Saarinen στο Τόκυο

Φόρος τιμής στο αδικοχαμένο Φινλανδό

Η Polaris στο Iron Man 70.3 στο Costa Navarino

Ένα Ranger 900 για διάσωση και διακομιδή αθλητών από δύσβατα σημεία

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ktm superduke gr 2018 prosfora 2

KTM 1290 SuperDuke GT 2018 - Τώρα σε προσφορά

Για περιορισμένο στοκ μοτοσυκλετών

Honda SH150i 2019 με άτοκες δόσεις στη Moto Petsas

Διαθέσιμα τα φρέσκα χρώματα του 2019

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Michelin Cup Evo & Power Slick Evo με έκπτωση έως 42%

Σημαντική προσφορά από την Wheelcity

Σετ περιποίησης αλυσίδας Ipone

Διατηρήστε τη σαν καινούρια

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

Νέα αγώνων

mx1 touratzidis

Απόφαση ΑΜΟΤΟΕ για τον Γιάννη Τουρατζίδη

Απίστευτοι διάλογοι και υβριστικοί χαρακτηρισμοί στον αγώνα ΜΧ της Χαλκίδας

10η Εντουριάδα Ικαρίας 2019 στην πίστα Motocross στο Πέζι

O καθιερωμένος Hard Scramble αγώνας Εντούρο την Κυριακή 21 Απριλίου 2019 στις 10:30 πμ.

Hellas Rally Raid 2019 - Το Ελληνικό Dakar στη Στερεά Ελλάδα

Με συμμετοχές από 30 χώρες στη 10η επέτειο του αγώνα

Ο Paulo Goncalves στη Hero Motorsports!

Μεταγραφή-βόμβα από την ινδική εταιρεία

TEST - Yamaha TMax DX

Tαξίδι στο Max

TEST - Harley Davidson FXDR 114

Μαγικό Power-Cruiser που γυμνάζει σώμα και χτίζει χαρακτήρα

Νέα αγοράς Αναβάτη

muc off snow foam cleaner motomarket

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!