KTM

GKF 2108

Παγκόσμιες πρωταθλήτριες από κούνια!

Του Τάκη Μανιάτη

Φωτογραφίες: Γιώργος και Χρήστος Καραγεωργάκης

Η χρονιά των motocross είναι το 2019 για τις πορτοκαλί μοτοσυκλέτες της KTM και, έπειτα από την οδήγηση τους στην Ιταλία, βρεθήκαμε ξανά μαζί στην επίσημη παρουσίασή τους στην Ελλάδα, στην Πεντέλη.

GKF 1676

Τον Ιούνιο του 2018 βρεθήκαμε στην ιδιόκτητη πίστα motocross του 9άκις παγκόσμιου πρωταθλητή MX, Antonio Cairoli, στην Ιταλία προκειμένου να γνωρίσουμε και να οδηγήσουμε τις νέες μοτοσυκλέτες της αυστριακής εταιρίας.

GU0B1222

Στόχος της εταιρίας για το 2019 ήταν η ευκολία στην οδήγηση, κάτι για το οποίο απαιτείται βελτίωση της σταθερότητας και του ελέγχου σε κάθε συνθήκη.

Η αλήθεια είναι πως δύσκολα ξεχωρίζεις οπτικά τα νέα μοντέλα από αυτά του 2018, που είχαμε την ευκαιρία να οδηγήσουμε παρέα στην Πεντέλη. Εκτός των νέων πλαστικών περιφερειακών, που μπορεί να διακρίνει το εκπαιδευμένο μάτι, στο 250 SX-F άλλαξαν πολλά που δηλώνουν ότι είναι μία πραγματικά νέα μοτοσυκλέτα.

KTM 250 SX F MY2019 90 degree right
250 SX-F

Ξεκινώντας από το 250 SX-F, βλέπουμε ότι η σέλα είναι νέα, με αντιολισθιτικό υλικό με κάθετες λωρίδες σιλικόνης για συγκράτηση, όπως και η θέση οδήγησης που είναι πιο φιλική. Τα νέα ψυγεία έχουν τοποθετηθεί χαμηλότερα ώστε να βελτιώνουν και το κέντρο βάρους, το ψαλίδι είναι μακρύτερο κατά 5 χιλιοστά και το υποπλαίσιο κατά 40 χιλιοστά. Η άνω πλάκα δεσίματος του μπροστινού συστήματος είναι ενισχυμένη, ενώ αλλαγές συναντάμε και στα ηλεκτρικά της μοτοσυκλέτας, με την μπαταρία λιθίου να είναι νέα και ισχυρότερη, ο ανορθωτής να βρίσκεται πλέον κάτω από την σέλα, η αντλία βενζίνης να είναι νέα. Αλλαγές έχουμε και στο σώμα ψεκασμού, με νέα διαδρομή για τις ντίζες.

Στον τομέα των αναρτήσεων, έχουμε νέες εσωτερικές ρυθμίσεις για ομαλότερη λειτουργία.

Στον κινητήρα, έχει αλλαχθεί ο συμπλέκτης DSS με νέο και ελαφρύτερο κατά 190 γραμμάρια, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων κατασκευάζεται από την Pankl, εταιρία ιδιοκτησίας της KTM.

Η εξάτμιση είναι επίσης νέας σχεδίασης με μειωμένο βάρος και θόρυβο.

KTM 450 SX F MY2019 90 degree left
450 SX-F

Περνώντας στο 450 SX-F βλέπουμε ότι οι οπτικές αλλαγές είναι ακριβώς ίδιες, όπως και το υποπλαίσιο και το ψαλίδι, αλλά και τα ψυγεία, η αντλία βενζίνης και η καλωδίωση.

Όμως το νούμερο που δείχνει η ζυγαριά, στα 100 κιλά, δείχνει ότι η μοτοσυκλέτα που είναι η ελαφρύτερη της κατηγορίας διαθέτει πολλές ακόμη αλλαγές.

Πρόκειται για μία τελείως νέα μοτοσυκλέτα με στόχο την ευκολία στην οδήγηση, με νέα χαμηλότερη κατά 15 χιλιοστά κεφαλή που ζυγίζει μισό κιλό λιγότερο, νέα ελαφρύτερη εξάτμιση με μικρό τελικό, νέο σώμα ψεκασμού, νέο κιβώτιο (Pankl).

GU0B1215

Για μία ακόμη φορά η KTM SEE πρωτοτύπησε. Είχε στην διάθεση των δημοσιογράφων για οδήγηση, τόσο τις καινούριες SX-F, όσο και αυτές της προηγούμενης χρονιάς, για άμεση σύγκριση!

GKF 3102

Ξεκινήσαμε την οδήγηση με τη 250 SX-F του 2018, αυτήν με την οποία ο Νίκος Λυρίου κατέκτησε το πρωτάθλημα στην κατηγορία MX2. Σκληρή και απόλυτη, στημένη στα απαιτητικά χέρια του Λυρίου η 250 SX-F έκανε εμφανή από την πρώτη στιγμή τη δύστροπη συμπεριφορά όταν πηγαίνεις αργά. Έδειχνε πως για να αρχίσει να δουλεύει το σύνολο, ήθελε αρκετή φόρα και επιθετική οδήγηση από πολύ προπονημένο αναβάτη.

Η νέα είναι σταθερή χωρίς να απαιτεί τόση πολλή προσπάθεια, με τις αναρτήσεις να είναι πιο ενδοτικές στα σαμάρια, διατηρώντας παράλληλα τους τροχούς στο έδαφος χωρίς να χρειάζεται να ζορίσεις το σύνολο.

GKF 3283

Στις στροφές, η νέα 250 SX-F τοποθετείται πιο εύκολα με μικρότερη προσπάθεια και διατηρεί την πορεία της ανεπηρέαστη από την κατάσταση του εδάφους.

Μεγάλη βοήθεια σε αυτό παίζει και το Traction Control, αφού μπορείς να ανοίξεις το γκάζι μέσα στη στροφή, ακόμη και με χρήση συμπλέκτη, χωρίς να χάσεις ίχνος από την πορεία που έχεις επιλέξει.

KTM 250 SX F MY2019 90 degree left

Η λειτουργία του Traction είναι τόσο καλή που η απενεργοποίησή του σε κάνει να δεις τη δύναμη του 250 SX-F και σκεφτείς ξανά ποιον από τους δύο χάρτες θα χρησιμοποιείς από δω και στο εξής.

Ο συμπλέκτης είναι ελαφρύτερος σε λειτουργία και δεν κουράζει τα δάκτυλα, τα φρένα λειτουργούν εξαιρετικά, η πληροφόρηση που δίνουν οι αναρτήσεις είναι εξαιρετική.

Περνώντας στην περσινή 450 SX-F του 2018, διαπιστώσαμε αμέσως ότι πρόκειται για μία σφιχτή, σκληρή και δύστροπη μοτοσυκλέτα, που έπρεπε να αλλάξει για να υποδεχθεί ευρύ κοινό αναβατών. Η κίνηση της KTM με την ανανέωση της για το 2019, έδειξε τη σκληρή δουλειά που κάνει το τμήμα εξέλιξης, προλαβαίνοντας τα γεγονότα.

GKF 1842

Μία μοτοσυκλέτα με απόδοση 60 ίππων σαφώς και δεν απευθύνεται στον καθένα, όμως διαθέτει αυτό το μαγικό άγγιγμα στις χαμηλές στροφές περιστροφής του κινητήρα, που τρελαίνει τους αναβάτες που ψάχνουν ροπή.

Η απόδοση έρχεται ομαλότερα και με το Traction Control σε λειτουργία νιώθεις ότι μπορείς να πιέσεις, επιλέγοντας απλώς μία σχέση στο κιβώτιο. Ροπή αστείρευτη, διάρκεια στην απόδοση και, λόγω των σχέσεων του κιβωτίου, μπορείς να κινείσαι για ώρα με όποια από τις τέσσερις επιλέξεις, αναλόγως της πίστας.

IMG 6402

Στον λίγο χρόνο που την είχαμε στην διάθεση μας, διαπιστώσαμε ότι οι μαλακές αναρτήσεις λειτουργούσαν άριστα στις σκληρές συνθήκες της Πεντέλης, παντρεύοντας τη σταθερότητα με την ευελιξία με μοναδικό τρόπο. Παρά το μέγεθος και τον κυβισμό, η 450 SX-F τοποθετούσε τους τροχούς της με μοναδική ακρίβεια στις στροφές, προσγειωνόταν άφοβα από τα μικρά άλματα, ενώ ήθελε σωστή επιλογή σχέσης για άμεση επιτάχυνση, στις μικρού μήκους ευθείες. Ο κινητήρας ωστόσο δεν κόλλαγε πουθενά και η ροή στην οδήγηση έδειχνε ως μία καλή λύση ώστε να μην μας ''τεντώνει'' τα χέρια.

KTM 450 SX F MY2019 90 degree right

Ουσιαστικά, από την πρώτη μέρα που οδηγήσαμε τα νέα μοντέλα SX-F στην Ιταλία, έως την ημέρα της παρουσίασης στην Πεντέλη, προστέθηκαν δύο ακόμη παγκόσμιοι τίτλοι στο πορτοκαλί εργοστάσιο.

Ο Jorge Prado στην MX2 και ο Jeffrey Herlings στην MX1 κατέκτησαν για την KTM τους αντίστοιχους τίτλους, επιβεβαιώνοντας πως οι πορτοκαλί μοτοσυκλέτες είναι ό,τι καλύτερο υπάρχει αυτή τη στιγμή στην αγορά.

GKF 1696

Όντας πιο φιλικές από τα προηγούμενα μοντέλα, ελαφρύτερες και με περισσότερη δύναμη, ελεγχόμενες με λιγότερη προσπάθεια και πιο προβλέψιμες, είναι οι καλύτερες KTM SX-F που έχουν κατασκευαστεί ποτέ.

Και ως τέτοιες, θα συνεχίσουν να ηγούνται του ανταγωνισμού, έχοντας την κορυφαία τεχνολογία που μπορεί να βρει ένας ιδιώτης σε μία πραγματική Ready to Race μοτοσυκλέτα.

Διαβάστε την ανταπόκρισή μας από την παρουσίαση στην Ιταλία των KTM SX του 2019

Δείτε το βίντεο του bikeit.gr από την παρουσίαση των ΚΤΜ SX 2019 στην Ιταλία

GKF_1676.jpgGKF_1696.jpgGU0B1222.jpgGU0B1213.jpgIMG_6329.jpgGU0B1215.jpg

GKF_3283.jpgGKF_3249.jpgGKF_3051.jpgGKF_3266.jpgGU0B1786.jpgGU0B1747.jpgGKF_2991.jpgGU0B1762.jpgGKF_3177.jpgGU0B1752.jpgGKF_2989.jpgGKF_3242.jpgGKF_3017.jpgGKF_3145.jpgGU0B1757.jpgGU0B1735.jpgGU0B1775.jpgGKF_3102.jpgGKF_3015.jpgGU0B1781.jpg

KTM_250_SX-F_MY2019_engine_left.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_90_degree_left.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_right_front.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_front.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_engine_right.jpgKTM_250_350_SX-F_MY2019_engine_cases_covers.jpgKTM_250_350_SX-F_MY2019_clutch_exploded.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_top.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_90_degree_right.jpgKTM_250_350_SX-F_MY2019_clutch.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_left_rear.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_left_front.jpgKTM_250_350_SX-F_MY2019_balancer_shaft.jpgKTM_250_350_SX-F_MY2019_E-starter.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_right_rear.jpgKTM_250_SX-F_MY2019_rear.jpg

GKF_1930.jpgGKF_1870.jpgGU0B1362.jpgGKF_1868.jpgIMG_6402.jpgGU0B1333.jpgGKF_2074.jpgGKF_1842.jpgGKF_1945.jpgIMG_6381.jpgGU0B1378.jpgIMG_6367.jpgGKF_2108.jpgGKF_1791.jpgGKF_2025.jpgGU0B1311.jpgGU0B1349.jpgGU0B1342.jpgGU0B1321.jpgGKF_1907.jpg

KTM_450_SX-F_MY2019_right_front.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_cylinder_head_exploded_01.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_rear.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_left_front.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_balancer_shaft.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_engine_cases_covers.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_left_rear.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_handlebar.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_top.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_90_degree_left.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_cylinder_head.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_air_filter.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_90_degree_right.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_cylinder_piston.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_cylinder_head_exploded_02.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_right_rear.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_front.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_crankshaft.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_clutch.jpg

KTM_450_SX-F_MY2019_engine_right.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_engine_left.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_transmission_exploded_02.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_transmission_exploded_01.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_radiator.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_frame_01.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_transmission.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_tank.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_frame_02.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_shock_absorber.jpgKTM_SX_MY2019_balancer_shaft.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_front_brake.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_E-starter.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_fork.jpgKTM_450_SX-F_MY2019_exhaust_system.jpgKTM_SX_MY2019_plug-in_stand.jpg

79629974000_battery_charging_and_testing_unit.jpg47001996000_46301996000_47201996000_factory_start_Mini.jpg79505900044_Akrapovič_Evolution_Line.jpg47205979000_Akrapovič_Slip-on_Line_Mini.jpg47230926000_clutch_cover_Mini.jpg7901090104404_Factory_rear_wheel_2.15x19.jpg79305907500_FMF_Megabomb_header.jpg70013903000_front_master_cylinder_cover_Mini.jpg7900990104404_Factory_front_wheel_1.6x21.jpg7910199902104_Factory_triple_clamp.jpg79103990044_skid_plate.jpg79505979003_FMF_Factory_4.1_RCT_silencer.jpg

Ρεπορτάζ: Αποστολή Honda CB500X - CB500F 2019 στην Τενερίφη

Πολλές αλλαγές και fine tuning για τα δημοφιλή μεσαία Honda

Εξαρθρώθηκε σπείρα κλεφτών μοτοσυκλετών στην Αττική

Συνελήφθησαν 4 ανήλικοι δράστες, εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές καταστημάτων, ΙΧ &…

Νέα κόσμου

165924540 e03a68d9 1e0b 4a6b 90be 949bedb69a13

Honda CB1000R Tribute – Φόρος τιμής στο 750 Four

Χρυσή επέτειος με σπεσιαλάκι

Andeli Mototouring – Τετραήμερη εκδρομή στις Σέρρες

Με παρακολούθηση της αναπαράστασης της μάχης του Ρούπελ

Αυτό το τρακτέρ έκανε κόντρες με μοτοσυκλέτες

Φωτογραφία μετά την κατάσχεση

H Honda ετοιμάζει σύστημα καμερών για τις μοτοσυκλέτες της

Σχέδια πατεντών προϊδεάζουν για τα πλάνα της

Η Vespa έγινε επίσημο νόμισμα

Συλλεκτική σειρά ασημένιων κερμάτων

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

wheel city gia papia

Wheel City: Ετοιμοπαράδοτα Michelin για τα νέα παπιά

Οι επιδόσεις θέλουν και σωστή υπόδηση

Περιποίηση μοτοσυκλέτας από την Ipone

Δώστε την φροντίδα που της αξίζει

Επέκταση βάσης σταντ Kappa ES1156

Σταθερότητα σε κάθε έδαφος

Τα προϊόντα Twin Air στην HRC Honda του Ken Roczen

Ένα υπέροχο βίντεο-διαφήμιση

Εξατμίσεις Mivv για Honda με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Φιλμ προστασίας οργάνων Speedo Angels

Για BMW R1200GS και πολλά άλλα μοντέλα

Νέα αγώνων

brembo worldsbk 2019 8

WorldSBK - 15 από τις 19 μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν φρένα Brembo!

Το 80% των αγωνιζομένων φρενάρουν με την ιταλική φίρμα

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου στο Dakar 2020!

Το όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά

O Antoine Meo επιστρέφει στη δράση!

Με τη Honda στο Παγκόσμιο Enduro

Βίντεο – Τα αποκαλυπτήρια της Moriwaki Althea Honda Team WorldSBK

Ένα λεπτό, δύο αναβάτες και άλλα τόσα Fireblade

TEST – ΒΜW C400X 2019

O “Bαυαρικός” τρόπος

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo stratos 1

Στολές Hebo για Enduro και Motocross

Η νέα σειρά της Ισπανικής εταιρείας

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Harley-Davidson Athena – Sportster με όφελος έως και €1,000

Προσφορά για πολύ περιορισμένο χρόνο

BAJAJ test ride στην Delta Motorcycles

Στο κατάστημα της Αθήνας

Moto Petsas Honda Days

Mοναδικές προσφορές σε μοντέλα ‘17/‘18

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Η Sidi πρωταγωνίστησε στο MX Internazionali d’ Italia

Οι μπότες Crossfire 3 SRS στα πόδια των Toni Cairoli και Jorge Prado

Κράνος MT Targo Enjoy ματ γκρί

Με εξαιρετική εφαρμογή

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Κράνος MT Optimus SV Tarmac

“Σπαστό” και προσιτό

Ride a Suzuki - Προσφορά με όφελος έως και €1.500!

Με τέσσερα χρόνια εγγύηση και τέσσερα χρόνια δωρεάν οδική βοήθεια

Αγώνες

IMG 0699

Π.Π. Enduro 2019 – 1ος & 2ος αγώνας, Ωρωπός

Λασπωμένη και θεαματική αρχή με διπλό αγώνα

AMA SX 2019 – 7ος αγώνας, Arlington (ΗΠΑ)

Τετραπλός Webb στο νήμα

X-Trial 2019 – 3ος αγώνας, Μπιλμπάο (Ισπανία)

Επιστροφή στην κορυφή για τον Bou