Εταιρίες - Διάφορα

2018 KAWASAKI W800 SPECIAL EDITION

Που οφείλεται η δημοφιλία της κατηγορίας αυτής;

Νεορετρό. Σχήμα οξύμωρο. αφού μέσα σε μια λέξη εμπεριέχονται δύο αντίθετες έννοιες. Πως γίνεται να είναι κάτι νέο όταν είναι ρετρό; Αντίστροφα, πως γίνεται το ρετρό να είναι νέο; Σε κάθε περίπτωση, κανείς δεν μπορεί να αρνηθεί ότι ο αριθμός των μοντέλων αυτού του είδους, υπερβαίνει κατά πολύ το προαπαιτούμενο για τον σχηματισμό κατηγορίας.

Ναι λοιπόν, τα νεορετρό αποτελούν κατηγορία και μάλιστα μια εκ των δημοφιλέστερων της παγκόσμιας αγοράς. Η ζήτηση για μοτοσυκλέτες αυτού του είδους είναι πολύ μεγάλη, ενώ κλασικίζοντα στοιχεία και “πινελιές” ρετρό, μπορεί να βρει κανείς και σε μοντέλα που ανήκουν σε άλλες κατηγορίες.   

Πως οδηγηθήκαμε όμως εδώ; Σε μια εποχή όπου η τεχνολογία τρέχει με ιλιγγιώδεις ρυθμούς, θα περίμενε κανείς πως οι μοτοσυκλέτες θα συμπαρασύρονταν και θα έμοιαζαν όλο και περισσότερο με μοντέλα που πριν λίγα χρόνια βλέπαμε σε ταινίες επιστημονικής φαντασίας. Όχι ότι αυτό δεν συμβαίνει βέβαια αλλά σε καμία περίπτωση δεν αποτελεί την κυρίαρχη τάση.

Μια εξήγηση είναι ο κορεσμός. Ακριβώς επειδή η τεχνολογία γνωρίζει μια εκρηκτική ανάπτυξη, πολύς κόσμος γύρισε την πλάτη του σε όλο αυτό. Αυτή η ταχύτατη εναλλαγή, όπου μέσα σε έξι μήνες ότι αποθεωνόταν ως καινοτόμο και “πολύ μπροστά” έχει απαξιωθεί και θεωρείται “παλιό”, πολύ απλά, κούρασε.  Και αυτό δεν ισχύει μόνο στις μοτοσυκλέτες.

Υπάρχει μια παγκόσμια τάση επιστροφής σε κλασικές και vintage φόρμες, κάτι σαν “κίνημα αντίστασης”, στους ταχύτατους ρυθμούς της ζωής μας. Αυτό μπορεί να θεωρηθεί ως κάτι επιφανειακό, απλά μια εφήμερη μόδα με ημερομηνία λήξης, από την άλλη όμως, μπορεί όντως να πρόκειται για μια πραγματική ανάγκη των ανθρώπων, ώστε να απαγκιστρωθούν από το “ιλιγγιώδες” τέμπο της καθημερινότητας.

Μεταφέροντας την τάση αυτή στον κόσμο της μοτοσυκλέτας, είναι δυνατόν να ειπωθούν ακριβώς τα ίδια. Το φαινόμενο των νοερετρό, μπορεί να ερμηνευτεί ως μια κίνηση από πλευράς κατασκευαστών, ώστε να μεγαλώσουν την πελατειακή τους βάση. Πολύ απλά, “ντύνοντας” την μοτοσυκλέτα με life-style μανδύα, την κάνουν αρεστή σε περισσότερους. Η αλήθεια είναι ότι, εδικά για τις νέες γενιές, η αδρεναλίνη, η περιπέτεια και η ταχύτητα, όλα αυτά στα οποία πόνταρε το marketing των δύο τροχών επί δεκαετίες, δεν συγκινούν πλέον.

Ήταν επιτακτική η ανάγκη να δημιουργηθούν λοιπόν νέα πρότυπα, νέες εικόνες, να συνδεθεί η μοτοσυκλέτα με κάτι διαφορετικό.

Ας μην βιαστούμε να βάλουμε αρνητικό πρόσημο σε όλο αυτό, να χλευάσουμε τους νέους ανθρώπους και να τους χαρακτηρίσουμε… “φλώρους”. Η δική μας γενιά επίσης, αγόραζε  βάση εικόνας και life-style. Όχι; Δεν αγόρασαν πολλοί την εικόνα του περιπετειώδη “μόλις ολοκλήρωσα την ειδική στο Dakar” αναβάτη, παρά το ότι το περισσότερο χώμα που πάτησαν ήταν σε ένα parking – αλάνα στα βόρεια προάστια; Δεν αγόρασαν πολλοί την εικόνα του easy-rider; Του clean-cut αστικού αναβάτη; Του MotoGP αγωνιζόμενου;

Ας μην γελιόμαστε, το συνηθίζουμε ως είδος να στολίζουμε και να φτιασιδώνουμε τις ανάγκες μας με γυαλιστερό περιτύλιγμα. Το ότι αυτό που… “ψάρωνε” εμάς, δεν είναι πλέον φανταχτερό και ελκυστικό για τους νέους, δεν είναι θέμα προς χλευασμό.

Τα νεορετρό λοιπόν δημιουργούν την νέα εικόνα και απ΄ ότι φαίνεται αρέσει στον κόσμο και επίσης, να το επισημάνουμε και αυτό, συμφέρει και τους κατασκευαστές. Τα μοντέλα αυτά, αν και συγκεντρώνουν αρκετή τεχνολογία σε συστήματα ασφαλείας, δεν απαιτούν την εξέλιξη ενός superbike ή μιας top Adventure. Δεν χρειάζονται ούτε εξωτικά υλικά, ούτε και περίτεχνες χυτεύσεις μετάλλων.

Είναι λιτά σαν κατασκευές και σε ένα περιβάλλον όπου οι προδιαγραφές στραγγαλίζουν τις επιδόσεις, τα νεορετρό οφείλουν να έχουν απλά ροπή και αίσθηση, κάτι που είναι πολύ πιο εύκολο να επιτευχθεί σε σχέση με τις απόλυτες επιδόσεις και τις κορυφαίες αναλογίες κιλών ανά ίππο.

Πρόκειται λοιπόν για μια… φούσκα; Όχι, δεν μας αρέσουν οι γενικεύσεις και η ιστορία διδάσκει ότι τα φαινόμενα έχουν πολυπαραγοντική φύση, δεν είναι ούτε μονοσήματα, ούτε έχουν μια και μοναδική αιτίαση. Υπάρχουν και άλλοι λόγοι στους οποίους οφείλεται η άνθηση των νεορετρό και αυτοί λίγο – πολύ εξηγήθηκαν ως γενικότερη σύγχρονη τάση, πιο πάνω στο κείμενο.

Κορεσμός υπήρξε και στην μοτοσυκλέτα λοιπόν. Εδώ και χρόνια, οι μοτοσυκλέτες ξεπέρασαν τις δυνατότητες των αναβατών. Ποιος μπορεί να πει πραγματικά, πλην ελάχιστών εξαιρέσεων, ότι εξαντλεί τις δυνατότητες ενός superbike δεκαετίας μέσα στην πίστα; Ποιος μπορεί να διαχειριστεί τις τερατώδεις ιπποδυνάμεις και την ακραία γεωμετρία των σύγχρονων διαδόχων, χωρίς την χρήση των ηλεκτρονικών βοηθημάτων; Και επίσης, ποιος έχει την δυνατότητα να βρίσκεται συχνά στην πίστα ή να γράφει εκατοντάδες χιλιόμετρα σε χωματόδρομους ανακαλύπτοντας νέα μέρη;  

Μερικοί αναβάτες απλά αποστασιοποιήθηκαν απ όλο αυτό, συνειδητοποίησαν ότι τα απίστευτα τεχνικά χαρακτηριστικά και οι υπερ-δυνατότητες για τις οποίες πλήρωσαν μεγάλα ποσά στο παρελθόν, πήγαιναν “στράφι”. Eπέστρεψαν λοιπόν σε αυτό που όριζαν ως μοτοσυκλετιστική “ουσία”. Δεν ήθελαν το μοντέλο και ο εξειδικευμένος, απόλυτος προσανατολισμός του να ορίζει και να καθορίζει το που, πότε και πως θα κινηθούν.

Κλασικές – διαχρονικές φόρμες και αίσθηση, πράγματα τα οποία ευχαριστούν τις αίσθησης ακόμα και σε καθημερινά δρομολόγια, χωρίς να απαιτείται ειδικό περιβάλλον για αυτό.

Όπως και να έχει, υπάρχει πλέον άλλη μια κατηγορία για να επιλέξει κανείς στην αγορά, τα νεορετρό. Τώρα, αν μια κατηγορία μπορεί να αποτελέσει την αιτία για έρθει νέος κόσμος στην μοτοσυκλέτα –και τα νεορετρό το μπορούν- εμείς είμαστε μαζί της!    

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-15 Παπιών

Δείτε τις επιδόσεις ΟΛΩΝ των παπιών της αγοράς

Ταξινομήσεις τριμήνου 2019 - Top-20 Scooter

Δυο εταιρείες μάχονται για την κορυφή

Νέα κόσμου

ViewonthewaytoDarjeelingbymotorbike RoyalEnfieldHimalayanABS2018

H Noraly πούλησε τα πάντα και γυρνά τον κόσμο με ένα Royal Enfield Himalayan

16,000 χιλιόμετρα και 7 χώρες αργότερα, είναι μόλις στην αρχή

Δημοπρασία αγωνιστικού Yamaha YZF-R7 του Jean-Philippe Ruggia!

Σπάνιο παράδειγμα του πολυπόθητου μοντέλου, σε αγωνιστική έκδοση

Triumph: The Ultimate Ride

Το Test Ride Event της χρονιάς έρχεται στο Λαύριο την Κυριακή 21 Απριλίου!

H Harley-Davidson παρουσιάζει το Harley On Tour 2019

23 μοντέλα 2019 σε περιμένουν για test ride

Ducati Athens - Season Opening 2019

Δες, δοκίμασε, αγόρασε και κέρδισε ταξίδι σε αγώνα MotoGP

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

ohlins du 726

Öhlins - Νέα σειρά αμορτισέρ για Ducati X-Diavel

Η αρχή της βελτίωσης, σε δύο τύπους αμορτισέρ

Νέο συνθετικό λιπαντικό IPONE R4000 RS, από τη Moto Petsas

Κορυφαία απόδοση και προστασία

Η πιο ισχυρή Vespa με την πιο δυνατή προσφορά

Μέχρι 30/6, όλη η γκάμα Vespa GTS 300 HPE με όφελος έως 410 ευρώ

KTM 250 EXC TPI MY19 - Σε δελεαστική προσφορά!

Για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών

Κάνε τώρα δικιά σου μία ολοκαίνουρια Sportster και επωφελήσου έως και €1,500

Μοναδικές προσφορές από την Harley-Davidson για λίγες μόνο μέρες

Benelli - Πασχαλινή προσφορά σε TRK502 & TRK502X!

Για περιορισμένο αριθμό μοτοσυκλετών

Piaggio – Νέες τιμές για τα Beverly, με όφελος έως και 620 ευρώ!

Εκπληκτικές προσφορές με ισχύ μέχρι 30/06/2019

Νέα αγώνων

Π.Π. ΜΧ - Βαριά τιμωρία για τον Νίκου Λυρίου

Ελέγχεται και ο "αντίδικος" Γιάννης Τουρατζίδης

Hellas Rally 2019 - Το επίσημο Trailer - Video

Στο Καρπενήσι, στις 18-26 Μαίου

Π.Π. ΜΧ 2019 - Άσχημο επεισόδιο με Κουζή & τιμωρία του από την ΑΜΟΤΟΕ

Βαριές κουβέντες και τσακωμοί που δεν θα έπρεπε να συμβαίνουν σε Πανελλήνιο Πρωτάθλημα

MiniGP - Τελετή Απονομών 2018

Ο ΑΡΗΣ μας προσκαλεί στις 17.4.2019 στην Π. Πεντέλη

Νέα αγοράς Αναβάτη

Σετ περιποίησης κράνους Ipone

Ολοκληρωμένη φροντίδα εντός και εκτός

Καθαριστικός αφρός Muc Off Snow Foam 1Lt

Ουδέτρερο ph & πλούσιο άρωμα μούρου!

Μποτάκι Forma Swift Dry δέρμα

Αδιάβροχο και μοδάτο

Κράνος Bell Qualifier Integrity

Εντυπωσιακό και ιδιαίτερα προσιτό

Μπουφάν Nordcode Square

Ελαφρύ και απαραίτητο

Κράνος κλειστού τύπου Caberg Drift Evo Integra

Σπορ κράνος για τους απαιτητικούς

KTM - Συλλογή PowerWear Offroad 2020

Ντυθείτε πορτοκαλί απ’ την κορυφή ως τα νύχια - και μετά λασπωθείτε

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Στο Paddock 512 για αγορά & test ride Bajaj μοτοσυκλετών

Όλα τα μοντέλα της Bajaj άμεσα διαθέσιμα

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

Χαλάκι Öhlins Racing

Για τους αγώνες, το συνεργείο, το κατάστημα

Γνήσια ανταλλακτικά Husqvarna & Husaberg στo Paddock 512

Η μόνη κάθετη μονάδα Husqvarna στην Αθήνα

Αγώνες

450 tomac win

AMA SX 2019, 15ος αγώνας, Denver (Η.Π.Α.)

Η Kawasaki τα σκούπισε όλα. Ξανά.

WorldSBK 2019, 4ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Όριο στροφών ε; Σκασίλα μου!

MotoGP 2019, 3ος αγώνας, Circuit of the Americas (Η.Π.Α.)

Ο Rins έσπασε το ρόδι κερδίζοντας τον Rossi!