Εταιρίες - Διάφορα

zAfkUoC2eQpwFCETLJm4kZ 1920 80

Τα 5+1 σημεία  που αποτελούν “απειλή” για τους δύο τροχούς

Ζούμε σε εποχές όπου τα δεδομένα αλλάζουν συνεχώς, η τεχνολογία αναπτύσσεται με γεωμετρική πρόοδο και οι προκλήσεις για την ανθρωπότητα είναι περισσότερες και πολυπλοκότερες από ποτέ. Γινόμαστε μάρτυρες ενός συνεχιζόμενου αγώνα δρόμου όπου  το είδος μας προσπαθεί να προλάβει και να τιθασεύσει την σχεδόν ανεξέλεγκτη εξέλιξη, πριν αυτή στραφεί τελικά εναντίον μας.

Μέσα σε όλα αυτά, ο δικός μας μικρόκοσμος, η μοτοσυκλέτα, που δεν θα μπορούσε φυσικά να μην επηρεαστεί άμεσα ή έμμεσα από τα οικονομικά, κοινωνικά και πολιτικά δρώμενα που εκτυλίσσονται σε παγκόσμια κλίμακα.

Ποιο είναι αλήθεια το μέλλον της, έχετε αναρωτηθεί ποτέ; Που θα καταλήξει εν μέσω όλου αυτού του τεχνολογικού κυκεώνα που σαρώνει τα πάντα στο πέρασμα του; Πριν κάνετε την οποιαδήποτε σκέψη αναλογιστείτε απλά αυτό: Η ιστορία της μοτοσυκλέτας απλώνεται σε μια περίοδο τουλάχιστον ενός αιώνα στο παρελθόν. Η πρώτη μοτοσυκλέτα ήταν δίτροχη, είχε παλινδρομικό κινητήρα και απαιτούσε… αναβάτη για να “τσουλήσει” έστω και λίγα μέτρα.

Έναν αιώνα μετά, αυτό δεν έχει αλλάξει, η συντριπτική πλειοψηφία των μοτοσυκλετών εξακολουθούν να είναι δίτροχες, να φέρουν παλινδρομικούς κινητήρες και να χρειάζονται τον αναβάτη για να οδηγηθούν. Βάση των τελευταίων εξελίξεων όμως, όλα αυτά ενδέχεται να αλλάξουν στο άμεσο μέλλον. Μπορεί σε χρόνο πολύ λιγότερο από αυτόν του αιώνα, οι περισσότερες μοτοσυκλέτες να μην είναι δίτροχες, να μην έχουν παλινδρομικό κινητήρα και ο αναβάτης να μην έχει απόλυτη ενεργή συμμετοχή στην οδήγηση. Δυστοπικό το σενάριο; Εξαρτάται πως το βλέπει κανείς.

Σε κάθε περίπτωση, ο πραγματικός κίνδυνος δεν είναι η προσαρμογή της μοτοσυκλέτας στα νέα δεδομένα αλλά η “εξαφάνιση της” και στο θέμα που ακολουθεί, παραθέτουμε τις 5+1 μεγαλύτερες απειλές για τους δύο τροχούς.  

Η μελλοντική διαμόρφωση των αστικών κέντρων

Η διαμόρφωση των πόλεων του μέλλοντος, με βάση τις μελέτες συγκοινωνιολόγων και επιστημόνων σε κλάδους που άπτονται στην αστική ανάπτυξη, δεν συμπεριλαμβάνουν την μοτοσυκλέτα στα πλάνα. Τουλάχιστον όχι όπως την γνωρίζουμε σήμερα. Τα ελαφρά οχήματα θα έχουν έναν επικουρικό ρόλο στις προσωπικές μεταφορές, διανύοντας μικρές αποστάσεις, μεταξύ των κύριων οδικών αξόνων και των γραμμών των ΜΜΜ. Ως εκ τούτου μιλάμε για ηλεκτροκίνητα φορητά και υπερελαφρά οχήματα, όπως για παράδειγμα πατίνια ή για πλατφόρμες sharing / ενοικίασης e-Scooter.  

Η αυτόνομη οδήγηση

Η αυτόνομη οδήγηση, η δυνατότητα “επικοινωνίας” μεταξύ των οχημάτων αλλά και η  σύνδεση σε ένα ευρύτερο δίκτυο κυκλοφοριακών δεδομένων, δεν είναι κάτι που αφορά μόνο την ασφάλεια. Θα καταστεί δυνατό να ρυθμίζεται η κυκλοφορία, μέσω Ai εφαρμογών, σε πραγματικό χρόνο. Φανταστείτε μια τεράστια “δεξαμενή” συγκέντρωσης πληροφοριών, όπου θα συλλέγονται τα στοιχεία για τον αριθμό, την ταχύτητα και τα δρομολόγια των οχημάτων που βρίσκονται εν κινήσει στους δρόμους. Τα στοιχεία αυτά θα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο και θα γίνεται ανάλογη προσαρμογή της κυκλοφορίας.

Oι μοτοσυκλέτες, αποτελούν τον “αδύναμο κρίκο” σε αυτή την εξίσωση, αφού εγγενώς, είναι πάρα πολύ δύσκολο ή ακόμα και αδύνατο να αποκτήσουν τον βαθμό αυτονομίας των τετράτροχων, ενώ αν ποτέ αυτό καταστεί δυνατό, η αλήθεια είναι ότι δεν θα έχει και νόημα, καθώς η απόλαυση στην μοτοσυκλέτα είναι το να την οδηγάς, διαφορετικά η εμπειρία θα θυμίζει βόλτα με το carousel στο luna park. Μέσα σε αυτό το αυτόνομο και αυτοματοποιημένο μελλοντικό κυκλοφοριακό πλαίσιο, δεν είναι δυνατόν να υπάρχουν αστάθμητοι και απρόβλεπτοι παράγοντες, η κίνηση των οποίων θα καθορίζεται από τον ανθρώπινο παράγοντα. Η μοτοσυκλέτα όπως την ξέρουμε σήμερα, αποτελεί αυτό ακριβώς.   

Η ανανέωση του αγοραστικού κοινού της μοτοσυκλέτας

Δεν χρειάζονται μελέτες και παράθεση στατιστικών στοιχείων, απλά ρίξτε μια ματιά στους δρόμους. Όλο και λιγότεροι είναι οι νέοι που ενδιαφέρονται για τις μοτοσυκλέτες και αυτό σημαίνει ότι η αγορά δεν τροφοδοτείται με “νέο αίμα”. Οι αιτίες του φαινομένου αυτού είναι πολυδιάστατες και δεν έχουν να κάνουν με μια επιφανειακή προσέγγιση του τύπου “ασχολούνται με το facebook…”. Oι εξελίξεις σε κοινωνιολογικό και οικονομικό επίπεδο είναι ραγδαίες, οι ανάγκες δεν είναι πλέον οι ίδιες με αυτές που είχαμε εμείς, τα πρότυπα επίσης αλλάζουν και οι προσωπικές “επαναστάσεις” συντελούνται πλέον με άλλο τρόπο (ή δεν συντελούνται και καθόλου). Είναι δύσκολο ακόμα και για έναν ενήλικα να προσαρμοστεί να ερμηνεύσει αυτά που συμβαίνουν στις μέρες μας, πόσο μάλλον για έναν νέο άνθρωπο.

Το κόστος εξέλιξης

Λαμβάνοντας υπόψη αυτά που αναφέρονται στην προηγούμενη παράγραφο, είναι δεδομένο και αναπόφευκτό, ότι η αγορά της μοτοσυκλέτας θα γνωρίσει συρρίκνωση. Από την άλλη, οι μοτοσυκλέτες, θα συνεχίσουν να εξελίσσονται και να προσαρμόζονται στα νέα τεχνολογικά δεδομένα αλλά και –αναγκαστικά- στις όλο και πιο αυστηρές προδιαγραφές που ορίζονται κατά τόπους από τους νομοθέτες. Αυτό σημαίνει αυξημένο κόστος εξέλιξης, το οποίο δεδομένου του ότι οι πωλήσεις θα μειωθούν, θα οδηγήσει σε αύξηση των τιμών. Οι μοτοσυκλέτες θα γίνουν λοιπόν ακριβότερες μελλοντικά.  

Η αγοραστική δύναμη

Σε ένα μεγάλο ποσοστό των δυτικών κοινωνιών, βρίσκεται σε εξέλιξη μια  διαδικασία ανακατάταξης και επαναπροσδιορισμού των τάξεων. Οι λόγοι και τα αίτια δεν είναι της παρούσης για να παρουσιαστούν και να αναλυθούν, αυτό που έχει σημασία είναι ότι γενικά παρατηρείται το φαινόμενο εξάλειψης της μεσαίας τάξης, η οποία χάνει αρκετά σε αγοραστική δύναμη, με την ψαλίδα στην οικονομική διαστρωμάτωση να ανοίγει πολύ και να συγκεντρώνεται σε δύο πόλους: στους –πολύ- εύπορους και στους οικονομικά ασθενέστερους.

Το θέμα είναι ότι μέχρι πρότινος στις δυτικές κοινωνίες, η μεσαία τάξη ήταν ο κινητήριος μοχλός της οικονομίας, έχοντας –συγκεντρωτικά- την μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Πως επηρρεάζει αυτό τις πωλήσεις μοτοσυκλετών; Είναι θέμα στατιστικής αλλά και συνηθειών. Αν ο πλούτος που μέχρι πρότινος μοιραζόταν σε 100 νοικοκυριά μεσαίας τάξης τώρα ανήκει σε 10 εύπορους, οι πιθανότητες να διατεθεί ένα μέρος αυτού σε αγορά μοτοσυκλέτας, μειώνονται δραματικά.

Οι μοτοσυκλέτες δεν αποτελούν συνήθως αντικείμενα ενδιαφέροντας για αυτή την οικονομική τάξη.  Αν όμως ο πλούτος αυτός μοιραζόταν, όπως παλιότερα, σε 100 νοικοκυριά της μεσαίας τάξης, οι πιθανότητες για αγορά μοτοσυκλέτας, αυξάνονται εκθετικά. Απλά είναι τα πράγματα.

Οι αυξανόμενοι περιορισμοί

Κάναμε λόγο πιο πάνω για τις ολοένα και πιο αυστηρές προδιαγραφές ρύπων και αυτό είναι ένα θέμα από μόνο του όντως, ωστόσο υπάρχει ένα ευρύτερο και συνεχώς αυξανόμενο πλαίσιο περιορισμών, που λειτουργεί εις βάρος της μοτοσυκλέτες. Για παράδειγμα, σε εμάς μπορείτε να θεωρείτε δεδομένο και δικαίωμα μας, να έχουμε πρόσβαση με την μοτοσυκλέτα μας παντού, δεν είναι όμως σε άλλα κράτη έτσι.

Υπάρχουν αυστηροί κανονισμοί που απαγορεύουν την κίνηση εκτός δρόμου, ακόμα και μιλάμε για χωμάτινες οδούς αγροτικής χρήσης (για δάση δεν το συζητάμε καν!), ενώ όπως πρόσφατα είδαμε στην Ισπανία, τοπικές αυτοδιοικήσεις μεγάλων αστικών κέντρων, έχουν υιοθετήσει μια –βλακώδη- πολιτική, περί απαγόρευσης των μοτοσυκλετών στο κέντρο ορισμένων πόλεων. Δεν χρειάζεται φυσικά να αναφέρουμε ότι δυστυχώς, σπανίως οι μοτοσυκλετιστές λογίζονται και υπολογίζονται ως ισότιμα μέλη, στην περίπτωση λήψης αποφάσεων,  θέσπισης νόμων και κανονισμών αλλά και σχεδιασμού, σε θέματα και ζητήματα που άπτονται της κυκλοφορίας, της πολεοδομικής ανάπτυξης και των οδικών υποδομών.

   


Ταξινομήσεις διμήνου 2019 - TOP-15 Παπιών

Μάχη στήθος με στήθος μεταξύ των 2 πρώτων

Νέα κόσμου

Meteo & Αnytime – Δείτε τον καιρό στο οδικό δίκτυο της χώρας

Μια νέα υπηρεσία για τα καιρικά φαινόμενα που θα συναντήσετε καθ’ οδόν

Volvo – Αυτόματη ακινητοποίηση σε περίπτωση απερίσκεπτης οδήγησης!

Ένα σύστημα ασφαλείας για τις ευπαθείς ομάδες

Jason Momoa: Επίσκεψη στο εργοστάσιο της Harley-Davidson - Video

O Kal Drogo / Aquaman έχει μεγάλη τρέλα με τις μοτοσυκλέτες και φαίνεται

Triumph – Ετοιμάζεται για ηλεκτροκίνητη γκάμα

Κατοχύρωσε την ονομασία “Trident” και για e-χρήση

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

IPONE προϊόντα περιποίησης μοτό στη Moto Petsas

Κιτ ομορφιάς για την καλή σου

Benelli TRK251: Ήρθε στην Ελλάδα, μάθαμε την τιμή του

Και ακούμε για πρώτη φορά τον ήχο του

Ducati Multistrada 950 - Για 2 ημέρες ακόμη με έκπτωση 1.700€!

Ισχύει μέχρι και τις 20 Μαρτίου 2019

Λιπαντικό κινητήρα Ipone Red Bull Stroke 4 Racing

100% Συνθετικό για αγωνιστική χρήση

Καθαριστικό μοτοσυκλέτας Ipone Moto Wash

Κατάλληλο για όλες τις επιφάνειες

Bridgestone Battlax AdventureCross Scrambler AX41S

Με έκπτωση έως 25% στην Wheelcity

Νέα αγώνων

P90286747 800

BMW Motorrad Race Trophy: Αγωνίζεσαι με BMW και επιβραβεύεσαι

Το πρόγραμμα τρέχει για 6η συνεχή χρονιά

H FIM ανακοινώνει ηλεκτρικό Παγκόσμιο Κύπελλο Enduro

Νέος θεσμός, ξεκινά από το καλοκαίρι του 2019

KTM Motorex Michelin Acerbis Team - Οι επιδόσεις της στο Άργος

Σταθερά δυνατή παρά τις αντιξοότητες

TEST - Vespa Elettrica 2019

Η νέα τάση της μόδας είναι... υψηλή

Νέα αγοράς Αναβάτη

hebo winter climate gantia

Γάντια Hebo Winter Climate

Softshell και παντός καιρού

Δερμάτινα μποτάκια Forma Swift Dry

Casual για κάθε μέρα

Ηλεκτρικό scooter NIU M+ σε προσιτή τιμή

Από την ελληνική αντιπροσωπεία MUVUS

Ελαφριά γάντια Fovos Neoprene

Ελαφριά γάντια για τα δύσκολα

Κάλτσες off road Forma FORX430

Ποιότητα και εκτός δρόμου

Νέο κράνος Caberg Drift Evo

Ανασχεδιασμένο και καλύτερο

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

Κράνος κλειστού τύπου Pilot Snake

Με εντυπωσιακά γραφικά

Μοναδικές παροχές για service Piaggio και Vespa στο Moto Petsas

Εγγυημένη φροντίδα, δίκυκλο αντικατάστασης και πολλά άλλα

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Αγώνες

mx1 touratzidis

Π.Π. ΜΧ 2019, 2ος αγώνας, Άργος

Θρίαμβος Yamaha με Τουρατζίδη και Ανδρέου

AMA SX 2019, 11ος αγώνας, Indianapolis (ΗΠΑ)

Γέμισε το βάθρο ΚΤΜ, αμφίρροπη η μάχη του τίτλου

WorldSBK 2019, 2ος αγώνας, Buriram (Ταϊλάνδη)

Ο Rea βρήκε τον δάσκαλό του και αυτός λέγεται Bautista

Έντονος συναγωνισμός με τα νέα ελαστικά της Michelin στον αγώνα του Κατάρ

Ο εναρκτήριος αγώνας MotoGP 2019 όπως τον έζησε η Michelin