brough superior ss100 1938

Εξασφαλίζοντας το μέλλον της μοτοσυκλετιστικής κληρονομιάς

Καθώς οι προδιαγραφές σφίγγουν ως θηλιά τον λαιμό της σύγχρονης μηχανοκίνητης προσωπικής μετακίνησης, γεννάται ένα ερώτημα σχετικά με την επιβίωση των κλασικών οχημάτων σε αυτό το περιβάλλον.

Στις Βρυξέλλες, στη νομοθετική καρδιά της Ευρωπαϊκής Ένωσης, μια ομάδα ευρωβουλευτών απαρτίζει το European Parliament Historic Vehicle Group (EPHVG), δηλαδή την Ομάδα του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου για τα Ιστορικά Οχήματα, και είναι εκείνοι που έχουν αναλάβει να εξετάσουν το ζήτημα.

berndlange historic

Bernd Lange

Ο Γερμανός σοσιαλδημοκράτης ευρωβουλευτής, Bernd Lange, συνέταξε μια έκθεση στην οποία εστιάζει στην ανάγκη να προστατευτεί νομοθετικά η δυνατότητα κίνησής τους στους δρόμους του αύριο, εξετάζοντας το θέμα από διάφορες πλευρές. Διότι δεν είναι μόνο οι εκπομπές καυσαερίων, αλλά και ζητήματα ασφάλειας. Τι κάνει ένα όχημα δίχως ABS και με αρχαία φρένα σε έναν κόσμο που τα μισά αυτοκίνητα φρενάρουν από μόνα τους; Πώς θα ενσωματωθούν όλα αυτά αύριο που θα κυκλοφορούν και αυτόνομα οχήματα στους δρόμους;

Στην παρουσίαση της έκθεσης αυτής ιδιαίτερο ενδιαφέρον είχε η ομιλία του καθηγητή Bert van Wee από το Τεχνικό Πανεπιστήμιο του Delft, ο οποίος ανέδειξε ένα κενό στη δουλειά του γκρουπ EPHVG – μελετούν τα κλασικά αυτοκίνητα, αλλά δεν υπάρχει καμιά μελέτη για τις μοτοσυκλέτες.

Ο Ολλανδός καθηγητής εξήγησε πως οι περισσότερες παράμετροι που ισχύουν για τα αυτοκίνητα έχουν αξία και για τα δίκυκλα, ωστόσο είναι προφανές πως κάποια θέματα επηρεάζονται από εκείνα τα χαρακτηριστικά που είναι μοναδικά στη μοτοσυκλέτα, ειδικά όταν πατάμε στα χωράφια της ασφάλειας.

bert van wee tudelft
Bert van Wee

Καταλήγοντας πως «υπάρχει μέλλον για τη μοτοσυκλετιστική μας κληρονομιά», η παρουσίαση της έκθεσης του κ. Lange θέλει να αποτελέσει την αφορμή για να ασχοληθεί σοβαρά το Ευρωκοινοβούλιο με το ζήτημα, αλλιώς είναι υπαρκτός ο κίνδυνος να βρεθούν μια μέρα εκτός δρόμων τα ιστορικά οχήματα απλά και μόνο γιατί ο νόμος δεν ασχολήθηκε μαζί τους και, φυσικά, έμειναν εκτός προδιαγραφών.

Ίσως να φαίνεται κάπως ασήμαντο στην προβληματική μας πραγματικότητα, μα στην ουσία αφορά στο κληροδότημα που θα δώσουμε στις επόμενες γενιές και σε κομμάτια της ιστορίας που οφείλουμε να μην αφήσουμε έξω.

Υπάρχει δε και η πρακτική παράμετρος: στην Ε.Ε. μόνο το εργατικό δυναμικό που απασχολείται επαγγελματικά στη συντήρηση ιστορικών οχημάτων υπολογίζεται σε 100,000 με 140,000 ανθρώπους.

Πηγή: FEMA

Ρεπορτάζ: Αποστολή Honda CB500X - CB500F 2019 στην Τενερίφη

Πολλές αλλαγές και fine tuning για τα δημοφιλή μεσαία Honda

Εξαρθρώθηκε σπείρα κλεφτών μοτοσυκλετών στην Αττική

Συνελήφθησαν 4 ανήλικοι δράστες, εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές καταστημάτων, ΙΧ &…

Νέα κόσμου

Yamaha LMW future

Υamaha – Το πλάνο των μελλοντικών τρίτροχων μοντέλων

Προσθήκη – έκπληξη στη ήδη γνωστή γκάμα!

Υamaha Power Tuner App – Γίνεσαι “μηχανικάρα” μέσω εφαρμογής!

Περίπλοκες ρυθμίσεις εύκολα, γρήγορα και απλά

Αερόσακος-κουκούλι με εκτινασσόμενο κάθισμα

Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο επιστρέφει

Bull Dock GT-M 1230R

Ήταν κάποτε ένα Kawasaki Z1-R

Έρχεται το Benelli TRK251

Αναμένεται την Άνοιξη στα μέρη μας

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

yamaha mivv eksatmisi wheelcity

Εξατμίσεις Mivv για Yamaha  με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Wheel City: Ετοιμοπαράδοτα Michelin για τα νέα παπιά

Οι επιδόσεις θέλουν και σωστή υπόδηση

Περιποίηση μοτοσυκλέτας από την Ipone

Δώστε την φροντίδα που της αξίζει

Επέκταση βάσης σταντ Kappa ES1156

Σταθερότητα σε κάθε έδαφος

Τα προϊόντα Twin Air στην HRC Honda του Ken Roczen

Ένα υπέροχο βίντεο-διαφήμιση

Εξατμίσεις Mivv για Honda με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Νέα αγώνων

02381 r1 ambience full

To WorldSBK 2019 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο

Αρχή με την παραδοσιακή ομαδική φωτογραφία

Βίντεο – Repsol Honda MotoGP behind the scenes

Η φωτογράφηση της φωτογράφησης της ομάδας

WorldSBK - 15 από τις 19 μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν φρένα Brembo!

Το 80% των αγωνιζομένων φρενάρουν με την ιταλική φίρμα

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου στο Dakar 2020!

Το όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά

O Antoine Meo επιστρέφει στη δράση!

Με τη Honda στο Παγκόσμιο Enduro

TEST – ΒΜW C400X 2019

O “Bαυαρικός” τρόπος

Νέα αγοράς Αναβάτη

IMG 20190219 102348

Tο νέο Honda GTR150 έφτασε στη Moto Petsas

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις

Γάντια Fovos Windproof

Μέγιστη άνεση κάθε μέρα

Στολές Hebo για Enduro και Motocross

Η νέα σειρά της Ισπανικής εταιρείας

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Harley-Davidson Athena – Sportster με όφελος έως και €1,000

Προσφορά για πολύ περιορισμένο χρόνο

BAJAJ test ride στην Delta Motorcycles

Στο κατάστημα της Αθήνας

Moto Petsas Honda Days

Mοναδικές προσφορές σε μοντέλα ‘17/‘18

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Η Sidi πρωταγωνίστησε στο MX Internazionali d’ Italia

Οι μπότες Crossfire 3 SRS στα πόδια των Toni Cairoli και Jorge Prado

Κράνος MT Targo Enjoy ματ γκρί

Με εξαιρετική εφαρμογή

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Αγώνες

IMG 0699

Π.Π. Enduro 2019 – 1ος & 2ος αγώνας, Ωρωπός

Λασπωμένη και θεαματική αρχή με διπλό αγώνα

AMA SX 2019 – 7ος αγώνας, Arlington (ΗΠΑ)

Τετραπλός Webb στο νήμα

X-Trial 2019 – 3ος αγώνας, Μπιλμπάο (Ισπανία)

Επιστροφή στην κορυφή για τον Bou