ohlins xalkida 2018 12

Στήσιμο και ρυθμίσεις σε επίπεδα παγκοσμίου

Του Τάκη Μανιάτη

Για πρώτη φορά στην Ελλάδα, η Ohlins μέσω του αντιπροσώπου, Extra Products, έδωσε την δυνατότητα σε αναβάτες από τον χώρο του motocross και του enduro, να ενημερωθούν για τις αναρτήσεις, να στήσουν τις μοτοσυκλέτες τους, και να οδηγήσουν άλλες με αναρτήσεις Ohlins.

ohlins xalkida 2018 3

Η πίστα Motocross της Χαλκίδας γέμισε από αναβάτες το σαββατοκύριακο 24 και 25 Νοεμβρίου, οι οποίοι βρέθηκαν εκεί για έναν πολύ σημαντικό λόγο: Να ενημερωθούν για τις αναρτήσεις, τις σωστές ρυθμίσεις και το στήσιμο της μοτοσυκλέτας τους. Η Ohlins, πριν δύο χρόνια, προχώρησε σε αναβάθμιση του συστήματος TTX, προσθέτοντας μία νέα πατέντα, που ονομάζεται Flow. Αυτό το σύστημα, εξισορροπεί τις δυνάμεις που ασκούνται από την συμπίεση και επαναφορά μέσα στην ανάρτηση, προσφέροντας σταθερή λειτουργία καθ' όλη την διάρκεια της οδήγησης, ανεξαρτήτως πίεσης ή θερμοκρασίας.

Αυτό το σύστημα ήθελε η Ohlins να δείξει στον κόσμο, γι' αυτό ξεκίνησε τις διοργανώσεις σε όλη την Ευρώπη, δίνοντας την ευκαιρία σε αναβάτες να μάθουν από τους πλέον ειδικούς ποιες ακριβώς πρέπει να είναι οι ρυθμίσεις στην μοτοσυκλέτα τους, αναλόγως συνθηκών. Στην εκδήλωση, που βρέθηκε και το ΒΙΚΕΙΤ, δόθηκαν χρήσιμες τεχνικές πληροφορίες στους τεχνικούς και οδηγούς των Πανελληνίων Πρωταθλημάτων M/X & Enduro για τη βέλτιστη απόδοση των αναρτήσεων σε αγωνιστικό επίπεδο.

ohlins xalkida 2018 10

Επίσης, στην Χαλκίδα υπήρχαν αναρτήσεις της Ohlins διαθέσιμες για τοποθέτηση σε μοτοσυκλέτες αναβατών, αλλά και έτοιμες μοτοσυκλέτες με ολόκληρες αναρτήσεις, ή με φυσίγγια cartridge της Ohlins στο μπροστινό σύστημα.

Η νέα τεχνολογία ήταν διαθέσιμη για οδήγηση, ώστε να φανεί η διαφορά της συμβατικής τεχνολογίας των μοτοσυκλετών παραγωγής, με το TTX που αποτελείται από δύο σωλήνες (ένας για συμπίεση, ένας για επαναφορά) στο εσωτερικό της ανάρτησης (Twin Tubes) και το Flow, που ενώνει ουσιαστικά αυτούς τους σωλήνες εξισορροπώντας δυνάμεις.

Το σύστημα με τους δύο σωλήνες αποτρέπει την σπηλαίωση του εμβόλου στις γρήγορες ταχύτητες, αφού κάθε έμβολο (συμπίεσης και επαναφοράς) έχει να κάνει την δική του δουλειά, δουλεύοντας ουσιαστικά στο 50% από ένα συμβατικό σύστημα.

ohlins xalkida 2018 18

Το έμβολο μένει σε κενό αέρος, χωρίς λάδι, και δεν υπάρχει απόσβεση, με αποτέλεσμα η ανάρτηση να γίνεται μαλακή.

Στο Flow, η πίεση περνάει μέσω μίας βαλβίδας από τον ένα σωλήνα στον άλλο, κι έτσι, όσο και να πιέζεις την ανάρτηση, οι ρυθμίσεις θα παραμένουν ίδιες.

Η εκδήλωση της Ohlins έγινε για να καταλάβουν οι τεχνικοί τις διαφορές, και να μπορεί να συνεργαστεί με τον αναβάτη, ώστε να φτιάξουν την καλύτερη ανάρτηση για τις ανάγκες του.

ohlins xalkida 2018 8

Ο τεχνικός της Ohlins, πηγαίνει στην χώρα που γίνεται η εκδήλωση, με τις αναρτήσεις που θα τοποθετηθούν σε μοτοσυκλέτες, και εκεί ξεκινάει η ενημέρωση και έπειτα το στήσιμο και η οδήγηση.

Ένα βασικό κεφάλαιο είναι πως υπάρχουν διαφορετικές απόψεις σχετικά με τις ρυθμίσεις των αναρτήσεων, αλλά τόσο ο Χρήστος Τασούλης της Extra Products, όσο και ο Christopher Nilson της Ohlins, δήλωσαν πως είναι μαθηματικοί όροι που δεν θα πρέπει να παραβαίνουμε. Όσον αφορά στο ύψος και ποσότητα λαδιού, στην σκληρότητα του ελατηρίου.

ohlins xalkida 2018 1

Το στήσιμο της μοτοσυκλέτας ξεκινάει βρίσκοντας το σωστό sag, με αναβάτη και χωρίς, ώστε η μοτοσυκλέτα να στηθεί ακριβώς όπως πρέπει, στα κιλά του αναβάτη. Τα νούμερα είναι, 10% της διαδρομής στατικό και 30%, οδηγικό, σε εκατοστά. Από κει και πέρα, ανάλογα το στυλ οδήγησης, διαφοροποιείται το sag σε Minimum, medium, maximum, σύμφωνα με το σημείο στο οποίο προτιμά να κάθεται ο αναβάτης στην μοτοσυκλέτα (μπροστά, κέντρο ή πίσω).

Βασικό δηλαδή, είναι να βρεθεί η ισορροπία της μοτοσυκλέτας, με τον αναβάτη επάνω.

ohlins xalkida 2018 2

Για να βρεθεί πιο εύκολα το sag, υπάρχει ένα ειδικό εργαλείο, το Slacker, το οποίο μετράει ακριβώς, με χιλιοστά, το sag της ανάρτησης. Θα μπορούσε κάποιος να το κάνει και με το μέτρο, όπως γινόταν άλλωστε μέχρι πρότινος, ωστόσο, με το Slacker η μέτρηση είναι ακριβής.

Ένα λάθος στην μέτρηση, θα μπορούσε να αλλάξει σημαντικά την συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

ohlins xalkida 2018 20

Αναφορικά με τα SAE των λαδιών, ο Χρήστος Τασούλης μας ενημέρωσε ότι το κάθε setting που έχει επιλεχθεί από το εργοστάσιο, χρησιμοποιεί συγκεκριμένο λάδι, κι έτσι, δεν θα πρέπει να το αλλάζουμε, παρά μόνο αν αλλαχθούν εσωτερικά οι βαλβίδες. 

Υποστήριξε βέβαια ότι δεν θα πρέπει να αλλάζουμε revalving, μιας και το εργοστάσιο, επέλεξε τις συγκεκριμένες ρυθμίσεις γνωρίζοντας τις απαιτήσεις της μοτοσυκλέτας, και θεωρεί ότι οι επιλογές των εργοστασίων είναι πολύ καλές.

Παλιά, οι αναρτήσεις είχαν πρόβλημα, και όντως χρειαζόταν ένα διαφορετικό σετάρισμα, αλλά πλέον, όλες οι αναρτήσεις παραγωγής είναι πολύ καλές, και αν κάποιος θέλει να κάνει διαφορά, μπορεί να διατηρήσει την δική του ανάρτηση, και να αλλάξει τα φυσίγγια, αναβαθμίζοντας τελείως την ανάρτηση.

ohlins xalkida 2018 7

Στην Χαλκίδα, οι 25 αναβάτες που είχαν δηλώσει για το Σάββατο και 30 για την Κυριακή, είχαν στην διάθεση τους KTM 250 και 450 SX-F, Yamaha YZ 250 / 450F και WR250F, Gas Gas EC250R, και Beta RR300. 

Πολλοί οδηγοί επίσης είχαν κανονίσει ήδη να έρθουν με τις δικές τους μοτοσυκλέτες και να τοποθετηθούν αναρτήσεις ή φυσίγγια σε αυτές.

Στην πίστα της Χαλκίδας, που είναι γρήγορη και με αρκετά σαμάρια, οι αναβάτες δοκίμασαν το σήκωμα στις πλάκες, ώστε να δώσουν περισσότερη σταθερότητα στην μοτοσυκλέτα.

ohlins xalkida 2018 16

Όπως μας είπε ο πρωταθλητής MX2, Νίκος Λυρίου, στην προσωπική του KTM 450SX-F με την οποία θα συμμετάσχει στην κατηγορία MX1 το 2019, οι αναρτήσεις Ohlins του έδωσαν περισσότερη σταθερότητα, αλλά κυρίως, αντιδρούσαν πιο γρήγορα στα κλικ. Ένα κλικ στην Ohlins, έκανε αμέσως διαφορά στην οδήγηση.

ohlins xalkida 2018 17

Οδηγώντας πρώτα την Gas Gas EC 250R, διαπιστώσαμε ότι τα φυσίγγια Ohlins που φορούσε είχαν αισθητή διαφορά στην προοδευτικότητα της συμπίεσης, διατηρώντας αρχικά την ανάρτηση στο ύψος της, χωρίς περιττό βύθισμα. Παράλληλα, οι μικρές ανωμαλίες, πετραδάκια και ρίζες, δεν έφταναν στο τιμόνι, δείχνοντας πόση καλή λειτουργία είχαν οι αναρτήσεις στην γρήγορη λειτουργία τους, στην αρχική διαδρομή.

Σε πίεση, και σε σαμάρια, ακόμη και υπό κλίση, οι τροχοί παρέμεναν στο έδαφος, διατηρώντας την μοτοσυκλέτα οριζόντια, δίνοντας στον αναβάτη εμπιστοσύνη.

ohlins xalkida 2018 14

Η συνέχεια που έγινε με την Yamaha WR250F δεν ήταν τόσο ευχάριστη, μιας και οι αναρτήσεις είχαν στηθεί από τον αναβάτη της χωρίς sag μπροστά, και με 5 εκατοστά sag πίσω. Έτσι, η μοτοσυκλέτα αδυνατούσε να τοποθετηθεί στην στροφή, και φόβιζε στην τοποθέτηση του μπροστινού τροχού στο μπερμ. Επιστρέψαμε στα paddock όπου με την συμβολή του Σταύρου Γεωργακόπουλου, ρυθμίσαμε το sag στα 2 εκατοστά, αναλόγως του βάρους, ώστε να στηθεί η μοτοσυκλέτα σωστά. Πράγματι, είχε τεράστια διαφορά στο στρίψιμο, μιας και η ''τσόπερ'' αίσθηση που είχε πριν, άλλαξε, δίνοντας την ευκαιρία να οδηγήσουμε όπως θέλαμε.

ohlins xalkida 2018 4

Το σαββατοκύριακο της Ohlins στην Χαλκίδα έγινε πραγματικότητα με την Extra Products και τους ανθρώπους της να ενημερώνουν, να διορθώνουν, να βελτιώνουν συνεχώς αναρτήσεις, αναλόγως στυλ οδήγησης και κιλών αναβάτη.

Οι αναβάτες, αλλά και οι τεχνικοί, κατάλαβαν πόσο σημαντικό είναι το στήσιμο κι έτσι, μία εκδήλωση με ρυθμίσεις και οδήγηση, στέφθηκε από απόλυτη επιτυχία, δείχνοντας τι πραγματικά απαιτείται, πριν καν βρεθούν στην πίστα.

ohlins-xalkida-2018-13.jpgohlins-xalkida-2018-11.jpgohlins-xalkida-2018-17.jpgohlins-xalkida-2018-18.jpgohlins-xalkida-2018-6.jpgohlins-xalkida-2018-10.jpgohlins-xalkida-2018-5.jpgohlins-xalkida-2018-14.jpgohlins-xalkida-2018-8.jpgohlins-xalkida-2018-12.jpgohlins-xalkida-2018-19.jpgohlins-xalkida-2018-1.jpgohlins-xalkida-2018-9.jpgohlins-xalkida-2018-7.jpgohlins-xalkida-2018-20.jpgohlins-xalkida-2018-2.jpgohlins-xalkida-2018-16.jpgohlins-xalkida-2018-3.jpgohlins-xalkida-2018-4.jpgohlins-xalkida-2018-15.jpg

Ρεπορτάζ: Αποστολή Honda CB500X - CB500F 2019 στην Τενερίφη

Πολλές αλλαγές και fine tuning για τα δημοφιλή μεσαία Honda

Εξαρθρώθηκε σπείρα κλεφτών μοτοσυκλετών στην Αττική

Συνελήφθησαν 4 ανήλικοι δράστες, εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές καταστημάτων, ΙΧ &…

Νέα κόσμου

Yamaha LMW future

Υamaha – Το πλάνο των μελλοντικών τρίτροχων μοντέλων

Προσθήκη – έκπληξη στη ήδη γνωστή γκάμα!

Υamaha Power Tuner App – Γίνεσαι “μηχανικάρα” μέσω εφαρμογής!

Περίπλοκες ρυθμίσεις εύκολα, γρήγορα και απλά

Αερόσακος-κουκούλι με εκτινασσόμενο κάθισμα

Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο επιστρέφει

Bull Dock GT-M 1230R

Ήταν κάποτε ένα Kawasaki Z1-R

Έρχεται το Benelli TRK251

Αναμένεται την Άνοιξη στα μέρη μας

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

yamaha mivv eksatmisi wheelcity

Εξατμίσεις Mivv για Yamaha  με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Wheel City: Ετοιμοπαράδοτα Michelin για τα νέα παπιά

Οι επιδόσεις θέλουν και σωστή υπόδηση

Περιποίηση μοτοσυκλέτας από την Ipone

Δώστε την φροντίδα που της αξίζει

Επέκταση βάσης σταντ Kappa ES1156

Σταθερότητα σε κάθε έδαφος

Τα προϊόντα Twin Air στην HRC Honda του Ken Roczen

Ένα υπέροχο βίντεο-διαφήμιση

Εξατμίσεις Mivv για Honda με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Νέα αγώνων

02381 r1 ambience full

To WorldSBK 2019 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο

Αρχή με την παραδοσιακή ομαδική φωτογραφία

Βίντεο – Repsol Honda MotoGP behind the scenes

Η φωτογράφηση της φωτογράφησης της ομάδας

WorldSBK - 15 από τις 19 μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν φρένα Brembo!

Το 80% των αγωνιζομένων φρενάρουν με την ιταλική φίρμα

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου στο Dakar 2020!

Το όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά

O Antoine Meo επιστρέφει στη δράση!

Με τη Honda στο Παγκόσμιο Enduro

TEST – ΒΜW C400X 2019

O “Bαυαρικός” τρόπος

Νέα αγοράς Αναβάτη

IMG 20190219 102348

Tο νέο Honda GTR150 έφτασε στη Moto Petsas

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις

Γάντια Fovos Windproof

Μέγιστη άνεση κάθε μέρα

Στολές Hebo για Enduro και Motocross

Η νέα σειρά της Ισπανικής εταιρείας

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Harley-Davidson Athena – Sportster με όφελος έως και €1,000

Προσφορά για πολύ περιορισμένο χρόνο

BAJAJ test ride στην Delta Motorcycles

Στο κατάστημα της Αθήνας

Moto Petsas Honda Days

Mοναδικές προσφορές σε μοντέλα ‘17/‘18

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Η Sidi πρωταγωνίστησε στο MX Internazionali d’ Italia

Οι μπότες Crossfire 3 SRS στα πόδια των Toni Cairoli και Jorge Prado

Κράνος MT Targo Enjoy ματ γκρί

Με εξαιρετική εφαρμογή

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Αγώνες

IMG 0699

Π.Π. Enduro 2019 – 1ος & 2ος αγώνας, Ωρωπός

Λασπωμένη και θεαματική αρχή με διπλό αγώνα

AMA SX 2019 – 7ος αγώνας, Arlington (ΗΠΑ)

Τετραπλός Webb στο νήμα

X-Trial 2019 – 3ος αγώνας, Μπιλμπάο (Ισπανία)

Επιστροφή στην κορυφή για τον Bou