ano twn 74 etwn

Πρακτική επανεξέταση για επανέκδοση διπλώματος οδήγησης, και βαρύ χαράτσι

Δεν είμαστε αντίθετοι με τον δια βίου έλεγχο των οδηγών / αναβατών, για την ασφάλεια όλων μας, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να κόψει το τιμόνι μαχαίρι σε μια μεγάλη μερίδα ηλικιωμένων οδηγών.

Δεν εξηγείται αλλιώς η αυστηρότητα του νέου νόμου, που επιβάλλει πρακτικές εξετάσεις οδήγησης (με ασύρματη συνεννόηση στους οδηγούς δικύκλων!) αλλά και παράβολα που το κόστος τους φτάνει ή και υπερβαίνει (για εξετάσεις σε 2 κατηγορίες, και τα έξοδα για φωτογραφίες) τα 108 ευρώ! Πόσα από τα 108 αφορούν στα έξοδα εξέτασης; Μόλις τα 10!

Αν αναλογιστεί κανείς τις πετσοκομμένες συντάξεις των ηλικιωμένων οδηγών / αναβατών, τότε οδηγείται εύκολα στο συμπέρασμα πως ένα μεγάλο ποσοστό απλώς δεν θα πάει ποτέ να εξεταστεί, κόβοντας μαχαίρι την οδήγηση, ενώ σίγουρα θα υπάρξουν και κάποιοι που θα συνεχίσουν να κινούνται παράνομα.

Αν τώρα ο εξεταζόμενος έχει δίπλωμα αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας… τότε θα πρέπει να εξεταστεί ΚΑΙ για τα δύο ξεχωριστά! Έξτρα ταλαιπωρία, και κάποιο έξτρα κόστος -φανταζόμαστε.

Αν τώρα στην εξίσωση βάλουμε το μικρό ποσοστό συμμετοχής των ηλικιωμένων οδηγών / αναβατών στα τροχαία ατυχήματα, τότε το μέτρο μάλλον φαίνεται δρακόντειο. Θέλει το ΥΜΕ να «κόψει το τιμόνι» σε όλους άνω των 74; Ίσως ναι. Ή απλώς βρήκε τρόπο για νέα κονδύλια. Πιθανώς το δεύτερο. Ή, ακόμα, και τα δύο. Ή θα κόψεις το τιμόνι, ή θα πληρώνεις -κάθε 3 στην αρχή και κάθε 2 αργότερα χρόνια.

Στην εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών διευκρινίζεται ότι το νέο καθεστώς επανελέγχου των διπλωμάτων οδήγησης ισχύει για ανανέωση άδειας οδήγησης όσων έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών κατά την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης άδειας οδήγησης τους.

Οι οδηγοί / αναβάτες, με την κατάθεση της αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης για την ανανέωση άδειας οδήγησης θα πρέπει να πληρώσουν τα εξής:

  • 50 ευρώ για τις δαπάνες της ανανέωσης άδειας οδήγησης.
  • 10 ευρώ για τις εξετάσεις οδήγησης.

Εφόσον ο «υποψήφιος» περάσει τις εξετάσεις θα πρέπει αν πληρώσει και τα εξής για να πάρει το δίπλωμά του:

  • 30 ευρώ για την εκτύπωση της άδειας οδήγησης,
  • 18 ευρώ για την καταβολή παγίου τέλους χαρτόσημου και εισφοράς υπέρ ΤΣΑ.

Σύνολo; Εκατόν οκτώ ευρώ! Μάλιστα οι άνω των 74 θα πρέπει να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν, ενώ από τα 80 και άνω οι οδηγοί θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Όσον αφορά στις εξετάσεις, οι οδηγοί θα πρέπει να αποδείξουν πως ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ -δεν θα δίνουν πάντως εξετάσεις για τα σήματα.

Σε περίπτωση που η επιτροπή έχει βάσιμες ενδείξεις για την ικανότητα οδήγησης του εξεταζόμενου, δεν διενεργείται ή διακόπτεται η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Ο ενδιαφερόμενος που είναι κάτοχος άδειας οδήγησης πάνω από µία από τις κατηγορίες ΑΜ ή Α1 ή Α2 ή Α, διενεργεί τη δοκιμασία στη μεγαλύτερη που επιθυμεί, καλύπτοντας και τις μικρότερες που έχει στην κατοχή του σύμφωνα µε το άρθρο 4 (Κλιμάκωση και ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης) του π.δ.51/2012.

Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί, να εξεταστεί σε μικρότερη κατηγορία δικύκλου που δεν κατέχει αλλά μπορεί να οδηγήσει σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Η καθοδήγηση του οδηγού στη δοκιμασία γίνεται µε ασύρματη επικοινωνία -μία ακόμη ΜΕΓΑΛΗ δυσκολία για αρκετούς ηλικιωμένους.

Το δίκυκλο ακολουθείται από όχημα κατηγορίας Β, εφόσον διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (όπως, Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Τέλη κυκλοφορίας), στο οποίο επιβαίνει η εξεταστική επιτροπή.

Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι κάτοχος άδειας οδήγησης περισσοτέρων της μίας κατηγοριών, τότε οι δοκιμασίες διενεργούνται, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012, για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει.

Μια χαρά. Τους κόψαμε αρχικά τις συντάξεις, τώρα συνεχίζουμε με την οδήγηση. Όπως είπε και ο Υπουργός Οικονομικών: "Το πρόβλημα με τους παλαιούς συνταξιούχους θα λυθεί με φυσικό τρόπο". Ε, ας βοηθήσουμε και λιγάκι, να έρθει νωρίτερα η "φυσική λύση".

BMW - Παγκόσμιες πωλήσεις Οκτωβρίου / 10μηνου 2018

Άνοδος 4,8% για τον 10ο μήνα, από την BMW Motorrad

Νέα κόσμου

women only 800

Women Only - Ride and Slide flat track adventure

Μάθε να γλιστράς με χάρη

Ducati e-Commerce 2.0 – Παγκόσμια online ψώνια

Σε 34 χώρες και σε 5 γλώσσες

Η Akrapovic της Ducati Panigale V4 R – Video

Έργο τέχνης που αυξάνει την απόδοση στους 231 ίππους!

Αγωνιστικό drone + Tom Pages + Freestyle MX = Άντε γεια Video!

Απίστευτα, πρωτόγνωρα πλάνα που θυμίζουν ηλεκτρονικό παιχνίδι

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

Yamaha Header STATIC 1280x720 01

Κάθε μέρα Black Friday Yamaha!

Mεγάλη προωθητική ενέργεια που ξεκινά από τώρα

BMW Motorrad μοντέλα 2019 - Πόσο κάνουν & πότε έρχονται

S 1000 RR, R 1250 GS & R 1250 GS ADV, F 850 GS ADV, R 1250 RS & R 1250 RS

Ζελατίνες Puig

Υψηλή ποιότητα, ακόμη υψηλότερη αποτελεσματικότητα

Νέα αγώνων

ego sport 800

MotoE – Το πλήρες ρόστερ αναβατών

18 συμμετοχές για τον εναρκτήριο θεσμό

EnduroGP 2019 - Προσωρινό αγωνιστικό ημερολόγιο

7 γύροι, έναρξη στις 22 Μαρτίου 2019

Ducati Panigale V4 R - Πρώτο τεστ με Chaz Davies

Η εργοστασιακή ομάδα της Ducati στο Aragon

WorldSBK: Προσωρινό Πρόγραμμα 2019

12 επιβεβαιωμένοι γύροι, με 3 αγώνες σε κάθε γύρο

H Michelin επιστρέφει στην Ευρώπη για το φινάλε της χρονιάς των MotoGP

Το παραδοσιακό κλείσιμο της σεζόν στη Βαλένθια

TEST – Honda SH300i 2018

Αστικός πύραυλος με ανάλογο χρώμα!

Test - KTM 300 EXC TPI / 350 EXC-F 2019

Πινελιές ανανέωσης

300x250 gif

Νέα αγοράς Αναβάτη

hd rouxa 800

Motorclothes Offer από τη Harley-Davidson Thessaloniki

Αγορές με δώρο από 12 έως 17 Νοεμβρίου

Μειωμένες τιμές για τα SYM Citycom S 300i & Joyride 200i

Όφελος έως 400 ευρώ στις τιμές μετρητοίς

Κράνος ΜΤ Stinger Acero

Σε ιδιαίτερα προσιτή τιμή

Αδιάβροχο μπουφάν Nordcap Citizen II

Καθημερινό και προσιτό

Νέο κράνος STR Race Pro S

Καθημερινό και προσιτό

SYM Wolf CR 300i – Το retro δεν πεθαίνει ποτέ

Προσιτό και καθημερινό

Delta Motorcycles και για ανταλλακτικά KTM Group

Με δυνατότητα αποστολής

Κλειδαριά κράνους Helmetlok II

Για την ασφάλεια της ασφάλειας της κεφαλής

Αγώνες

FIM ISDE 2018 Vina del Mar Day3 Milner 23

ISDE 2018, Ημέρα 3η

Η Αυστραλία απομακρύνεται σε Γυναίκες και Άντρες

ISDE 2018 - Ημέρα 2η

Πύρρεια ανατροπή για την Αυστραλία

ISDE 2018 - Ημέρα 1η

Πήραν κεφάλι οι ΗΠΑ με το καλημέρα