ano twn 74 etwn

Πρακτική επανεξέταση για επανέκδοση διπλώματος οδήγησης, και βαρύ χαράτσι

Δεν είμαστε αντίθετοι με τον δια βίου έλεγχο των οδηγών / αναβατών, για την ασφάλεια όλων μας, όμως στη συγκεκριμένη περίπτωση μάλλον το Υπουργείο Μεταφορών θέλει να κόψει το τιμόνι μαχαίρι σε μια μεγάλη μερίδα ηλικιωμένων οδηγών.

Δεν εξηγείται αλλιώς η αυστηρότητα του νέου νόμου, που επιβάλλει πρακτικές εξετάσεις οδήγησης (με ασύρματη συνεννόηση στους οδηγούς δικύκλων!) αλλά και παράβολα που το κόστος τους φτάνει ή και υπερβαίνει (για εξετάσεις σε 2 κατηγορίες, και τα έξοδα για φωτογραφίες) τα 108 ευρώ! Πόσα από τα 108 αφορούν στα έξοδα εξέτασης; Μόλις τα 10!

Αν αναλογιστεί κανείς τις πετσοκομμένες συντάξεις των ηλικιωμένων οδηγών / αναβατών, τότε οδηγείται εύκολα στο συμπέρασμα πως ένα μεγάλο ποσοστό απλώς δεν θα πάει ποτέ να εξεταστεί, κόβοντας μαχαίρι την οδήγηση, ενώ σίγουρα θα υπάρξουν και κάποιοι που θα συνεχίσουν να κινούνται παράνομα.

Αν τώρα ο εξεταζόμενος έχει δίπλωμα αυτοκινήτου και μοτοσυκλέτας… τότε θα πρέπει να εξεταστεί ΚΑΙ για τα δύο ξεχωριστά! Έξτρα ταλαιπωρία, και κάποιο έξτρα κόστος -φανταζόμαστε.

Αν τώρα στην εξίσωση βάλουμε το μικρό ποσοστό συμμετοχής των ηλικιωμένων οδηγών / αναβατών στα τροχαία ατυχήματα, τότε το μέτρο μάλλον φαίνεται δρακόντειο. Θέλει το ΥΜΕ να «κόψει το τιμόνι» σε όλους άνω των 74; Ίσως ναι. Ή απλώς βρήκε τρόπο για νέα κονδύλια. Πιθανώς το δεύτερο. Ή, ακόμα, και τα δύο. Ή θα κόψεις το τιμόνι, ή θα πληρώνεις -κάθε 3 στην αρχή και κάθε 2 αργότερα χρόνια.

Στην εγκύκλιο του υπουργείου Μεταφορών διευκρινίζεται ότι το νέο καθεστώς επανελέγχου των διπλωμάτων οδήγησης ισχύει για ανανέωση άδειας οδήγησης όσων έχουν συμπληρώσει την ηλικία των 74 ετών κατά την ημερομηνία λήξης της προηγούμενης άδειας οδήγησης τους.

Οι οδηγοί / αναβάτες, με την κατάθεση της αίτησης - υπεύθυνης δήλωσης για την ανανέωση άδειας οδήγησης θα πρέπει να πληρώσουν τα εξής:

  • 50 ευρώ για τις δαπάνες της ανανέωσης άδειας οδήγησης.
  • 10 ευρώ για τις εξετάσεις οδήγησης.

Εφόσον ο «υποψήφιος» περάσει τις εξετάσεις θα πρέπει αν πληρώσει και τα εξής για να πάρει το δίπλωμά του:

  • 30 ευρώ για την εκτύπωση της άδειας οδήγησης,
  • 18 ευρώ για την καταβολή παγίου τέλους χαρτόσημου και εισφοράς υπέρ ΤΣΑ.

Σύνολo; Εκατόν οκτώ ευρώ! Μάλιστα οι άνω των 74 θα πρέπει να επαναλαμβάνουν την διαδικασία κάθε τρία χρόνια, εκτός από τις ιατρικές βεβαιώσεις που θα προσκομίζουν, ενώ από τα 80 και άνω οι οδηγοί θα πρέπει να δίνουν εξετάσεις για δίπλωμα κάθε δύο χρόνια.

Όσον αφορά στις εξετάσεις, οι οδηγοί θα πρέπει να αποδείξουν πως ξέρουν να οδηγούν και να παρκάρουν αλλά και έχουν τα αντανακλαστικά για σωστή πορεία κοκ -δεν θα δίνουν πάντως εξετάσεις για τα σήματα.

Σε περίπτωση που η επιτροπή έχει βάσιμες ενδείξεις για την ικανότητα οδήγησης του εξεταζόμενου, δεν διενεργείται ή διακόπτεται η δοκιμασία προσόντων και συμπεριφοράς.

Ο ενδιαφερόμενος που είναι κάτοχος άδειας οδήγησης πάνω από µία από τις κατηγορίες ΑΜ ή Α1 ή Α2 ή Α, διενεργεί τη δοκιμασία στη μεγαλύτερη που επιθυμεί, καλύπτοντας και τις μικρότερες που έχει στην κατοχή του σύμφωνα µε το άρθρο 4 (Κλιμάκωση και ισοδυναμία μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης) του π.δ.51/2012.

Σε κάθε περίπτωση ο ενδιαφερόμενος έχει τη δυνατότητα, εφόσον το επιθυμεί, να εξεταστεί σε μικρότερη κατηγορία δικύκλου που δεν κατέχει αλλά μπορεί να οδηγήσει σύμφωνα µε τις διατάξεις περί ισοδυναμίας μεταξύ κατηγοριών αδειών οδήγησης.

Η καθοδήγηση του οδηγού στη δοκιμασία γίνεται µε ασύρματη επικοινωνία -μία ακόμη ΜΕΓΑΛΗ δυσκολία για αρκετούς ηλικιωμένους.

Το δίκυκλο ακολουθείται από όχημα κατηγορίας Β, εφόσον διατίθενται όλα τα έγγραφα για τη νόμιμη κυκλοφορία του (όπως, Άδεια κυκλοφορίας, Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου, Κάρτα Καυσαερίων, Ασφαλιστήριο Συμβόλαιο ή ειδικό σήμα ασφάλισης, Τέλη κυκλοφορίας), στο οποίο επιβαίνει η εξεταστική επιτροπή.

Σε περίπτωση που ο ενδιαφερόμενος είναι κάτοχος άδειας οδήγησης περισσοτέρων της μίας κατηγοριών, τότε οι δοκιμασίες διενεργούνται, λαμβάνοντας υπόψη τις διατάξεις της παρ. 2 του άρθρου 4 του π.δ.51/2012, για κάθε κατηγορία που επιθυμεί να ανανεώσει.

Μια χαρά. Τους κόψαμε αρχικά τις συντάξεις, τώρα συνεχίζουμε με την οδήγηση. Όπως είπε και ο Υπουργός Οικονομικών: "Το πρόβλημα με τους παλαιούς συνταξιούχους θα λυθεί με φυσικό τρόπο". Ε, ας βοηθήσουμε και λιγάκι, να έρθει νωρίτερα η "φυσική λύση".

Ταξινομήσεις 2018 - Τα μερίδια των κατηγοριών

Η διακύμανση σε μοτοσυκλέτα, παπί, scooter, και ο θάνατος των ATV

Η αγορά δικύκλου στην Τουρκία

Οι επιδόσεις του 2018, και ιστορικό 1997-2018

Νέα κόσμου

Μπαίνουν όρια ταχύτητας στις γερμανικές Autobahn;!

Πρόταση εθνικής επιτροπής για περιβαλλοντικούς λόγους

38ο FIM Motocamp 2019 στο Νεστόριο Καστοριάς

19-22 Ιουνίου, δηλώσεις συμμετοχής ως 31 Μαρτίου

Vespa Club Πειραιά – Κοπή πίτας

Παρτάκι με όλα τα απαραίτητα συμπαραμαρτυρούντα

ΜΟΤ.Ο.Ε. - Ομάδα Οδικής Ασφάλειας

Μια πρωτοβουλία για να κάνουμε τη ζωή μας ασφαλέστερη

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

TARGET 125

Keeway – Νέες τιμές για το 2019

Αλλαγές σε 5 μοντέλα

Benelli Tornado Naked T 125 – Νέα τιμή

Ένας μικρός Ανεμοστρόβιλος στην Ελλάδα

Husqvarna - Νέες τιμές Svartpilen 401 & Vitpilen 401

Επίσημο Δελτίο Τύπου - Spread the rumor!

Νέoς τιμοκατάλογος Suzuki

Εν αναμονή των εκδόσεων Katana

Kawasaki – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα

Vespa – Νέος τιμοκατάλογος 2019

Με όλα τα νέα μοντέλα του 2019, συμπεριλαμβανομένης και της Elettrica

Νέα αγώνων

sert meliand 800

Πωλείται η Suzuki Endurance Racing Team (SERT)

Λόγω γήρατος του ιδιοκτήτη της

Ducati MotoGP Team 2019 - Η επίσημη παρουσίαση

Dovizioso & Petrucci στο τιμόνι, κύριος χορηγός η Philip Morris

Κάταγμα σκαφοειδούς ο Jorge Lorenzo

Χτύπησε στο σκαφοειδές στη διάρκεια προπόνησης

Julien Toniutti - Σταδιακή βελτίωση της υγείας του

Δεν έχει μείνει παράλυτος, ενώ σιγά-σιγά-συνέρχεται

Ducati MotoGP – Δείτε την παρουσίαση της ομάδας σε live streaming

Αρχίζει η νέα σεζόν με την πρώτη παρουσίαση ομάδας

Νέα αγοράς Αναβάτη

1200px Gulf logo

Νέα συνεργασία ΤΕΟΜΟΤΟ Α.Ε. και Eldon’s ΑΕΒΕ/Gulf

H Kawasaki συναντά τα λιπαντικά της Gulf

Μπουφάν Alpinestars Volcano Drystar

Για οδήγηση παντός καιρού

Κράνος κλειστού τύπου Bell Srt

Ποιοτική πρόταση με υπογραφή

Snowmobile Polaris Indy Adventure 155

Πολλαπλών ρόλων

Κράνος MT Atom SV Transcend

Flip-up κράνος για καθημερινή και τουριστική χρήση

IXS Cuba Gore-Tex

Χέρια ζεστά και στεγνά παντού

Κρανος Shark Spartan Carbon

Κλέβει τις εντυπώσεις

Νέο ηλεκτρικό scooter NIU U-Series

Μοντέρνο και έξυπνο

Γάντια IXS Cuba GTX Grip

Πολλαπλών ρόλων

Motodirect Winter Sale

Επιλεγμένα προϊόντα σε τιμές έως -50%

Μπότες τουρισμού IXS Tour Classic-ST

Προσιτή ποιότητα

Χειμερινά γάντια IXS Buran WP

Ό,τι πρέπει για τα κρύα!

Αγώνες

webb winner

AMA SX 2019 – 3ος αγώνας, Anaheim 2 (ΗΠΑ)

Τρίτος αγώνας, τρίτος διαφορετικός νικητής

X-Trial 2019 – 1ος αγώνας, Βουδαπέστη (Ουγγαρία)

Ο Toni Bou συνεχίζει από εκεί που έμεινε στο outdoor Trial

Rally Dakar 2019: 10η μέρα, Pisco - Lima

Toby Price - Δεν υπάρχει ο Αυστραλός!

Ο Toby Price νικητής του Dakar 2019 - 2ο δικό του, 18ο συνεχόμενο για την ΚΤΜ

ΚΤΜ οι πρώτες 3 μοτοσυκλέτες, ακολουθούμενες από 2 Husqvarna - Top-5 για το KTM Group!