Ασία

 

taxidiotiko mitsakis 4 6

Μια "κλειστή" χώρα 

 

Στους παλιούς σχολικούς χάρτες θυμάμαι μια χώρα της νοτιοανατολικής Ασίας που αναγράφονταν ως Βιρμανία. Έτσι ονομαζόταν η ασιατική χώρα μέχρι το 1989 – εκείνη την χρονιά, το στρατιωτικό καθεστώς που την κυβερνούσε, την «βάπτισε» Μιανμάρ.

Αυτή είναι λοιπόν η σύγχρονη ονομασία της πρώην Βιρμανίας, της οποίας οι κυβερνώντες-στρατιωτικοί (που βρίσκονται στην εξουσία από το 1962 μέχρι σήμερα) είχαν επιβάλλει για τουλάχιστον 3 δεκαετίες στους 60.000.000 κατοίκους της χώρας μια ιδιότυπη απομόνωση από τον υπόλοιπο κόσμο.

Απόμακρη και «κλειστή», σχεδόν άγνωστη, η Μιανμάρ μόλις τα τελευταία 20-25 χρόνια άνοιξε δειλά τις πύλες της στον έξω κόσμο, καλώντας τους ταξιδευτές να την ανακαλύψουν –έχοντας ωστόσο θεσπίσει κάποιες ιδιαιτερότητες και περιορισμούς για τους οδικούς ταξιδιώτες

Αυτός ήταν άλλωστε ο βασικός λόγος που το «TRANS ASIAN 2017» στην Μιανμάρ πραγματοποιήθηκε με την συνοδεία ενός αυτοκινήτου και την συνεχή παρουσία δυο στελεχών του Υπουργείου Τουρισμού. Από τα σύνορα της Ινδίας μέχρι τα σύνορα της Ταϊλάνδης –για 8 μέρες και για τα επόμενα 2.000 χλμ. του ταξιδιού– αχώριστη συντροφιά μου είχα δυο κρατικούς λειτουργούς της Μιανμάρ, που φρόντισαν να μου κάνουν την ζωή εύκολη –αλλά και ελεγχόμενη.

Πρόκειται για ένα ιδιότυπο καθεστώς συνοδείας και (έμμεσης) εποπτείας, που αφορά τους ταξιδιώτες οι οποίοι επισκέπτονται την Μιανμάρ με το δικό τους μεταφορικό μέσον. Εξυπακούεται πως οι επαφές με το αρμόδιο Υπουργείο, προκειμένου να εγκριθεί η σχετική άδεια για το ταξίδι μου στην χώρα, είχαν ξεκινήσει μήνες πριν την άφιξη στα σύνορα.

Μόλις έβαλα ρόδα στην Μιανμάρ, οι δυο «συνοδοιπόροι» μου φρόντισαν να με προϋπαντήσουν. Αφού τακτοποίησαν όλες τις συνοριακές διατυπώσεις και τα υπόλοιπα γραφειοκρατικά, μού ανακοίνωσαν κατόπιν το οκταήμερο πρόγραμμά μου στην Μιανμάρ, που περιελάμβανε επίσκεψη στην περίφημη κοιλάδα Bagan, καθώς στις πόλεις Mantalay και Yangon. Κράνος, γάντια, μίζα και το «TRANS ASIAN 2017» θα συνεχιζόταν πλέον στην καταπράσινη Μιανμάρ…

Αρκετά υποβαθμισμένο και υποτυπώδη το οδικό δίκτυο στις δυτικές περιοχές της χώρας, υποχρέωσε την λευκή Africa Twin να κινείται με χαμηλές ταχύτητες - ενδεικτικά χρειαζόμουν περίπου 6 ώρες οδήγησης για 240 ασφάλτινα χιλιόμετρα. Ευτυχώς, αν και ήταν εποχή μουσώνων, οι ουρανοί δεν «άνοιξαν» μέχρι την Bagan– οι προσευχές μου στον Βούδα εισακούστηκαν. Σε διαφορετική περίπτωση, σίγουρα θα είχα πνιγεί μέσα στην λάσπη και στα νερά…

Καθοδόν, πολλά τα στρατιωτικά μπλόκα και επισταμένοι οι έλεγχοι, ενώ το πέρασμά μου μέσα από τους δεκάδες φτωχικούς οικισμούς δεν μου άφησε κανένα περιθώριο αμφισβήτησης για τις τραγικές συνθήκες διαβίωσης των ντόπιων.

Όμως, οι σκηνές καθημερινότητας που αντίκριζα, μαρτυρούσαν έναν απλοϊκό και ευγενικό λαό, που αντιμετώπιζε με χαμόγελο και καρτερικότητα την ανέχεια, παρά το γεγονός ότι τα τελευταία 55 χρόνια στερείται των βασικών αστικών δικαιωμάτων του.

Άλλο ένα στοιχείο που με εντυπωσίασε –καθόλη την διάρκεια της παρουσίας μου στην Μιανμάρ– ήταν το γεγονός ότι ο λαϊκός πολιτισμός της χώρας παρουσίαζε μεγάλη ποικιλία, με έκδηλη την επίδραση της μακραίωνης βουδιστικής παράδοσης. Αμέτρητες χρυσοποίκιλτες παγόδες υπήρχαν παντού (ακόμα και στο πιο μικρό χωριό), ενώ η επιρροή της βουδιστικής θρησκείας στην καθημερινότητα των ντόπιων ήταν εμφανέστατη, την διαπίστωνα παντού…

Με περισσότερους από 5.000 ναούς (του 11ου και 13ου αιώνα), η κοιλάδα Bagan (180 χλμ. νοτιοδυτικά της πόλης Mandalay) αντιπροσωπεύει τον πλουσιότερο (και κατά πολλούς τον σημαντικότερο) αρχαιολογικό χώρο της νοτιοανατολικής Ασίας, συνιστώντας ένα απέραντο υπαίθριο μουσείο.

Σε μια έκταση 41 τετρ. χλμ., σ’ ένα πραγματικά υποβλητικό τοπίο στην δυτική όχθη του ποταμού Ayeyarwady, εξαιρετικής αρχιτεκτονικής παγόδες, επιβλητικά μοναστήρια και ναοί, οβελίσκοι και άλλα εξαίσια κτίσματα της αρχαίας πολιτείας Bagan (υπήρξε για 230 χρόνια η πρωτεύουσα του πρώτου βασιλείου της Βιρμανίας), ανέλαβαν να μου εξιστορήσουν το ιστορικό-θρησκευτικό παρελθόν της χώρας.

Αντίθετα, τα δυο σύγχρονα αστικά κέντρα που επισκέφθηκα (Mandalay, Yangon) δεν κατάφεραν να με εντυπωσιάσουν ιδιαίτερα. Κτισμένη στις όχθες του ποταμού Ayeyarwady, η Mandalay χαρακτηριζόταν από μια σύγχρονη τετραγωνισμένη ρυμοτομία, καθώς το μεγαλύτερο τμήμα της πόλης είχε καταστραφεί από τους Ιάπωνες στην διάρκεια του Β' Παγκοσμίου πολέμου.

Η πρωτεύουσα Yangon (περίπου 640 χλμ. νοτιότερα της Mandalay) διέθετε μια αξιόλογη θρησκευτική και αποικιακή-βρετανική κληρονομιά. Σύμφωνα με τους συνοδούς μου, η Yangon σταμάτησε να εκτελεί χρέη επίσημης πρωτεύουσας από το 2006, ρόλο που επωμίστηκε η νεοσύστατη Naypyidaw (320 χλμ. βόρεια της Yangon).

 Με 6.000.000 κατοίκους, η κίνηση στους δρόμους της Yangon ήταν εφιαλτική, λόγω ενός ατελείωτου μποτιλιαρίσματος.

Κι επειδή στο κέντρο της πρωτεύουσας απαγορεύονταν όλα τα δίκυκλα (μοτοσυκλέτες, μοτοποδήλατα και ποδήλατα), παρκάρισα την λευκή Honda στα προάστια (σε σημείο που μου υποδείχτηκε) και για δυο μέρες μετακινήθηκα με το αυτοκίνητο των συνοδών μου.     

Τα θρησκευτικά μνημεία-ορόσημα των δύο πόλεων ήταν εκείνα που έκλεψαν ωστόσο τις εντυπώσεις και έσωσαν κάπως την κατάσταση. Στην Mandalay «πρωταγωνίστησαν» οι χρυσοποίκιλτες παγόδες Kuthodaw και Mahamuni, ενώ στην πρωτεύουσα Yangon η απαστράπτουσα παγόδα Shwedagon και η παγόδα Tsaouchtatgkii με τον Ξαπλωτό Βούδα).



Η προτελευταία μέρα στην Μιανμάρ έμελλε να είναι ωστόσο και η πιο δύσκολη. Κατευθυνόμενοι  προς τα ταϊλανδέζικα σύνορα, για μια απόσταση 50 χλμ. χρειαστήκαμε… 8 ώρες! Η αιτία; Οι σφοδρές βροχοπτώσεις των δυο τελευταίων ημερών είχε σαν αποτέλεσμα να ξεχειλίσουν τα ποτάμια σε τρία σημεία της διαδρομής, καθιστώντας αδύνατο το πέρασμα του δρόμου.

Το ύψος του νερού –ως το τέλος της ημέρας– υποχώρησε τελικά μέχρι τα γόνατα (!) και έτσι μπορέσαμε να περάσουμε την μοτοσυκλέτα, σπρώχνοντάς την με τα χέρια.
 
Μετά από 2.000 συναρπαστικά χιλιόμετρα και 9 μέρες παραμονής στην Μιανμάρ, που αποδείχτηκε τελικά η μεγάλη, ευχάριστη έκπληξη του «TRANS ASIAN 2017» , η λευκή Africa Twin πέρασε πλέον την συνοριακή πύλη της Ταϊλάνδης…
 


{ΑG}/taxidiotika/mitsakis/trans_asian_2017_tetarto_meros/{/AG}

  

 

Εξιχνιάστηκαν 8 κλοπές δίκυκλων στη Ρόδο

Συνελήφθησαν οι δύο δράστες, βρέθηκαν τα κλεμμένα

Μοτοσυκλέτα και ένταξη αυτής στο πυροσβεστικό σώμα

Οι πολλαπλοί ρόλοι που μπορεί να επιτελέσει και οι μοναδικές δυνατότητες της

Νέα κόσμου

biaggi rsv4

Max Biaggi – Παγκόσμιος πρεσβευτής Aprilia

Με την εταιρεία των μεγαλύτερων επιτυχιών του

Διαγωνισμός IPONE: Κέρδισε δύο εισιτήρια για το MXGP της Imola

Δες από κοντά τον τελικό του Παγκοσμίου ΜΧ στην Ιταλία

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε δάση και ευπαθείς περιοχές της Στερεάς Ελλάδας

Όταν ο ημερήσιος χάρτης πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιών φτάνει στα επίπεδα 4 ή 5

Kalashnikov IZH: e-Cruiser 515 κιλών, 0-100 σε 3,5 sec

Mε σχεδίαση που θα έκανε τον Batman να γυρίσει το κεφάλι

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

07 vespa primavera 125 50 anniversario

Vespa Primavera - Νέες εκδόσεις & 50 χρόνια ιστορίας

Με τρεις νέους χρωματισμούς για την Primavera S

Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας Triboseat

Αντιμετωπίστε το γλίστρημα αποτελεσματικά

Top Case SW-Motech Trax ADV 38 lt.

Έτοιμη για εξερεύνηση

Ποτηροθήκη Ram-Mount με βάση μανταλάκι

Με σύστημα ελεύθερης κίνησης

Νέα αγώνων

ppt 2018

Αλλάζει ημερομηνία ο 5ος αγώνας του ΠΠΤ Μοτοσυκλετών 2018

Εξαιτίας άρνησης του σωματείου ΛΑΜΣ

Η Michelin νίκησε τη ζέστη του Brno και ο Dovizioso κέρδισε έναν συναρπαστικό αγώνα

Το Τσέχικο GP από τη σκοπιά του προμηθευτή ελαστικών

GasGas υποστήριξη για το ISDE 2018

Δύο πακέτα για την εξαήμερη γιορτή του εντούρο

Αγωνιστική δράση 4-5 Αυγούστου 2018

Παγκόσμιοι αγώνες, Πανελλήνιες διακοπές

ΤEST - Honda CB1000R 2018

Neo Sports Cafe - Τρεις λέξεις που λένε όλη την αλήθεια

Πρώτη επαφή – Daytona R310 by Zontes

“Τι είπες τώρα;!”

Αγώνες

5ng 8638.gallery full top fullscreen

MotoGP 2018, 11ος αγώνας, Red Bull Ring (Αυστρία)

Νέο θρίλερ με θριαμβευτή τον Lorenzo

MXGP, 15ος αγώνας, Lommel (Βέλγιο)

Jeffrey Herlings, αυτός ο εξωγήινος

MotoGP, 10ος αγώνας, Brno (Τσεχία)

Σπασμένα ρεκόρ και δυο κόκκινες μοτοσυκλέτες

Νέα αγοράς Αναβάτη

pic 1 2293b52c

Τα ηλεκτρικά Niu στον νέο τους Ελληνικό ιστότοπο

Η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας τώρα και στα Ελληνικά

Yamaha YS125 με όφελος €240

Μια δροσερή προσφορά για το καλοκαίρι

To KTM SEE Racing Center 500 μετακόμισε

Από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, επιστροφή στο σπίτι

Kymco Xciting S 400 – Έρχεται στην Ελλάδα

Ένας ακόμη δυνατός παίκτης στους μεσαίους κυβισμούς

Daytona Χ310 και R310 by Zontes - Έναρξη διάθεσης

Δύο νέες μοτοσυκλέτες κοσμούν την Ελληνική αγορά

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!