Ασία

 

mitsakis taxidiotiko 2 8

Το πιο επικίνδυνο τμήμα του ταξιδιού

 

Του Κωνσταντίνου Μητσάκη 

Εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια, οι έκρυθμες πολιτικές και κοινωνικές καταστάσεις που επικρατούν στο Πακιστάν, δεν είναι οι ιδανικότερες για έναν ξένο ταξιδιώτη. Στα βόρεια και βορειοδυτικά της χώρας μαίνονται οι μάχες του πακιστανικού στρατού με τους Ταλιμπάν, οι τυφλές βομβιστικές επιθέσεις είναι σχεδόν καθημερινότητα, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι απαγωγές και οι δολοφονίες των ξένων από τους μαχητές του ISIS (καινούριο φρούτο αυτό). Το πιο πρόσφατο συμβάν ήταν η απαγωγή  και η εκτέλεση δυο Κινέζων από τους τζιχαντιστές του ISIS (Μάιος 2017), οι οποίοι  εργάζονταν  σε μια κινέζικη κατασκευαστική εταιρία στην περιοχή του Βελουχιστάν.

Διασχίζοντας το Πακιστάν με την λευκή Africa Twin, βεβαίως και γνώριζα πως οδηγούσα πάνω στην πιο επικίνδυνη διαδρομή του “TRANS ASIANS 2017”! Η ψυχολογία μου; Συγκρατημένος φόβος, αισιοδοξία, αποφασιστικότητα και θετική σκέψη…  για το επόμενο χιλιόμετρο, την επόμενη μέρα. Όχι, δεν το σκέφτεσαι πολύ, ανοίγεις με τσαμπουκά την (συνοριακή) πόρτα και ορμάς για μια περιπέτεια ζωής και θανάτου…Εδώ και τουλάχιστον δέκα χρόνια, οι έκρυθμες πολιτικές και κοινωνικές καταστάσεις που επικρατούν στο Πακιστάν, δεν είναι οι ιδανικότερες για έναν ξένο ταξιδιώτη. Στα βόρεια και βορειοδυτικά της χώρας μαίνονται οι μάχες του πακιστανικού στρατού με τους Ταλιμπάν, οι τυφλές βομβιστικές επιθέσεις είναι σχεδόν καθημερινότητα, ενώ το τελευταίο διάστημα έχουν αυξηθεί οι απαγωγές και οι δολοφονίες των ξένων από τους μαχητές του ISIS (καινούριο φρούτο αυτό). Το πιο πρόσφατο συμβάν ήταν η απαγωγή  και η εκτέλεση δυο Κινέζων από τους τζιχαντιστές του ISIS (Μάιος 2017), οι οποίοι  εργάζονταν  σε μια κινέζικη κατασκευαστική εταιρία στην περιοχή του Βελουχιστάν.{slide= Ταξιδεύοντας με ένοπλή συνοδεία}Διασχίζοντας το Πακιστάν με την λευκή Africa Twin, βεβαίως και γνώριζα πως οδηγούσα πάνω στην πιο επικίνδυνη διαδρομή του “TRANS ASIANS 2017”! Η ψυχολογία μου; Συγκρατημένος φόβος, αισιοδοξία, αποφασιστικότητα και θετική σκέψη…  για το επόμενο χιλιόμετρο, την επόμενη μέρα. Όχι, δεν το σκέφτεσαι πολύ, ανοίγεις με τσαμπουκά την (συνοριακή) πόρτα και ορμάς για μια περιπέτεια ζωής και θανάτου…
Μόλις τελείωσα τις γραφειοκρατικές διαδικασίες και ετοιμάστηκα να αποχαιρετήσω την συνοριακή κωμόπολη Taftan, οι στρατιώτες μου ανακοίνωσαν ότι ταξίδι στο Πακιστάν χωρίς την συνοδεία ενός επανδρωμένου στρατιωτικού οχήματος δεν γίνεται. Ήταν ένα μέτρο που είχαν υιοθετήσει οι τοπικές αρχές για να προστατέψουν τους ελάχιστους ξένους ταξιδιώτες που επιχειρούν να διασχίσουν οδικώς το Πακιστάν.
Σ’ όλη τη διάρκεια της πορείας μου στο Πακιστάν (1.850 χλμ. – 6 ημέρες), απολάμβανα την προστασία μιας ένοπλης στρατιωτικής συνοδείας. Από χωριό σε χωριό, ή από το ένα στρατιωτικό φυλάκιο στο άλλο, με συνόδευε ένα πάνοπλο στρατιωτικό όχημα. Έτσι, μ’ αυτόν τον πρωτότυπο τρόπο, βρέθηκα να διασχίζω όλο το Πακιστάν, περνώντας από τις πόλεις Κουέτα, Σοκούρ, Μουλτάν και Λαχώρη.
Κι ενώ στο Πακιστάν περίμενα τον ISIS και τους Τάλιμπαν να «κτυπήσουν» σε ανύποπτο χρόνο, την μεγαλύτερη ζημιά μού την έκανε τελικά η ίδια η έρημος Βελουχιστάν. Δυο αμμοθύελλες στην αρχική διαδρομή Ταφτάν-Νταλμπαντιν-Κουέτα (640 χλμ.) ήταν αρκετές να συντρίψουν την «τεχνολογική αλαζονεία» μου και να κολλήσω στην καυτή άμμο. Τα πάντα είχαν παραδοθεί στις άγριες διαθέσεις ενός μανιασμένου αέρα, ο οποίος ξεσήκωνε κύματα άμμου, μεταφέροντάς τα προς όλες τις κατευθύνσεις, ενώ οι υψηλές θερμοκρασίες που επικρατούσαν μ’ έφεραν στα πρόθυρα της τρέλας… Κι όλα αυτά οδηγώντας ανάποδα, βρετανικά.
Όσον αφορά το οδικό πρόγραμμα της συγκεκριμένης διαδρομής, τα 640 χλμ. βγήκαν σε δυο μέρες με πολύ κόπο και μετά από 8-9 ώρες καθημερινής οδήγησης. Κι από ανεφοδιασμό καυσίμων; Δεν είχα πολλές επιλογές. Από μπιτόνια και βαρέλια στις άκρες του δρόμου φουλάριζα την λευκή HONDA, γεμίζοντας το ντεπόζιτό της με βενζίνη αναμφίβολης ποιότητας, «ενισχυμένη» με λίγη… άμμο ερήμου!
Στην Κουέτα παρέμεινα δυο  μέρες. Έπρεπε πρωτίστως να μεταβώ στην στρατιωτική Αρχή της Κούετα για να μου δοθεί η έγγραφη άδεια προκειμένου να συνεχίσω το ταξίδι μου στην επόμενη πόλη. Και δεύτερον, έπρεπε να επισκευάσω το πίσω λάστιχο της μοτοσυκλέτας, που έσκασε την στιγμή ακριβώς που έφτανα στο ξενοδοχείο. Και στις δυο περιπτώσεις, οι μετακινήσεις μου στην πόλη έγιναν με την συνοδεία τριών στρατιωτών, για λόγους ασφαλείας.
Κι ενώ στην Κουέτα μου απαγορεύτηκε η βόλτα στην πόλη, την Σοκκούρ αντίθετα την περπάτησα. Κτισμένη στις όχθες του Ινδού ποταμού, στις δυτικές παρυφές της γνωστής ερήμου Θαρ, η πολύβουη, πολύχρωμη και απρόοπτη Σοκκούρ (απέχει 410 χλμ. ανατολικά της Κουέτα) με κέρδισε με την καθάρια δυναμική και την ασύλληπτη γοητεία της, στοιχεία που παραδόξως σχετίζονταν, σε μεγάλο βαθμό, με την κυκλοφοριακή αταξία των δρόμων της.
Ποικιλοστολισμένα λεωφορεία, ζωήλατα κάρα, ποδήλατα και διαβολικά τρίκυκλα-ταξί, έμοιαζαν να δίνουν τη δική τους καθημερινή παράσταση, με πρωταγωνιστές-οδηγούς που διέθεταν απίστευτο θράσος και ζηλευτή επιδεξιότητα. Ζήτω η τρέλα…
Τελευταία πακιστανική στάση στην Λαχώρη (800 χλμ. βόρεια της Σοκκούρ), την πολιτιστική πρωτεύουσα της χώρας. Με μια ενδιάμεση διανυκτέρευση στην κωμόπολη  Khanwel (ήταν επιλογή της αστυνομίας), έβαλα ρόδα στην Λαχώρη οδηγώντας πάνω στο ασφάλτινο ίχνος του εθνικού οδικού άξονα Ν5.
Κατά την διάρκεια της παραμονής μου στη λαμπρή πολιτεία της Πενταποταμίας, άφησα τις ανησυχίες και τις επιθυμίες μου να οδηγήσουν τα αργόσυρτα βήματά μου στα όρια της παλαιάς πόλης, εκεί όπου κτυπά –αιώνες τώρα– η καρδιά της Λαχώρης.
Η μετάβασή μου από το Πακιστάν στην Ινδία έγινε μέσω του  συνοριακού φυλακίου Ατάρι (30 χλμ. ανατολικά της Λαχώρης), την μοναδική συνοριακή πόρτα επικοινωνίας που διαθέτουν οι δυο «άσπονδοι» γείτονες. Το 1947, περισσότερα από 10.000.000 άτομα πέρασαν την συγκεκριμένη συνοριακή πύλη, συνιστώντας την μεγαλύτερη ίσως ανταλλαγή πληθυσμών που είχε ποτέ γνωγνωρίσει η ανθρωπότητα. Ινδουιστές και μουσουλμάνοι, άλλαξαν τότε γεωγραφικούς ορίζοντες και πατρίδες, αποδεχόμενοι –με τον πλέον άμεσο και ειρηνικό τρόπο– τις νέες γεωπολιτικές εξελίξεις.
Εβδομήντα χρόνια αργότερα, με αφετηρία το ίδιο συνοριακό φυλάκιο, η λευκή Africa Twin –έχοντας καταγεγραμμένα στο κοντέρ της τα πρώτα 7.000 χλμ. του “TRANS ASIANS 2017”– ήταν έτοιμη να μου χαρίσει μια συναρπαστική κατάδυση στα άδυτα της αιώνιας Ινδίας…


mitsakis_taxidiotiko_2_15.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_14.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_6.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_5.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_3.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_13.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_2.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_7.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_12.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_11.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_8.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_10.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_9.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_1.jpgmitsakis_taxidiotiko_2_4.jpg

Ρεπορτάζ - KTM SX 2019 στην Ιταλία

Με "παγκόσμιες" εκπλήξεις!!

Είχαν κλέψει 19 δίκυκλα στα Γιάννενα

Ταυτοποιήθηκαν και συνελήφθησαν 2 άτομα

Νέα κόσμου

factory indian monza 2018 14

To Indian FTR1200 Custom κερδίζει στο ντεμπούτο του Sultans of Sprint

Η τουρνέ του πρωτοτύπου θα κρίνει αν η Indian θα το παράξει

Δύο custom μοτοσυκλέτες αφιερωμένες στον Nicky Hayden

Η Ομοσπονδία της πατρίδας του θυμάται και τιμά τον πρωταθλητή

4ο Scooter Rally Αντοχής

Μια Κυριακάτικη περιπέτεια στην Εύβοια

Marc Marquez - Θα οδηγήσει μονοθέσιο F1

Μια Toro Rosso στο Red Bull Ring της Αυστρίας

Η Ducati γιορτάζει 25 χρόνια Monster στο WDW2018

Monster Village, Garage Contest και όλη η ιστορία του διασημότερου γυμνού

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

iron 450

Μεγάλα ATV των Goes & Access από την Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ

Goes Iron 450 4x4, Goes Cobalt 550 Max & Access Shade Extreme 850

Piaggio MP3 - Αποκτήστε το με όφελος έως 1.000 ευρώ!

Δελεαστική προσφορά από την επίσημη αντιπροσωπεία

Vespa Primavera με όφελος 850 ευρώ!

Επίσημη προωθητική ενέργεια, μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2018

Bikers World – Ανταλλακτικά Honda, σε μοναδικές τιμές

Το μεγαλύτερο στοκ γνήσιων ανταλλακτικών στην Ελλάδα

Νέα αγώνων

hrr3 13

Hellas Rally Raid 2018 – Μέρα 3η

Συνεχίζει την άνοδό της η Πολυτίμη Κυριακοπούλου

O Jonathan Rea ετοιμάζεται για MotoGP;

Ο μάνατζέρ του πήγε Le Mans και οι φήμες φούντωσαν

H Honda εξοπλίζει το Isle of Man με οχήματα υποστήριξης

Με Fireblade SP και Civic Type R θα κινούνται οι υπεύθυνοι του ΤΤ

MotoGP 2018 - Catalunya Test, 2η μέρα

Ταχύτερος όλων ο «γκρινιάρης» Maverick Vinales

Long Term Test - Suzuki GSX-250R - 1o Service

Οι εργασίες, τα αναλώσιμα και οι τιμές τους στα 1.000 χιλιόμετρα

TEST - KTM RC 390 Race kit & 390 Duke στην πίστα

Τα πορτοκαλί "μικρά" στο Αυτοκινητοδρόμιο των Σερρών

Αγώνες

eli tomac 450 hangtown

AMA MX 2018, 1ος Αγώνας, Hangtown

Ξεκίνησε το Pro Motocross Championship της ΑΜΑ

MXGP 2018 – 8ος αγώνας, Γερμανία (Teutschenthal)

Herlings καλπάζει, Prado ανεβαίνει

MotoGP 2018 - 6ος αγώνας, Γαλλία, Le Mans

O Marc Marquez θριαμβεύει σε μια δύσκολη πίστα - Πολλές οι πτώσεις

Νέα αγοράς Αναβάτη

ixs samur

Καλοκαιρινά γάντια IXS Samur

Καλοκαιριά γάντια

Δερμάτινα μποτάκια Stylmartin Iron

Το απόλυτο καθημερινό μποτάκι

Γυναικείες μπότες Stylmartin Yuma Elegance

Κομψότητα και προστασία

Κράνος Bycity Roadster

Για τους λάτρεις των Cafe Racer

Καλοκαιρινό μπουφάν REVIT GT-R Air 2

Δροσιά σε… σπορ γραμμή

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!