Yamaha

yamaha yzf-r3 5-web

Γεννημένος νικητής

 

Του Thierry Sarasyn, www.motornieuws.be

Εν έτη 2015, το να οδηγάς μοτοσυκλέτα είναι και πάλι διασκεδαστικό. Για την ακρίβεια, έγινε πιο διασκεδαστικό απ’ ό,τι ήταν εδώ και πολύ καιρό. Από τις φοβερές superbike με τα διακόσια άλογα και τα πολύπλοκα προγράμματα, στις retro αισθητικής, ελαφριές sport μοτοσυκλέτες, η πληθώρα μοτοσυκλετών με τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά τους, έχει διευρυνθεί πολύ. Με το νέο R3 όμως, η Yamaha τις συγκεντρώνει όλες κάτω από την ίδια σκέπη και προσφέρει απόλαυση σε όλο της το μεγαλείο.


Η νέα Yamaha YZF-R3 θα λέγαμε ότι είναι μια βασική sport μοτοσυκλέτα δρόμου. Όμως αντίστοιχα, οι KTM και Kawasaki με το RC 390 και το Ninja 300 διαθέτουν και naked έκδοση, η Yamaha όχι. Η Yamaha όμως πάει ένα βήμα πιο πέρα, καθώς σε αντίθεση με τις προαναφερθείσες, δεν στοχεύει στο κοινό που είναι κάτοχοι αδείας Α2 αποκλειστικά. Κάθε άλλο, τους θεωρεί μέρος μόνο του ευρύτερου κοινού στο οποίο επιδιώκει. Για να το καταφέρει αυτό όμως, το R3 θα πρέπει να διαθέτει αρκετά στοιχεία "ωριμότητας" προκειμένου να αποσπάσει μερίδα καταναλωτικού κοινού που σκοπεύει να αγοράσει μια ελαφριά sport μοτοσυκλέτα. Ή εκείνους που επιθυμούν μια κλασική μοτοσυκλέτα της κατηγορίας των 600cc αλλά δεν διαθέτουν το ανάλογο αντίτιμο για να την αποκτήσουν. Εκτός λοιπόν από τον δικύλινδρο κινητήρα, η μοτοσυκλέτα αυτή θα πρέπει να διαθέτει και αρκετά στοιχεία άνεσης. Και για το εξακριβώσουμε, βρεθήκαμε στην Tarragona της Ισπανίας προκειμένου να οδηγήσουμε το νέο μοντέλο της Yamaha και να διαπιστώσουμε ιδίοις όμμασι αν τα παραπάνω είναι πραγματικότητα.

Το R3 είναι εντελώς ανανεωμένο, και αυτό αφορά και στον νέο παράλληλο δικύλινδρο κινητήρα των 321 κυβικών εκατοστών, ο οποίος έχει. 25 κυβικά περισσότερα από το Kawasaki Ninja, και πέντε επιπλέον άλογα, στα 42, αλλά και 30Νm ροπής. Με τα νούμερα αυτά καταλαβαίνουμε ότι πρόκειται για μια αρκετά ώριμη sport μοτοσυκλέτα. Όχι εκείνη με την οποία θα πας σε trackday ενδεχομένως, αλλά εκείνη που θα σε βγάλει ασπροπρόσωπο στην καθημερινότητα με τον σπορ χαρακτήρα της. Εξωτερικά είναι πανέμορφη, έχοντας πάρει τα γονίδια της οικογένειας R φυσικά, με τις τροποποιήσεις που είναι απαραίτητες για μια μοτοσυκλέτα της κατηγορίας της. Το ταμπλό είναι ευκρινές και άρτιο λειτουργικά, όμως απλό σχεδιαστικά. Μπροστά διαθέτει μονό δίσκο και ρυθμιζόμενο τηλεσκοπικό πιρούνι ενώ το αμορτισέρ διαθέτει προφόρτιση ελατηρίου, ενώ οι μανέτες φρένου και συμπλέκτη αλλά και το ποδόφρενο, δεν ρυθμίζονται.


Όταν βρίσκεσαι πάνω στη μοτοσυκλέτα, τίποτα δεν σε ενοχλεί. Αντιθέτως, η οδήγηση του νέου R3 είναι σαν να συναντάς έναν καλό φίλο μετά από καιρό. Όλα είναι εκεί που θα περίμενες να είναι, δεν υπάρχουν μυστικά και εκπλήξεις. Εκτός από τον κινητήρα του, που είναι μια ευχάριστη έκπληξη. Το R3 δείχνει να είναι λιγότερο υψηλόστροφο από το Kawasaki Ninja για παράδειγμα, κι ας είναι δυνατότερο. Αυτό οφείλεται κυρίως στο ότι η ροπή έχει μεγαλύτερο εύρος. Κάτω από τις 5.000 στροφές δεν συμβαίνουν και πολλά, από το σημείο αυτό και πέρα όμως, τα πράγματα αποκτούν άλλο ενδιαφέρον. Όχι ότι τρελαθήκαμε στις σούζες από στροφή σε στροφή, αλλά κάναμε καλές προσπεράσεις.

Τόσο καλές μάλιστα, που νομίζουμε πως με κάποια άλλη supersport μοτοσυκλέτα δεν θα πηγαίναμε γρηγορότερα. Σπανίως χρησιμοποιήθηκε ο συμπλέκτης, κατά κύριο λόγο ο κινητήρας έκανε τη δουλειά και βασιζόμασταν στο άνοιγμα του γκαζιού και μόνο. Η θέση οδήγησης είναι αρκετά ψηλή, ψηλότερη από ό,τι θα περίμενες (ύψος αναβάτη 1,87μ) και με ευρεία γωνία στο τιμόνι. Η σέλα είναι άνετη και φαρδιά και η προστασία από τον αέρα επαρκής. Οδηγώντας το νέο R3 στους επαρχιακούς δρόμους της Ισπανίας, μπήκαμε στον πειρασμό να βγούμε στην Εθνική, να δούμε πώς συμπεριφέρεται σαν sport tourer. Δυστυχώς δεν μπορέσαμε να κάνουμε αρκετά χιλιόμετρα, μπορέσαμε όμως να διαπιστώσουμε ότι ο κόφτης μπαίνει με 6η ταχύτητα στα 177 χ.α.ω., αρκετά ώστε να σε κάνουν να χαμογελάσεις πίσω από το κράνος σου.


Το χαμόγελο αυτό θα παραμείνει στο πρόσωπό σου αν οδηγήσεις το R3 σε πίστα, τουλάχιστον σε μια αντίστοιχη της πίστας της Calafat, όπου έγινε η παρουσίαση. Η εν λόγω πίστα είναι ιδανική για το Yamaha R3, καθώς διαθέτει αρκετές στροφές. Στην πίστα δεν αλλάξαμε τα ελαστικά, οδηγήσαμε με τα ίδια Michelin Pilot που είχαμε και κατά την οδήγηση στο δρόμο. Το μόνο που άλλαξε ήταν ότι η Yamaha μας αφαίρεσε τα υποπόδια προκειμένου να έχει η μοτοσυκλέτα μεγαλύτερη απόσταση από την άσφαλτο. Για να οδηγήσεις γρήγορα, είναι απαραίτητη η απόσταση των μαρσπιέ από το έδαφος, κάτι το οποίο μας άλλαξε η Yamaha για τις ανάγκες της παρουσίασης. Έτσι, το σώμα μετακινείται πιο άνετα πίσω, και το σκύψιμο πάνω στη σέλα είναι άνετο και έχεις χώρο να μετατοπιστείς από στροφή σε στροφή.

Στην πίστα, εκεί όπου σπάνια θα πέσεις κάτω από τις 6.000 σ.α.λ., το R3 δείχνει ότι έχει αρκετή δύναμη. Όχι τόση ώστε να αφήσει ροδιές στην άσφαλτο, αλλά αρκετή ώστε να το οδηγάς άνετα, χωρίς να χρειάζεται να πιάνεις τον συμπλέκτη σε κάθε στροφή. Ούτε καν στην αργή φουρκέτα του Calafat. Η βασική πρόκληση είναι να διατηρήσεις την ταχύτητα σου και να μην φρενάρεις απότομα, ανοιγοκλείνοντας το γκάζι. Η ομαλή οδήγηση είναι το “κλειδί” της επιτυχίας για το νέο Yamaha R3. Και για όσους δεν συμβιβάζονται, προτείνουμε την αλλαγή των ελαστικών, με ένα ζευγάρι που να δίνει μεγαλύτερη πρόσφυση από τα Michelin. Αν και, σημειωτέων, ακόμη και με αυτά τα ελαστικά μια χαρά τα πήγαμε στην πίστα, προς τιμήν και της Michelin και της Yamaha.


Είναι αλήθεια ότι κατά την οδήγηση, ξεχνιόμασταν και συγκρίναμε το R3 με το R6, κάτι που δεν θα έπρεπε να γίνεται, αλλά γινόταν μιας και τα πήγαινε αρκετά καλά η νέα μικρή supersport μοτοσυκλέτα. Το R6 είναι μια μοτοσυκλέτα σχεδιασμένη για μεγάλες επιδόσεις, όπως είναι η κατάκτηση ενός παγκόσμιου τίτλου. Για τον λόγο αυτό ό,τι διαθέτει είναι κορυφαίο και η ιπποδύναμη, έχει τεράστια διαφορά. Από την άλλη μεριά, το R3 έχει άλλο στόχο: Είναι η τέλεια μοτοσυκλέτα για κάποιον που δεν έχει βλέψεις να γίνει παγκόσμιος πρωταθλητής, αλλά να γίνει πρωταθλητής της γειτονιάς και των περιχώρων. Ό,τι διαθέτει το R3 είναι επαρκές, τίποτα υπερβολικό, ούτε στη δύναμη, ούτε στο φρενάρισμα, ούτε στις αναρτήσεις.

Αρκεί να παραδεχτείς ότι ναι, δεν χρειάζεσαι τίποτα περισσότερο. Και με τιμή κάτω από τα 6.000 ευρώ – λιγότερα από τα μισά του R6 δηλαδή – τότε καμία σύγκριση με το R6 δεν ευσταθεί. Η οδήγηση του R3 είναι ξέγνοιαστη και δεν απαιτεί προσπάθεια από την πλευρά του αναβάτη. Για τα 300 κυβικά της, η Yamaha δεν έχει κάνει κανένα λάθος πάνω της. Έτσι, εσύ μπορείς να επικεντρωθείς μόνο στην οδήγηση και στην απόλαυσή της. Πολλές φορές, η απουσία αρνητικών είναι το θετικό της υπόθεσης, και αυτό είναι το ατού της Yamaha στο R3. Αν αξιολογήσεις το νέο Yamaha R3 αποκλειστικά σε σχέση με την τιμή του, τότε βλέπεις ότι πρόκειται για μια μοτοσυκλέτα κορυφαία για την κατηγορία της, η οποία κάνει όλα όσα της ζητήσεις, τόσο στην πίστα όσο και στο δρόμο, με σπορ χαρακτήρα αλλά και μεγάλη άνεση.

Κατασκευαστής Yamaha
Μοντέλο YZF-R3
Αντιπρόσωπος Μοτοδυναμική
Τιμή 5.750euro
Εγγύηση 2 χρόνια
Κινητήρας
Τύπος Δικύλινδρος εν σειρά, τετράχρονος, υγρόψυκτος, DOHC, τετραβάλβιδος
Χωρητικότητα (cc) 321
Διάμετρος x διαδρομή (mm) 68 x 44.1
Συμπίεση (:1) 11.2
Τροφοδοσία Fuel injection
Χωρητικότητα λαδιού (lt) 2.4
Εκκίνηση  Μίζα
Μετάδοση Αλυσίδα
Σχέσεις 6 ταχύτητες
Τελική σχέση Δ.Α.
Πλαίσιο
Τύπος Ατσάλινο σωληνωτό τύπου "diamond"
Μήκος (mm) 2090
Πλάτος (mm) 720
Ύψος  (mm) 1.135
Μεταξόνιο (mm) 1.380
Γωνία κάστερ (°) 25
Ίχνος  (mm) 95
Ύψος σέλας (mm) 780
Απόσταση εδάφους  (mm) 160
Χωρητικότητα ρεζερβουάρ (lt) 14
Βάρος (kg) 169 (πλήρες υγρών)
Αναρτήσεις
Μπροστά Τηλεσκοπικό μπροστινό σύστημα διαμέτρου 41mm - διαδρομή 130mm
Πίσω Μονό αμορτισέρ με μοχλικό Monocross - διαδρομή 125mm
Τροχοί / Ελαστικά
Εμπρός 110/70-17"
Πίσω 140/70-17"
Φρένα
Μπροστά Δίσκος διαμέτρου 298mm με δαγκάνα δύο εμβόλων και ABS
Πίσω Δίσκος διαμέτρου 220mm, δαγκάνα ενός εμβόλου και ABS
Μέγιστη ιπποδύναμη (hp /σ.α.λ.) 42 / 10.750
Μέγιστη ροπή (kgm / 9.000) 3 / 9.000

 

yamaha_yzf-r3_25-web.jpgyamaha_yzf-r3_23-web.jpgyamaha_yzf-r3_32-web.jpgyamaha_yzf-r3_27-web.jpgyamaha_yzf-r3_31-web.jpgyamaha_yzf-r3_24-web.jpgyamaha_yzf-r3_28-web.jpgyamaha_yzf-r3_29-web.jpgyamaha_yzf-r3_30-web.jpg

 

Ταξινομήσεις Νοεμβρίου 2018 - Top 20 Εταιρειών

Άνοδος 29,4% της ελληνικής αγοράς τον 11ο μήνα του έτους

Ταξινομήσεις 11μηνου 2018 - Top 30 Εταιρειών

Άνοδος 22% σε σχέση με το αντίστοιχο περυσινό 11μηνο

Νέα κόσμου

motoandbiketv5 1

Moto & Bike TV - Δείτε την 5η εκπομπή της 6ης σεζόν - Video

Test Benelli TRK 502X, και αφιέρωμα στην Πολυτίμη Κυριακοπούλου

Honda: Δυναμική παρουσία στην CES με αυτόνομη γουρούνα!

Όχημα εργασίας πολλαπλών ρόλων από τους Ιάπωνες

Αυτοκίνητο της SEAT αναγνωρίζει ποδηλάτες

Λαμβάνονται υπόψη οι ευπαθείς ομάδες

Μοτοπαρέα Λεωνιδίου – 8ο Οδοιπορικό Ιστορίας

Από το Λεωνίδιο ως το Κρανίδι

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

hagon scooter line amortiser honda sh300i speedy shop

Αμορτισέρ Hagon Scooter Line για Honda SH300i

Αναβαθμίστε την συμπεριφορά του scooter σας

Αποστάτες πάνω-πίσω Wunderlich για BMW R 1200 GS/Adv LC

Φτιάξε την ιδανική σου θέση οδήγησης

Νέα αγώνων

Στην Ιταλία το ISDE του 2020

Έξι μέρες enduro στη γειτονιά μας

Η Honda χάρισε στον Pedrosa δυο αγωνιστικές μοτοσυκλέτες

RC211V και RS250RW τα δώρα του αποχαιρετισμού!

Ο Jorge Lorenzo μιλά για όλα: Ducati, Marquez, Rossi, Pedrosa

Αποκαλυπτικός σε συνέντευξη σε Αγγλικό κανάλι

Δόκτωρ Jonathan Rea – Τιμήθηκε από το Πανεπιστήμιο του Ulster

Πλέον ο Valentino Rossi δεν έχει αποκλειστικότητα

Νέα αγοράς Αναβάτη

Linhai ATV 4

Προσφορά ATV Linhai 550L EPS

Κορυφαία εξοπλισμένο σε μοναδική τιμή

Χριστουγεννιάτικες προσφορές Triumph

Στην Αθήνα οι μάγοι με τα δώρα για δύο μέρες

Μπότες Diadora Tourismo με έκπτωση 50%

Μέχρι εξαντλήσεως των αποθεμάτων

Σφουγγαράκι καθαρισμού ζελατίνας κράνους Visorvision V2

Η γρήγορη λύση για καθαρό οπτικό πεδίο

Αδιάβροχο μπουφάν Fovos Raptor

Για μικρές και μεγάλες περιηγήσεις

Ducati Athens - Εορταστικό Bazaar αυτό το Σάββατο 8 Δεκεμβρίου 2018

Με εκπτώσεις που φτάνουν έως και το 80% σε ρουχισμό προηγούμενων ετών!

Γάντια Five Boxer

Ιδανικά τις περισσότερες μέρες του χρόνου

Νέος τιμοκατάλογος Husqvarna 2019

Περιλαμβάνεται και το 701 Svartpilen

Αγώνες

2018 monza rally show 19

Monza Rally Show 2018 - 7η νίκη για τον Valentino Rossi

Ο «γιατρός» κέρδισε και τα 9 stages του event

SuperEnduro 2019, 1ος αγώνας, Κρακοβία (Πολωνία)

Taddy Blazusiak, ο εντός έδρας ήρωας

Motul Roof of Africa 2018 - Wade Young & Sherco οι θριαμβευτές

Τέταρτη νίκη του Young στον «Mother of Hard Enduro» αγώνα

ISDE 2018, Ημέρα 6η

Αυστραλιανός θρίαμβος