Αναβάτες

marq marquez champ 2016 afi 101 Η “φανέλα” με το #93

 

Tου Νίκου Ζ. Τσαμάνδουρα

O Marc Marquez πρωταθλητής ξανά.  Ο ταλαντούχος Ισπανός κατάφερε να γράψει για μία ακόμη φορά το όνομά του στην ιστορία του αθλήματος με χρυσά γράμματα. Όλα δείχνουν ότι δεν θα είναι η τελευταία.


Στις 17 Φεβρουαρίου του 1993, γεννήθηκε στην Cervera της Ισπανίας ο Marc Marquez Alenta, όπως είναι το πλήρες όνομα του νεαρού Ισπανού που από την ερχόμενη σεζόν θα τρέχει στα “σαλόνια” του MotoGP.
Ο Marc έκανε το ντεμπούτο του με την Repsol KTM στα 125 κυβικά στις 13 Απριλίου του 2008 στο Πορτογαλικό Grand Prix όντας μόλις 15 ετών και 56 ημερών. Είναι ο νεότερος Ισπανός που έχει πάρει Pole position ή βάθρο σε παγκόσμιο πρωτάθλημα αγώνων μοτοσυκλέτας. Το πρώτο του βάθρο, ήρθε στις 22 Ιουνίου του 2008 στο Βρετανικό Gran Prix σε ηλικία 15 ετών και 127 ημερών (!!!). Το 2009 συνεχίζει σαν εργοστασιακός αναβάτης της KTM και στο Γαλλικό Grand Prix  παίρνει την πρώτη του pole position σε ηλικία 16 ετών και 89 ημερών.

Pole position είχε πάρει και στην Jerez το 2010 αλλά μια πτώση οδήγησε σε σοβαρό τραυματισμό του στον ώμο, με αποτέλεσμα να ξαναδεί βάθρο στις 6 Ιουνίου του 2010 στο Mugello. Ακολούθησαν νίκες σε Silverstone, Assen και Καταλoνία. Έτσι η ιστορία τον κατέγραψε ως το νεαρότερο αναβάτη που σημειώνει 4 συνεχόμενες νίκες. Η 5η νίκη ήρθε στο Sachsenring, χαρίζοντας την 100η νίκη στην τότε μοτοσυκλέτα του, Derbi. Μετά από αυτό το σερί 5 νικών σε Grand Prix, ο Marquez έγινε ο 1ος αναβάτης που καταφέρνει κάτι παρόμοιο στα 125cc μετά τον Rossi το 1997.

Μια έξοδος στην πρώτη στροφή της Aragon με τον Randy Krummenacher  τον οδήγησε στην 3η θέση της γενικής κατάταξης στο πρωτάθλημα καθώς οι αγώνες που ακολούθησαν δεν στέφθηκαν με καλούς τερματισμούς, δίνοντας προβάδισμα στους Nicolas Terol και Pol Espargaro. Όμως το ταλέντο δεν κρύβεται και έτσι 4 συνεχόμενες νίκες μετά και με έναν αγώνα να απομένει, ο Marc προηγείτο με 17 βαθμούς του Terol. Στον αγώνα στο Estoril υπήρξε κόκκινη σημαία (δηλ. διακοπή αγώνα) λόγω βροχής ενώ ο Marquez  ήταν 2ος πίσω από τον Terol.

Στην επανέναρξη του αγώνα, ο Marquez έπεσε στον αναγνωριστικό γύρο. Μετά από κάποιες γρήγορες επισκευές στη μοτοσυκλέτα του, εκκίνησε από την τελευταία θέση καθώς δεν πρόλαβε να βγει από τα pits εντός του 5λεπτου που ορίζει ο κανονισμός. Αυτό όμως δεν τον εμπόδισε από το να νικήσει τον αγώνα και να διευρύνει την βαθμολογική διαφορά του πριν από την αυλαία της Valencia. Μια 10η νίκη τον έκανε να πλησιάσει ένα ρεκόρ που είχε σημειώσει μόνο ο Valentino Rossi το 1997. Η 4η θέση στην Valencia τον έκανε τον 2ο νεότερο παγκόσμιο πρωταθλητή μετά τον Loris Capirossi.

To 2011 έφερε ένα απροσδόκητο διετές συμβόλαιο όντας ο μοναδικός αναβάτης της Monlau Competicion με την διοίκηση του προσωπικού του manager, Emilio Alzamora. H σεζόν δεν ξεκίνησε καλά με πτώσεις σε Qatar και Jerez. Σειρά είχε μια 21η θέση στην Πορτογαλία πριν την πρώτη του νίκη στη Moto2, στην  πίστα του LeMans έπειτα από μια κακή εκκίνηση που τον έφερε 9ο  στην αρχή του αγώνα.
Στον αγώνα της πατρίδας του, στο Καταλανικό Grand Prix, τερμάτισε 2ος πίσω από τον πρωτοπόρο της βαθμολογίας Stefan Bradl. Ακολούθησε μια πτώση στο Silverstone όπου είχε πάρει και την πρώτη του pole position στη Moto2. Με τον Bradl να παίρνει την 4η νίκη του σε έξι αγώνες, ο Marquez είχε μείνει 82 βαθμούς πίσω. Με νίκες στους 6 από τους 7 αγώνες που θα ακολουθούσαν, ο Marc θα έμενε μόλις 6 βαθμούς πίσω στο πρωτάθλημα.

Στην Ιαπωνία, αν και πήρε την Pole position, έχασε την 1η θέση από τον Andrea Iannone. Όμως η 2η θέση του Marquez σε συνδυασμό με την 4η του Bradl, χάρισε στον Marc πρωτοπορία στο  πρωτάθλημα για έναν μόλις βαθμό.
Στο Grand Prix της Αυστραλίας, ο Marquez ενεπλάκη σε ατύχημα με τον  Ratthapark Wilairot κατά τη διάρκεια των ελεύθερων δοκιμών, χτυπώντας τον στο πίσω μέρος της μοτοσυκλέτας του. Για «Μη υπεύθυνη οδήγηση» πήρε ποινή προσθήκης ενός λεπτού στον χρόνο των κατατακτήριων του. Ξεκινώντας από την τελευταία θέση της σχάρας εκκίνησης και μετά από ένα θεαματικό αγώνα τερμάτισε 3ος, χάνοντας ωστόσο την πρωτιά από τη βαθμολογία της γενικής κατάταξης από τον Stefan Bradl, που τερμάτισε 2ος .

Πριν τον αγώνα της Μαλαισίας, ο νεαρός Ισπανός αναβάτης επιβεβαίωσε πως θα παραμείνει στη Moto2 και το 2012, παρά τις φήμες που τον έφερναν στο MotoGP. Όμως, το σαββατοκύριακο του αγώνα δεν ξεκίνησε ομαλά όταν στις πρώτες ελεύθερες δοκιμές σημείωσε πτώση και χτύπησε στην άσφαλτο της πίστας. Σαν αποτέλεσμα της πτώσης αυτής έχασε τις ελεύθερες δοκιμές και στις κατατακτήριες συμπλήρωσε μόλις 2 γύρους. Με τον χρόνο του να του επιτρέπει εκκίνηση μόλις από την 36η θέση , ο Marquez δεν έτρεξε ποτέ τον αγώνα αυτό, καθώς οι ιατρικές εξετάσεις του από το πρωινό ζέσταμα έδειξαν ότι δεν είναι σε θέση να τρέξει. Τα προβλήματα στην όραση του όμως συνεχίστηκαν και τελικά ο Marc δεν έτρεξε ούτε στον τελευταίο αγώνα της Valencia, χαρίζοντας έτσι τον τίτλο στον Stefan Bradl.

To 2012 φάνηκε ότι έδωσε πίσω ότι χρωστούσε στο Marc Marquez το αγωνιστικό του παρελθόν.  Σε μια χρονιά που αποδείχθηκε πως δεν υπήρχε άξιος αντίπαλος, ο Marc δεν αποχωρίστηκε το βάθρο παρά μόνο 3 φορές. Στο Γαλλικό και στο Μαλαισιανό Grand Prix όπου εγκατέλειψε και στο Mugello που τερμάτισε 5ος. Κατά τα άλλα μόνο βάθρα με αυτά να αποτελούνται από 9 νίκες,  2 δεύτερες και  τρίτες θέσεις. Σε αυτή τη σεζόν θα μπορούσαμε να πούμε πως δέχτηκε και τη μεγαλύτερη κριτική για την επιθετική του φύση, με χαρακτηριστικότερο παράδειγμα τον τελευταίο αγώνα στη Valencia που λόγω ποινής ξεκινούσε τον αγώνα του από την τελευταία θέση και τερμάτισε στην πρώτη. Άξια λοιπόν ο 19χρονος Ισπανός έγινε για 2η φορά παγκόσμιος πρωταθλητής.


Στις 12 Ιουλίου του 2012, ανακοινώθηκε η μεταγραφή στα MotoGP, με τα χρώματα της Repsol Honda. Αντικαταστάτης του απερχόμενου Casey Stoner και team mate του Dani Pedrosa. Σίγουρα έχει ενδιαφέρον να δούμε την πορεία και την προσαρμογή του Marc Marquez στα νέα δεδομένα. Πιστεύουμε ότι δεν θα μείνει στον ρόλο του #2 αναβάτη και θα διεκδικήσει το κάτι παραπάνω και μακάρι να επαληθευτούμε γιατί τον θεωρούμε φαβορί και αγαπημένο μας αναβάτη στα MotoGP για το 2012. Ο νέος Rossi; Ο χρόνος θα δείξει!

Aν μπορεί να συνδεθεί το όνομα Marc Marquez με μια λέξη, τότε αυτή είναι η λέξη ρεκόρ. Κάποια από τα πιο τρανταχτά είναι πως αποτελεί τον νεότερο αναβάτη που παίρνει pole  position (συνολικά 9 μέσα στη χρονιά!!!), νεότερο αναβάτη που πήρε νίκη στη μεγάλη κατηγορία, και φυσικά είναι ο νεότερος πρωταθλητής στην ιστορία των GP. O τίτλος μόνο τυχαία δεν ήρθε μετά από 6 νίκες, 6 δεύτερες και 4 τρίτες θέσεις. Τέλος, άλλο σημάδι του εξωφρενικού ταλέντου του είναι οι 11 ταχύτεροι γύροι, με το μέλλον να δείχνει μόνο σπασμένα χρονόμετρα για το «μυρμήγκι».

Έχοντας ξανά το νούμερο 93 στο number plate, έχοντας προσθέσει όμως και τον παγκόσμιο τίτλο της MotoGP κατηγορίας στο παλμαρές του, ο Marquez έσπασε πάλι ένα ρεκόρ, κερδίζοντας 10 pole position στην σειρά, στους δέκα πρώτους αγώνες του 2014! Έχοντας μαζέψει τους περισσότερους βαθμούς διατηρώντας ψηλά το κεφάλι σε κάθε αγώνα, ο Marc Marquez κατάφερε να στεφθεί παγκόσμιος πρωταθλητής στο Motegi της Ιαπωνίας, τρεις αγώνες πριν τελειώσει η αγωνιστική χρονιά! Και το πρωτάθλημα συνεχίζεται, και φαίνεται ότι ο στόχος του θα είναι για το υπόλοιπο 2014 να καταφέρει να πάρεις άλλες τρεις νίκες για να αποδείξει ότι δεν είναι τυχαία παγκόσμιος πρωταθλητής της μεγάλης κατηγορίας για δεύτερη συνεχόμενη χρονιά. Υπάρχει κανείς άλλωστε που το πιστεύει;


Μετά από δύο σερί τίτλους ο Ισπανός αναβάτης ξεκίνησε το 2015 ως το φαβορί για την κατάκτηση ενός ακόμη πρωταθλήματος. Ωστόσο οι Valentino Rossi και Jorze Lorenzo, πάνω στις σημαντικά βελτιωμένες τους YZR-M1 έδειξαν από την αρχή ότι δεν θα τον αφήσουν να παίξει μόνος του. Ο Ισπανός κατετάγη τελικά τρίτος στο πρωτάθλημα, πίσω από τον πρωταθλητή Lorenzo αλλά και τον Γιατρό, έχοντας παράλληλα και ασυνήθιστα πολλές εγκαταλείψεις – έξι συνολικά- είτε από πτώση είτε από μηχανικό πρόβλημα. Κατάφερε ωστόσο να συγκεντρώσει πέντε νίκες και να αναδειχθεί στον μικρότερο σε ηλικία αναβάτη που κατακτά 50 νίκες σε αγώνες GP, σε όλες τις κατηγορίες. Στην ιστορία θα μείνει η έχθρα και η αντιπαλότητα που αναπτύχθηκε μεταξύ του Marquez και του Rossi κατά τη διάρκεια της σεζόν, η οποία φαίνεται πως εξασθενεί με την πάροδο του χρόνου.


O Marquez τα καταφέρνει ξανά, αφήνοντας τους πάντες πίσω του. Ο Ισπανός αναβάτης εμφανίστηκε το 2016 πιο μυαλωμένος και ώριμος από ποτέ. Έτσι, παρά τα προβλήματα που αντιμετώπισε κατά τη διάρκεια της σεζόν με την μοτοσικλέτα του (τροφοδοσία-στήσιμο), αλλά και τον ανταγωνισμό που είχε να αντιμετωπίσει, κατάφερε να πάρει το πρωτάθλημα τρεις αγώνες πριν το τέλος, στην Ιαπωνία (όπως και το 2015), με τους Rossi και Lorenzo να σημειώνουν πτώση! Με αυτή την επιτυχία του ο Marquez έγινε ο νεότερος αναβάτης στην ιστορία των GP, που φτάνει στην κατάκτηση πέντε παγκόσμιων τίτλων, ξεπερνώντας ακόμη και τον Valentino Rossi. Παράλληλα ο Ισπανός κατάφερε να πάρει άλλες πέντε νίκες φτάνοντας συνολικά στις 55, ενώ είχε και άλλους επτά τερματισμούς στο βάθρο, 4 στη δεύτερη θέση και 3 στην τρίτη. Ο μόλις 23 ετών Marquez, έχει ήδη καταφέρει περισσότερα από κάθε άλλο αναβάτη στην ηλικία του και μας είναι πάρα πολύ δύσκολο να πιστέψουμε ότι δεν θα χτίσει πάνω σε αυτό στο μέλλον μεγαλώνοντας ακόμη περισσότερο τον δικό του μύθο.

Ρεπορτάζ: Αποστολή Honda CB500X - CB500F 2019 στην Τενερίφη

Πολλές αλλαγές και fine tuning για τα δημοφιλή μεσαία Honda

Εξαρθρώθηκε σπείρα κλεφτών μοτοσυκλετών στην Αττική

Συνελήφθησαν 4 ανήλικοι δράστες, εξιχνιάστηκαν 27 κλοπές καταστημάτων, ΙΧ &…

Νέα κόσμου

Yamaha LMW future

Υamaha – Το πλάνο των μελλοντικών τρίτροχων μοντέλων

Προσθήκη – έκπληξη στη ήδη γνωστή γκάμα!

Υamaha Power Tuner App – Γίνεσαι “μηχανικάρα” μέσω εφαρμογής!

Περίπλοκες ρυθμίσεις εύκολα, γρήγορα και απλά

Αερόσακος-κουκούλι με εκτινασσόμενο κάθισμα

Ένα πολύ φιλόδοξο σχέδιο επιστρέφει

Bull Dock GT-M 1230R

Ήταν κάποτε ένα Kawasaki Z1-R

Έρχεται το Benelli TRK251

Αναμένεται την Άνοιξη στα μέρη μας

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

yamaha mivv eksatmisi wheelcity

Εξατμίσεις Mivv για Yamaha  με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Wheel City: Ετοιμοπαράδοτα Michelin για τα νέα παπιά

Οι επιδόσεις θέλουν και σωστή υπόδηση

Περιποίηση μοτοσυκλέτας από την Ipone

Δώστε την φροντίδα που της αξίζει

Επέκταση βάσης σταντ Kappa ES1156

Σταθερότητα σε κάθε έδαφος

Τα προϊόντα Twin Air στην HRC Honda του Ken Roczen

Ένα υπέροχο βίντεο-διαφήμιση

Εξατμίσεις Mivv για Honda με έκπτωση 10%

Στο κατάστημα της Wheelcity

Νέα αγώνων

02381 r1 ambience full

To WorldSBK 2019 ξεκινά αυτό το Σαββατοκύριακο

Αρχή με την παραδοσιακή ομαδική φωτογραφία

Βίντεο – Repsol Honda MotoGP behind the scenes

Η φωτογράφηση της φωτογράφησης της ομάδας

WorldSBK - 15 από τις 19 μοτοσυκλέτες χρησιμοποιούν φρένα Brembo!

Το 80% των αγωνιζομένων φρενάρουν με την ιταλική φίρμα

Η Πολυτίμη Κυριακοπούλου στο Dakar 2020!

Το όνειρο έρχεται ένα βήμα πιο κοντά

O Antoine Meo επιστρέφει στη δράση!

Με τη Honda στο Παγκόσμιο Enduro

TEST – ΒΜW C400X 2019

O “Bαυαρικός” τρόπος

Νέα αγοράς Αναβάτη

IMG 20190219 102348

Tο νέο Honda GTR150 έφτασε στη Moto Petsas

Διαθέσιμο σε δύο εκδόσεις

Γάντια Fovos Windproof

Μέγιστη άνεση κάθε μέρα

Στολές Hebo για Enduro και Motocross

Η νέα σειρά της Ισπανικής εταιρείας

Μπουφάν Nordcode Metropolis II

Σε casual στιλ για την καθημερινότητά σας

Harley-Davidson Athena – Sportster με όφελος έως και €1,000

Προσφορά για πολύ περιορισμένο χρόνο

BAJAJ test ride στην Delta Motorcycles

Στο κατάστημα της Αθήνας

Moto Petsas Honda Days

Mοναδικές προσφορές σε μοντέλα ‘17/‘18

Χειμερινά γάντια μοτοσυκλέτας στην Wheelcity

Ποικιλία για κάθε πορτοφόλι

Η Sidi πρωταγωνίστησε στο MX Internazionali d’ Italia

Οι μπότες Crossfire 3 SRS στα πόδια των Toni Cairoli και Jorge Prado

Κράνος MT Targo Enjoy ματ γκρί

Με εξαιρετική εφαρμογή

Αδιάβροχο σετ Nordcap σε προσιτή τιμή

Στο κατάστημα της Wheelcity

KTM παιδικό Neck Brace GPX Carbon, σε προσφορά

Προστασία με υπογραφή

Αγώνες

IMG 0699

Π.Π. Enduro 2019 – 1ος & 2ος αγώνας, Ωρωπός

Λασπωμένη και θεαματική αρχή με διπλό αγώνα

AMA SX 2019 – 7ος αγώνας, Arlington (ΗΠΑ)

Τετραπλός Webb στο νήμα

X-Trial 2019 – 3ος αγώνας, Μπιλμπάο (Ισπανία)

Επιστροφή στην κορυφή για τον Bou