Yamaha

 

nmax 155 kinisi 7

Μια mini… μεγάλη έκπληξη!

Toυ Κώστα Γαμβρούλη 
Φωτογραφίες Τάκης Μανιάτης 

To ΝΜΑΧ της Yamaha το γνωρίσαμε στην κατάλληλη για κατόχους A1 κατηγορίας διπλώματος,  έκδοση των 125 κ.εκ., αφήνοντας μας τις καλύτερες εντυπώσεις, όντας  ένα εξαιρετικό mini GT μοντέλο, με ιδιαίτερες ικανότητες στην πόλη. Η νέα, 155 έκδοση, δεν έχει, πέραν της αύξησης του κυβισμού αλλαγές σε σχέση με το 125, οπότε πρακτικά, πρόκειται για το ίδιο scooter, με καλύτερες επιδόσεις, απόρροια του μεγαλύτερου κινητήρα. Πως τοποθετείται στην αγορά λοιπόν η νέα αυτή έκδοση;

 
Η κατηγορία στην οποία ανήκει το NMAX 155 ονομάζεται mini GT, τουλάχιστον έτσι έχει επικρατήσει η ονομασία των scooter που προσπαθούν να “συμπυκνώσουν” σε πολύ μικρές διαστάσεις κάτι από την άνεση, την χαρακτηριστική μέσα και “ξαπλωτή” θέση οδήγησης και τους χώρους των GT, των scooter δηλαδή πού είναι… “πολύ” σε όλα τους.

yamaha nmax lepto bkt 1

Είναι αυτό δυνατόν; Θα μπορούσε εύλογα να αναρωτηθεί οποιοσδήποτε… Ναι, είναι η απάντηση, είναι, και το NMAX 155 αποτελεί χαρακτηριστικό παράδειγμα της φιλοσοφίας αυτής. Οι διαστάσεις του δεν ξεπερνούν αυτές ενός αμιγώς αστικού scooter αντίστοιχου κυβισμού και η σχεδίαση του είναι σύγχρονη και χαρακτηριστική, με την έννοια του ότι συμπλέει με αυτή των MAX scooter της Yamaha, που είναι γεμάτα αιχμές και γωνίες, έχοντας ως «σήμα κατατεθέν” ένα πεπλατυσμένο “Z”, που σχηματίζεται στο “τούνελ” της ποδιάς, εκτεινόμενο προς τα πίσω και προς τα μπροστά.

Μην έχει αμφιβολίες περί αυτού, όσο και αν σου φαίνεται μαζεμένο και λιλιπούτειο το NMAX, θα βολευτείς στην σέλα του ανεξάρτητα από τον σωματότυπο σου. Οι σχεδιαστές της Yamaha έχουν επεκτείνει το κεκλιμένο δάπεδο της ποδιάς όσο πιο μπροστά μπορούν, η σέλα έχει αρκετά μεγάλη επιφάνεια κατά μήκος και το τιμόνι είναι τοποθετημένο αρκετά μπροστά και ψηλά, για τα δεδομένα της  κατηγορίας.

yamaha nmax lepto bkt 5

Για να επιτευχθούν όλα αυτά βέβαια, έπρεπε να πληρούνται και κάποιες άλλες προϋποθέσεις: η διάμετρος των τροχών δεν θα μπορούσε να είναι στις 16 ίντσες για παράδειγμα, έτσι στο ΝΜAX έχουμε 13άρες ζάντες μπροστά και πίσω.  Ο κινητήρας επίσης, έχει τοποθετημένο το ψυγείο του στο πλαί, στην δεξιά πλευρά του και όχι μπροστά στην ποδιά. Αυτές οι δοκιμασμένες λύσεις, έχουν αντίκρισμα και σε ένα άλλο σημείο, στον αποθηκευτικό χώρο κάτω από την σέλα, όπου μπορεί να δεχτεί ένα full face κράνος  και κάποια μικροπράγματα μαζί.

yamaha nmax lepto bkt 14

Αν υπάρχει κάπου μια παραχώρηση, είναι στους αποθηκευτικούς χώρους της ποδιάς όπου δεν υπάρχει ντουλαπάκι αλλά μια ανοικτή “τσέπη” στην αριστερή πλευρά, κάτω από το τιμόνι. Λειτουργικά και πρακτικά μπορεί να επιτελέσει μια χαρά τον ρόλο της, αρκεί να μην βάζει κανείς σε αυτή πράγματα αξίας.
 
Το NMAX 155 είναι πολύ καλά κατασκευασμένο και αυτό αντικατοπτρίζεται και στην συναρμογή των μεγάλης επιφανείας πλαστικών του και στα υλικά που έχουν χρησιμοποιηθεί και τέλος, στην βαφή. Σε ότι αφορά στην δομή και στα περιφερειακά του, δεν υπάρχουν εκπλήξεις, παρά μόνο συμβατικές και δοκιμασμένες λύσεις.

yamaha nmax lepto bkt 3

Για την συγκεκριμένη κατηγορία αυτό είναι ζητούμενο και όχι ελάττωμα, μιλάμε για ένα δίτροχο που σκοπός του είναι να συντροφεύει απροβλημάτιστα τον ιδιοκτήτη του σε καθημερινή βάση, χωρίς να απαιτεί την προσοχή του κάθε λίγο και λιγάκι. Ατσάλινος λοιπόν ο σκελετός, με ενισχύσεις όμως στην περιοχή του λαιμού αλλά και στο σημείο της ποδιάς, συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι με διαδρομή 100 χλστ. και δύο μονά αμορτισέρ πίσω, με 90 χλστ. διαδρομής.

yamaha nmax lepto bkt 13

Σε ότι αφορά στα φρένα, τόσο μπροστά όσο και πίσω έχουν τοποθετηθεί δύο μονά δισκόφρενα διαμέτρου 230 χλστ., ελεγχόμενα από δικάναλη μονάδα ABS. Τα ελαστικά του είναι σε διαστάσεις 110/70-13 και 130/70-13 μπροστά και πίσω αντιστοίχως με τα Scoot Smart της Dunlop να αποτελούν μια εξαιρετική επιλογή.
 
Το σημείο που η Yamaha επέλεξε να εφαρμόσει το υψηλό τεχνολογικό της προφίλ, είναι ο κινητήρας. Blue Core η ονομασία, ένα  αρκετά προηγμένο τεχνολογικά μοτέρ για την κατηγορία. Υγρόψυκτος, τετραβάλβιδος, ψεκαστός με μονό εκκεντροφόρο στην κεφαλή και τετράγωνος, με την έννοια του ότι η διάμετρος και η διαδρομή του εμβόλου έχουν τις ίδιες τιμές (58 Χ 58,7 χλστ.).

yamaha nmax lepto bkt 11

Ο κύλινδρος έχει αντιτριβική επίστρωση, γεγονός που μειώνει τις τριβές (σώπα!) με αποτέλεσμα πιο ομαλή λειτουργία, μικρότερη θερμοκρασία λειτουργίας και αύξηση της αξιοπιστίας. Το δυνατό το σημείο όμως είναι το σύστημα VVA (Valve Actuation System), που ουσιαστικά μεταβάλει το προφίλ των εκκεντροφόρων και άρα την βύθιση και τον χρονισμό των βαλβίδων.  

yamaha nmax lepto bkt 6

Το VVA δεν επενεργεί σταδιακά σε όλες τις στροφές παρά ενεργοποιείται πάνω από τις 6.000 σ.α.λ., προσφέροντας ροπή και γεμάτη απόδοση χαμηλά και ισχύ με διάρκεια ψηλά. Το NMAX, είναι λοιπόν ένα από τα πλέον τεχνολογικά προηγμένα scooter στην κατηγορία! Η απόδοση του κινητήρα ανέρχεται στους 14,8 ίππους στις 8.000 σ.α.λ. και στα 1,46 kg-m στις 6.000 σ.α.λ., τιμές διόλου ευκαταφρόνητες!
 
Όπως έχει ήδη αναφερθεί στο NMAX μπορούν να χωρέσουν όλοι πόσο μάλλον ο γράφων που με τα 177 εκατοστά ύψους δεν θεωρείτε και … ντερέκι! Χωρίς εκπλήξεις η θέση οδήγησης ως οφείλει να είναι σε ένα αστικό όχημα πάνω στο οποίο θα περνά κανείς αρκετές ώρες σε εβδομαδιαία βάση. Πανάλαφρη αίσθηση, τα 127 κιλά που ζυγίζει δεν είναι και κάνα τεράστιο βάρος, όμως ακόμα και έτσι δεν φαίνονται πουθενά. Το τιμόνι κόβει πολύ δεξιά και αριστερά και αυτό είναι άλλο ένα απαραίτητο στοιχείο για τα scooter γενικά, πόσο μάλλον για τα scooter αυτής της κατηγορίας. 


nmax 155 kinisi 2

Στις πολύ θετικές αυτές αρχικές εντυπώσεις, προστίθεται και αυτή της απόδοσης του κινητήρα μόλις ανοίξει κανείς το γκάζι. Η μετάδοση έχει μια πολύ καλή κλιμάκωση, ξεκινώντας –ως οφείλει- ήπια και στην συνέχεια “αγριεύοντας” όσο τα χιλιόμετρα ανεβαίνουν. Όμως χωρίς ένα ικανό κινητήρα, όλα αυτά δεν θα είχαν νόημα και ευτυχώς στην περίπτωση του NMAX, ο Βlue Core των 155 κ.εκ. αποδείχθηκε άριστος! Πολύ καλή απόδοση από χαμηλά, αρκετό νεύρο στις μεσαίες και διάρκεια ψηλά, συνιστούν ένα τρίπτυχο που τον ανάγει σε ένα από τα καλύτερα μοτέρ της κατηγορίας! Τρύπες, δισταγμοί οι υστερήσεις δεν υπάρχουν πουθενά, το VVA της Yamaha φαίνεται πως κάνει εξαιρετική δουλειά και στα θετικά προστίθεται επίσης και η πολιτισμένη λειτουργία του.

nmax 155 kinisi 11

Ο ζωηρός χαρακτήρας του κινητήρα σε συνδυασμό με το μικρό βάρος του NMAX, εξασφαλίζουν πολύ καλές επιδόσεις, με το μοντέλο να είναι ένα από τα πιο γρήγορα αν όχι το πιο γρήγορο στην κατηγορία του. Στον ανοικτό δρόμο, τα 110 έρχονται παντού και πάντα και είναι μια ταχύτητα που μπορεί να διατηρηθεί για ώρα, χωρίς να νοιώθει κανείς ότι πιέζεται το scooter. Η σταθερότητα επίσης είναι πολύ καλή, ακόμα και μέχρι τα 120+ που είδαμε ως τελική στο κοντέρ. Αυτό σημαίνει ότι το NMAX δεν  έχει κανένα απολύτως πρόβλημα σε περιφερειακές διαδρομές ενώ ακόμα και μικρούς βεληνεκούς εξορμήσεις έξω από την πόλη μπορούν να συμπεριληφθούν στο πρόγραμμα, απλά αν κάτι από αυτά τα δύο γίνεται συχνά, μια πιο ψηλή ζελατίνα είναι απαραίτητη, καθότι η standard δεν τα καταφέρνει και τόσο καλά με την εκτροπή του αέρα.

nmax 155 kinisi 4

Με αυτά και με αυτά όμως, δεν αναφερθήκαμε στο σημαντικότερο πεδίο, στην οδήγηση μέσα στην πόλη, όπου το NMAX 155, διαπρέπει! Το νεύρο του κινητήρα σε συνδυασμό με την εξαιρετική ευελιξία είναι οι σύμμαχοι κάθε αναβάτη που επιχειρεί… δύσκολες αποστολές, μέσα στον πυρήνα της κίνησης των μεγαλουπόλεων.  Η προθυμία για αλλαγές κατεύθυνσης είναι σχεδόν τρομακτική μέχρι που να την συνηθίσει κανείς ενώ τις υπερβολές, φροντίζουν να τις μαζέψουν άμεσα τα φρένα, που αποδίδουν πολύ καλά, έχοντας ισχύ, αίσθηση και ένα εξαιρετικό ABS για πρόσθετη ασφάλεια.

nmax 155 kinisi 10

Το NMAX 155 παρά την ελαφριά του αίσθηση, έχει πολύ καλό “πάτημα” στον δρόμο, με το πλαίσιο και το πιρούνι να αποδίδουν υψηλότερα των προσδοκιών. Πολύ καλή η απόδοση και τον πίσω αμορτισέρ που μόνο στην περίπτωση δικάβαλου και διάσχισης έντονων κακοτεχνιών θα διαμαρτυρηθούν με απότομες αντιδράσεις. Σε ότι αφορά στην κατανάλωση, αυτή κυμάνθηκε στα 3 λίτρα / 100 χιλιόμετρα, οπότε μέσα σε όλα τα άλλα θετικά, ας προσθέσουμε και τον χαρακτηρισμό “οικονομικό” για το NMAX 155!

 

Το NMAX 155 συστήνεται ανεπιφύλακτα λοιπόν! Ουσιαστικά δεν έχει μειονεκτήματα. επιτελεί τον ρόλο για τον οποίο έχει κατασκευαστεί στο ακέραιο και αποτελεί μια από τις πλέον αξιόλογες προτάσεις για αστική μετακίνηση, γενικότερα και όχι μόνο μέσα στα στενά όρια της κατηγορίας του. Τα 3.450 ευρώ που κοστίζει δεν είναι λίγα, όμως τα αξίζει μέχρι τελευταίου cent, αν λάβει κανείς υπόψη ότι δεν γίνεται παραχώρηση σε κανένα τομέα.

nmax_155_kinisi_12.jpgnmax_155_kinisi_10.jpgnmax_155_kinisi_5.jpgnmax_155_kinisi_3.jpgnmax_155_kinisi_2.jpgnmax_155_kinisi_9.jpgnmax_155_kinisi_4.jpgnmax_155_kinisi_8.jpgnmax_155_kinisi_7.jpgnmax_155_kinisi_11.jpgnmax_155_kinisi_1.jpg

yamaha_nmax_lepto_bkt_13.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_12.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_10.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_14.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_11.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_4.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_2.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_6.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_1.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_9.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_5.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_7.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_3.jpgyamaha_nmax_lepto_bkt_8.jpg

 

Κατασκευαστής Yamaha
Μοντέλο NMAX 125 ABS
Αντιπρόσωπος ΜΟΤΟΔΥΝΑΜΙΚΗ Α.Ε.Ε.
Τιμή 3.450 ευρώ 
Εγγύηση 2 χρόνια
Κινητήρας  
Τύπος Μονοκύλινδρος, τετράχρονος, τετραβάλβιδος, υγρόψυκτος, 1ΕΕΚ
Κυβισμός (c.c.) 155
Συμπίεση (:1) 10,5 
Διάμετρος x Διαδρομή (mm x mm) 58 x 58,7
Τροφοδοσία Ψεκασμός
Σύστημα εξαγωγής Mία σε μία
Λίπανση Υγρό κάρτερ με αντλία λαδιού
Συμπλέκτης Αυτόματο
Κιβώτιο ταχυτήτων _
Μετάδοση Ιμάντας
Πλαίσιο  
Τύπος  Ατσάλινο, σωληνωτό
Κάστερ (°) Δ.Α.
Ίχνος (mm) Δ.Α.
Πλάτος  (mm) 740
Μεταξόνιο (mm) 1350
Ύψος (mm) 1115
Ύψος σέλας (mm) 765
Απόσταση εδάφους (mm) 135
Βάρος, γεμάτο (kg) 127
Ρεζερβουάρ / Ρεζέρβα (lt) 6,6 / Δ.Α.
Αναρτήσεις  
Μπροστά Συμβατικό τηλεσκοπικό πιρούνι
Πίσω Δυο αμορτισέρ δίχως ρυθμίσεις
Ελαστικά  
μπροστά 110/70-13’’
Πίσω 130/70-13’’
Φρένα  
Μπροστά Δ / 230, ABS
Πίσω Δ /230, ABS
Επιδόσεις  
Ισχύς εργοστασίου (ίπποι / στροφές) 14,8/8.000
Ροπή εργοστασίου (χλγρμ / στροφές) 1,46/6.000

Jefta: Συμφωνία Ε.Ε. - Ιαπωνίας = Φθηνότερες μοτοσυκλέτες!

Σταδιακές μειώσεις τιμών σε ιαπωνικά δίκυκλα και ανταλλακτικά

Στο σφυρί μια από τις 5 Husqvarna 400 Cross του Steve McQueen

Μεταφράζοντας την αίγλη του «King of Cool» σε δολάρια

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

GSX250R 800

Suzuki GSX250R και GSX250RZ με όφελος 900€

Μοναδική ευκαιρία να αποκτήσεις μια μοτοσυκλέτα σαν τη long term δοκιμή μας

Yamaha YZ65 2018 - Τα επίσημα αξεσουάρ GYTR

Συναρπαστική αγωνιστική γοητεία για νεαρούς αναβάτες!

KTM: Τα SX του 2019 έφτασαν στην Ελλάδα

Η νέα γκάμα motocross είναι εδώ και σας περιμένει

Χ-ΜΑΧ 300: Γνήσια αξεσουάρ ΥΑΜΑΗΑ

Ανάγκη και Επιθυμία γίνονται ένα…

Νέα αγώνων

speedwaygp

Αγωνιστική δράση 21-22 Ιουλίου 2018

Ησυχία εντός, χαμός εκτός

Dakar 2019: Οριστικοποιήθηκε η διαδρομή

Μετά από πολλές περιπέτειες, τελικώς 100% Περού

Triumph Moto2 765 - Πιο sexy πεθαίνεις...

Θα δούμε τους Βρετανούς να βγάζουν και έκδοση παραγωγής;

Tom Sykes-Kawasaki: Χωρίζουν οι δρόμοι τους

Τέλος στη συνεργασία τους μετά από εννέα χρόνια!

Η Monster αναλαμβάνει κεντρικός χορηγός της Yamaha MotoGP

Ένα “Τέρας” στα φέρινγκ των εργοστασιακών Μ1

TEST - Honda CRF1000L Africa Twin 2018

Στη σκιά του Adventure Sports

Test - Suzuki SV 650X ABS

Μπράβο! Αυτός είναι καφές.

Αγώνες

yamaha 4

Yamaha: Νίκη στον 1ο αγώνα του Trial-E 2018 με το νέο TY-E

Ηλεκτρική επικράτηση του Kenichi Kuroyama έναντι 6 αντιπάλων

Νέα αγοράς Αναβάτη

RS RISE AIR

Καλοκαιρινά γάντια IXON σε τιμή προσφοράς

Εξοπλίσου οικονομικά ενόψει διακοπών

Καλοκαιρινό Μπουφάν IXON Cooler

Δροσιά και προστασία

Μεγάλες καλοκαιρινές προσφορές Triumph

Αγόρασε μια μοτοσυκλέτα Triumph και κέρδισε

Καλοκαιρινό Μπουφάν IXS Levante

Δροσερός καλοκαιρινός άνεμος σε κάθε βόλτα

Προσφορά: SHOEI GT-Air Luthi

Από 609€, τώρα 499€

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!