suzuki single engine patent 4

Η τεχνολογία του εκπληκτικού Supermono αναβιώνει

Σχέδια τα οποία πρόσφατα κατέθεσε η Suzuki προς κατοχύρωση, αποκαλύπτουν έναν νέο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, ο οποίος φαίνεται ξεκάθαρα να φέρει μια δεύτερη “παθητική” μπιέλα, σε γωνία 90 μοιρών, η οποία καταλήγει σε ένα κινούμενο σκέλος που παίζει τον ρόλο του “πιστονιού”.

suzuki single engine patent 3

Όχι, οι σχεδιαστές της Suzuki δεν τρελάθηκαν, απλά εφήρμοσαν μια ιδέα της Ducati, που μας έρχεται από το μακρινό 1993, αποτέλεσμα της μηχανολογικής ευφυΐας τoυ Claudio Domenicali και του Massimo Bordi.

Ο λόγος για το Supermono, ένα εξωτικό αγωνιστικό κατασκεύασμα, με το οποίο η Ducati συμμετείχε στους δημοφιλείς εκείνη την εποχή αγώνες, SOS (Sound Of Singles), κερδίζοντας –χαλαρά- το ευρωπαϊκό, ιταλικό και ελβετικό πρωτάθλημα.

suzuki single engine patent 1

Η μοτοσυκλέτα, πέρα από χάρμα οφθαλμών, ξεχώριζε επίσης λόγο της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και μαγνησίου (μιλάμε για το 1993!) αλλά πολύ περισσότερο λόγο του μοναδικού της κινητήρα.

Ήταν ουσιαστικά ένας υγρόψυκτος 4 βάλβιδος L2 της Ducati, με τα desmo του και τους ιμάντες του, απλά έλειπε ο ένας κύλινδρος… Το θέμα είναι όμως ότι διατήρησαν την μπιέλα του απολεσθέντα κυλίνδρου, ορίζοντας την να δουλεύει σε παθητικό ρόλο, προκειμένου να μην χάσουν τα αντικραδασμικά χαρακτηριστικά του δικύλινδρου κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών.  

suzuki single engine patent 2

Ουσιαστικά, αυτή η “τυφλή” λειτουργία, εξισορροπεί άριστα τις δυνάμεις του ενεργού κυλίνδρου και καθιστά την χρήση αντικραδασμικού άξονα ή αντίβαρων στον στρόφαλο περιττή.

Αυτή λοιπόν την ιδέα φαίνεται να εφαρμόζει και η Suzuki στο νέο της μοτέρ, το οποίο μάλλον προορίζεται για MX / Enduro μοντέλα. Ο κινητήρας φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ως μονοκύλινδρος, όμως στο Hamamatsu φαίνεται πως προτίμησαν να το κάνουν… “ψευδό V-2” σε ότι αφορά στην αντικραδασμική του λειτουργία, πάρα να ενσωματώσουν επιπλέον άξονα για αυτή την δουλειά.

suzuki single engine patent 4

Ο λόγος που η Suzuki επέλεξε να κάνει κάτι τέτοιο, μάλλον έχει να κάνει με την χωροταξία, αφού ένα πρόσθετος αντικραδασμικός άξονας αυξάνει το ύψος του κινητήρα. Ίσως η Suzuki να επέλεξε την λύση αυτή, ώστε να προκύψει ένα “κοντό” μοτέρ, προκειμένου να κατέβουν πιο χαμηλά ρεζερβουάρ και ότι βρίσκεται πάνω από την κεφαλή του κυλίνδρου, για καλύτερη συγκέντρωση των μαζών.

suzuki single engine patent 5

Όπως βλέπετε και στο σχετικό διάγραμμα, η προέκταση του κινητήρα που φιλοξενεί την “παθητική” μπιέλα και το αρθρωτό  σκέλος το οποίο ωθεί, “φωλιάζει” ιδανικά ανάμεσα στο άνοιγμα που σχηματίζουν οι διαιρούμενοι σωλήνες στο κάτω μπροστινό τμήμα του πλαισίου.  

 

Ρεπορτάζ – Το DGR 2018 και η διάδοση του καλού μηνύματος

Για την καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη και των νοσημάτων ψυχικής υγείας

Εξετάσεις για δίπλωμα και πάλι για τους άνω των 74 χρονών

Εξετάσεις που θα επαναλαμβάνουν κάθε 3 χρόνια

Νέα κόσμου

BMW Motorrad - Rent a Ride

Πρόγραμμα ενοικίασης ξεκινά στην Ευρώπη

Κόντρα του Kenan Sofuoglu με υπέρ-αυτοκίνητα και F16 - Video

Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Τεχνολογίας Teknofest Istanbul 2018

Yamaha – Κατοχύρωσε νέες πατέντες για το τρίτροχο… V-MAX;

Η τεχνολογία της Brudeli, έπιασε τόπο!

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

bmw r 1250 rt 2019 1

BMW R 1250 RT 2019 - Ανακοινώθηκε επίσημα η τιμή της

Μαζί με τα πακέτα των έξτρα αξεσουάρ με τις τιμές τους

BMW R 1250 GS 2019 - Ανακοινώθηκε επίσημα η τιμή της

Οι προσθήκες στον βασικό εξοπλισμό αλλά και τα πακέτα των έξτρα αξεσουάρ με τις τιμές τους

Προστατευτικές χούφτες Kappa KHP

Προστασία στη βροχή και το κρύο Οι χούφτες KHP της ιταλικής εταιρίας προστατεύουν τα…

Βαλίτσα Givi Trekker Outback OBK58Β Monokey 58 λίτρα

Αλουμινένια και ανθεκτική

Νέα αγώνων

classic tt suzuki rg500 video3

Το θρυλικό Suzuki RG500 στο Classic TT 2018 - Video

Κάπνα και διχρονίλα στο νησί

Αγωνιστική δράση 22-23 Σεπτεμβρίου

Σε πλήρη εξέλιξη τα πρωταθλήματα

Η Michelin πάει στην Ισπανία για GP de Aragón

Ολοκληρώνεται το καλοκαιρινό Ευρωπαϊκό σκέλος των αγώνων

Mathias Bellino - Έμεινε παραπληγικός!

Συγκλονίζουν τα λόγια του Γάλλου

Test - BMW S 1000 R 2018

Ερωτεύσιμο streetfighter

TEST - BMW F850GS 2018 – Video

Οι εντυπώσεις μας από το νέο δικύλινδρο On-Off

Αγώνες

TrialGP18 r8 0977 ps 1329 800 600 100 wm right bottom 100 TrialGPpng

TrialGP 2018, 8ος αγώνας, Ιταλία

Ολοκλήρωση με θρίαμβο για τον Bou

MXGP 2018, 19ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Στέψη εντός έδρας για τον Herlings

WorldSBK 2018, 10ος αγώνας, Portimao (Πορτογαλία)

Ο συνήθης ύποπτος το έκανε ξανά

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!