suzuki single engine patent 4

Η τεχνολογία του εκπληκτικού Supermono αναβιώνει

Σχέδια τα οποία πρόσφατα κατέθεσε η Suzuki προς κατοχύρωση, αποκαλύπτουν έναν νέο μονοκύλινδρο τετράχρονο κινητήρα, ο οποίος φαίνεται ξεκάθαρα να φέρει μια δεύτερη “παθητική” μπιέλα, σε γωνία 90 μοιρών, η οποία καταλήγει σε ένα κινούμενο σκέλος που παίζει τον ρόλο του “πιστονιού”.

suzuki single engine patent 3

Όχι, οι σχεδιαστές της Suzuki δεν τρελάθηκαν, απλά εφήρμοσαν μια ιδέα της Ducati, που μας έρχεται από το μακρινό 1993, αποτέλεσμα της μηχανολογικής ευφυΐας τoυ Claudio Domenicali και του Massimo Bordi.

Ο λόγος για το Supermono, ένα εξωτικό αγωνιστικό κατασκεύασμα, με το οποίο η Ducati συμμετείχε στους δημοφιλείς εκείνη την εποχή αγώνες, SOS (Sound Of Singles), κερδίζοντας –χαλαρά- το ευρωπαϊκό, ιταλικό και ελβετικό πρωτάθλημα.

suzuki single engine patent 1

Η μοτοσυκλέτα, πέρα από χάρμα οφθαλμών, ξεχώριζε επίσης λόγο της εκτεταμένης χρήσης ανθρακονημάτων και μαγνησίου (μιλάμε για το 1993!) αλλά πολύ περισσότερο λόγο του μοναδικού της κινητήρα.

Ήταν ουσιαστικά ένας υγρόψυκτος 4 βάλβιδος L2 της Ducati, με τα desmo του και τους ιμάντες του, απλά έλειπε ο ένας κύλινδρος… Το θέμα είναι όμως ότι διατήρησαν την μπιέλα του απολεσθέντα κυλίνδρου, ορίζοντας την να δουλεύει σε παθητικό ρόλο, προκειμένου να μην χάσουν τα αντικραδασμικά χαρακτηριστικά του δικύλινδρου κινητήρα με περιεχόμενη γωνία 90 μοιρών.  

suzuki single engine patent 2

Ουσιαστικά, αυτή η “τυφλή” λειτουργία, εξισορροπεί άριστα τις δυνάμεις του ενεργού κυλίνδρου και καθιστά την χρήση αντικραδασμικού άξονα ή αντίβαρων στον στρόφαλο περιττή.

Αυτή λοιπόν την ιδέα φαίνεται να εφαρμόζει και η Suzuki στο νέο της μοτέρ, το οποίο μάλλον προορίζεται για MX / Enduro μοντέλα. Ο κινητήρας φαίνεται πως έχει σχεδιαστεί εξ αρχής ως μονοκύλινδρος, όμως στο Hamamatsu φαίνεται πως προτίμησαν να το κάνουν… “ψευδό V-2” σε ότι αφορά στην αντικραδασμική του λειτουργία, πάρα να ενσωματώσουν επιπλέον άξονα για αυτή την δουλειά.

suzuki single engine patent 4

Ο λόγος που η Suzuki επέλεξε να κάνει κάτι τέτοιο, μάλλον έχει να κάνει με την χωροταξία, αφού ένα πρόσθετος αντικραδασμικός άξονας αυξάνει το ύψος του κινητήρα. Ίσως η Suzuki να επέλεξε την λύση αυτή, ώστε να προκύψει ένα “κοντό” μοτέρ, προκειμένου να κατέβουν πιο χαμηλά ρεζερβουάρ και ότι βρίσκεται πάνω από την κεφαλή του κυλίνδρου, για καλύτερη συγκέντρωση των μαζών.

suzuki single engine patent 5

Όπως βλέπετε και στο σχετικό διάγραμμα, η προέκταση του κινητήρα που φιλοξενεί την “παθητική” μπιέλα και το αρθρωτό  σκέλος το οποίο ωθεί, “φωλιάζει” ιδανικά ανάμεσα στο άνοιγμα που σχηματίζουν οι διαιρούμενοι σωλήνες στο κάτω μπροστινό τμήμα του πλαισίου.  

 

Honda & Panasonic - Σταθμοί ανταλλαγής μπαταριών

Πείραμα-κλειδί για ηλεκτρικά οχήματα, στην Ινδονησία

Νέα κόσμου

WDW18 Roc 03 Editorial Img 1330x768

The Race of Champions, WDW 2018 - Δείτε τον live!

Το Σάββατο 21/7/2018, μέσω της σελίδας facebook της Ducati

To Google Maps δοκιμάζει πλοήγηση ειδικά για μοτοσυκλέτες

Θα λαμβάνει υπόψη τις δίτροχες ιδιαιτερότητες

BMW HP4 Race Desktop PC

Εκπληκτικό custom computer από την Juggapat Modifier

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

GSX250R 800

Suzuki GSX250R και GSX250RZ με όφελος 900€

Μοναδική ευκαιρία να αποκτήσεις μια μοτοσυκλέτα σαν τη long term δοκιμή μας

Yamaha YZ65 2018 - Τα επίσημα αξεσουάρ GYTR

Συναρπαστική αγωνιστική γοητεία για νεαρούς αναβάτες!

KTM: Τα SX του 2019 έφτασαν στην Ελλάδα

Η νέα γκάμα motocross είναι εδώ και σας περιμένει

Χ-ΜΑΧ 300: Γνήσια αξεσουάρ ΥΑΜΑΗΑ

Ανάγκη και Επιθυμία γίνονται ένα…

Νέα αγώνων

speedwaygp

Αγωνιστική δράση 21-22 Ιουλίου 2018

Ησυχία εντός, χαμός εκτός

Dakar 2019: Οριστικοποιήθηκε η διαδρομή

Μετά από πολλές περιπέτειες, τελικώς 100% Περού

Triumph Moto2 765 - Πιο sexy πεθαίνεις...

Θα δούμε τους Βρετανούς να βγάζουν και έκδοση παραγωγής;

Tom Sykes-Kawasaki: Χωρίζουν οι δρόμοι τους

Τέλος στη συνεργασία τους μετά από εννέα χρόνια!

Η Monster αναλαμβάνει κεντρικός χορηγός της Yamaha MotoGP

Ένα “Τέρας” στα φέρινγκ των εργοστασιακών Μ1

TEST - Honda CRF1000L Africa Twin 2018

Στη σκιά του Adventure Sports

Test - Suzuki SV 650X ABS

Μπράβο! Αυτός είναι καφές.

Αγώνες

yamaha 4

Yamaha: Νίκη στον 1ο αγώνα του Trial-E 2018 με το νέο TY-E

Ηλεκτρική επικράτηση του Kenichi Kuroyama έναντι 6 αντιπάλων

Νέα αγοράς Αναβάτη

RS RISE AIR

Καλοκαιρινά γάντια IXON σε τιμή προσφοράς

Εξοπλίσου οικονομικά ενόψει διακοπών

Καλοκαιρινό Μπουφάν IXON Cooler

Δροσιά και προστασία

Μεγάλες καλοκαιρινές προσφορές Triumph

Αγόρασε μια μοτοσυκλέτα Triumph και κέρδισε

Καλοκαιρινό Μπουφάν IXS Levante

Δροσερός καλοκαιρινός άνεμος σε κάθε βόλτα

Προσφορά: SHOEI GT-Air Luthi

Από 609€, τώρα 499€

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!