bosch idisc 4

Δισκόφρενα νέας τεχνολογίας, στην παραγωγή από τον Νοέμβριο του 2017

 

Η θυγατρική της Bosch, Buders Guss, παρουσίασε το επαναστατικό iDisc, ένα δισκόφρενο νέου τύπου, που παράγει 90% λιγότερη σκόνη φρένων! Ταυτόχρονα, είναι πιο ανθεκτικό στην πτώση απόδοσης σε συνεχή χρήση (brake fade), ενώ η ζωή του δίσκου iDisc είναι διπλάσια από ενός συμβατικού.

Σύμφωνα με μελέτες η μεγαλύτερη μόλυνση της ατμόσφαιρας από την κίνηση των οχημάτων σήμερα παράγεται από τους ρύπους της φθοράς των δρόμων, των ελαστικών και των φρένων, παρά από την καύσιμη βενζίνης και diesel!

Σύμφωνα με την αρμόδια υπηρεσία περιβάλλοντος του κρατιδίου Baden-Württemberg στη Γερμανία, τα φρένα και τα ελαστικά είναι υπεύθυνα για το 32% της μόλυνσης της ατμόσφαιρας με αιωρούμενα σωματίδια, με το μισό αυτής να οφείλεται στη σκόνη φρένων.

Ο παραπάνω λόγος είναι η αιτία της εξέλιξης του δίσκου iDisc από την Buderus Guss.

bosch idisc 2

Σύμφωνα με την κατασκευάστρια εταιρεία, ο δίσκος iDisc παράγει έως και 90% λιγότερη σκόνη φρένων.

Όπως αναφέρει ο Dr. Dirk Hoheisel της Bosch: “Το iDisc είναι ουσιαστικά το δισκόφρενο 2.0!”

Το iDisc θα μπει στην παραγωγή τον Νοέμβριο του 2017, αρχικά για λογαριασμό ενός Ευρωπαίου κατασκευαστή αυτοκινήτων.

Το Unique Sales Point του iDisc (το “i” αναφέρεται στη λέξη “innovation”, δηλαδή καινοτομία) είναι μια επίστρωση καρβιδίου βολφραμίου η οποία για την ώρα παράγεται μόνο από την Buderus Guss!

Η τεχνολογία βασίζεται σε συμβατικούς χυτούς σιδερένιους δίσκους φρένων.

Κάθε χρόνο, η θυγατρική εταιρεία της Bosch παράγει έως και 20 εκατομμύρια δίσκους για φρένα, στα εργοστάσια του Breidenbach και του Ludwigshütte στη Γερμανία.

Για να μεταμορφώσει κανείς έναν συμβατικό δίσκο σε iDisc, οι δακτύλιοι τριβής κατεργάζονται μηχανικά, θερμικά και με γαλβανισμό, πριν την επίστρωση του καρβιδίου του βολφραμίου.

Η παραπάνω κατεργασία εξελίχθηκε για αρκετά χρόνια από τους ερευνητές της Buderus Guss και της Bosch.

Όσον αφορά στην τιμή του, ο δίσκος iDisc είναι πάνω-κάτω 3 φορές πιο ακριβός από έναν συμβατικό χυτό σιδερένιο δίσκο, αλλά και 3 φορές πιο φθηνός από ότι ένας κεραμικός δίσκος, ενώ η τιμή θα πέσει καθώς θα αυξάνεται η παραγωγή του.

bosch idisc 1

“Ο δίσκος iDisc έχει ότι χρειάζεται για να αντικαταστήσει τον συμβατικό χυτό ατσάλινο δίσκο, ώστε να γίνει το νέο πρότυπο για την αγορά δισκόφρενων”, λέει ο Gerhard Pfeifer, Διευθύνων Σύμβουλος της Buderus Guss. “Με τα περισσότερα κράτη να δίνουν πλέον τεράστιο βάρος στην αντιμετώπιση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης από τα αιωρούμενα σωματίδια, δεν υπάρχει τίποτα που να μπορεί να σταθεί εμπόδιο στην επιτυχία του iDiscc”

Ειδικά αφού οι δίσκοι στα φρένα προβλέπεται να παραμένουν απαραίτητοι σε αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες για τις επόμενες δεκαετίες, με την παραγωγή να συνεχίζει την αυξητική της πορεία.

Για να δώσουμε ένα παράδειγμα, οι απαιτήσεις της αγοράς ΜΟΝΟ για τα αυτοκίνητα ήταν στα 330 εκατομμύρια δίσκους παγκοσμίως, το 2016!

Πέρα από τη μείωση της παραγόμενης σκόνης φρένων, η επίστρωση του καρβιδίου προσφέρει οφέλη και στην ασφάλεια, καθώς η απόδοση ενός iDisc δίσκου είναι παρόμοια με εκείνη των κεραμικών δισκόφρενων, όσον αφορά στην πτώση της απόδοσης σε συνεχή χρήση (brake fade).

Όπως τα κεραμικά δισκόφρενα, έτσι και το iDisc παρέχει υψηλή σταθερότητα στον παραπάνω τομέα, χάνοντας ελάχιστα στην απόδοση φρεναρίσματος.

Επιπλέον, μειωμένη είναι και η φθορά του πιο ανθεκτικού iDisc σε σχέση με τους συμβατικούς δίσκους. Ανάλογα με τη δύναμη της επίστρωσης, η ζωή του iDisc είναι διπλάσια από ενός συμβατικού δίσκου, ενώ τα τακάκια δεν μπορούν να χαράξουν και να πληγώσουν τον δίσκο!

Το παραπάνω πλεονέκτημα είναι ακόμα πιο έντονο στα ηλεκτρικά οχήματα που χρησιμοποιούν συστήματα ανάκτησης ενέργειας μέσω των φρένων, ενώ δίπλα στην αυξημένη μακροζωία, το iDisc προσφέρει και καλύτερη συμπεριφορά κατά τη διάρκεια ανάκτησης ενέργειας, καθώς εδώ απουσιάζει η μείωση απόκρισης που παρουσιάζεται σε συμβατικούς δίσκους.

Και φυσικά, με όλα τα παραπάνω, οι ιδιοκτήτες των οχημάτων θα μπορούν να χαίρονται καθαρές ζάντες, απαλλαγμένες από τη σκόνη φρένων των συμβατικών δίσκων.

bosch_idisc_2.JPGbosch_idisc_1.JPGbosch_idisc_4.JPGbosch_idisc_3.JPG

Ρεπορτάζ - KTM SX 2019 στην Ιταλία

Με "παγκόσμιες" εκπλήξεις!!

Είχαν κλέψει 19 δίκυκλα στα Γιάννενα

Ταυτοποιήθηκαν και συνελήφθησαν 2 άτομα

Νέα κόσμου

digilens sena ar hud helmet 4

Digilens MonoHUD v.2 - Επαυξημένη πραγματικότητα στα κράνη

Μια πρόταση HUD με τις καλύτερες προοπτικές

KTM - Συνεργασία με την FMF

Για εξατμίσεις επιδόσεων των PowerParts

Ryno HF-1 Hydrofoil, το προσωπικό σου ιπτάμενο δελφίνι

Πρωτοποριακό ηλεκτρικό ατομικό θαλάσσιο όχημα

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

husqvarna vitpilen701 wolfracing 1

Το 1ο κατάστημα Husqvarna στην Αθήνα είναι γεγονός!

Στη Λ. Μεσογείων 235, στο Νέο Ψυχικό - Εγκαίνια 29/5/2018, στις 20:00

Μεγάλα ATV των Goes & Access από την Δ. Γκουντούφας ΙΚΕ

Goes Iron 450 4x4, Goes Cobalt 550 Max & Access Shade Extreme 850

Piaggio MP3 - Αποκτήστε το με όφελος έως 1.000 ευρώ!

Δελεαστική προσφορά από την επίσημη αντιπροσωπεία

Vespa Primavera με όφελος 850 ευρώ!

Επίσημη προωθητική ενέργεια, μέχρι τα τέλη Ιουνίου 2018

Νέα αγώνων

winglets permanently banned from motogp 108906 1

MotoGP - Να “φτερά” κανείς ή να μην “φτερά”; Ιδού η απορία…

Aλλάζουν και πάλι οι κανονισμοί για τα αεροδυναμικά βοηθήματα

Fantic - «Τεχνικός συνεργάτης» στο WorldSBK

Παρέχει ηλεκτρικά ποδήλατα στο προσωπικό της Dorna

Αγωνιστική δράση 26-27 Μαΐου 2018

Απ’ όλα έχει ο μπαχτσές το τριήμερο

Hellas Rally Raid 2018 – Ημέρα 4

Πήραμε τα βουνά και συνεχίζουμε

TEST - Yamaha NIKEN - Αποστολή στην Αυστρία

Οι τολμηροί, δικαιώνονται!

Long Term Test - Suzuki GSX-250R - 1o Service

Οι εργασίες, τα αναλώσιμα και οι τιμές τους στα 1.000 χιλιόμετρα

Αγώνες

eli tomac 450 hangtown

AMA MX 2018, 1ος Αγώνας, Hangtown

Ξεκίνησε το Pro Motocross Championship της ΑΜΑ

MXGP 2018 – 8ος αγώνας, Γερμανία (Teutschenthal)

Herlings καλπάζει, Prado ανεβαίνει

MotoGP 2018 - 6ος αγώνας, Γαλλία, Le Mans

O Marc Marquez θριαμβεύει σε μια δύσκολη πίστα - Πολλές οι πτώσεις

Νέα αγοράς Αναβάτη

ixs samur

Καλοκαιρινά γάντια IXS Samur

Καλοκαιριά γάντια

Δερμάτινα μποτάκια Stylmartin Iron

Το απόλυτο καθημερινό μποτάκι

Γυναικείες μπότες Stylmartin Yuma Elegance

Κομψότητα και προστασία

Κράνος Bycity Roadster

Για τους λάτρεις των Cafe Racer

Καλοκαιρινό μπουφάν REVIT GT-R Air 2

Δροσιά σε… σπορ γραμμή

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!