aytonoma systhmata asfaleias

Τι είναι και γιατί θα πρέπει να μας ενδιαφέρουν... πολύ! 

 

Θα αντικαταστήσει ποτέ η μηχανή των άνθρωπο; Ένα ερώτημα με πολλές φιλοσοφικές και ηθικές προεκτάσεις το οποίο άρχισε να αποτελεί πραγματικότητα, μετά από την έναρξη της βιομηχανικής επανάστασης. Στις μέρες μας, το ερώτημα ή μάλλον καλύτερα το δεδομένο αυτό, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ και αν το μεταφέρουμε στον δικό μας, μοτοσυκλετιστικό μικρόκοσμο είμαστε ήδη κοινωνοί και μάρτυρες αυτής της μετάβασης.

Αν δεν το πιστεύετε, δοκιμάστε σε ένα κλειστό από κυκλοφορία χώρο να “νικήσετε” μια σύγχρονη μονάδα ABS, σε ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων, απόκριση και αποτελεσματικότητα. Θα χάσετε, δεν χρειάζεται καν να μπείτε στην διαδικασία, η μηχανή μας νικά ήδη, αλλά δεν πρέπει κατ ανάγκη να μας δυσαρεστεί αυτό. Όχι τουλάχιστον όταν αυτή η “ήττα”, είναι προς όφελος μας!

Στο πεδίο της ασφάλειας λοιπόν, της οδικής στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μερική ανάληψη του ελέγχου και του χειρισμού ενός οχήματος από αυτοματοποιημένα συστήματα, είναι θεμιτή και αποδεδειγμένα, σώζει ζωές.

Σε ότι αφορά στα τετράτροχα, η τεχνολογία πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο, “τρέχει” με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με την μοτοσυκλέτα. Ήδη διατίθενται στην αγορά αυτοκίνητα με συστήματα ασφάλειας που λειτουργούν αυτόνομα, χωρίς καμία απολύτως συμμετοχή του οδηγού.

Κάμερες και αισθητήρες καταγράφουν δεδομένα, τα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο και αναλόγως των περιστάσεων ρυθμίζουν την ταχύτητα ή προειδοποιούν για κινδύνους μέσω ηχητικών σημάτων. Ουσιαστικά, αντικαθιστούν χωρίς κανένα σημάδι κόπωσης ή λάθους εκτίμησης, αυτό που οφείλει να έχει οποιοσδήποτε οδηγός στο 100% όταν χειρίζεται ένα όχημα: εγρήγορση. Δυστυχώς η έλλειψη αυτής και η απόσπαση της προσοχής, αποτελούν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό την αιτία των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων απλά δεν μπορούν να δουν τις μοτοσυκλέτες στο δρόμο, αδυνατούν να προβλέψουν την πορεία – κατεύθυνση τους αφού είναι “κλειδωμένοι” στα δεδομένα ευελιξίας ενός αυτοκινήτου και δυστυχώς, έχουν πολλούς παράγοντες να τους αποσπούν την προσοχή: τηλέφωνο, ραδιόφωνο, αλλαγή cd, φαγητό, “cozy” - άνετο περιβάλλον που τους... παραχαλαρώνει!

Εδώ έρχονται τα συστήματα αυτά λοιπόν να αντικαταστήσουν τον οδηγό ή την έλλειψη της προσοχής του. Όπως αναφέραμε ήδη, αυτά έχουν αρχίσει να συμπεριλαμβάνονται στον εξοπλισμό συνήθως ακριβών αυτοκίνητων, στο άμεσο μέλλον όμως, θα αποτελούν standard στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Ας τα γνωρίσουμε λοιπόν:

(Ο κάθε κατασκευαστής, έχει “βαφτίσει” με διαφορετικό όνομα τα συστήματα αυτά, οπότε εμείς θα τα παραθέσουμε με μια περιγραφή της βασικής τους λειτουργίας)

-Σύστημα “νυχτερινής όρασης”

Όπου με την χρήση δεσμών υπέρυθρης ακτινοβολίας, μπορούν να ανιχνευθούν και να προβληθούν σε οθόνη στο ταμπλό, πεζοί, εμπόδια και φυσικά μοτοσυκλέτες, σε απόσταση ή σε γωνίες όπου τα φώτα του αυτοκινήτου δεν επαρκούν. Σε μερικά από αυτά, υπάρχει και η δυνατότητα ηχητικής προειδοποίησης, στην περίπτωση που οι υπέρυθρες ανιχνεύσουν κάτι στον δρόμο.

-Αυτόματο φρενάρισμα

Τα συστήματα που μπορεί να αναφέρουν σε μια κεντρική υπολογιστική μονάδα τις αποστάσεις των προπορευόμενων οχημάτων είναι πολλά και διαφορετικού τύπου. Από κάμερες με δυνατότητα μέτρησης της απόστασης, μέχρι γεννήτριες υψίσυχνων ήχων και από radar μέχρι gps. Σε κάθε περίπτωση, το δεδομένα που εξετάζονται είναι η ταχύτητα του οχήματος στο οποίο εφαρμόζεται ένα τέτοιο σύστημα σε συνάρτηση με την απόσταση και την ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων. Όταν η επεξεργασία των δεδομένων αυτών (που γίνεται αστραπιαία) διαγνώσει πιθανότητα σύγκρουσης, τότε ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα προκειμένου να αποφευχθεί το μοιραίο.

-Αυτόματος πιλότος

Περικλείει πολλές λειτουργίες με βασικότερη την ρύθμιση της ταχύτητας, επιδρώντας στα φρένα ή στο γκάζι, ανάλογα της πυκνότητας της κίνησης. Ουσιαστικά λαμβάνονται δεδομένα συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο, με τον τρόπο που περιγράφηκε στο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και κατόπιν επεξεργασίας ρυθμίζεται η ταχύτητα κίνησης του οχήματος, κρατώντας παράλληλα τις ενδεδειγμένες για την κάθε περίσταση, αποστάσεις ασφαλείας.

-Προειδοποίηση εγγύτητας διερχόμενων οχημάτων

Αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε όλη την περιφέρεια του αυτοκινήτου, εντοπίζουν οχήματα που διέρχονται σε κοντινή απόσταση από αυτό, προειδοποιώντας τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα. Φανταστείτε κάτι σαν το Park Assist αλλά αντί να εντοπίζει μόνο σταθερά εμπόδια στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, να ανιχνεύει κινούμενα οχήματα σε ένα εύρος 360 μοιρών

.-Συστήματα νεκρής οπτικής γωνίας

 Δυστυχώς τα αυτοκίνητα έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα σε ότι αφορά στην επόπτευση των τεκταινόμενων γύρω τους από τον οδηγό τους. Έχουν πολλές “νεκρές γωνίες” ή “τυφλά σημεία” όπως ονομάζονται, με κυριότερη αιτία για αυτό, να είναι οι κολώνες που στηρίζουν την οροφή. Μπορεί ένα τριαξονικό να μην μπορεί να κρυφτεί πίσω από αυτές αλλά μια μοτοσυκλέτα πολύ εύκολα “εξαφανίζεται” από τα μάτια του οδηγού ακόμα και αν αυτός τσεκάρει προς την πλευρά που αυτή κινείται. Έτσι λοιπόν κάμερες ή ακόμα και ειδικά διαμορφωμένες συστοιχίες από κάτοπτρα, προβάλλουν σε οθόνη ή πάνω στην κολόνα τι υπάρχει από πίσω, ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα προειδοποίησης εγγύτητας, ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι πλήρως ενήμερος.

-Διασυνδεδεμένα συστήματα ασφάλειας

Πρόκειται για μια τεχνολογία που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη αλλά δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης στον τομέα της διασυνδεσιμότητας, σε λίγα χρόνια θα αποτελεί μια πραγματικότητα. Στο σύστημα αυτό, κάθε όχημα είναι “on line” στο διαδίκτυο και η πορεία του ανιχνεύεται από GPS. O οδηγός λαμβάνει συνεχώς ενημερώσεις για την κίνηση και τους κινδύνους που τυχόν θα συναντήσει μπροστά του (π.χ. ατύχημα ή έργα). Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι το σύστημα καταγράφει και την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων στο δρόμο, αυτών που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από το σημείο αναφοράς (το όχημα του οδηγού). Έτσι μπορεί να ανιχνευθεί για παράδειγμα μια μοτοσυκλέτα που πρόκειται να βγει από ένα στενό ή ένα όχημα που διασχίζει με μεγάλη ταχύτητα έναν δρόμο τον οποίο πρόκειται να διασχίσει κάθετα ο οδηγός με ηχητικές και οπτικές ενημερώσεις να προειδοποιούν για αυτούς τους εν δυνάμει κινδύνους.

Ρεπορτάζ – Το DGR 2018 και η διάδοση του καλού μηνύματος

Για την καταπολέμηση του καρκίνου του προστάτη και των νοσημάτων ψυχικής υγείας

Εξετάσεις για δίπλωμα και πάλι για τους άνω των 74 χρονών

Εξετάσεις που θα επαναλαμβάνουν κάθε 3 χρόνια

Νέα κόσμου

BMW Motorrad - Rent a Ride

Πρόγραμμα ενοικίασης ξεκινά στην Ευρώπη

Κόντρα του Kenan Sofuoglu με υπέρ-αυτοκίνητα και F16 - Video

Στα πλαίσια του Φεστιβάλ Τεχνολογίας Teknofest Istanbul 2018

Yamaha – Κατοχύρωσε νέες πατέντες για το τρίτροχο… V-MAX;

Η τεχνολογία της Brudeli, έπιασε τόπο!

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

2018 yam mt07 eu mdnm6 accsta 002 58584

Yamaha ΜΤ-07 - Γνήσια αξεσουάρ

Διαθέσιμη η γκάμα για το δημοφιλές γυμνό

Ζελατίνα Givi AF1144 για τη νέα Honda Africa Twin

Μεγαλύτερη προστασία από την εργοστασιακή

Λασπωτήρας πίσω φτερού Kappa KMG

Για τα περισσότερα on-off/adventure της αγοράς

Universal Tank Bag- τσάντα σέλας Moto-Detail City II

Με χωρητικότητα 8 λίτρα

Νέα αγώνων

2017 14 gp aragon 00367 800x533

Η Michelin πάει στην Ισπανία για GP de Aragón

Ολοκληρώνεται το καλοκαιρινό Ευρωπαϊκό σκέλος των αγώνων

TEST - BMW F850GS 2018 – Video

Οι εντυπώσεις μας από το νέο δικύλινδρο On-Off

Αγώνες

TrialGP18 r8 0977 ps 1329 800 600 100 wm right bottom 100 TrialGPpng

TrialGP 2018, 8ος αγώνας, Ιταλία

Ολοκλήρωση με θρίαμβο για τον Bou

MXGP 2018, 19ος αγώνας, Assen (Ολλανδία)

Στέψη εντός έδρας για τον Herlings

WorldSBK 2018, 10ος αγώνας, Portimao (Πορτογαλία)

Ο συνήθης ύποπτος το έκανε ξανά

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!