aytonoma systhmata asfaleias

Τι είναι και γιατί θα πρέπει να μας ενδιαφέρουν... πολύ! 

 

Θα αντικαταστήσει ποτέ η μηχανή των άνθρωπο; Ένα ερώτημα με πολλές φιλοσοφικές και ηθικές προεκτάσεις το οποίο άρχισε να αποτελεί πραγματικότητα, μετά από την έναρξη της βιομηχανικής επανάστασης. Στις μέρες μας, το ερώτημα ή μάλλον καλύτερα το δεδομένο αυτό, είναι πιο επίκαιρο από ποτέ και αν το μεταφέρουμε στον δικό μας, μοτοσυκλετιστικό μικρόκοσμο είμαστε ήδη κοινωνοί και μάρτυρες αυτής της μετάβασης.

Αν δεν το πιστεύετε, δοκιμάστε σε ένα κλειστό από κυκλοφορία χώρο να “νικήσετε” μια σύγχρονη μονάδα ABS, σε ταχύτητα επεξεργασίας δεδομένων, απόκριση και αποτελεσματικότητα. Θα χάσετε, δεν χρειάζεται καν να μπείτε στην διαδικασία, η μηχανή μας νικά ήδη, αλλά δεν πρέπει κατ ανάγκη να μας δυσαρεστεί αυτό. Όχι τουλάχιστον όταν αυτή η “ήττα”, είναι προς όφελος μας!

Στο πεδίο της ασφάλειας λοιπόν, της οδικής στη συγκεκριμένη περίπτωση, η μερική ανάληψη του ελέγχου και του χειρισμού ενός οχήματος από αυτοματοποιημένα συστήματα, είναι θεμιτή και αποδεδειγμένα, σώζει ζωές.

Σε ότι αφορά στα τετράτροχα, η τεχνολογία πάνω στο συγκεκριμένο πεδίο, “τρέχει” με πολύ μεγαλύτερη ταχύτητα σε σχέση με την μοτοσυκλέτα. Ήδη διατίθενται στην αγορά αυτοκίνητα με συστήματα ασφάλειας που λειτουργούν αυτόνομα, χωρίς καμία απολύτως συμμετοχή του οδηγού.

Κάμερες και αισθητήρες καταγράφουν δεδομένα, τα επεξεργάζονται σε πραγματικό χρόνο και αναλόγως των περιστάσεων ρυθμίζουν την ταχύτητα ή προειδοποιούν για κινδύνους μέσω ηχητικών σημάτων. Ουσιαστικά, αντικαθιστούν χωρίς κανένα σημάδι κόπωσης ή λάθους εκτίμησης, αυτό που οφείλει να έχει οποιοσδήποτε οδηγός στο 100% όταν χειρίζεται ένα όχημα: εγρήγορση. Δυστυχώς η έλλειψη αυτής και η απόσπαση της προσοχής, αποτελούν σε ένα πολύ μεγάλο ποσοστό την αιτία των ατυχημάτων στα οποία εμπλέκονται αυτοκίνητα και μοτοσυκλέτες.

Πολλοί οδηγοί αυτοκινήτων απλά δεν μπορούν να δουν τις μοτοσυκλέτες στο δρόμο, αδυνατούν να προβλέψουν την πορεία – κατεύθυνση τους αφού είναι “κλειδωμένοι” στα δεδομένα ευελιξίας ενός αυτοκινήτου και δυστυχώς, έχουν πολλούς παράγοντες να τους αποσπούν την προσοχή: τηλέφωνο, ραδιόφωνο, αλλαγή cd, φαγητό, “cozy” - άνετο περιβάλλον που τους... παραχαλαρώνει!

Εδώ έρχονται τα συστήματα αυτά λοιπόν να αντικαταστήσουν τον οδηγό ή την έλλειψη της προσοχής του. Όπως αναφέραμε ήδη, αυτά έχουν αρχίσει να συμπεριλαμβάνονται στον εξοπλισμό συνήθως ακριβών αυτοκίνητων, στο άμεσο μέλλον όμως, θα αποτελούν standard στα περισσότερα μοντέλα της αγοράς. Ας τα γνωρίσουμε λοιπόν:

(Ο κάθε κατασκευαστής, έχει “βαφτίσει” με διαφορετικό όνομα τα συστήματα αυτά, οπότε εμείς θα τα παραθέσουμε με μια περιγραφή της βασικής τους λειτουργίας)

-Σύστημα “νυχτερινής όρασης”

Όπου με την χρήση δεσμών υπέρυθρης ακτινοβολίας, μπορούν να ανιχνευθούν και να προβληθούν σε οθόνη στο ταμπλό, πεζοί, εμπόδια και φυσικά μοτοσυκλέτες, σε απόσταση ή σε γωνίες όπου τα φώτα του αυτοκινήτου δεν επαρκούν. Σε μερικά από αυτά, υπάρχει και η δυνατότητα ηχητικής προειδοποίησης, στην περίπτωση που οι υπέρυθρες ανιχνεύσουν κάτι στον δρόμο.

-Αυτόματο φρενάρισμα

Τα συστήματα που μπορεί να αναφέρουν σε μια κεντρική υπολογιστική μονάδα τις αποστάσεις των προπορευόμενων οχημάτων είναι πολλά και διαφορετικού τύπου. Από κάμερες με δυνατότητα μέτρησης της απόστασης, μέχρι γεννήτριες υψίσυχνων ήχων και από radar μέχρι gps. Σε κάθε περίπτωση, το δεδομένα που εξετάζονται είναι η ταχύτητα του οχήματος στο οποίο εφαρμόζεται ένα τέτοιο σύστημα σε συνάρτηση με την απόσταση και την ταχύτητα των προπορευόμενων οχημάτων. Όταν η επεξεργασία των δεδομένων αυτών (που γίνεται αστραπιαία) διαγνώσει πιθανότητα σύγκρουσης, τότε ενεργοποιούνται αυτόματα τα φρένα προκειμένου να αποφευχθεί το μοιραίο.

-Αυτόματος πιλότος

Περικλείει πολλές λειτουργίες με βασικότερη την ρύθμιση της ταχύτητας, επιδρώντας στα φρένα ή στο γκάζι, ανάλογα της πυκνότητας της κίνησης. Ουσιαστικά λαμβάνονται δεδομένα συνεχώς και σε πραγματικό χρόνο, με τον τρόπο που περιγράφηκε στο σύστημα αυτόματου φρεναρίσματος και κατόπιν επεξεργασίας ρυθμίζεται η ταχύτητα κίνησης του οχήματος, κρατώντας παράλληλα τις ενδεδειγμένες για την κάθε περίσταση, αποστάσεις ασφαλείας.

-Προειδοποίηση εγγύτητας διερχόμενων οχημάτων

Αισθητήρες που έχουν τοποθετηθεί σε όλη την περιφέρεια του αυτοκινήτου, εντοπίζουν οχήματα που διέρχονται σε κοντινή απόσταση από αυτό, προειδοποιώντας τον οδηγό με οπτικό και ηχητικό σήμα. Φανταστείτε κάτι σαν το Park Assist αλλά αντί να εντοπίζει μόνο σταθερά εμπόδια στο πίσω μέρος του αυτοκινήτου, να ανιχνεύει κινούμενα οχήματα σε ένα εύρος 360 μοιρών

.-Συστήματα νεκρής οπτικής γωνίας

 Δυστυχώς τα αυτοκίνητα έχουν ένα μεγάλο μειονέκτημα σε ότι αφορά στην επόπτευση των τεκταινόμενων γύρω τους από τον οδηγό τους. Έχουν πολλές “νεκρές γωνίες” ή “τυφλά σημεία” όπως ονομάζονται, με κυριότερη αιτία για αυτό, να είναι οι κολώνες που στηρίζουν την οροφή. Μπορεί ένα τριαξονικό να μην μπορεί να κρυφτεί πίσω από αυτές αλλά μια μοτοσυκλέτα πολύ εύκολα “εξαφανίζεται” από τα μάτια του οδηγού ακόμα και αν αυτός τσεκάρει προς την πλευρά που αυτή κινείται. Έτσι λοιπόν κάμερες ή ακόμα και ειδικά διαμορφωμένες συστοιχίες από κάτοπτρα, προβάλλουν σε οθόνη ή πάνω στην κολόνα τι υπάρχει από πίσω, ενώ σε συνδυασμό με το σύστημα προειδοποίησης εγγύτητας, ο οδηγός του αυτοκινήτου είναι πλήρως ενήμερος.

-Διασυνδεδεμένα συστήματα ασφάλειας

Πρόκειται για μια τεχνολογία που ακόμα βρίσκεται σε εξέλιξη αλλά δεδομένης της ραγδαίας ανάπτυξης στον τομέα της διασυνδεσιμότητας, σε λίγα χρόνια θα αποτελεί μια πραγματικότητα. Στο σύστημα αυτό, κάθε όχημα είναι “on line” στο διαδίκτυο και η πορεία του ανιχνεύεται από GPS. O οδηγός λαμβάνει συνεχώς ενημερώσεις για την κίνηση και τους κινδύνους που τυχόν θα συναντήσει μπροστά του (π.χ. ατύχημα ή έργα). Το σημαντικότερο όλων όμως είναι ότι το σύστημα καταγράφει και την κίνηση των υπόλοιπων οχημάτων στο δρόμο, αυτών που βρίσκονται σε κοντινή απόσταση από το σημείο αναφοράς (το όχημα του οδηγού). Έτσι μπορεί να ανιχνευθεί για παράδειγμα μια μοτοσυκλέτα που πρόκειται να βγει από ένα στενό ή ένα όχημα που διασχίζει με μεγάλη ταχύτητα έναν δρόμο τον οποίο πρόκειται να διασχίσει κάθετα ο οδηγός με ηχητικές και οπτικές ενημερώσεις να προειδοποιούν για αυτούς τους εν δυνάμει κινδύνους.

Ταξινομήσεις Μαΐου 2018 - Top-10 Παπιών

Με το γνωστό χάος που έχουν φέρει οι προ-ταξινομήσεις των Euro 3 μοντέλων

Ταξινομήσεις Μαΐου 2018 - Top-20 Scooter

Τα scooter με τις περισσότερες ταξινομήσεις για τον 5ο μήνα του έτους

Νέα κόσμου

ethec slideshow 1

Ethec, ηλεκτρική και δικίνητη

Ένα φιλόδοξο σχέδιο από την Ελβετία

Kawasaki – Θα ανανεώσει και το ZX-10R;

Mε νέα supersport και superbike οι “πράσινοι” το 2019

Συνελήφθη ο CEO της Audi, Rupert Stadler!

Για την εμπλοκή του στο σκάνδαλο Dieselgate

Ducati: Race of Champions στο WDW 2018

Αγώνας επίδειξης των 12 εργοστασιακών με Panigale V4 S!

KYMCO – Tο Noodoe αναβαθμίζεται και επεκτείνεται

Πλοήγηση και διασυνδεσιμότητα

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

35247737 10156383907348749 3529740321560723456 o

Royal Enfield Himalayan – Mάθαμε την τιμή του!

Στην Ελλάδα το σκληροτράχηλο adventure μοντέλο

SYM – Μείωση 150 ευρώ στην τιμή του Symphony ST200i ABS

Ένα από τα Best Seller, ακόμα πιο προσιτό!

Ducati: Δώρα έως 2.500 € για κάθε παραγγελία μοτοσυκλέτας!

Σε Multistrada, Monster, Supersport, Hypermotard, Panigale & Scrambler

Tα νέα μοντέλα Royal Enfield ήρθαν στην Ελλάδα!

Παρελήφθησαν από την νέα αντιπροσωπεία, Motostuff

Νέα αγώνων

hrc catalan gp 2018 18

2η θέση για τον Marc Marquez στην Καταλονία

Η ματιά της Honda στο Καταλανικό GP

Jorge Lorenzo & Ducati στην 1η θέση του Καταλανικού GP

Η ματιά της Ducati στην 2η συνεχόμενη νίκη του Ισπανού

Video - Ο γύρος-ρεκόρ στο ΙΟΜΤΤ 2018 με το ηλεκτρικό Mugen Nana

Με ηχητική υπόκρουση λίγο από τρόλεϊ και πολύ από αέρα

Πάρε μέρος με KTM 790 Adventure R στο Merzouga Rally!

Αφού έχεις τερματίσει στους 2 πρώτους σε ένα KTM Adventure Rally

MotoGP – Η τρομακτική πτώση του Pirro, αλλάζει τους κανονισμούς

Υποχρεωτικός ο αερόσακος και στις wildcard συμμετοχές

TEST: Harley-Davidson Fat Bob 114

Το υπερθετικά μεγάλο μέγιστο

Πρώτη επαφή – Yamaha Niken 2018

Πλαγιολισθαίνοντας στη σκιά του Ποσειδώνα

Αγώνες

CAIROLI MOTOCROSS GP 11 LOM 2018

MXGP 2018, 11ος αγώνας, Λομβαρδία (Ιταλία)

Cairoli και Prado βάζουν φωτιά σε MXGP και MX2

Rally Albania 2018 – Πρωτιά Κυριακοπούλου

Έφτασε ως το τέλος η Ελληνική τριάδα αναβατών

Παν. Πρωτ. Motocross 2018, 7ος αγώνας, Αρχαία Ολυμπία

Ολοκληρώθηκε το πρωτάθλημα με απρόβλεπτο καιρό

MotoGP, 7ος αγώνας, Catalunya

Ο Lorenzo πήρε το σφυρί του

Νέα αγοράς Αναβάτη

ktm500 summer sales

KTM Summer Sales 2018

Μοναδικές προσφορές στο KTM SEE Racing Center 500

Harley-Davidson Athena: Bazaar Ρούχων & Αξεσουάρ

Έως και 80% έκπτωση, το Σάββατο 23/6/2018

Παντελόνι SPIDI 4 Season H2OUT

Με την υπογραφή των Ιταλών

Παντελόνι REVIT Factor 3

Ιδανικό για τις δικές μας συνθήκες

Μπότες Stylmartin Shiver low

Από συνθετικό δέρμα με μικροΐνες

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!