thumb_DSC_6993_800x600

Η μοτοσυκλέτα αλλάζει

 

 

Τριάντα 30 χρόνια πριν, τα 150 και 200 άλογα φάνταζαν ως όνειρο θερινής νυκτός και τα συστήματα ασφαλείας (ABS, Traction Control, Stability Control, Cornering ABS) έμοιαζαν ως κακώς κείμενα των ονειροπόλων τεχνικών της εκάστοτε εταιρίας. Ή απλώς τεχνολογίες που θα έρθουν στο μέλλον. Με την BMW να μεταφέρει τεχνογνωσία από τα αυτοκίνητα, τοποθετώντας πρώτη ABS στις μοτοσυκλέτες, το 1987, είχε γίνει μόλις η αρχή για σύνδεση δύο κόσμων: Του αυτοκινήτου με την μοτοσυκλέτα. Τι κοινό έχουν; Μα φυσικά, τους ανθρώπους που τα οδηγούν!

Το μέλλον λοιπόν έφτασε. Πλέον, η ασφάλεια δεν διαχωρίζει τους κατόχους οχημάτων και εφαρμόζεται από πολλές εταιρίες που προσπαθούν να δημιουργήσουν συστήματα που βελτιώνουν την οδήγηση μέσω της παροχής πληροφοριών και φυσικά την ασφάλεια. Θέλετε παραδείγματα; Η συνδεσιμότητα των οχημάτων μεταξύ τους, μέσω της πλατφόρμας Connected Ride της BMW, έρχεται για να επιτρέψει σύνδεση του smartphone με τα όργανα αλλά και το κράνος του αναβάτη. Ήδη εξελίσσεται σύστημα eCall από την ίδια εταιρία το οποίο σε περίπτωση πτώσης ενεργοποιείται και ειδοποιεί το κέντρο άμεσης δράσης - σε δοκιμές το 2011, απεδείχθη ότι οι υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης (ασθενοφόρα κλπ) έφταναν 40-50% ταχύτερα και με εκτίμηση πως μπορούν να σώζονται 2.500 ζωές τον χρόνο!

Συστήματα που εξελίχθηκαν στα αυτοκίνητα προσαρμόζονται για χρήση στις μοτοσυκλέτες και όχι μόνο. Η SYM διαθέτει ήδη όργανα που συνδέονται με internet & action cam. Η KYMCO έχει το Noodoe που συνδέει scooter και smartphone μέσω internet και αλλάζει background στα όργανα με επιλογή από τις φωτογραφίες και εμφανίζει τις ειδοποιήσεις στην ψηφιακή οθόνη. Η KTM, τοποθετεί νέα όργανα της Bosch με νέα διαρρύθμιση, γραφικά, σχεδιασμό που θυμίζει ηλεκτρονικό παιχνίδι και δυνατότητες όπως χρήση του smartphone από τον αριστερό διακόπτη του τιμονιού, απάντηση στις τηλεφωνικές κλήσεις αλλά και επιλογή και ακρόαση τραγουδιού. Η Ducati έχει εφαρμόσει εδώ και καιρό app στα όργανα του Multistrada που συνδέονται με smartphone ενώ η Honda διαθέτει την εφαρμογή Rever για πλοήγηση. Γνωστή είναι και η multimedia πλατφόρμα-εφαρμογή του Piaggio Group που εφαρμόζεται στα δίκυκλα των Piaggio και Aprilia.

Τα όργανα της νέας γενιάς θυμίζουν περισσότερο ηλεκτρονικό παιχνίδι παρά όργανα μοτοσυκλέτας, με στόχο να πληροφορείται ο αναβάτης για ότι συμβαίνει μέσω διαδικτύου, να δέχεται κλήσεις, να οδηγεί σε ένα ψηφιακό περιβάλλον και φυσικά να νιώθει και να είναι πιο ασφαλείς στην παράλληλη κίνηση με τα άλλα οχήματα.

Το ερώτημα είναι το εξής: Όταν θα ακούς μουσική, θα μιλάς στο τηλέφωνο, θα εμφανίζονται τα μηνύματα των social media, θα λαμβάνεις πληροφορίες για την πλοήγηση, για την ταχύτητα, την θερμοκρασία, τον καιρό, πώς θα μπορείς παράλληλα να κάνεις το πιο σοβαρό που απαιτείται κατά την οδήγηση μοτοσυκλέτας, που είναι να.... οδηγάς; Εκεί που απαιτείται προσήλωση στην οδήγηση, θα έχουμε τις νέες πλατφόρμες να μας αποσυντονίζουν; Και μέσα σε όλα, θα πρέπει να συνηθίσουμε στην ιδέα ότι τα σύγχρονα αυτοκίνητα θα εφαρμόσουν συστήματα αυτόματης πλοήγησης (χωρίς συμβολή οδηγού)! Πόσο επικίνδυνο θα είναι κάτι τέτοιο, ή, πόσο πολύ θα διευκολύνει την κίνηση χωρίς τις γνώσεις που απαιτούνται από τον αναβάτη/οδηγό;

Η FEMA (Federation of European Motorcyclists Association) σχεδιάζει να εφαρμόσει δοκιμές μοτοσυκλετών με αυτοκίνητα που επιτρέπουν πλήρη έλεγχο από τα ηλεκτρονικά συστήματα, και όχι από τον οδηγό. Ένα από αυτά είναι της TESLA, το οποίο επιτρέπει χρήση οχήματος χωρίς έλεγχο, αλλά κάτι τέτοιο, δεν έχει δοκιμαστεί στην πράξη με ''αντίπαλους'' μοτοσυκλέτες. Η BMW δοκιμάζει σύστημα σύνδεσης μεταξύ οχημάτων ώστε μέσω αισθητήρων να ειδοποιεί τον αναβάτη που βρίσκεται το ερχόμενο όχημα (το σύστημα Side View Assist της Bosch). Ίδια ειδοποίηση θα εμφανίζεται και στην οθόνη του αυτοκινήτου αλλά και στο κράνος του αναβάτη. Η Bosch σε συνεργασία με την Nokia και την Deutsche Telecom ενώνουν τις δυνάμεις για ένα σύστημα επικοινωνίας οχημάτων σε μικρή απόσταση για αποφυγή σύγκρουσης.

Δεν ακούγεται καθόλου άσχημα να γλυτώνεις τις αναποδιές, αν ένα μαγικό χέρι φροντίζει για όλα αυτά. Αρκεί όλα αυτά τα συστήματα να λειτουργούν σωστά και να ελέγχονται μέσω πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Η FEMA θα ξεκινήσει ένα πρόγραμμα στο πρώτο τρίμηνο του 2017 για δοκιμές μοτοσυκλετών με ημιαυτόνομα αυτοκίνητα, με στόχο να ξεκινήσει η εφαρμογή έως το τέλος της χρονιάς.

Ένα είναι σίγουρο: Η μοτοσυκλέτα αλλάζει!

Ποιο είναι το μέλλον όμως; Να συνδεθούν όλα τα αυτόνομα οχήματα μεταξύ τους, να κινούνται βάση δορυφόρου, με προεπιλεγμένες ταχύτητες, προεπιλεγμένες αποστάσεις, προεπιλεγμένες στάσεις στον προορισμό επιλογής και να κάθεται ο αναβάτης / οδηγός θεατής και backup σε περίπτωση.... εκτροχιασμού; Φανταστείτε ότι σε ένα τέτοιο μέλλον, θα εντάσσεσαι απλώς στην ''γραμμή'' που κινούνται αυτοκίνητα και φορτηγά, έχοντας επιλέξει από πριν την διαδρομή, και σε περίπτωση υπέρβασης ορίων ή άλλης παρανομίας - αν στο επιτρέπει το σύστημα, θα χρεώνεσαι και επιτόπου το ανάλογο πρόστιμο! Και αν θες να απομονώσεις το σύστημα και να απολαύσεις την μοτοσυκλέτα σου; Θα μπορείς; Θα επιτρέπεται; Χμμμμ.....

Ευχόμαστε η τεχνολογία να αξιοποιηθεί προς όφελος των χρηστών με στόχο την ασφάλεια, και να μην περάσει η εικοσαετία που χρειάστηκε από την πρώτη εφαρμογή του ABS ώστε να δούμε ξεκάθαρα αποτελέσματα.

Και φυσικά, να παραμείνουν οι μοτοσυκλέτες ''ζωντανές'' για τους αναβάτες, και όχι απλά playstation, με κανονικό τιμόνι, στις οποίες και θα κρυώνεις, και θα βρέχεσαι, αλλά δεν θα έχεις την απόλαυση για την οποία τις επέλεγες παλιά!

Τάκης Μανιάτης

Εξιχνιάστηκαν 8 κλοπές δίκυκλων στη Ρόδο

Συνελήφθησαν οι δύο δράστες, βρέθηκαν τα κλεμμένα

Μοτοσυκλέτα και ένταξη αυτής στο πυροσβεστικό σώμα

Οι πολλαπλοί ρόλοι που μπορεί να επιτελέσει και οι μοναδικές δυνατότητες της

Νέα κόσμου

biaggi rsv4

Max Biaggi – Παγκόσμιος πρεσβευτής Aprilia

Με την εταιρεία των μεγαλύτερων επιτυχιών του

Διαγωνισμός IPONE: Κέρδισε δύο εισιτήρια για το MXGP της Imola

Δες από κοντά τον τελικό του Παγκοσμίου ΜΧ στην Ιταλία

Απαγορεύσεις κυκλοφορίας σε δάση και ευπαθείς περιοχές της Στερεάς Ελλάδας

Όταν ο ημερήσιος χάρτης πρόβλεψης κινδύνου πυρκαγιών φτάνει στα επίπεδα 4 ή 5

Kalashnikov IZH: e-Cruiser 515 κιλών, 0-100 σε 3,5 sec

Mε σχεδίαση που θα έκανε τον Batman να γυρίσει το κεφάλι

Νέα αγοράς Μοτοσυκλέτας

07 vespa primavera 125 50 anniversario

Vespa Primavera - Νέες εκδόσεις & 50 χρόνια ιστορίας

Με τρεις νέους χρωματισμούς για την Primavera S

Αντιολισθητικό κάλυμμα σέλας Triboseat

Αντιμετωπίστε το γλίστρημα αποτελεσματικά

Top Case SW-Motech Trax ADV 38 lt.

Έτοιμη για εξερεύνηση

Ποτηροθήκη Ram-Mount με βάση μανταλάκι

Με σύστημα ελεύθερης κίνησης

Νέα αγώνων

ppt 2018

Αλλάζει ημερομηνία ο 5ος αγώνας του ΠΠΤ Μοτοσυκλετών 2018

Εξαιτίας άρνησης του σωματείου ΛΑΜΣ

Η Michelin νίκησε τη ζέστη του Brno και ο Dovizioso κέρδισε έναν συναρπαστικό αγώνα

Το Τσέχικο GP από τη σκοπιά του προμηθευτή ελαστικών

GasGas υποστήριξη για το ISDE 2018

Δύο πακέτα για την εξαήμερη γιορτή του εντούρο

Αγωνιστική δράση 4-5 Αυγούστου 2018

Παγκόσμιοι αγώνες, Πανελλήνιες διακοπές

ΤEST - Honda CB1000R 2018

Neo Sports Cafe - Τρεις λέξεις που λένε όλη την αλήθεια

Πρώτη επαφή – Daytona R310 by Zontes

“Τι είπες τώρα;!”

Αγώνες

5ng 8638.gallery full top fullscreen

MotoGP 2018, 11ος αγώνας, Red Bull Ring (Αυστρία)

Νέο θρίλερ με θριαμβευτή τον Lorenzo

MXGP, 15ος αγώνας, Lommel (Βέλγιο)

Jeffrey Herlings, αυτός ο εξωγήινος

MotoGP, 10ος αγώνας, Brno (Τσεχία)

Σπασμένα ρεκόρ και δυο κόκκινες μοτοσυκλέτες

Νέα αγοράς Αναβάτη

pic 1 2293b52c

Τα ηλεκτρικά Niu στον νέο τους Ελληνικό ιστότοπο

Η επίσημη ιστοσελίδα της εταιρείας τώρα και στα Ελληνικά

Yamaha YS125 με όφελος €240

Μια δροσερή προσφορά για το καλοκαίρι

To KTM SEE Racing Center 500 μετακόμισε

Από τη Λεωφόρο Βουλιαγμένης, επιστροφή στο σπίτι

Kymco Xciting S 400 – Έρχεται στην Ελλάδα

Ένας ακόμη δυνατός παίκτης στους μεσαίους κυβισμούς

Daytona Χ310 και R310 by Zontes - Έναρξη διάθεσης

Δύο νέες μοτοσυκλέτες κοσμούν την Ελληνική αγορά

Εγγραφή στο NEWSLETTER

Μάθετε πρώτοι όλα τα νέα από τον χώρο της μοτοσυκλέτας!